تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ائمه جمعه خواستار حفظ آرمانها و دستاوردهاي انقلاب و تبيين آن براي نسل جديد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ائمه جمعه خواستار حفظ آرمانها و دستاوردهاي انقلاب و تبيين آن براي نسل جديد شدند
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي و سياسي جمعه اين هفته مانند هفته هاي پيشين با حضور شكوهمند نمازگزاران مومن در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه مهمترين فراز خطبه هاي نماز را به انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن اختصاص دادند و پيرامون عوامل پيروزي نهضتي كه در سال 1357 با رهبري داهيانه امام خميني (ره ) شكل گرفت به تفصيل سخن گفتند .
خطباي جمعه با تاكيد بر حفظ آرمانهاي انقلاب و تبيين دستاوردهاي نظام براي نسل جديد اظهار داشتند : مسئولان بايد دستاوردهاي عظيم سياسي اقتصادي علمي و فرهنگي را كه در مدت سه دهه انقلاب اسلامي براي كشور ما به ارمغان آورده براي نسل سوم بازگو كنند و دهه فجر بهترين مناسبتي است كه مسئولين مي توانند بااستفاده از رسانه ها در اين امر مهم اهتمام ورزند.
خطباي نماز بااشاره به اينكه انقلاب اسلامي باعث بيداري ملتهاي جهان شده است اظهار داشتند : انقلاب ما با آرمانهاي بلند انساني و آزاديخواهانه خود مرزهاي جهان را در نورديده و مايه فكري نهضتهاي بي شماري در سراسر جهان شده به طوريكه امروز در لبنان و فلسطين با الگوقراردادن انقلاب اسلامي گروههاي حزب الله و حماس توانسته اند در برابر يكي از رژيم هاي طاغوتي معاصر ايستادگي نموده و پوزه آن را به خاك بمالند.
ائمه جمعه در پايان از مسئولان خواستند دستاوردهاي نظام را به صورت شفاف براي مردم بيان كنند و در برطرف نمودن ضعفها از مردم كمك بگيرند تا انقلاب اسلامي در مسير دستيابي به اهداف آتي خود به راحتي از موانع عبور كند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي شهرها و بخش هاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : پيروزي مردم مقاوم غزه دربرابر دشمنان تا دندان مسلح و استكبار جهاني الهام گرفته از انقلاب اسلامي و مبارزات مردم ايران بود. آيت الله ابراهيم اميني در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) خاطرنشان كرد : ملت ايران در شرايطي دربرابر رژيم ستم شاهي پهلوي به پيروزي رسيد كه استكبار جهاني سازمان هاي بين المللي و كشورهاي مدعي اسلام از اين رژيم منحوس حمايت مي كردند. وي افزود : اين تشابه را ما در مقاومت غزه و حزب الله لبنان دربرابر رژيم صهيونيستي اسرائيل مشاهده كرديم . وي اظهار داشت : مردم غزه و حزب الله لبنان نيز درحالي دربرابر رژيم صهيونيستي به پيروزي رسيدند كه اين رژيم از حمايت همه جانبه دولتهاي غربي و برخي كشورهاي اسلامي و عربي برخور دار بود. آيت الله اميني يادآورشد : حماس و حزب الله لبنان دو ميوه از انقلاب اسلامي ايران هستند و اي كاش امام راحل (ره ) و شهداي انقلاب امروز در ميان ما حضور داشتند تا نتيجه مجاهدت و تلاش هاي خود را در سرزمين هاي اسلامي بخصوص لبنان و فلسطين مشاهده مي كردند. خطيب جمعه قم گفت : دهه فجر انقلاب اسلامي ايران و پيروزي حماس و حزب الله بايد درس بزرگي براي همه كشورهاي اسلامي بخصوص ملتهاي مسلمان باشد و بدانند كه استكبار جهاني استقلال و آزادي را به ما تقديم نخواهد كرد بلكه خود بايد با مقاومت آن را به دست آوريم . آيت الله اميني همچنين از برخي سران كشورهاي اسلامي خواست كه براي به دست آوردن استقلال و عزت بايد به آغوش ملتهاي خود بازگردند. وي اظهار داشت : سران ملتهاي اسلامي نبايد از اسرائيل هراس داشته باشند و بلكه بايد براي كسب استقلال و عزت گام برداشته و ملتها نيز در اين مسير از آنها حمايت خواهند كرد. وي همچنين با اشاره به اينكه بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي مردم خصوصا جوانان تبيين شود گفت : بايد مسوولان دستاوردهاي عظيم انقلاب را به درستي و شفاف بيان و نقطه ضعف و كمبودها را نيز گوشزد نمايند. آيت الله اميني يادآورشد : مسئولان نويسندگان و صداو سيما بايد اگر نقطه ضعفي وجود دارد سريع براي مردم بيان كنند و فكر نكنند كه اگر حقيقت را بگويند مردم نااميد مي شوند اگر همه فقط تعريف و تمجيد كنيم مردم مي گويند كه دروغ مي گويند و نااميد مي شوند.
مشهد ـ امام جمعه مشهد مقدس تاكيد كرد : مراسم و برنامه هاي گرامي داشت دهه فجر بايد به حرمت ماه محرم و صفر صبغه و رنگ و بوي محرم و فرهنگ عاشورايي داشته باشد. حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع ) افزود : آيين بزرگداشت دهه فجر تنها بايد به گراميداشت اين ايام اكتفا شود و به حرمت ماه محرم و صفر از هر گونه جشني براي بزرگداشت آن خودداري شود. وي از مسئولان و دست اندركاران برگزاري مراسم گراميداشت دهه فجر و از جمله جشنواره هاي مختلف در اين دهه خواست : در اين برنامه ها از انجام اقداماتي كه با فرهنگ عاشورايي منافات داشته و عواطف حسين دوستي مردم را جريحه دار مي كند بپرهيزند. وي ادامه داد : در قالب برنامه هاي دهه فجر بايد اين امر مهم براي مردم و از جمله جوانان و نوجوانان و يا نسل سوم انقلاب كه دوران مجاهدتهاي مردم به رهبري امام راحل قبل از پيروزي انقلاب را درك نكردند تشريح وتبيين شود كه نهضت اسلامي مردم ايران در محرم و 15 خرداد سال 1342 با الهام از قيام و فرهنگ عاشورايي امام حسين (ع ) آغاز شد و در سال 1357 به پيروزي رسيد .
خمين ـ امام جمعه شهرستان خمين گفت : انقلاب ما به واسطه شكل گيري حماس در فلسطين و حزب الله در لبنان به كشورهاي ديگر جهان صادر شده است . حجت الاسلام « حسيني » در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته افزود : شكل گيري جريانات سياسي بر ضد استكبار نتيجه انديشه ونمود تفكر انقلاب در كشورهاي آزادي خواه است . وي با اشاره به ايستادگي مردم غزه درمقابل رژيم غاصب صهيونسيتي گفت : شاگردان اعتقادي و سياسي امام خميني در غزه دندان استكبار را شكستند و غول هاي بزرگ استكبار را به زانو درآوردند. خطيب جمعه خمين ادامه داد : برخي از كشورها كه دم از تسخير كشورمان دارند هنوز نتوانسته اند اين گروه كوچك فلسطيني را تسليم خود كنند. حجت الاسلام حسيني در بخش ديگر از سخنان خود ورود امام خميني به كشورمان و پيروزي انقلاب و فلسطينيان را نشانه عظمت قدرت و محبوبيت كلام امام در بين مردم دانست .
اردبيل ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت : خدمات 30 ساله نظام اسلامي ايران ارزشمند است و نبايد درباره آن سياه نمايي شود . حجت الاسلام عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود : نهال انقلاب اسلامي ايران پس از 30 سال به شجره طيبه اي تبديل شده و دشمنان تاكنون نتوانسته اند آسيبي به آن وارد كنند. وي با بيان اين كه انقلاب اسلامي ايران بر پايه انديشه ناب الهي بنا شده است اظهار داشت : هيچ انديشه و نظامي در مقابل انديشه الهي و انقلاب برخاسته از آن تاب مقاومت ندارد. وي با اشاره به ايام الله دهه فجر و نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري گفت : رقابت هاي سياسي نبايد خدمات نظام و دولتمردان ايران اسلامي در طول 30 سال گذشته را زير سئوال ببرد . وي تاكيد كرد كه در طول حيات انقلاب اسلامي تمامي دولت ها كار كرده و در خدمت مردم بوده اند و رقابت هاي سياسي نبايد مانع وحدت نيروهاي وفادار انقلاب شود.
اراك ـ امام جمعه موقت اراك موقعيت انقلاب اسلامي را در جهان ممتاز دانست و گفت : انقلاب اسلامي به بركت مجاهدتهاي امام راحل شهيدان والامقام و رهبر معظم انقلاب در عرصه هاي جهاني اثرگذار است . حجت الاسلام حسيني پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك افزود : در تبليغات انتخاباتي امريكا و در اولين سخنراني اوباما مساله ايران مطرح شد كه اين مهم بيانگر پيروزي انديشه انقلاب اسلامي در جهان است . وي گفت : انقلاب اسلامي طي 30 سال عمر با بركت خود درمقابل همه فشارها و تهديدهاي استكبار جهاني و صهيونيسم استقامت كرده و با توكل بر خدا و پشتيباني ملت موفق و سربلند بيرون آمده است . وي با بيان اينكه مسئولان و مردم نبايد فراموش كنند كه كجا بوده اند و گذشته ايران در رژيم طاغوت چگونه بوده است افزود : اگر مردم و مسوولان موقعيت فعلي نظام مقدس اسلامي ر ا بدانند بهتر از انقلاب اسلامي دفاع مي كنند. خطيب جمعه اراك گفت : تا ملت رشيد و آزاده ايران اسلامي در مسير قرآن اسلام ناب محمدي (ص ) و آرمانهاي امام راحل حركت مي كند هيچ قدرتي نمي تواند به اين مملكت آسب برساند. وي گفت : امروز انقلاب اسلامي كه وارد دهه چهارم عمر با بركت خويش مي شود با نشاط و بالنده به اداره امور كشور پرداخته و نتيجه آن خدمات رساني به همه نقاط كشور از جمله روستاها و مناطق محروم است .
شهركرد ـ امام جمعه موقت شهركرد با تبريك دهه فجر و سي امين بهار انقلاب اسلامي گفت : ايران اسلامي امروز الگوي حق طلبي ملت ها و كشورهاي جهان است . حجت الاسلام فاطمي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد افزود : سربلندي و افتخار ايران در سراسر جهان به بركت پيروي از مكتب تشيع ولايت فقيه رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري و خون شهدا و ايثارگري رزمندگان اسلام است . به گفته وي تا بيش از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مستعمره آمريكا محسوب مي شد و كسي حق اعتراض به آمريكايي ها را در ايران نداشت . وي افزود : امروز به بركت انقلاب اسلامي ايران يك كشور الگو براي همه آزادي خواهان تبديل شده و افتخار ايران نيز باعث فخر همه آزادي خواهان و كشورهاي مستقل شده است . فاطمي تصريح كرد : با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران امروزه ايران از نظر سياسي و پيشرفت هاي علمي يك كشور بزرگ در جهان محسوب مي شود و يكي از كشورهاي تاثيرگذار در جهان است . خطيب جمعه شهركرد يادآور شد : نسل جوان بايد قدر انقلاب اسلامي ايران را بداند و حافظ استقلال كشور باشد.
ة نوشهر ـ حجت الاسلام مشايخ امام جمعه نوشهر در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن عرض تبريك سالروز ولادت امام محمدباقر(ع ) و امام موسي كاظم (ع ) ماه صفر و دهه فجر انقلاب اسلامي را گرامي داشت و افزود : دهه فجر تجديدخاطره پرشكوه روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي و تجديدعهد و ميثاق ملت مسلمان ايران با اين انقلاب است . خطيب جمعه نوشهر با اشاره به تقديم لايحه بودجه سال آينده كشورمان توسط دولت به مجلس شوراي اسلامي و اتكا كمتر آن به درآمدهاي مالياتي اظهار اميدواري كرد با تعامل دولت و مجلس اين لايحه به سرانجام خوبي برسد. وي با اشاره به مواضع و اظهارات اخير رئيس جمهوري جديد آمريكا در مورد ايران اسلامي گفت : آمريكائيها همچنان خوي خصمانه و استكباري قبلي را دارند و مي خواهند سلطه خود را بر ما اعمال كنند لذا مسئولين و مردم ما بايد بيش از پيش هوشيار و مراقب باشند. حجت الاسلام مشايخ ضمن تاكيد بر ضرورت توجه همگان به سوي غزه و مشاركت در بازسازي آن در مورد دامنه وسيع جنايات صهيونيستها در اين منطقه و نفرت مردم آزاديخواه دنيا نسبت به آنها مطالبي بيان داشت و با اشاره به فشار شياطين و استكبار جهاني بر مردم مسلمان ايران طي سالهاي اخير يادآور شد : هر قدر آنها به اين مردم بيشتر فشار آورند مقاومت مردم ما و حمايت آنان از انقلاب و رهبرشان بيشتر شد و دشمنان به اهداف شوم خود نرسيدند.
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر امام جمعه موقت اصفهان گفت : انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني اسلام را واقعا زنده كرد و روح عزت و استقلال را در مسلمين احيا نمود. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه در ميدان امام اين شهر اقامه گرديد با تبريك فرارسيدن دهه فجر و سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي سالروز ورود تاريخي حضرت امام (ره ) به ميهن اسلامي را گرامي داشت و افزود : انقلاب اسلامي هويت زنگار گرفته مسلمين را احيا نمود و امروز در نقاط مختلف جهان مثل لبنان فلسطين افغانستان غزه اسلام به عنوان قدرت بزرگ جلوه كرده به طوريكه براي ظالمان و زورگويان خطري جدي و براي مسلمين افتخاري بزرگ است و همه اين ها به بركت اسلام و احكامي نوراني آن مي باشد. خطيب جمعه اصفهان با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف علمي فرهنگي اقتصادي و صنعتي بويژه معنوي و ديني گفت : انقلاب اسلامي اسلام را زنده كرد و با چهره واقعي و حياتي دوباره با ارزش هاي متعالي به جهان عرضه نمود. وي سه اصل رهبري مكتب و حضور مردم را عامل پيروزي انقلاب اسلامي برشمرد و افزود : طي سه دهه گذشته توطئه ها و امواج سهمگين دشمنان اسلام عليه اين انقلاب هر روز بيشتر شده اما به لطف الهي و در سايه رهبري مكتب و مردم هميشه در صحنه و آگاه تمام توطئه ها خنثي شده است . حجت الاسلام والمسلمين رهبر با اشاره به مجاهدت ها و مبارزات حضرت امام (ره ) و روحانيت و مردم متعهد در نابودي رژيم طاغوت گفت : به بركت مجاهدت ها و استقامت ملت سلحشور ايران مرگ شاه مستبد را ديديم انشاالله مرگ و نابودي ساير زورگويان عالم را نيز خواهيم داد. خطيب جمعه اصفهان افزود : بهبركت انقلاب اسلامي دولت نه شرقي نه غربي بر پايه استقلال موردنظر مردم در ايران اسلامي شكل گرفت و جهاني شد و امروز مي بينيد چگونه ارتش هاي قوي و افسانه اي در برابر اراده مسلمين به ذلت افتاده اند. وي گفت : امام خميني (ره ) با نهضت خود فقه شيعه را به عنوان شرقي ترين فكر و فرهخنگ متناسب با نياز هر زمان به دنيا معرفي كرد و خودباوري و غرور و اخلاق اسلامي را در جامعه احيا نمود به طوري كه امروز چشم جهانيان به انقلاب اسلامي دوخته شده است . امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي بخاطر مسائل اقتصادي نبود افزود : انقلاب اسلامي با هدف ايجاد عدالت محبت عفت و پاكدامني صداقت و انسانيت و ارزش هاي والاي اسلامي محقق شد اگرچه در آن از توجه به مشكلات اقتصادي مردم هم غفلت نگرديد. وي با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبري در خصوص حفظ ارزش هاي اسلامي در جامعه گفت : بايد همواره در جهت حفظ ارزش هاي متعالي اسلام قرآن و عزت مسلمين تلاش كنيم و در اين راه به وحدت در تمام ابعاد نياز داريم . وي دستاوردهاي نظام اسلامي را بسيار گسترده دانست و افزود : دستاوردهاي نظام در سي سال گذشته آنقدر زياد است كه به آن ها مي باليم و بايد همه مسئولين با خدمت خالصانه خود لذت اين دستاوردها را به مردم نشان دهند. حجت الاسلام والمسلمين رهبر در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به روي كار آمدن دولت جديد آمريكا گفت : رئيس جمهور جديد آمريكا وارث دولتي شده كه جز ننگ و نفرت در دنيا كاري نكرده و با نفرين و تنفر مردم كاخ سفيد را ترك نموده است . وي افزود : رئيس جمهور جديد اگر بخواهد شعارهاي انتخاباتي خود را كه تغيير در سياست آمريكا است عملي كند بايد چهره مخدوش آمريكا را اصلاح كند و آن زدودن روح قلدري از دولت آمريكا است . البته اما اميدي به آنها كه اساسشان بر ظلم و سلطه جويي است نداريم و در اين بين فرقي بين دمكرات وجمهوري خواهان نمي بينيم . وي با اشاره به سخنان اوباما مبني بر تعامل با ايران گفت : در پيام رياست جمهوري ايران به رئيس جمهور جديد آمده است : بايد بخاطر جنايات گذشته عذرخواهي كنند و اين به عنوان اولين قدم آنها بايد انجام شود . وي افزود : در حال حاضر آمريكا با چالش هاي زيادي مواجه است به طوريكه با 12 هزار ميليارد دلار بدهي خارجي در بدترين شرايط اقتصادي روبرو است و براي اداره كشور نيز هشتصد ميليارد دلار از كنگره آمريكا درخواست پول كرده است كه نشانگر شرايط بسيار بد داخلي اين كشور است . وي ادامه داد : در صحنه بين المللي نيز آمريكا به عنوان حامي صهيونيست هاي جنايتكار بدترين وجهه را دارد و تمام مردم دنيا از جنايات آنها در قتل عام مردم بيدفاع و مظلوم غزه آگاه شده اند. وي گفت : در جريان نسل كشي و قتل عام مردم غزه سيصد كانتينر تسهيلات نظامي و جنگي توسط آمريكائيان براي رژيم صهيونيستي ارسال شد اما هرچه كردند خشم و نفرت جهاني بر آنها بيشتر شد حتي در كشورهاي غيرمسلمان هم مردم عليه آنها قيام كردند و اين ها تمام از بركات اسلام و انقلاب اسلامي است . حجه الاسلام والمسلمين رهبر حذف نام منافقين از ليست تروريست ها را ننگ ديگري براي غربي ها و حكام انگليس فرانسه و اروپا دانست و افزود : چقدر بي وجدان و بي شرف هستيد چطور مي توانيد در برابر اين جانيان كه دستشان به خون بهترين عزيزان ما آلوده است اين برخورد را داشته باشيد. وي همچنين برخورد دولت امارات با مسافرين ايراني را مورد انتقاد قرار داد و گفت : مجلس شوراي اسلامي به امارات اخطار كرده دست از سبك سري بردارد در غيراين صورت طور ديگري با آنها برخورد خواهد كرد. وي افزود : اماراتي ها فكر كرده اند آدم شده اند كل امارات چند دهه بيشتر نيست حالا چند كدخدا دور هم جمع شده اند و اقدامات بچگانه مي كنند . وي در ادامه لايحه بودجه سال 88 كشور را يادآور شد و گفت : دولت در اين لايحه نگاهش حمايت از قشرهاي محروم و افراد كم درآمد مي باشد تقويت بيمه و بهداشت درمان نيز مورد توجه قرار گرفته و يارانه ها هدفمند شده است و مجلس نيز دنبال اين است كه شوكي به جامعه وارد نشود و انشاالله با دقت فراوان لايحه بودجه بررسي خواهد شد. حجت الاسلام والمسلمين رهبر با اشاره به ورود موج ارزاني ها در كشور افزود : اميدواريم با تلاش مسئولين محترم مردم احساس كنند ارزاني ها به سوي آنها آمده است . وي در پايان طرح ارتقا امنيت اجتماعي را مورد تاكيد و حمايت قرار داد و گفت : وزير محترم كشور گفته اند بايد اين طرح بازنگري بشود اشكالي ندارد اما ما از رسالتمان در برخورد با ناهنجاري ها مفاسد و مشكلات اجتماعي لحظه اي نبايد غفلت كنيم و نيروي انتظامي بايد در مقابل مفاسد و معضلات با قوت كار خود را دنبال كند.
نكا ـ حجت الاسلام والمسلمين محمدباقر محمدي لائيني امام جمعه نكا در خطبه هاي نمازجمعه ضمن سفارش به تقاوي الهي و تبريك سالروز ولادت امام محمدباقر(ع ) محبت و خشم را دو شاخصه مهم دين اسلام دانست وي گفت : انسانهاي با ايمان محبت نسبت به خدا و هر آنچه را كه در راستاي خدا باشد دريغ نخواهند كرد و خشم و نفرت خود را نسبت به هر چيزي كه در مقابل خدا بايستد را پنهان نخواهند كرد. خطيب جمعه نكا انقلاب اسلامي را برخاسته از دو عنصر ايمان شامل محبت و خشم دانست و اضافه كرد : امام امت (ره ) فدايي اسلام و سرشار از محبت به خدا بود و نسبت به هر چيزي كه اسلام را مورد هتك حرمت قرار مي داد بشدت خشمگين مي شد. امام جمعه نكا در تشريح ويژگيهاي انقلاب اسلامي و آثار و پيامدهاي آن گفت : بيداري اسلامي سراسري به جهان اسلام سرازير و هدايت گرديد و ميان اقشار جهان وحدت اسلامي بوجود آمده است و زمينه پيدايش هسته مركزي و كانون هاي مقاومت در مقابل دشمنان بوجود آورده است . امام جمعه نكا حماسه هاي مقاومت مردم غزه و حزب الله در لبنان را نمونه هاي پيدايش كانون مقاومت اسلامي دانست و افزود : انقلاب اسلامي روز به روز قوي تر و دشمنان ضعيف تر مي شوند و اين تاثير جندالله است .
گرگان ـ امام جمعه گرگان با تبريك ولادت امام باقر(ع ) به محضر امام زمان (عج ) و علاقه مندان به خاندان پيامبر(ص ) گفت : دوران امامت امام باقر(ع ) دوران نشر معارف راستين اسلامي بود كه اين مسئوليت به زمين مانده از مهم ترين كارهايي بود كه توسط اين امام همام با بيان و نشر معارف اسلامي در ابعاد مختلف انجام گرفت . به گزارش روابط عمومي ستاد نمازجمعه گرگان آيت الله نورمفيدي در خطبه هاي اين هفته با اشاره به ميراثي از امام باقر(ع ) در رابطه با خصوصيات و پيروان مكتب اهل بيت (ع ) افزود : از شيعيان ما نيستند مگر اينكه اهل تقوا باشند و يكي از نشانه هاي آنان فروتني و تواضع باشد و با اين خصلت شيعيان ما را بشناسند و خشوع در مقابل خداوند در چهره هاي آنان ديده شود و نسبت به نيازمندان بدهكاران و ايتام اهل رسيدگي باشند. و زبانشان را از بدگويي نسبت به مردم محفوظ نمايند و با قرآن مانوس باشند. آيت الله نورمفيدي ادامه داد : همانند ايمان پيرو خاندان پيامبر(ص ) بودن هم مراتب دارد و هر كس بتواند به مصداق گفته هاي امام باقر(ع ) اين خصوصيات را در تحقق بخشد مي تواند مصداق يك شيعه و پيرو واقعي خاندان پيامبر(ص ) باشد. وي افزود : خاندان پيامبر مجسمه اخلاق كرامت و سخاوت و محبت بودند. و اين فلسفه مودت به خداوند است . چرا كه مودت و محبت بهترين چيزي است كه انسان را مي سازد. نماينده ولي فقيه در استان گلستان با اشاره به گراميداشت ايام الله دهه فجر گفت : انصاف اقتضا مي كند كه انسان خوبي ها را مطرح و مشكلات و ضعف ها را فراموش نكند و اگر غير از اين باشد اثر معكوس دارد. اما بايد بگويم كه پيروزي انقلاب يك نعمت بسيار بزرگ بي سابقه و يك هديه الهي براي مردم ما بود. و بايد قدر اين هديه الهي را دانسته و با شكر به اين نعمت الهي اين انقلاب را حفظ نمائيم . آيت الله نورمفيدي با اشاره به بازگشت امام خميني (ره ) به ايران يادآور شد : تصميم امام (ره ) در بازگشت به ايران يك تصميم الهي و بي نظير توسط اين مرد بزرگ بود. و تاريخ كشور ما چنين مرداني را كمتر به خود ديده است چرا كه امام يك انسان معمولي نبود و شخصيت ايشان نمونه اي از شخصيت امام حسين (ع ) و اميرالمومنين (ع ) و از اين نوع انسان ها بود. و همه مبارزات سياسي و فريادهايش بر عليه دنيا فقط به خاطر خدا بود. خطيب نمازجمعه تصريح كرد : انتقاد داشته باشيم اما گله نكنيم و اگر نقد منصفانه و عالمانه داشته باشيم ايرادي ندارد. اما تيشه به ريشه نزنيم . چرا كه اين كفران نعمات الهي است و به هر حال بايد قدردان انقلاب و اين نعمت الهي باشيم . نماينده ولي فقيه در گلستان با اشاره به تصميم دولت عراق در اخراج منافقين از اين كشور گفت : اتحاديه اروپا اخيرا در جلسه اي تصميم گرفتند كه اسامي منافقين را از ليست تروريست ها خارج كنند كه در نوع خود با توجه به جنايت ها و ظلم هايي كه منافقين در كشور ما و در كشور عراق انجام داده اند جالب است . آيت الله نورمفيدي با تاكيد بر اين كه اگر رئيس جمهور آمريكا بخواهد در ميان دنيا جاي داشته باشد بايد با جهان و خصوصا جهان اسلام تعامل خوبي داشته باشد و با زبان زور و سرنيزه كار نكند گفت : اوباما با شعار تغيير بر سر كار آمد و توانست آراي مردم آمريكا را جمع نمايد اما بايد بداند آن دوراني كه استعمار علنا وارد يك كشور بشود و هر كاري را كه دلش بخواهد انجام بدهد گذشته و بايد امروز با دنيا تعامل داشته باشد. وي در پايان خود و ديگران را به داشتن زينت تقواي الهي در دنيا و آخرت دعوت كرد.
فيروزآباد ـ حجه الاسلام هاشمي زاده امام جمعه فيروزآباد به مناسبتهاي روز جهان اسلام و كشور پرداخت و ولادت امام باقر(ع ) را گرامي داشت و گوشه هائي از زندگي و فضائل و مناقب اين امام بزرگوار را برشمرد و از مقام علمي و معنوي امام به جامعه فرهنگي تجليل كرد . خطيب نمازجمعه سپس به ورود امام در سال 57 به ميهن اشاره نمود و آن را مصداق آيه جاالحق وذهق الباطل دانست و گفت : حضور امام در ايران عظمت و حكمت و لطف الهي را برملا نمود و لطافت آثار و بركات وجود امام را در جامعه متجلي نمود و به همين دليل ضرورت و نياز جامعه به امام و ولايت در مباني ديني ما مطرح شده است . ايشان همچنين در ادامه خطبه به مشكلات عشاير اشاره نمود و ضمن برشمردن مشكلات عديده آنها از دولت و مسئولين محلي خواست تا مشكلات اين قشر مولد و زحمت كش را مدنظر قرار دهند.
نيكشهر ـ حجه الاسلام لطفيان امام جمعه نيكشهر با اشاره به آغاز ماه صفر گفت : اين ماه نيز همچون ماه پيروزي خون بر شمشير فرصت مغتنمي است تا ملت ايران در سايه مكتب حسيني با احيا ارزشهاي حق مدارانه و شهادت طلبانه به صيانت از اسلام بپردازند. وي با اشاره به ميلاد خجسته پنجمين اختر سپهر ولايت شكافنده علوم حضرت باقرالعلوم (ع ) گفت : ايشان طي 23 سال امامت مفاهيم و آموزه هاي ناب ديني را به جامعه به شدت منحط آن دوران ارائه كرده و با رويارويي با جريانهاي انحرافي شالوده تحول فرهنگي را در جامعه بنيان نهاده و معارف دنيوي را احيا كرد. وي با اشاره به اينكه پيروزي اصلي اين است كه همه چيزمان اسلامي شود. انقلاب ما براي اسلام بوده است نه براي كشور نه براي ملت نه براي به دست آوردن يك حكومت . براي اين كه اسلام را از شر ابرقدرت ها و جنايتكارهاي خارجي و از شر سليقه هاي كج داخلي نجات بدهد. وي تاكيد كرد : اگر انقلاب انسان سازي نكند هيچ كاري نكرده است . وي با اشاره به رمز پيروزي و عدم انحراف و بقاي انقلاب گفت : اگر انقلاب ما يك انقلاب ديني نبود و در راس آن علماي ديني نبودند به پيروزي نمي رسيد. اين انقلاب وقتي هم كه به پيروزي رسيد اگر با دين و علماي دين پيوسته نمي شد بعد از پيروزي شكست مي خورد و دشمنان بر آن غلبه مي كردند پس پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به اين انقلاب نرسد.
فراشبند ـ حجه الاسلام پناهيان گفت : دولت مصر تاوان همكاري با رژيم غاصب صهيونيستي در مسدود كردن گذرگاه رفح را خواهد پرداخت . حسني مبارك منتظر سرنوشتي همچون سرنوشت سران رژيم جنايتكار صهيونيستي باشد. وي افزود : سران عرب كه بخاطر همكاري با اسرائيل پايه هاي حكومت خود را سست كرده اند منطقه خشم و انزجار ملتشان باشند كه به زودي آنها را از اريكه قدرت به زير خواهد كشيد. وي ادامه داد : مقام معظم رهبري در پيام خود به اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني دولت حماس گفت : سرنوشت جنايتكاران عرب بهتر از يهوديان جنگ احزاب نخواهد بود خطيب جمعه گفت : نكته قابل توجه اينكه مسلمانان جهان بدانند توطئه در كار است كه حاميان غربي و عربي رژيم صهيونيستي مي خواهند دولت قانوني اسماعيل هنيه را غيرقانوني و خلع سلاح كنند.
هريس ـ حجت الاسلام احمدي امام جمعه هريس در خطبه هاي نماز ضمن تبريك ولادت باسعادت حضرت امام محمدباقر(عليه السلام ) فرارسيدن دهه مبارك انقلاب اسلامي را گرامي داشته و گفت : استقلال و آزادي از جمله دستاوردهاي ارزشمند انقلاب شكوهمند مردم ايران اسلامي است . ملت بزرگ ايران براي صيانت از كرامت روح و جان انسان و تعالي و تحقق انسانيت انقلاب كردند. امروز هيچ سياستمداري در جهان ترديد ندارد كه انقلاب اسلامي ايران سرآغاز فصل نويني در زندگي كل جامعه بشري است . با انقلاب اسلامي يك دوره طولاني از حاكميت انديشه ضدبشري به پايان رسيد و دوراني سرشار از نور و روشنائي آغاز شد. از ويژگيهاي منحصر به فرد انقلاب شكوهمند ايران بازگشت مردم و اتصال آنها با حلقه امامت و ولايت و حركت به سمت قله هاي كمال است . انقلاب اسلامي نوع نگاه و نگرش به جهان را تغيير داد و اخلاق محبت دوستي و ارزشها را به عنوان نظام انديشه و تعامل اجتماعي به صحنه آورد. وي در ادامه در خصوص سازمان تروريستي منافقين به ايراد سخن پرداخته و اين چنين گفت : سازمان تروريستي منافقين يك تشكيلات جنايتكار و ضدبشري است كه تابحال خون هزاران انسان مومن و متدين را بناحق ريخته اند و تنها در يك شب 72 تنز از بهترين فرزندان اين مرز وبوم و ياران صديق انقلاب اسلامي را در هفتم تيرماه سال 1360 با حالت بسيار فجيع به شهادت رساندند . با كمال تاسف كشورهاي اتحاديه اروپا كه همواره خود را واضع و مدافع حقوق بشر معرفي كرده و در واقع در بسياري از موارد با استفاده ابزاري از اين حقوق دست به اعمال فشار عليه كشورهاي مستقل زده اند اكنون در حركتي كه مشخصا با اولين مباني حقوق بشر در تناقض است در تلاش هستند نام گروهك تروريستي منافقين را از ليست سازمانهاي تروريستي اين اتحاديه خارج سازند.
قزوين ـ آيت الله باريك بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين در خطبه هاي نماز به دنبال تفسير آياتي از كلام الله مجيد هفته هاي قبل ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي و پرهيز از محرمات به اصحاب مشعمه و اصحاب شمال كه در قرآن آمده است اشاره كرده و گفت : اين عده در روز قيامت سخت بر كردار خود نادم و پشيمانند. بدمنزلگاهي را براي خودساخته اند. ناطق در ادامه به تفصيل جايگاه اين گناه كاران را تشريح كرده و گفت اصحاب شمال كساني هستند كه از نعمت هاي بي حد و اندازه خداي تبارك و تعالي در دنيا متنعمند اما در كمال غفلت زندگي مي كنند و در مقابل دعوت به حق پيامبران و اوصيا خداوند بي اعتنايند. ناطق از اين عده به عنوان مترفين ياد كرد . وي ضمن گراميداشت 12 بهمن سال 57 سالروز نوراني ورود امام (ره ) به ميهن اسلامي اشاره كرده و گفت : ريشه اين انقلاب اسلامي و فرهنگي متصل به اسلام است و در سايه تعاليم اين دين مبين مردم كشور ما به آزادي و استقلال دست يافتند. و شعار نه شرقي و نه غربي جمهوري اسلامي اين ملت بزرگ خط بطلاني بر قدرتهاي جهان شرق و غرب زد. ناطق افزود : امروز دنياي استكبار در برابر عظمت و بزرگي اين انقلاب به وحشت افتاده است و مقاومت مردم فلسطين نشات گرفته از انقلاب اسلامي است و انقلاب اسلامي تبلور قيام عاشورا است . به گزارش خبرنگار ما نمازگزاران و جمعي از دانشجويان در محكوميت از اقدام منفور حمايت اتحاديه اروپا از گروهك تروريستي منافقين از مصلي شهر تا ميدان آزادي با سر دادن شعارهاي مرگ بر منافق ـ حمايت از منافق خيانت است به قرآن راه پيمايي كردند و خارج كردن منافقين از ليست تروريستها را محكوم نمودند.
كوهبنان ـ نمازجمعه اين هفته شهرستان كوه بنان به امامت حجت الاسلام ابراهيمي و با حضور جمع كثيري از مومنين نمازگزار در محل مسجد صاحب الزمان (عج ) برگزار گرديد. امام جمعه كوه بنان پس از دعوت همگان به تقوي الهي گفت : انقلاب اسلامي ما امتداد غدير است و آنچه ما در سايه انقلاب اسلامي باعث افتخار كشورمان شد بحث ولايت فقيه بود. وي در ادامه ضمن اشاره به مناسبتهاي هفته به سالروز ورود حضرت امام خميني (ره ) به ميهن اسلامي اشاره كرد و افزود : اين انقلاب با جان نثاري و فداكاري دليرمرداني كه از جان و مال خود مايه گذاشتند به پيروزي رسيد. وي در ادامه به شهادت حضرت رقيه (س ) ميلاد امام موسي كاظم (ع ) و ميلاد امام محمدباقر(ع ) اشاره كرد و در پايان از آغاز گازرساني به شهرستان كوه بنان از مسئولين امر تقدير نمود و ابراز اميدواري نمود با مساعدت مسئولين استاني و شهرستان در دهه فجر آينده شاهد بهره برداري از اين طرح عظيم در شهرستان باشيم .
طالقان ـ حجت الاسلام حسيني امام جمعه طالقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن سفارش نمازگزاران به تقواي الهي به مقام شامخ مادران اشاره كرد و گفت : نقش مادران در تربيت فرزندان خود بسيار موثر است به گونه اي كه مادران مي توانند با محبت و مهرباني و تربيت اسلامي خود نقش بزرگي در ايجاد امنيت و كرامت فرزندان خود در جامعه داشته باشند. خطيب نمازجمعه طالقان در ادامه خطبه ها به فرارسيدن سالروز ولادت امام پنجم شيعيان اشاره كرد و گفت : امام محمدباقر(ع ) مهد علم و شكافنده علوم مختلف بودند كه با صفات برجسته اي كه داشتند در عصر خود به بيدار كردن مردم جهان از خواب غفلت پرداختند و عليه شورشهاي بني عباس بر ضد اسلام بپاخاستند . حجت الاسلام حسيني در ادامه ضمن گرامي داشت 12 بهمن ماه سالگرد ورود امام خميني (ره ) به كشور عزيزشان به هدف ارزشمندي كه امام و مردم دنبال مي كردند اشاره كرد گفت : امام خميني پرچمدار اسلام در عصر حاضر بود و توانست با رهنمودهاي اسلامي خود آزادگي و آزاد زيستن را به اين مملكت بزرگ و مردمش هديه كند.
سمنان ـ امام جمعه با تقدير از نقش شهدا و ايثارگران در پيروزي انقلاب اسلامي نقش اساسي در اين پيروزي را متعلق به امام خميني (ره ) دانست و اظهار داشت : مديريت ديني بصيرت شجاعت و شهامت و شهادت و مردم شناسي امام موجب شد كه انقلاب به پيروزي برسد. وي گفت : امام به قدرت مردم ايمان داشت و اين هنر امام بود كه مردم را به صحنه آورد و انقلاب را به پيروزي رسانيد . امام جمعه سمنان گفت : امام خميني (ره ) حفظ انقلاب را از اوجب واجبات دانسته است و لذا ملت ايران 30 سال تمام با وجود همه مشكلات اين انقلاب را حفظ كرده اند. حجت الاسلام شاهچراغي گفت : بوش با روسياهي و همراه با پرونده اي سياه و در ميان تنفر جهان اسلام از كاخ سفيد بيرون رفت و اوباما با شعار تغيير وارد كاخ سفيد شد. وي افزود : شواهد نشان مي دهد كه ما نبايد خيلي به اين تغيير اميدوار باشيم . وي تغييرات مورد نياز در دستگاه حاكمه آمريكا را شامل دو تغيير فكري و عملي دانست و اظهار داشت : تغيير فكري و فرهنگي آن است كه آمريكا دست از زورگويي بردارد و خود را همه كاره دنيا نداند. اما آمريكا براي تغيير عملي بايد كارهاي غلط بوش را جبران كند و راه بوش را ادامه ندهد. امام جمعه سمنان گفت : مشكل غزه مشكل يك جمع خاص نيست بلكه مشكل جهان اسلام است . وي افزود : غزه مرزبان اسلام است و سگ هار صهيونيسم يعني اسرائيل اگر غزه را فتح كند به سراغ ساير سرزمينهاي اسلامي مي رود. وي گفت : آتش بس نيم بندي كه هر روز نقض مي شود نيز فايده اي ندارد. امام جمعه سمنان بااشاره به وظيفه مسلمانان براي كمك به مردم غزه از مردم خواست تا كمكهاي خود را به مردم غزه ادامه داده و در حد توان به ياري اين مردم مظلوم بشتابند. حجت الاسلام شاهچراغي گفت : سران رژيم صهيونيستي اسرائيل جنايتكار جنگي اند و بايد ضمن محاكمه به اشد مجازات برسند. وي افزود : در اين ماجرا تقصير مبارك از اسرائيل بيشتر است و ما از فرعون مصر مي خواهيم تا گذرگاه رفح را براي كمك رساني به مردم غزه بازگشايي نمايد . گزارش خبرنگار ما حاكيست نمازگزاران جمعه سمنان در بين دو نماز جمعه و عصر به پاس 30 سال انقلاب اسلامي نماز شكر بجاي آوردند.
نظرآباد ـ حجت الاسلام وثوقي امام جمعه نظرآباد در خطبه هاي نماز اين هفته به موضوع هجرت اشاره نمود و گفت : همانطور كه انقلاب امام عظيم الشان تداوم انقلاب رسول خداست شخصيت امام هم شخصيت رسول الله است و از ويژگيهاي تاريخ اين است امكان دارد صحنه هاي مشابه و خيلي نزديك به هم تكرار شوند و يك شخصيت و يا جرياني و نهضتي به عنوان الگوي تابناك شخص ديگر در تاريخ واقع شود . وي در ادامه ضمن توصيه به تقوا و تبريك ميلاد امام محمدباقر و باب الحوائج و آغاز ورود حضرت امام در 12 بهمن را به تمام فجرآفرينان تبريك عرض نمود و افزود : پيروز انقلاب اسلامي عوامل و اسباب زيادي دارد اصل و اساس آن رهبري امام مي باشد امام با مديريت ديني و بصيرت و شجاعت و مردم شناسي انقلاب را رهبري كرد و همه مردم را به صحنه آورد و همه با وحدت كلمه انقلاب را به پيروزي رساندند.

محمديه ـ نماز وحدت بخش اين هفته محمديه به امامت حجت الاسلام موسوي اقامه گرديد. خطيب جمعه محمديه ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي انجام واجبات ترك محرمات و عرض تبريك ميلاد باسعادت حضرت امام باقر(ع ) و ايام دهه فجر انقلاب اسلامي گفت : قبل از انقلاب امكانات در شهرها و روستاها در حد صفر و در بعضي جاها ناچيز بود ولي در سي سال انقلاب باتوجه به تمام مشكلاتي كه توسط آمريكا و اياديش به نظام مقدس جمهوري اسلامي تحميل شد به لطف و فضل الهي خدمات ارزنده دولت مردان نظام مقدس جمهوري اسلامي قابل شمارش نيست . و در دورترين روستاها بهترين امكانات ديده ميشود. وي در بخشي ديگر از خطبه ها در خصوص افراد متقي مطالبي ايراد كردند و در ادامه گفت : افراد متقي نسبت به افراد غيرمتقي آرامش بيشتري دارند و با نشاط تر از انسانهاي بي تقوا هستند. افراد غيرمنتقي تا آخر عمر افسرده و براي دنيا تلاش مي كنند ولي انسانهاي متقي از نعمت هاي الهي خوب استفاده مي كنند و بعد از مرگ هم مورد لطف پروردگار قرار ميگيرند.
مينودشت ـ نماز عبادي سياسي و دشمن شكن جمعه اين هفته شهرستان مينودشت همچون هفته هاي گذشته با حضور پرشور نمازگزاران به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين حسيني امام جمعه شهرستان مينودشت به علت تعميرات مصلي محمد رسول الله مسجد پنج تن اين شهرستان برگزار شد . وي اظهار داشت : امروز 11 بهمن ماه و سوم ماه صفر مصادف است با ميلاد امام محمد باقر(ع ) و روز 3 شنبه 15 بهمن و 7 صفر مصادف است با ميلاد امام موسي كاظم (ع ) كه اين دو مناسبت را خدمت امام زمان (عج ) و نائب برحقش مقام معظم و معزز رهبري و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت خصوصا به برادران و خواهران نمازگزار تبريك و تهنيت عرض مي كنم . وي در مورد دهه فجر و ورود امام خميني (ره ) به كشور و در مورد به وجود آمدن اين انقلاب و پيروزي آن چند عامل بسيار مهم را متذكر شد 1 ـ اعتقادات مردم كه مسلمان بودند و حكومت اسلامي مي خواستند 2 ـ وحدت كلمه همه قشرها يكي شدند 3 ـ رهبري پيامبرگونه امام راحل كه فراتر از عصر و زمان خود بود . آقاي حسيني در ادامه در مورد ويژگيهاي امام خميني (ره ) چند مطلب را عنوان نمود 1 ـ به نام دين با فتوا انقلاب را مطرح كردند 2 ـ شجاعت امام بود 3 ـ قدرت مردم را باور كرده بود 4 ـ بصيرت امام بود آقاي حسيني در ادامه در مورد پيروزي مردم مسلمان غزه در برابر اسرائيل جنايتكار گفت : ترديدي نيست كه بازنده اين جنگ اسرائيل بود و همه جهانيان اين را فهميدند و چند مطلب در مورد اين پيروزي مطرح كردند : 1 ـ برتري ايمان بر سلاح در پرتو مقاومت 2 ـ تحكيم موقعيت حماس 3 ـ مساعدت مومنين و مسئولين . در خاتمه از مردم به مناسبت همكاري با مردم غزه و حضور در تظاهرات و كارهاي خير تقدير و تشكر كرد.
فردوس ـ حجت الاسلام حسيني مقدم در ادامه بحث هاي شفابخشي قرآن به راز شفابخشي پرداخت و گفت : خداي شفا دهنده از طريق قرآن شفا مي دهد چون قرآن تجسم تجلي و مظهر خداست و شفا بخشي نيازمند يك مظهر بيروني است كه فعل خداست و قرآن مظهر بيروني است كه برخواسته از اوصاف فعلي خداست . امام جمعه فردوس در ادامه افزود واقع نگري مهمترين شرط تقوي است و اين واقع نگري بايد در تمام عرصه هاي زندگي ظهور و بروز كند كه رهبران ديني ما از خدا تقاضا مي كردند. خطيب جمعه فردوس در ادامه به دستاوردهاي انقلاب اشاره كرد و گفت : قدرت نيروگاههاي كشور در سال 57 بالغ بر 7 هزار مگاوات بوده است و در سال 85 اين ميزان به 45 هزار مگاوات افزايش يافته است صنعت سدسازي در سال 56 بيست و هفت سد در كشور وجودداشته است اما در سال 86 به 548 سد رسيده است . وي در پايان به برداشت بي رويه از آبهاي زير سطحي اشاره كرد و از مردم و به خصوص كشاورزان خواست در استفاده بهينه از آبها دقت كنند چرا كه برداشت بيش از حد باعث افت شديد آبهاي زيرزميني شده .
قمصر ـ حجت الاسلام صداقت امام جمعه قمصر در خطبه هاي نمازجمعه ضمن توصيه مردم به رعايت حدود الهي و طرح مسائلي پيرامون سلسله مباحث ازدواج برخي عوامل كه موجب بروز انحراف فساد و گمراهي در جوانان مي گردد را برشمرده و از خانواده ها خواست نهايت توجه و دقت را در خصوص ارتباطات فرزندان با پيرامون خود داشته باشند. وي در ادامه ازدواج به موقع ساده و مبتني بر ارزشها را عامل جدي در طي مسير زندگي به سوي سعادت و رستگاري مطرح نمود و گفت : از آنجا كه فرد با ازدواج مي تواند خود را از بسياري از زمينه هاي سقوط در فساد و تباهي حفظ كند بنابراين نقش ازدواج در استقامت جوان در برابر انحرافات بر كسي پوشيده نيست و خانواده ها بايد تمام تلاش و توجه خود را به اين مسئله معطوف نمايند. امام جمعه قمصر در ادامه فرارسيدن دهه فجر و سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب را به ملت شريف ايران و نمازگزاران تبريك گفته و افزود : دستاوردهاي خيره كننده و فوق العاده با ارزش اين انقلاب در تمام ابعاد علمي سياسي اطلاعات نظامي و... بر هر شخص متفكر و روشن بيني آشكار است . موج وسيعي كه در زمينه فن آوري تكنولوژي صنعت كشاورزي و از همه مهمتر عزت افتخار و سربلندي كه ايران و ملت شريف ما در دنيا كسب نموده خود نمونه اندكي از بركات انقلاب است .
نائين ـ نمازجمعه اين هفته نائين به امامت حجت الاسلام ميرزابيگي امام جمعه نائين در مسجد جامع نائين برگزار شد. خطيب جمعه در خطبه هاي نماز ضمن دعوت همه نمازگزاران به رعايت تقوا و پرهيزگاري و اجتناب از گناه و دوري از محرمات و انجام واجبات در ادامه بحث هفته گذشته مبني بر امتيازاتي كه در قابل قبول شهادت امام حسين (ع ) خداوند به ايشان اهدا نموده افزود : مقام شفاعت است كه خداوند به امام حسين (ع ) اعطا نمود همانگونه كه اين مقام را به پيامبر اعطا نمود. وي در ادامه به مناسبتهاي هفته اشاره كرد و گفت : امروز روز ولادت باسعادت امام محمدباقر(ع ) است و باتوجه به اينكه ايام ماه صفر روزهاي اسارت اهل البيت (ع ) و امام باقر(ع ) است نمي توان حق مطلب را ادا كرد. انشاالله بتوانيم از معارف امام باقر(ع ) بهره بگيريم . وي در پايان گفت : دشمن صهيونيستي هنوز مردم بي دفاع غزه را هدف قرار داده است اينها مي خواستند انتقام دولت مردمي حماس را از مردم بگيرند و سلاح هاي خود را آزمايش كنند و سعي شما اين باشد كه به اين مردم مسلمان كمك كنيد.
ورامين ـ حجت الاسلام محمودي امام جمعه ورامين در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ضمن تبريك ولادت حضرت امام باقر(ع ) گفت : آن حضرت در تحمل مصائب و گرفتاريهايي كه براي آل رسول اتفاق افتاد شريك و سهيم بود و در حقيقت آن حضرت و فرزندش اسلام را احيا كردند و حق بزرگي بر اسلام و مسلمين دارند. وي در ادامه گفت : در طول تاريخ حوادثي پيش آمده است كه جمعيت كم و بدون تجهيزات بر جمعيت زياد و با تجهيزات كامل پيروز گرديده است و انقلاب ما نيز چنين بوده است در زمان حكومت پهلوي ايران از خود هيچ چيز نداشت و به شرق و غرب وابسته بود . خطيب جمعه ورامين در انتها ضمن پيروزخواندن مردم غزه در جنگ 22 روزه اقدامات مقامات رژيم صهيونيستي را به دست و پازدن براي اثبات پيروزي خود مضحك دانست و گفت : مردم دنيا مي دانند در اين جنگ چه كساني پيروز شدند و اقدامات رژيم صهيونيستي مانند دست وپازدن ميان مرداب است .
ميناب ـ نمازجمعه اين هفته ميناب به امامت حجت الاسلام غفوري امام جمعه ميناب برگزار شد. خطيب جمعه بااشاره به سالگرد بازگشت پيروزمندانه معمار كبير انقلاب به ايران اظهار داشت : اين بازگشت منجر به فروپاشي و سقوط سلطه خاندان منحوس پهلوي و نظام دو هزار و پانصد ساله پادشاهي در ايران و استقرار نظام ديني ولائي و مردمي گرديد. اين انقلاب همزمان با مبارزه بي امان با مستكبران دنيا و منافقان داخلي و خارجي منشا تحولات بزرگ عمران و آباداني در جاي جاي اين كشور گرديد و از بزرگترين بركات اين انقلاب سپردن قدرت حكومت و مسئوليت به دست خود مردم در سايه دين بود. خطيب جمعه بااشاره به اقدام زشت و مغرضانه اتحاد در اروپا در خارج كردن منافقان جنايتكار از ليست تروريستها در حالي كه دست منافقان تا مرفع به خون بي گناهان در ايران و عراق آلوده است محكوم است بلكه اين اقدام اتحاديه اروپا شراكت خود آنها در تروريست است . وي افزود : اين منافقان بايد در عراق و ايران به محاكمه كشيده شوند و به سزاي اعمال ننگين خود برسند.
بجنورد ـ آيت الله مهماننواز امام جمعه بجنورد در خطبه اول نماز فرارسيدن ولادت امام محمدباقر(ع ) و امام موسي كاظم (ع ) و سالروز تشكيل تشخيص مصلحت نظام را تبريك گفت و نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت كرد. وي گفت : اگر اعمال ما توام با تقوا و اخلاص باشد آن زمان مورد قبول خداوند تبارك و تعالي قرار مي گيرد. وي در ادامه به پيروزي مردم غزه اشاره كرد و گفت : راهپيمائيهاي سراسر جهان جهت حمايت از مردم غزه كه خود نشانه حمايت و پيروزي اين ملت بوده و باعث شكست اسرائيل بوده است . وي اضافه كرد : صهيونيست ها و آمريكا كه اسرائيل را حمايت مي كند بار ديگر حمله عليه مردم غزه را شروع كرد و حكام عرب نيز برسكوت مرگبار خود ادامه مي دهند و از طرفي به خاطر همين حمايت ها و حملات آبرو و حيثيت آنها بر بادرفته است و ايران نيز هميشه حامي مردم غزه بوده و هست و خواهد بود.
نصرآباد ـ نمازجمعه شهر نصرآباد به امامت حجت الاسلام توكلي اقامه گرديد. امام جمعه نصرآباد در خطبه هاي نماز در ادامه بحث هفته گذشته به بيان عوامل حسرت در روز قيامت پرداخت و تشكيل جلسات بي فايده مخالفت با نصايح سودمند و عدم استفاده بهينه از ثروت را از عوامل ديگر حسرت روز قيامت برشمرد و اظهار داشت جلسات و تجمعي كه در آن ذكر خدا و فرهنگ اهل بيت ترويج نشود موجب حسرت است . وي در ادامه رد شبهات فكري را از مسئوليتهاي مهم امام باقر(ع ) دانست . ناطق در بخشي از سخنان خود ايجاد جنبش علمي شيعي در فقه تفسير حديث اخلاق و تلاش براي زدودن سخنان خود ايجاد جنبش علمي شيعي در فقه تفسير حديث اخلاق و تلاش براي زدودن تحريفها را دو كار عمده امام باقر(ع ) توصيف و اظهار داشت درخشش امام (ع ) در هر دو جبهه احياي ارزشهاي نبوي بود. خطيب جمعه نصرآباد بااشاره به اينكه شروع رياست جمهوري اوباما اميدهايي را براي تغيير در سياست هاي داخلي و خارجي آمريكا ايجاد كرده است اظهار داشت : واشنگتن بايد در سياست خود در قبال كشورهاي منطقه تغييرات اساسي دهد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن