تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812859252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از حمله ديگري به نيروهاي انتظامي صورت گرفت واكنش سردار رادان به حملات تروريستي در شرق كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پس از حمله ديگري به نيروهاي انتظامي صورت گرفت واكنش سردار رادان به حملات تروريستي در شرق كشور
گروه سياسي؛ سردار رادان خواستار ورود نيروي انتظامي ايران به پاكستان براي «انهدام» اشرار شد. جانشين فرماندهي نيروي انتظامي در گفت وگو با فارس ضمن تاكيد بر اينكه «اشرار در عمليات چند روز گذشته به راحتي از مرز پاكستان گذشته و با به شهادت رساندن نيروهاي انتظامي مجدداً به پاكستان برگشته اند»، اين شرايط را «غيرقابل تحمل» خواند و با لحني جدي تاكيد كرد؛ «اگر پاكستان اجازه دهد حاضريم وارد خاك پاكستان شده و عمليات انهدام و قلع و قمع اشرار را آغاز كنيم.»

وي با بيان اينكه «به رغم پيگيري هاي ديپلماتيك و ارتباطات با پليس پاكستان منطقه بلوچستان پاكستان حياط خلوت اشرار، قاچاقچيان و سركرده هاي آنها شده است»، اظهار داشت؛ پيگيري ها به هر دليلي بي پاسخ مانده است.

وي سپس با ابراز تاسف از اينكه نيروهاي مرزي پاكستان توانايي لازم در برخورد با اشرار را ندارد، حمله اخير اشرار به نيروي انتظامي را شاهد مثال اظهارات خود قرار داد و گفت؛ چند روز گذشته خودرو تداركات نيروي انتظامي در نوار مرزي مورد كمين اشرار قرار گرفته و 12 تن از نيروهاي انتظامي به شهادت رسيدند. اگرچه رادان در اظهارات خود تاكيد كرد «ارتباطي بين حادثه چند روز گذشته با گروهك ريگي به دست نيامده» اما برخي خبرگزاري ها از بر عهده گرفتن اين عمليات از سوي گروهك «جندالله» خبر دادند. بنابر اين گزارش ها گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي طي اطلاعيه يي اعلام كرد شامگاه سه شنبه با كار گذاشتن دو بمب كنار جاده يي دو عدد خودروي حامل نيروهاي انتظامي را منهدم كرده كه تمامي سرنشينان اين دو خودرو كشته شدند. بنابر اين اطلاعيه اين دو خودرو حامل 14 پاسدار بودند كه در حال عبور از جاده سراوان- اسفندك بودند كه همه پاسداران به شهادت رسيدند.

مجوز نمي خواهد

اگرچه سردار رادان در واكنش به اين عمليات خواستار اجازه پاكستان براي برخورد نيروي انتظامي با اشرار مستقر در مناطق مرزي شد اما عباسعلي نورا نماينده زابل در واكنش تندتر اين كار را نيازمند اخذ مجوز از پاكستان ندانست و به «فرارو» گفت؛ «تنها راه مقابله با اشرار و گروهك هاي تروريستي شرق كشور اين است كه بدون مجوز به داخل خاك پاكستان برويم و تمام آنها را به خاك و خون بكشيم.» اين را نماينده زابل در مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار فرارو مي گويد.به اعتقاد عباسعلي نورا «دولت به دليل معاهده هاي بين المللي براي مقابله با اشرار به خاك پاكستان وارد نمي شود و اشرار هم از اين موضوع سوءاستفاده مي كنند.» به گفته وي «ورود به خاك پاكستان نيازمند مجوز اين كشور نيست» و «تنها راه با اشرار و گروهك هاي تروريستي شرق كشور ورود به عمق خاك پاكستان است و معاهده هاي بين المللي نبايد مانع نابودي گروهك هاي تروريستي مانند گروهك ريگي شوند.» اما اين تنها نماينده زابل نبود كه در راستاي اظهارات رادان ورود نيروي انتظامي به پاكستان را مورد حمايت قرار داد.محمدكريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اظهارات همتاي خود را با اين استدلال كه «بايد يك بار براي هميشه با حمايت قاطع از نيروي انتظامي و با كمك ساير نيروهاي نظامي تكليف اشرار مسلح منطقه شرق كشور را مشخص كنيم»، گفت؛ «ما حق خودمان مي دانيم كه براي مقابله با تروريست ها به داخل خاك افغانستان و پاكستان برويم و به تروريست ها ضربه بزنيم.»

حمله اخير گروهك ريگي دومين حمله اين گروهك به نيروي انتظامي در يك ماه گذشته محسوب مي شود. نهم دي ماه سال جاري نيز حمله گروهك «ريگي» به پادگاني در سيستان و بلوچستان به شهادت چند تن از ماموران نيروي انتظامي منجر شد. گروهك «جندالله» با انفجار يك دستگاه خودروي حامل مواد منفجره در مقر نيروي انتظامي در سراوان تعدادي از ماموران اين پادگان را به شهادت رساندند. اگرچه اندكي پس از وقوع اين عمليات خبرگزاري هاي رسمي و غيررسمي اخباري متناقض از حمله مخابره كردند اما فرمانده نيروي انتظامي در نخستين واكنش با تاييد اين خبر به ايسكانيوز اعلام كرد در اين حادثه تعدادي از سربازان زخمي شدند و دو نفر به شهادت رسيدند.

گروهك تروريستي «جندالله» كه خود را «جنبش مقاومت ملي ايران» ناميده است، توسط عبدالمالك ريگي هدايت مي شود. جندالله سه سال پيش 9 مرزبان ايراني را گروگان گرفت و در قبال آزادي آنها خواهان آزادي برخي از اعضاي گروه خود شد. اين گروه چندي بعد در حمله يي كه به كشتار تاسوكي معروف شد، 21 تن را به قتل رساند. طي اين حادثه كه در جاده زاهدان به زابل رخ داد، افراد گروه جندالله در حالي كه لباس ماموران انتظامي و نظامي به تن داشتند، راه را بر خودروهاي عبوري بستند و سپس چندين نفر از سرنشينان اين خودروها را خارج كرده و به گلوله بستند و پس از آن محل را ترك كرده و به افغانستان و پاكستان گريختند. دستگيري برادر ريگي در پاكستان كه عامل اصلي اين حادثه بود ابعاد قضيه را وارد فاز جديدي كرد.

خردادماه امسال خبرگزاري فارس به نقل از مقامي آگاه گزارش داد عبدالحميد ريگي و پانزده نفر ديگر از اعضاي جندالله كه از يك سال پيش در پاكستان بازداشت شده بودند، قصد داشتند با ارائه مدرك جعلي، خود را تبعه پاكستان معرفي كنند اما با تلاش سفارت ايران در اسلام آباد وي به ايران تحويل داده شد. اما يك روز پس از تحويل برادر ريگي به ايران اعضاي اين گروهك با حمله به پاسگاهي در سراوان 16مامور نيروي انتظامي را گروگان گرفتند؛ اقدامي كه تلافي جويانه ارزيابي مي شد چرا كه پاكستان برادر ريگي را صبح همان روزي به ايران تحويل داد كه «قرار بود وكلاي عبدالحميد ريگي لايحه فرجام خواهي خود را به دادگاه عالي كويته و با هدف ممانعت از تحويل وي به ايران ارائه دهند.» اما يك روز قبل از تحويل برادر ريگي گروهي مسلح با حمله به يك گروه از نيروهاي انتظامي كه در حال گشت زني در منطقه مرزي بخش سراوان بودند، 16 نفر از اين نيروها را گروگان گرفتند. چندي پس از اين گروگانگيري سخنگوي اين گروهك اعلام كرد «جندالله» در برابر آزادي اين گروگان ها خواستار آزادي زندانيان وابسته به جندالله در زندان هاي ايران است و دولت ايران دو هفته فرصت دارد آنان را آزاد كند در غير اين صورت، گروگان ها كشته مي شوند. اما مقامات وزارت كشور اين درخواست و همچنين درخواست مذاكره گروهك ريگي را رد كردند. اندكي پس از رد درخواست «جندالله» شبكه العربيه فيلمي را پخش كرد كه از سوي گروهك ريگي براي اين شبكه ارسال شده بود. بنا بر اين تصاوير جندالله دو تن از ماموران نيروهاي انتظامي را به شهادت رسانده و تهديد كردند در صورت عدم پاسخ به درخواست اين گروه باقي گروگان ها را نيز اعدام خواهند كرد. اگر چه شبكه العربيه تصاوير اعدام را پخش نكرد اما تاييد كرد اين ماموران به شهادت رسيده اند. اين گروهك هر چند هفته يك بار فيلمي از مراسم اعدام ماموران را براي العربيه ارسال مي كرد كه البته صحت آن از سوي مقامات ايران به تاييد نرسيد. اما پس از گذشت چند ماه از اين حادثه مسوولان خبر شهادت تمام گروگان هاي نيروي انتظامي را تاييد كرده و اعلام كردند اجساد قربانيان را يافته اند. هنوز يك ماه از تاييد خبر شهادت 16 گروگان نيروي انتظامي سراوان نمي گذشت كه جندالله با حمله به يك پادگان در اين منطقه دو مامور نيروي انتظامي را به شهادت رساندند.اين حمله و حمله چهار هفته گذشته گروهك ريگي، اين بار واكنش هاي شديداللحني از سوي نمايندگان مجلس و مسوولان نيروي انتظامي دريافت كرد؛ واكنشي كه از دولت پاكستان مي خواهد دست ايران را در اين كشور براي «انهدام» اشرار باز بگذارد. حال بايد منتظر ماند و ديد واكنش پاكستان به اين پيشنهاد چه خواهد بود.

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 900]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن