تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816649747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد خريد تاليا روي ميز شركت مخابرات ايرانتاليا فروخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: پيشنهاد خريد تاليا روي ميز شركت مخابرات ايرانتاليا فروخته مي‌شود
ايتنا- در آستانه آخرين سال‌هاي عمر اپراتوري تاليا، مي‌توان آن را شكست بزرگ مخابرات در پروژه‌هاي اپراتوري-پيمانكاري تفسير كرد.


شركت مخابرات ايران ظاهرا از پروژه اپراتوري-پيمانكاري تاليا نااميد شده و قصد دارد سهام مجتمع صنعتي رفسنجان را خريداري كند.

به گزارش ايتنا به نقل از عصر ارتباط، اين در حالي است كه در اسفندماه سال گذشته سهامداران بلوك مديريتي شركت مخابرات ايران براي ادامه كار شبكه تاليا هفت ميليارد تومان به مجتمع صنعتي رفسنجان تزريق كردند تا بتواند روند توسعه خود را در پيش گيرد.

اپراتور- پيمانكار تاليا كه براي ادامه فعاليت با مشكل سرمايه‌گذاري مواجه شده بود، بالاخره توانست كارفرماي خود را به سرمايه‌گذاري در اين شبكه و ادامه فعاليت آن متقاعد كند و بر همين اساس سيد مصطفي سيدهاشمي نايب‌رئيس هيئت مديره شركت مخابرات ايران با نگاهي خوش‌بينانه گفته بود قرار است تاليا با اين مبلغ كيفيت خدمات خود را حفظ و بدهي‌هاي معوقه را پرداخت كند و نيز مقداري شبكه خود را توسعه دهد.

پروژه BOT تاليا كه قرار بود براي نخستين بار سيم‌كارت‌هاي اعتباري را در كشور واگذار كند، عليرغم بكري بازار در سال ۱۳۸۴ ناموفق ماند و در اين سال‌ها شركت مخابرات ايران را با زيان مواجه كرده است.

ناصر يوسف‌پور عضو هيئت مديره شركت مخابرات ايران درباره خريد سهام مجتمع صنعتي رفسنجان از سوي شركت مخابرات ايران و مالكيت صد درصدي مخابرات در اين پروژه به خبرنگار ما گفت: «با توجه به اينكه شركت تاليا در ظرف چند سال گذشته هزينه‌هايش بيشتر از درآمد آن بوده، صحبت‌هاي جدي‌اي با شركت تاليا داشتيم.»

او افزود: «مجتمع صنعتي رفسنجان در اين رابطه پيشنهادهاي مختلفي را براي ادامه كار خود به شركت مخابرات ايران ارائه داده كه يكي از گزينه‌هاي آن خريد اين اپراتور توسط مخابرات بوده است.»

يوسف‌پور گفت: «البته هنوز هيچ گزينه‌اي به ويژه خريد تاليا از سوي مخابرات نهايي نشده و ممكن است گزينه‌هاي ديگري هم براي انجام اين كار روي ميز شركت مخابرات ايران قرار بگيرد.»

به گفته وي، تاليا فعلا به صورت قبل به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و هيچ مجوز جديدي در اين باره صادر نشده است.

تاليا نخستين عرضه‌كننده سيم‌كارت‌هاي اعتباري با پيش‌شماره ۰۹۳۲ در كشور، پس از گذشت نزديك به هشت سال از عمر قرارداد ۱۰ساله خود تنها در حدود ۲۰۰ هزار مشترك دارد و روند توسعه شبكه آن نيز به دليل عدم موفقيت آن در راهبري پروژه متوقف شده است.

يكي از گزينه‌هايي كه شركت مخابرات ايران تمايل به انجام آن دارد، پس گرفتن پروژه از مجتمع صنعتي رفسنجان و در اختيار گرفتن مالكيت صد درصد آن است تا بتواند آن را با واگذاري به شركت ارتباطات سيار ايران به عنوان عرضه‌كننده خدمات تلفن همراه، از سوي اين اپراتور مديريت كند اما از سوي ديگر، مديران شركت ارتباطات سيار ايران تمايلي به پذيرفتن مسووليت هدايت و راهبري اين پروژه زيان‌ده ندارند و هنوز زير بار پذيرش آن نرفته‌اند.

اين اتفاقات در حالي است كه ظاهرا اپراتور- پيمانكار تاليا علي‌رغم تعداد معدود مشتركانش، خود را براي راه‌اندازي رومينگ سراسري در كشور تا پايان سال جاري آماده مي‌كند.

شركت تعاوني صنعتي رفسنجان كه در زمان آغاز به كار خود با كناره‌گيري سرمايه‌گذار اصلي خود مواجه شده بود، نتوانست در اين مدت توجه شركت‌هاي داخلي و خارجي را به سرمايه‌گذاري در نخستين شبكه سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايران متقاعد كند و در نهايت بازار بكر سيم‌كارت‌هاي اعتباري در آن زمان را به غول‌هاي موبايل كشور يعني ايرانسل و همراه اول واگذار كرد.

تاليا در اين مدت با اصرار و پافشاري شركت مخابرات مبني بر پذيرش شرط و شروط‌هاي اوليه تعيين‌شده در قرارداد اين پروژه از سوي سرمايه‌گذاران جديد مواجه بود كه به دليل عدم توسعه اين پرو‌ژه كمتر سرمايه‌گذاري به ادامه فعاليت تمايل نشان داد اما در نهايت تصميم گرفت در سه سال باقيمانده تا پايان قرارداد ۱۰ساله BOTخود با مخابرات، نسبت به توسعه شبكه تاليا اقدام كند.

تاليا نخستين شبكه مستقل تلفن همراه اعتباري در ايران است كه در سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهيزات شركت زيمنس آغاز به كار كرده است.
اولين پيمانكار- اپراتور تلفن ‌همراه اعتباري ايران پس از كنار رفتن Tele۲سوئد در ابتداي كارش از سرمايه‌گذاري در پروژه سيم‌كارت‌هاي اعتباري تاليا ديگر نتوانست سرمايه‌گذاري خود را براي توسعه پوشش تاليا در شهرهاي ايران تكميل كند و تنها به پوشش مراكز ۳۰ استان كشور بسنده كرد.

تاليا كه در اين مدت با اتهام‌هايي چون زيان ناشي از عدم‌النفع، شكست پروژه غيردولتي و ناكامي ‌پيمانكاري مخابراتي در ايران روبه‌رو بوده، مدت زمان زيادي موضوع سرمايه‌گذاري خود را با شركت مخابرات ايران مطرح كرد و حتي در اين ميان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به حكميت ميان كارفرما و پيمانكار بر سر متقاعدسازي مخابرات و راهكاري براي جلب سرمايه‌گذار براي تاليا فراخوانده شد.

تاليا نخستين تجربه واگذاري امور تصدي‌گري بخش مخابرات به بخش خصوصي بوده كه طي يك قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال منعقد شد و با قرار گرفتن در آستانه آخرين سال‌هاي عمر اپراتوري آن، مي‌توان آن را شكست بزرگ مخابرات در پروژه‌هاي اپراتوري-پيمانكاري تفسير كرد.

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن