تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
امام جمعه مشهد: جشنواره هاي فجر بايد با مباني حسيني منطبق باشد

خراسان امروز- صفائي: امام جمعه مشهد با اشاره به سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از مطبوعات و رسانه ها به خاطر انعكاس مطلوب تحليلهاي جامعه ايران در دوران ستمشاهي و پس از پيروزي انقلاب تقدير كرد.
آية ا... سيد احمد علم الهدي اظهار داشت: آنچه بيانش براي نسل دوم و سوم انقلاب لازم است، فلسفه شروع اين نهضت عظيم است، زيرا چهره هاي فعال امروز جامعه كه جوانان برومند 40 ساله هستند، موضوع آغاز حركت را درك نكرده اند و در زمان پيروزي انقلاب 10 سال بيشتر نداشتند كه آنها امروز بايد در اين زمينه تحقيق بيشتري انجام دهند.
وي افزود: پس از كودتاي 28 مرداد كه آمريكاييها ايران را تصاحب كردند سه جريان سياسي در كشور مخل تداوم استكبار آمريكا به شمار مي آمد.
آية ا... علم الهدي گفت: ملي گرايي و جبهه ملي يكي از اين جريانها بود كه آمريكاييها در مدت كوتاهي موفق شدند اين جريان را به نفع خود مصادره كنند، جبهه ملي را خريدند و ملي گراها را به مزدوري خود كشيدند تا جايي كه در انقلاب آمريكايي ششم بهمن سخنرانان شاه در توجيه جريان ششم بهمن اعضاي جبهه ملي بودند.
وي افزود: جريان دومي كه آمريكا به عنوان مخل فعاليتهاي استكباري خود تشخيص داده بودند جريانهاي كمونيستي و حزب توده بود كه اين جريان را كاملاً سركوب كردند و جريان سوم كه به عنوان قوي ترين مخل استكبار آمريكايي بود دين و روحانيون بود.
وي افزود: مرجعيت تقليد كه به عنوان جريان قوي آن زمان مطرح بود نه قابل سركوب بود و نه مي توانستند آن را بخرند، بنابراين تصميم گرفتند براي حذف آن دين را حذف كنند.
آية ا... علم الهدي گفت: با اين حساب آمريكايي ها از سالهاي 41 و 42 و پس از رحلت آية ا... بروجردي تلاش خود را در جمع كردن سفره دين از جامعه معطوف كردند ولي تفكرات و قيام امام راحل گريبان آنان را گرفت.
وي افزود: اين نهضت با حركت امام(ره) شروع شد و انقلاب به پيروزي رسيد و دين كه در چهار ديواري مساجد زنداني شده بود، آزاد شد و بر عرصه بين الملل حاكم گرديد.
عضو خبرگان رهبري خطاب به والدين شهدا و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس گفت: خونبهاي فرزندان شما و جانبازي جانبازان اين واقعيت را تثبيت كرده است كه نه تنها در عرصه داخلي، بلكه در عرصه جهاني انقلاب جايگاه ويژه اي پيدا كرده است.
وي افزود: جوانان و نوجواناني كه در زمان پيروزي انقلاب نبوده و يا كودك بوده اند وظيفه دارند علاوه بر پاسداشت ايام ا... در جهت انقلاب و اسلام حركت كنند و شكرگزار باشند.
آية ا... علم الهدي گفت: به وعده الهي، قدرداني نكردن و شكر نكردن نعمات عذاب به همراه دارد.
وي گفت: ما امسال با توجه به ايام سوگواري محرم و صفر، دهه فجر را گرامي مي داريم و جشن نمي گيريم.
آية ا... علم الهدي اظهار داشت: جوانان ما با ساز و دهل انقلاب را پيروز نكردند، بلكه انقلابيون سينه زدند و فرياد حسين حسين سر دادند كه انقلاب به پيروزي رسيد.
وي گفت: از برخي مسؤولان مي خواهم در قالب جشنواره هاي مختلف از جمله موسيقي، فيلم و... برنامه اي اجرا نكنند كه با مباني حسيني منافات داشته باشد و همگي به صبغه حسيني دهه فجر توجه داشته باشند.

امامان جمعه استانهاي خراسان تاكيد كردند ؛ دهه فجر زمان تولد دوباره اسلام

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن