تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802816153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه‌هاي آمريكا، چگونه ايران هراسي مي‌كنند؟+ تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رسانه‌هاي آمريكا، چگونه ايران هراسي مي‌كنند؟+ تصاوير
نخست عنوان خبر با تصوير ترسناكي براي آمريكاييان آغاز مي‌شود كه روي آن با نشان دادن پرچم كشورمان نوشته شده است: خطر در حال رشد. سپس براي اين كه نشان داده شود، اين خطر به خاك آمريكا، بسيار هم نزديك است، مقامات ايران در كنار كساني نشان داده مي‌شوند كه به دليل دشمني با آمريكا مشهورند و به خاك آمريكا هم بسيار نزديكند.
بعد تبليغاتي اختلاف ايران و غرب چنان بالا گرفته كه صداي برخي انديشمندان و حتي بلندمرتبه‌ترين سياستمداران غربي را نيز درآورده است.

به گزارش «تابناك»، اين روزها، دو نما از كشورمان در رسانه‌هاي غربي بارها ديده مي‌شود كه در ادامه به بررسي مختصر و مثال‌هايي از آن مي‌پردازيم.

نماي نخست: ايران قدرت در حال فرسايش!

ايران از سويي كشوري نشان داده مي‌شود كه تحريم‌ها و دشمني‌هاي غرب، به زودي است كه آن را به زانو درآورد. در اين راستا، برخي رسانه‌هاي غربي و از جمله رويترز، هر روزه خبرهايي را منتشر مي‌كنند كه از آسيب ديدن و رو به بحران رفتن اين و يا آن بخش اقتصاد ايران حكايت مي‌كنند.

اين خط تبليغي، افزون بر اين كه مي‌خواهد ايران را رو به ضعف و شكست نشان دهد، اختلافات داخلي را ـ كه گاه بسيار عادي و متداول است ـ بزرگ‌نمايي مي‌كند. در اين چهارچوب كوچكترين بحث و گفت‌وگو در درون كشور كه چه بسا از سر دلسوزي باشد، به عنوان نشاني از چالش و مشكل دروني نمايش داده مي‌شود.

نماي دوم: ايران قدرت هيولايي

در مقابل دسته‌اي از مقامات اسرائيلي و آمريكايي از ايران چهره قدرت بزرگ و در عين حال شريري را نشان مي‌دهند كه فرصت مقابله با آن گذشته و يا اين كه در حال پايان است.

در اين چهارچوب، در روزهاي اخير، «پرس»، رئيس رژيم صهيونيستي بارها در هنگام اشاره به ايران، از عبارت شرارت بهره برده است.

به علاوه در رسانه‌هاي غرب، درباره قدرت نظامي ايران نيز ايجاد ترس و اضطراب مي‌شود. برخي از مهمترين اين تبليغات كه گاه شكل اعتراف به خود مي‌گيرد، از اين قرار است.

ـــ مدتي است، رسانه‌هاي غربي اعتراف مي‌كنند كه غرب و اسرائيل، هيچ سلاح متعارفي در دست ندارند كه بتوانند مثلا به تأسيسات فوردو آسيب بزنند.

ـــ ژنرال «آويو كوچاوي»، رئيس اطلاعات نظامي اسرائيل، در كنفرانس امنيتي هرتزليا ـ كه رويداد مهمي در جامعه اطلاعاتي اسرائيل است ـ ادعا كرده است كه ايران هم اكنون اورانيوم كافي براي ساخت دست‌كم چهار بمب اتمي را دارد.

از سوي ديگر، در حالي كه مؤسسات تحقيقات امنيتي آمريكايي ادعا كرده بودند كه حادثه شهادت شهيد حسن مقدم، هنگامي رخ داده كه ايران به پيشرفت بزرگي در برنامه موشكي خود رسيده، رئيس اطلاعات نظامي اسرائيل ادعا كرده است كه هم اكنون ايران موشك‌هاي دوربردي دارد كه مي‌تواند به خاك آمريكا نيز برسد.

ـــ مثال جديد ديگر از اين خط تبليغاتي، اظهارات جيمز كلپر، مقام ارشد اطلاعاتي آمريكايي است كه در جلسه گزارش به قوه مقننه آمريكا، چالش از جانب ايران را يكي از مهمترين چالش‌هاي فراروي آمريكا نشان داده است و ادعا كرده كه فشار به ايران، مي‌تواند باعث شود كه ايران حتي در خاك آمريكا اقدام به حمله كند.

اعتراضات به تبليغات آمريكايي عليه ايران

يكي از مهمترين افرادي كه مخالف رويكرد كنوني آمريكا در مقابل ايران است، «ران پال»، يكي از چهار نامزد باقي مانده در فرايند انتخاب نامزد جمهوري‌خواهان براي انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكاست. وي درباره رفتار آمريكا در مورد كشورمان گفته است كه «اقدام ما در محاصره ايران در تنگه هرمز، يك عمل جنگي است و تهديد ايران به بستن تنگه هرمز در واقع واكنشي است به اين اقدام جنگي ما.

از سوي ديگر، من گمان مي‌كنم ايران تنگه هرمز را هيچ گاه نبندد، چون اين كار به سود اين كشور نيست و آنها بيش از ما به باز بودن اين تنگه علاقه‌مندند. ما هم‌اكنون با محاصره دريايي ايران، يك اقدام جنگي عليه اين كشور را آغاز كرده ايم».

رفتار شبكه‌هاي غربي پس از گزارش كلپر كه در بالا به آن اشاره شد، مثال ديگري از موج ايران‌هراسي تلقي شده است؛ براي نمونه به نحوه پوشش اين خبر در شبكه ABC آمريكا اشاره شده است. نخست عنوان خبر با تصوير ترسناكي براي آمريكاييان آغاز مي‌شود كه روي آن با نشان دادن پرچم كشورمان نوشته شده است: «خطر در حال رشد»

پس از آن در حالي كه فردي از سوي پنتاگون در حال ايجاد ترس از ايران است، تصوير زير نشان داده مي‌شود.

سپس با ذكر اين كه ايران بيش از هر زمان براي حمله به آمريكا آماده است، تصوير زير نشان داده مي‌شود.

سپس براي اين كه نشان داده شود، اين خطر به خاك آمريكا، بسيار هم نزديك است، مقامات ايران در كنار كساني نشان داده مي‌شوند كه به دشمني با آمريكا مشهور و به خاك آمريكا هم بسيار نزديك هستند.

و همه اين‌ها هنگامي رخ مي‌دهد كه مقامات آمريكايي، همواره تكرار مي‌كنند كه همه گزينه‌ها در مقابله با ايران روي ميز است! و در زمان آخرين تكرار اين جمله تكراري، اعضاي كنگره آمريكا مي‌ايستند و اوباما را تشويق مي‌كنند.

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن