تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817069265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واعظ جوادي: دولت860ميلياردتومان در بودجه88 براي ساماندهي ترافيك كلانشهرها ديده است نبايد درآمد نفت صرف افزايش خودروهاي تك سرنشين شود وضعيت حيات وحش خوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: واعظ جوادي: دولت860ميلياردتومان در بودجه88 براي ساماندهي ترافيك كلانشهرها ديده است نبايد درآمد نفت صرف افزايش خودروهاي تك سرنشين شود وضعيت حيات وحش خوب نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: اجتماعي - محيط زيست

رييس سازمان حفاظت محيط زيست در افتتاح نخستين نمايشگاه استاني مصرف بهينه و فناوري سبز در اصفهان گفت: دولت براي ساماندهي ترافيك و حمل و نقل عمومي كلانشهرها 860 ميليارد تومان در بودجه سال آينده تصويب كرده است.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر فاطمه واعظ جوادي، معاون رييس‌جمهوري در خصوص اقدامات صورت گرفته سازمان حفاظت محيط زيست در راستاي كاهش آلودگي هوا و همچنين صنايع بزرگ مانند ذوب آهن، فولاد مباركه و پتروشيمي گفت: سازمان حفاظت محيط زيست يك سازمان نظارتي حاكميتي است و در قانون كاهش آلودگي هوا، تمامي دستگاهها مكلف به رعايت استانداردهاي لازم بوده و همچنين در بندهاي 1 و 3 اين قانون، نيروي انتظامي را به عنوان مجري قوانين راهنمايي و رانندگي مكلف كرده از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا جلوگيري به عمل آورد.

وي افزود: نيروگاه‌ها و كارخانجات مكلفند نسبت به استانداردسازي خروجي هواي كارخانه در حد استانداردهاي تعيين شده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست اقدام كنند و در اين راستا نيز سازمان مكلف است براي كارخانجات و واحدهاي توليدي نسبت به رفع آلودگي اخطاريه صادر كند.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به افزايش جمعيت كلانشهر اصفهان طي يك دهه گذشته افزود: بعد از احداث نيروگاه و پالايشگاه اصفهان، با گسترش و توسعه، جمعيت به اطراف شهر به سمت زمين‌هاي اطراف پالايشگاه و نيروگاه سرازير شد.

وي با تاكيد بر اينكه توليد و توزيع انرژي براي مشتركين بخش خانوار در زمستان در اولويت است، گفت: منطقي است كه وزارت نفت براي تامين نياز مصرف‌كنندگان بخش خانوار، گاز را در اختيار آنها قرار دهد.

جوادي آلودگي هواي شهر اصفهان را كلافي به هم تنيده عنوان و خاطرنشان كرد: بايد با ديد منصفانه به افزايش جمعيت شهر اصفهان و در راستاي آن افزايش آلودگي قضاوت كنيم. با توجه به رشد 8 درصدي مصرف سالانه انرژي و سرازير شدن جمعيت به سمت اصفهان از توسعه و فعاليت پالايشگاه و نيروگاه‌ها نمي‌توان جلوگيري كرد.

معاون رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: براي كاهش آلودگي، ممنوعيت استقرار صنايع جديد در داخل شعاع 50 كيلومتري اصفهان در نظر گرفته شده است.

وي گفت: انباشتي از مشكلات و آلودگي‌ها در اصفهان وجود دارد و رشد جمعيت و تردد خودرو ساكنين و گردشگران نيز بر مشكلات اين شهر افزوده است و يك بار مضاعف را بر شهر تحميل مي‌كند.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه براي داشتن هواي سالم، مردم نيز بايد همكاري لازم را داشته باشند، تصريح كرد: هواي پاك و سالم حق طبيعي عموم مردم است و نبايد درآمد نفت صرف افزايش تعداد خودروهاي تك سرنشين شود و كسي حق آلوده كردن اين هوا را ندارد كه در اين رابطه دولت براي ساماندهي ترافيك و حمل و نقل عمومي كلانشهرها 860 ميليارد تومان در بودجه سال آينده تصويب كرده است.

وي در خصوص آمار بالاي مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا گفت: سازمان حفاظت محيط زيست هيچ گونه آماري از مرگ و مير ناشي از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي ندارد.

جوادي در خصوص وضعيت حيات وحش ايران در سال‌هاي گذشته به علت خشكسالي اظهار داشت: حيات وحش ايران به علت خشكسالي در وضعيت مناسبي به سر نمي‌برد و سازمان حفاظت محيط زيست با پيش‌بيني خشكسالي و افزايش احداث آبشخورها موجب شد تلفات حيات وحش به صفر برسد.

وي با اشاره به تاثير خشكسالي بر كاهش زاد ولد احشام يادآور شد: با كاهش علوفه و آب مورد نياز حيات وحش با توجه به غريزه‌هاي طبيعي توليد مثل خود را كاهش داده و همچنين در بارداري‌هاي صورت گرفته، نرزايي اتفاق مي‌افتد و به همين علت پروانه شكار در مناطق حفاظت شده كلاه قاضي و قمشلو محدود شد.

جوادي با بيان اينكه تصفيه‌خانه مدرن شهرك بهارستان اصفهان بر طبق برنامه زمان‌بندي شده در اسفند ماه 1388 به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: تصفيه‌خانه شهرك بهارستان 35 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و از مصوبات سفر اول هيأت دولت بوده است وضعيت فاضلاب شهرك بهارستان با توجه اينكه در گذشته پساب اين فاضلاب به رودخانه زاينده رود سرازير مي‌شده است در حال حاضر تا تكميل تصفيه‌خانه با اصلاح وضعيت و افزايش عمق و رس‌كوبي خاك منطقه پساب فاضلاب به رودخانه سرازير نمي‌شود كه از مزاياي رس‌كوبي مي‌توان به سيستم مولكولي لايه به لايه و عايق‌بندي مناسب اشاره كرد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن