تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي:شوراي نگهبان براساس نظرات افراد تصميم‌‏گيري نمي‌‏كندهيات نظارت در همه استان‌‏ها تشكيل شده استقول برگزاري انتخابات سالم را مي‌‏دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: كدخدايي:شوراي نگهبان براساس نظرات افراد تصميم‌‏گيري نمي‌‏كندهيات نظارت در همه استان‌‏ها تشكيل شده استقول برگزاري انتخابات سالم را مي‌‏دهيم


تهران- خبرگزاري كار ايران
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: اين شورا براساس نظرات افراد تصميم‌‏گيري نمي‌‏كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، عباسعلي كدخدايي در نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي بود يكي از اعضاي ارشد جامعه روحانيت گفته است كه شوراي نگهبان تنها بايد صلاحيت سه نفر كه توانايي آنها نزديك به رهبري باشد را تاييد كند، اظهار داشت: شوراي نگهبان براساس نظرات افراد تصميم‌‏گيري نمي‌‏كند بلكه وظيفه قانوني دارد و براساس همين قانون نظرخود را در مورد افرادي كه در انتخابات‌‏هاي مختلف ثبت نام مي‌‏‌‏كنند، اعلام خواهد كرد.
وي افزود: شوراي نگهبان منتظر پيشنهاد و نظر افراد نيست و مسئول صحبت افراد هم نيستيم.
كدخدايي در پاسخ به سوال ديگري در مورد نامه اخير سبحاني به لاريجاني مبني بر اينكه تعيين شرع وظيفه فقهاي شوراي نگهبان است و مجلس نبايد در اين عرصه وارد شود، اظهارداشت: چنانچه مجلس قوانين شرع را وضع كند، در شوراي نگهبان مطرح و فقهاي اين شورا براساس اصول قانون اساسي مبتني بر موازين شرع نظر مي‌‏دهند.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد فعاليت‌‏هاي تبليغاتي برخي افراد كه در صدد ثبت نام براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم هستند، نيز گفت: تبليغات در قانون انتخابات تعريف مشخصي دارد البته داراي نقايصي هم هست. فعاليت‌هايي كه بيش از اين تاريخ به صورت سخنراني يا سفر صورت مي‌‏گيرد مشمول حكم تبليغات به معناي خاص نيست و اين فعاليت‌‏ها را همه افراد انجام مي‌‏دهند.
وي در مورد اصلاحاتي كه مجلس مي‌‏خواهد در قانون انتخابات انجام دهد واين كه آيا اين اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري دهم اجرايي مي‌شود، گفت: هنوز قانوني تصويب نشده است و اگر مجلس اصرار كند بايد به مجمع تشخيص برود.البته بعيد مي‌دانم كه اين اصلاحات در انتخابات آينده اجرايي شود.
خبرنگاري ديگري در مورد رايانه‌‏اي شدن بخش‌‏‌‏هايي از انتخابات با استناد به سخنان وزارت كشور سوال كرد كه كدخدايي پاسخ داد:مراحلي كه وزير كشور پيشنهاد كرده بود تا به صورت رايانه‌‏اي انجام شود در مرحله بحث و بررسي است و اگر امكانات فراهم باشد اين سه مرحله مي‌‏تواند به صورت يارانه‌‏اي باشد اما امكان يارانه‌‏اي برگزار شدن كامل اين انتخابات وجود ندارد اما اين كه مراحلي در اين انتخابات به صورت رايانه‌‏اي باشد و سپس مراحل ديگري در انتخابات بعدي به آن اضافه شود پيشنهاد خوبي است.
كدخدايي در مورد اظهارات لاريجاني مبني بر اينكه چند تغيير در يك وزارتخانه به معناي يك تغيير است، توضيح داد: در اين مورد تفسير رسمي از سوي شوراي نگهبان درخواست نشده است اما در صحبت‌‏هايي كه داشتيم اجمالًا چنين نظري وجود دارد اما تفسير رسمي انجام نشده است.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني بر نگراني برخي بزرگان نظام و شخصيت‌‏هاي سياسي كشور از حضور نظاميان در عرصه انتخابات و مختل شدن سلامت آن اظهار داشت: شوراي نگهبان قول مي‌‏دهد كه از آراي تك تك شهروندان به بهترين نحو پاسداري و آمار را به صورت دقيق در اختيار شهروندان قرار دهد و همچنين براي انتخابات آزاد و حداكثري تلاش مي‌‏كند بنابراين جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد.
كدخدايي در مورد زمان آغاز به كار هيات‌‏هاي نظارت گفت: در جلسه گذشته اعلام شد كه هيات نظارت تعدادي از استان‌‏ها تشكيل شده است و اكنون اعلام مي‌‏كنم كه هيات نظارت تمام استان‌‏ها شكل گرفته است و تا آخر هفته نيز هيات نظارت شهرستان‌‏ها شكل مي‌‏گيرد.
وي در مورد مصوبه مجلس مبني بر ارث بردن زن از شوهر خاطرنشان كرد: هنوز اين مصوبه درشوراي نگهبان مورد بررسي قرار نگرفته است و پس از وصول در اين مورد اظهار نظر مي‌‏كنيم.
كدخدايي در مورد تاريخ ثبت نام كانديداهاي دهمين دوره رياست جمهوري و زمان رسيدگي به سوابق آنها نيز گفت: زمان برگزاري انتخابات كه اعلام شده است اما شروع ثبت‌‏نام جزو امور اجرايي است كه بايد از وزارت كشور سوال شود و ما نبايد وارد حيطه وظايف قانوني وزارت كشور شويم.
همچنين در اين نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان طرح دو فوريت الزام دولت به حمايت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين، لايحه موافقتنامه كشتيراني تجاري، دريايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري دمكراتيك سوسياليست سريلانكا، لايحه اصلاح قانون بيمه محصولات كشاورزي مصوب 1362، لايحه الحاق يك ماده به قانون مقررات استخدامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مصوب 1370،لايحه الحاق يك تبصره به بند 22 ماده 3 آئين نامه سازمان بنادر و دريانوردي مصوب 1348،‌‏لايحه اصلاح ماده 16 قانون امور گمركي مصوب 1350 وماده 295 آيين نامه اجرايي قانون امور گمركي مصوب 1351، اساسنامه شركت فناوري اطلاعات ايران را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي نشناخت.
كدخدايي در مورد لايحه استفساريه ماده 26 قانون مدني گفت: شوراي نگهبان در مورد اين لايحه نظر خود را اين‌‏گونه اعلام كرد كه علاوه بر اشكال سابق كه كماكان به قوت خود باقي است، اطلاق پاسخ ارائه شده توسط مجلس خلاف موازين شرع است.
وي در موردلايحه عضويت ايران در مركز ماشين‌ها و مهندسي كشاورزي آسيا و اقيانوسيه اظهار داشت: به دليل عدم ذكر معادل فارسي كلمات و عبارت‌هاي خارجي، اين مصوبه مغاير اصل 15 قانون اساسي شناخته شد.
همچنين طرح اصلاح لايحه حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها نيز علي‌‏رغم حذف مورد، ايرادات قبلي همچنان وجود دارد كه تصحيح نگرديده است.
به گفته وي لايحه الحاق صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير به فهرست نهادها و موسسات عمومي غير دولتي نيز به تاييد شوراي نگهبان نرسيد زيرا تبصره 2 ماده واحده در لايحه دولت نبوده است و به تقليل درآمد عمومي مي‌انجامد و طريق جبران آن نيز معلوم نشده است لذا مغاير اصل 75 قانون اساسي است.
كدخدايي در مورد لايحه عضويت دولت ايران در برنامه كنترل بيماري‌هاي مشترك انسان و دام مديترانه توضيح داد : چون در متن مصوبه واژه‌ها و عبارت‌هاي غير فارسي بدون ذكر معادل فارسي وجود دارد و نيز مواردي است كه معادل آنها به خط فارسي نوشته نشده است، اين لايحه مغاير اصل 15 قانون اساسي شناخته شد.
كدخدايي لايحه اصلاح قانون حمايت از طرح بهسازي ونوسازي بافت‌هاي فرسوده پيرامون حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را داراي دو ايراد دانست و گفت: در بند 6 ماده واحده به دليل اينكه عبارت ( و ساير استانها) در لايحه دولت نبوده و درمجلس اضافه شده است، مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد و در بند 7 ماده واحده نيز موضوع الحاق بند 4 به دليل وجود عبارت (شمول قانون امامزاده واقع...) ابهام دارد كه پس از رفع ابهام، اظهارنظر خواهد شد.
كدخدايي تبصره 1 ماده 47 قانون تنظيم بخش مقررات مالي دولت را نيز مغاير با اصل 85 قانون اساسي عنوان كرد.
پايان‌‏پيام

كد خبر: 471650

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن