تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816376704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در صحن علني مجلس: رسيدن به رشد 8 درصدي و كاهش نرخ بيكاري از محورهاي اصلي بودجه سال 91 است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رييس جمهور در صحن علني مجلس: رسيدن به رشد 8 درصدي و كاهش نرخ بيكاري از محورهاي اصلي بودجه سال 91 است
دكتر احمدي نژاد گفت: رسيدن به رشد ۸ درصد و كاهش نرخ بيكاري، توسعه عدالت، كاهش فاصله طبقاتي، افزايش سهم بهره‌وري و رشد اقتصادي از محورهاي بودجه است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور كشورمان در جلسه علني امروز (چهارشنبه) در مجلس شوراي اسلامي و به منظور ارائه لايحه بودجه سال ۹۱ بود حضور يافت، در ابتداي سخنراني خود گفت:‌ همه اهداف بزرگ پيامبر و آل پيامبر اهداف انقلاب ماست كه بايد در تمام برنامه ها در تمام رفتارها و در لحظه به لحظه زندگي و مديريت كشور متجلي شود.

احمدي نژاد همپنين پس از تبريك دهه فجر درباره سال 90 گفت: اين سال سرشار از كار و تلاش و دستاوردهاي گوناگون براي كشور بود. سال ۹۰ در يكي از سخت‌ترين شرايط بين‌المللي ملت و فرزندان ملت تحت فشارهاي سنگين خارجي و داخلي دستاوردهاي گرانقدري را به ارمغان آوردند.

وي ادامه داد: رشد پرشتاب كشور در زمينه‌هاي گوناگون ادامه پيدا كرد و علي‌رغم اجراي طرح‌هاي بزرگ تحولي در سال ۸۹ رشد اقتصادي كشور بدون نفت به بيش از ۳/۷ درصد رسيد و اميدواريم كه سال ۹۰ هم همين دستاورد را داشته باشيم.

رييس جمهور درباره فعاليت‌هاي عمراني و ايجاد زيرساخت‌ها گفت: در بخش‌هاي گوناگون همچون راه‌ها، راه‌آهن، بنادر، فرودگاه، سدها، شكبه‌هاي آب و آبياري، بيمارستان‌ها ، دانشگاه‌ها و مدارس گسترش پيدا كرد. حركت اصولي كشور به سمت ايجاد تعادل و توازن منطقه‌اي شتاب بيشتري پيدا كرد.

وي با اشاره به طرح مسكن مهر افزود:‌ اين طرح طي دو سال بيش از ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار مسكن در برنامه قرار داد و بخش كمي از آن تا كنون به نتيجه رسيده است و اين علاوه بر ساختمان‌سازي از سوي مردم است.

رئيس جمهور به طرح هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و ادامه داد: اين طرح كه حركتي عظيم به سمت اصلاح اساسي ساختارها، مديريت و نگرش اقتصادي مردم، دولت و مجلس و اركان تصميم‌گيري كشور بود. طرح هدفمندي در گام اول باعث شد ضريب جيني به كمتر از ۳۸/۰ كاهش پيدا كند كه گامي بلند در جهت كاهش فاصله طبقاتي در تحقق عدالت است.

رئيس قوه مجريه در جلسه علني امروز تأكيد كرد: طي ۱۲ ماه بيش از ۱۵ ميليارد دلار صرفه‌جويي ارزي ناشي از كاهش مصرف فراورده‌هاي نفتي در داخل حاصل شد و براي اولين بار در تاريخ كشور صادرات فراورده‌هاي نفتي اعم از بنزين، گازوئيل و ساير محصولات با قراردادهاي مطمئن و طولاني‌ مدت آغاز شد. در همين سال گامي بلند براي كوچك كردن دولت برداشته شد.

وي ادامه داد: علاوه بر كاهش ۵ درصدي نيروهاي انساني در دولت ۴ وزارتخانه در يكديگر ادغام شدند دولت الكترونيك توسعه پيدا كرد كه تا همين امروز صدها خدمت از طريق شبكه به مردم عرضه شده و به اميد خدا در سال ۹۱ حلقه ارائه الكترونيكي خدمات دولت كامل خواهد شد.

احمدي‌نژاد به اجراي اصل ۴۴ و قانون تفسير اصل ۴۴ اشاره و تصريح كرد: صادرات غير نفتي كشور با يك جهش به رقم تاريخي رسيد طي ۱۰ ماه صادرات كالاي غيرنفتي از مرز ۳۵ ميليارد دلار عبور كرد و طي همين مدت ۳۲ درصد به لحاظ ارزشي و ۷ درصد از نظر وزني صادرات غير نفتي كشور افزايش و واردات كالا به كشور در همين دوره به لحاظ ارزشي ۷۵/۵ درصد كاهش و به لحاظ وزني ۱۹ درصد كاهش پيدا كرد.

وي يادآوري كرد: نسبت صادرات كالاهاي غير نفتي به واردات كالا در ابتداي دولت نهم ۲/۰ معادل ۲۰ درصد بود در حالي كه امسال از مرز ۷۰ درصد عبور كرد كه كار بسيار بزرگي بود و پيش بيني ما اين است كه اين ۷۰ درصد تا پايان سال ادامه پيدا كند.

وي با بيان اينكه وادرات كالاهاي ما ۵۰ ميليارد دلار طي ۱۰ ماهه بوده است گفت: تركيب صادرات غير نفتي ما اصلاح شده به طوري كه حدود ۵۰ درصد كالاي با ارزش افزوده كالا و ۴۰ درصد كالاي با ارزش افزوده متوسط داشته‌ايم؛ همچنين ۳۴۰۰ كالاي ايراني به بيش از ۱۶۰ كشور جهان صادر مي‌شود.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: امسال علي‌رغم اجراي طرح‌هاي اساسي تحولي در اقتصاد همچون هدفمندي كه انتقادهاي زيادي به آن وارد بود در يك دوره حداقل ۲ ساله در سال اول افزايش قابل توجه كالاهاي اساسي و پايه كشور مواجهيم.

وي با اعلام اينكه در بخش كشاورزي پيش بيني ۹ درصد رشد را داريم افزود: به عبارتي مجموعه توليدات كشور از مرز ۱۱۸ ميليون تن خواهد گذشت و توليدات باقي كشور از ۵/۱۷ ميليون تن خواهد گذشت.

وي با اشاره به اينكه ما زماني وارد كننده مرغ بوديم ادامه داد: مرغداران ما بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها آماده صادرات مرغ هستند. سطح آبياري‌هاي تحت فشار و مدرن از مرز ۱/۱ ميليون تن عبور كرد كه اكثر آن در همين دولت انجام شده است.

رئيس جمهور تأكيد كرد: طي ۱۰ ماه حدود ۴ ميليارد دلار خدمات فني مهندسي انجام شده است تمام كالاهاي اصلي همچون فولاد، مس، آلومينيوم، سرب، كاشي و سراميك و لوازم بهداشتي همه با رشد بالاي توليد مواجه هستند.

وي همچنين به بخش علم و فناوري تأكيد كرد و گفت: هفته‌اي نيست كه يك دستاورد در عرصه علمي فناوري، بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي، داروهاي نوتركيب، روش‌هاي درمان و توسعه در امر پزشكي و دانشگاهي به مردم معرفي نشود.

رئيس دولت در ادامه به بازارهاي مالي و سرمايه تأكيد كرد و گفت: بورس ايران در دو سال متوالي از موفق‌ترين بورس‌هاي دنيا بوده است كه اين نشانه نشاط اقتصادي كشور است. در طي سال جاري دولت اشتغال ۵/۲ ميليون نفري را هدفگذاري كرده است كه اميدوارم علي‌رغم مشكلات مصنوعي و غير مصنوعي كه ايجاد شده ما به مرز آن برسيم.

احمدي‌نژاد گفت: امسال با كمك نمايندگان اصلاح قانون گمرك را داشتيم كه اميدواريم شاهد تحول در امور گمركي باشيم. لايحه مالياتي و نظام بانكي به زودي براي ارائه به مجلس آماده مي‌شود. امسال به لحاظ شاخص‌هاي اقتصادي و تحولي سال خوبي را پشت سر گذاشته‌ايم در حالي كه شرايط جهان و منطقه كاملاً در مسير عكس حركت مي‌كرد.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به لايحه بودجه ۹۱ اشاره كرد و در توضيح ويژگي‌هاي آن گفت: بودجه سال ۹۱ براساس قانون برنامه پنجم و مبتني بر پيش‌بيني‌هاي نسبتاً دقيق از شرايط بين‌المللي، بازار، كشور و پيش‌بيني قيمت نفت در سال ۹۱ انجام شده است.

احمدي‌نژاد محور اصلي بودجه را رسيدن به رشد ۸ درصد عنوان كرد و افزود:‌ كاهش نرخ بيكاري، توسعه عدالت، كاهش فاصله طبقاتي، افزايش سهم بهره‌وري و رشد اقتصادي از محورهاي بودجه است. اميدواريم با اجراي برنامه پيش‌بيني شده در پايان سال ۹۱ ضريب جيني ما به كمتر از ۳۷/۰ كاهش يابد كه در توزيع اعتبارات عمراني و سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي به اين موضوع توجه جدي شده است.

وي با اعلام اينكه در بودجه امسال ادامه طرح مسكن مهر پيش‌بيني شده است گفت: يارانه‌ها با پشتيباني‌هاي لازم در بودجه پيش‌بيني شده است همچنين طرح بزرگ هدفمندي يارانه‌ها با قدرت ادامه پيدا خواهد كرد و در حد مقدور و توان گام‌هاي بعدي برداشته خواهد شد.

احمدي‌نژاد طرح بزرگ اشتغال‌زايي را از ديگر موارد پيش‌بيني شده در بودجه امسال اعلام كرد و افزود: به منظور حمايت از سرمايه‌گذاري‌ها بويژه در مناطق محروم طرح جديد در دولت تدوين شده است كه افزودن ۲ ميليون هكتار زمين كشاورزي به مجموعه زمين‌هاي در حال كشت كشور از جمله آن است.

وي با اعلام اينكه در بودجه سال آينده توجه ويژه‌اي به تعالي فضاي فرهنگي، رشد آگاهي‌ها و فضايل اخلاقي و تقويت وحدت ملي و هويت ايراني اسلامي شده‌اند تأكيد كرد: حمايت و توانمندسازي بخش خصوصي چه به صورت تعاوني و چه غير تعاوني براي مشاركت گسترده‌تر در سازندگي كشور در بودجه پيش‌بيني شده است. تقويت زيرساخت‌ها براي انسجام ملي و اعتلاي هويت جوانان اين سرزمين متناسب با آرمان‌هاي بلند انقلاب در بودجه قرار داده شده است.

وي همچنين به تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن در عرصه‌هاي عمومي در بودجه امسال تأكيد كرد و گفت: فرهنگ‌سازي براي استفاده از توليدات داخلي و افزايش توليدات و صادرات كشور در قانون بودجه شده است همچنين در بخش علمي تلاش شده است كه سهم علمي كشور در توليدات علمي جهان ارتقاء يابد.

احمدي‌نژاد توجه ويژه به افزايش نشاط اجتماعي و تأكيد بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي در بودجه را از ديگر موارد عنوان كرد و افزود: كاهش سهم مردم از هزينه‌هاي سلامت و بهبود خدمات بهداشتي از طريق اصلاح ساختارها و فرايندها و افزايش كمك‌هاي دولت در بودجه پيش‌بيني شده است.

وي همچنين بازنگري در وظايف دستگاه‌هاي استاني و ملي به منظور تمركز زدايي و توسعه اختيارات استان‌ها را از ديگر نقاط قوت انسان دانست.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بهبود فضاي كسب و كار، توسعه رقابت، حمايت از حضور فعال بخش غيردولتي از محورهاي اصلي بودجه است.

رئيس جمهور با بيان اين كه در هزينه‌هاي بودجه اهتمام جدي به انضباط مالي و بودجه‌اي، تعادل بين منابع درآمدي، منابع نفتي وغيرنفتي، كاهش وابستگي دولت به منابع نفتي ديده شده است، ادامه داد: افزايش كارآيي و بازدهي اقتصاد و ارتقاي بهره‌وري، تكميل و بهره‌برداري از پروژه‌هاي در دست اجرا و تلاش براي به پايان رسيدن هر چه زودتر آنها در بودجه امسال پيش‌بيني شده است.

وي ادامه داد: توجه ويژه به توسعه روستايي، عمران روستايي و عمران شهرهاي كوچك در بودجه امسال ديده شده است.

احمدي‌نژاد توانمندي‌هاي دفاعي كشور، قدرت بازدارندگي، كارآمدسازي نظام آموزشي و تلاش در جهت ايجاد تعادل بين استان‌ها، مناطق و بخش‌هاي گوناگون كشور را از جمله ويژگي‌هاي بودجه سال ۹۱ برشمرد و افزود: تلاش براي ضابطه‌مند نمودن هر چه بيشتر شركت‌هاي دولتي، كاهش هزينه‌هاي جاري آنها و افزايش سرمايه‌اي آنها در بودجه لحاظ شده است.

رئيس جمهور سياست‌هاي مناسب اقتصادي با تكيه بر ظرفيت‌هاي مادي و معنوي كشور در جهت حركت به سمت اهداف پيش‌بيني شده را از جمله مواردي كه در بودجه پيش‌بيني شده است را عنوان كرد و گفت: اعتماد به توان مردم و قدرت و انديشه مردم در بودجه رشد قابل توجهي را نشان مي‌دهد.

وي گفت: به صراحت اعلام مي‌كنم اين دولت عزم خود را جزم كرده كه با اصلاح ساختارها در همه بخش‌ها و با اتكا به قدرت مردم و هماهنگي با همه قوا انشاءالله به سمت سند چشم‌انداز، اهداف قانون برنامه و رفع تبعيض و بي‌عدالتي در همه عرصه‌ها با سرعت بيشتري حركت كند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه اجراي سياست‌هاي كلي و قانون سياست‌هاي اصل ۴۴ ، قانون مديريت سوخت، قانون مديريت حمل و نقل، قانون جامع مسكن، هدفمندي يارانه‌ها، مديريت خدمات كشوري، قانون گمرك در بودجه ديده شده است، اظهار داشت: همه اينها نشان مي‌دهد ما بدون توجه به حاشيه‌سازي‌ها در صدديم مسائل عيني و واقعي و اساسي كشور را در دستور قرار بدهيم و دنبال كنيم.

رئيس جمهور ادامه داد: در همين راستا بودجه سال ۹۱ به نوعي سياست‌گذاري و تنظيم شده است كه همه اين اهداف بتواند در مسير مناسبي محقق شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بودجه از دو بخش تشكيل شده است؛ بودجه شركت‌هاي دولتي كه بسياري از آنها عملكرد مستقلي دارد و بودجه عمومي دولت كه برنامه‌ريزي آن در اختيار دولت است؛ بودجه سال آينده يعني مجموع اين دو بودجه نزديك به ۵۱۰ هزار ميليارد تومان است كه نزديك به ۴۰۰ هزار ميليارد تومان آن مربوط به شركت‌هاي دولتي است.

وي با تاكيد بر اين كه بودجه عمومي دولت نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد كاهش نشان مي‌دهد گفت: ما سعي كرديم هزينه‌هاي مصرفي دولت را كاهش دهيم و بودجه شركت‌هاي دولتي افزايش پيدا كرده است؛ اين بدان معناست كه سرمايه‌گذاري، توليد و خدمات اضافه خواهد شد.

رئيس جمهور افزود: براي حمايت از توليد مجموع سرمايه گذاري‌هاي دولت و شركت‌هاي دولتي در سال آينده ۱۳۶ هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است. يعني حدود ۲۰ درصد افزايش نسبت به امسال.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه براي اتكاي بيشتر به منابع غيرنفتي و كاهش وابستگي هزينه‌هاي مصرفي دولت به منابع نفتي، ترتيبي داده شده است كه درآمدهاي غيرنفتي نسبت به پيش‌بيني عملكرد ۹۰ درآمدهاي مالياتي ۲۰ درصد افزايش و ساير درآمدهاي غيرنفتي ۸۹ درصد افزايش پيدا كرده باشد، تصريح كرد: درآمدهاي مالياتي نسبت به كل منابع عمومي بدون در نظر گرفتن يارانه حمل و نقل و حامل‌هاي انرژي ۲۷ درصد نسبت به سال ۹۰ رشد داشته است.

وي ادامه داد: نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص ملي طي همين مدت از ۷ درصد انشاءالله به ۷.۵ درصد افزايش پيدا خواهد كرد كه گام مهمي است به سمت هدف برنامه است كه ۱۰ درصد است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه سهم درآمدهاي عمومي دولت در تامين اعتبارات هزينه‌اي به ۷۵.۵ درصد افزايش پيدا خواهد كرد، افزود: درآمدهاي مالياتي نسبت به پيش‌بيني عملكرد ۲۰ درصد افزايش خواهد داشت و ساير درآمدهاي مالياتي از رشد ۲۴ درصدي برخوردار خواهد شد.

احمدي‌نژاد گفت: رشد اعتبارات هزينه‌اي در لايحه بودجه ۹۱ بدون اعتبارات هدفمندي ۱۲.۸ درصد است كه در راستاي حكم قانون برنامه است اما رشد اعتبارات عمراني كشور يعني سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها ۳۹.۴ درصد پيش‌بيني شده است.

وي با اشاره به اين كه يارانه‌هاي كشاورزي، يارانه‌هاي توليد در بودجه پيش‌بيني شده است، اظهار داشت: در اجراي ماده ۳۴ قانون برنامه، ۱۵۶۳ ميليارد تومان تحت عناوين حركت به سمت عدالت و توازن منطقه‌اي، شاخص سلامت در بودجه پيش‌بيني شده است.

رئيس جمهور بيان داشت: تسهيل دسترسي عادلانه مردم به خدمات بهداشتي و درماني، كمك به تامين هزينه‌هاي تحمل‌ناپذير درمان، اجراي پزشك خانواده، تامين يارانه دارو، درمان بيماران خاص و صعب‌العلاج و كمك به تربيت و تامين و پايداري نيروي انساني متخصص مورد نياز از پيش‌بيني‌هاي بودجه ۹۱ است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: براي واگذاري اموال منقول و غيرمنقول دستگاه‌ها و استفاده از آنها در پروژه‌هاي عمراني، هم رديف پيش بيني شده است و هم حكم.

وي با تاكيد بر اين كه در بخش جاري باز در جهت همان اهداف دولت پيش‌بيني‌هاي خوبي در قانون لايحه بودجه به عمل آورده كه اميدواريم با تصويب مجلس عملياتي شود، گفت: ما رشد اعتبارات هزينه‌اي را محدود كرده‌ايم يعني كمتر از رقم تورم اما در بخش‌هاي مهمي افزايش داده‌ايم.

رئيس جمهور با اشاره به اين افزايش‌ها گفت: ۳۰۳ ميليارد تومان به اعتبارات دستگاه‌هاي فرهنگي علاوه بر افزايش متعارف هزينه‌اي اختصاص داده شده است. براي صندوق‌هاي بازنشستگي كشوري و لشكري كه در خدمت بخشي از بهترين مردم ايران هستند به ترتيب ۷۳۰ ميليارد تومان و ۱۱۰۰ ميليارد تومان علاوه بر افزايش‌هاي متعارف بودجه اختصاص داده شده است.

احمدي‌نژاد بيان داشت: براي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم هم براي كارهاي آموزشي و هم تحقيقاتي و جذب هيات علمي ۸۱۵ ميليارد تومان علاوه بر افزايش معمول اختصاص پيدا كرده است؛ در بخش دفاع در اجراي حكم قانون برنامه علاوه بر افزايش‌هاي معمول ۴۶۳۰ ميليارد تومان پيش‌بيني شده است.

وي افزود: براي بخش سلامت و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي علاوه بر افزايش معمول ۸۹۳ ميليارد تومان بودجه گذاشته شده است، علاوه بر اين ۲۴ ميليارد تومان براي جذب هيات علمي جديد اختصاص يافته است.

رئيس جمهور بودجه اختصاص داده شده براي قوه قضائيه را در لايحه بودجه سال ۹۱، ۱۵۶ ميليارد تومان علاوه افزايش معمول عنوان كرد و گفت: براي نيروي انتظامي ۲۵۳ ميليارد تومان، براي بنياد شهيد و امور ايثارگران ۳۴۹ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه اين علاوه بر آن افزايشي است كه از طريق طرح براي آزادگان پيش‌بيني كرده‌ايم كه در قانون پيش‌بيني نشده بود، دولت با فشار آوردن به ساير بخش‌هاي هزينه‌اي مي‌خواهد مساله را حل كند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: براي اعتبارات استاني علاوه بر افزايش معمول ۱۹۳ ميليارد تومان اختصاص پيدا خواهد كرد؛ در بخش عمراني بدون در نظر گرفتن سهم هدفمندي يارانه‌ها در سال آينده ۳۸ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم مصوب امسال ۲۳ درصد افزايش دارد.

وي ادامه داد: در توزيع اعتبارات هم به تقويت بعضي بخش‌ها پرداختيم از جمله در فصل توسعه علوم و فناوري ۵۶ درصد افزايش داشتيم. در فصل دفاع نزديك به ۱۲۷ درصد افزايش داشتيم. در فصل فرهنگ و هنر، رسانه‌هاي جمعي و گردشگري ۸۸ درصد افزايش؛ در فصل بهداشت ۵۳ درصد؛ در فصل كشاورزي و منابع طبيعي ۳۰ درصد؛ فصل منابع آب ۱۹ درصد؛ فصل انرژي ۲۶ درصد؛ فصل حمل و نقل ۱۵ درصد؛ فصل مسكن، عمران شهري، روستايي و عشايري ۳۲ درصد افزايش داشتيم.

رئيس جمهور تصريح كرد: علاوه بر اين اعتباراتي كه منظور شده است براي حل مشكل مسكن مردم ۲۴۰ ميليارد تومان براي تخفيف عوارض پروانه، حمايت‌هاي مالي، تراكم، ايجاد تاسيسات عمومي، ۱۶۵ ميليارد تومان براي زيرساخت‌هاي مسكن، ۱۷۰ ميليارد تومان يارانه سود تسهيلات داده شده است. يعني مجموعا ۵۷۵ ميليارد تومان براي پشتيباني از امر مسكن.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه نكته بودجه ۹۱ اعتبارات بودجه عمراني استاني است، گفت:‌ اعتبارات عمراني استاني براي سال آينده ۸۴۳۰ ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم سال ۹۰، ۴۲ درصد افزايش دارد يعني سهم اعتبارات استاني ۲۳ درصد افزايش پيدا خواهد كرد.

رئيس جمهور ادامه داد: براي تمركز زدايي و افزايش اختيارات استان‌ها پروژه‌هاي استاني از ۸۵۸ طرح به ۱۱۰۳ طرح افزايش پيدا كرد و اعتبارات آنها از ۱۸۹۱ ميليارد تومان به ۲۷۹۳ ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.

وي به بودجه شركت‌هاي دولتي در لايحه ۹۱ اشاره كرد و گفت: ‌در بودجه شركت‌هاي دولتي هم تغييراتي اتفاق افتاده است. رشد بودجه شركت‌هاي دولتي نسبت به مصوبه سال ۹۰، ۷/۱۱ درصد بوده است تعداد شركت‌هاي دولتي از ۴۴۰ شركت به ۴۳۴ شركت كاهش پيدا كرده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه يكي از سياست‌هاي مهم در سال ۹۱ منظور نكردن كمك زيان براي شركت‌هاي دولتي است، گفت: كل اعتبارات هزينه‌اي شركت‌هاي دولتي از محل بودجه عمومي در سال ۹۱، ۹۲۰ ميليارد تومان است كه مربوط به صدا و سيما، سازمان خبرگزاري، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان است.

وي ادامه داد: هزينه‌هاي شركت‌هاي دولتي هم ۷/۸ درصد افزايش پيدا كرده است اما هزينه سرمايه‌گذاري اين شركت‌ها ۲۰ درصد افزايش پيدا كرده بنابراين جهت‌گيري دولت بيشتر به سمت كار و تلاش بوده است.

رئيس قوه مجريه با بيان اينكه سخنراني خود را با دو سه نكته به پايان مي‌رسانم گفت: چارچوب احكام لايحه بودجه همان احكام سال گذشته است كه با يك كار فشرده بين مجلس و دولت به تصويب رسيد. تغييرات قابل توجهي در بودجه ۹۱ نداريم بنابراين كار مجلس از اين جهت آسان شده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: نمايندگان مي‌دانند كه بودجه سال ۹۰ نيمه دوم خرداد ماه اجرايي شد كه دليلش به لايحه برنامه و قانون برنامه برمي‌گردد. قانون برنامه بهمن ماه اجرايي شد و دولت به محض اينكه قانون برنامه اجرايي شد يك روز بعد لايحه بودجه را تقديم مجلس كرد.

رئيس جمهور با بيان اينكه قانون بودجه امسال عملاً ۳ ماه ديرتر عملياتي شد، گفت: از همكاران عزيزم در مجلس دو خواهش دارم اگر چه مي‌دانم در سال انتخابات قرار داريم و به شما فشار مي‌آيد و بايد در مناطق در رقابت سنگيني شركت كنيد و ذهن‌ها مشغول است اما اگر بتوانيد بودجه را امسال به دولت بدهيد خيلي خوب مي‌شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه آئين‌نامه و قانون محترم و عزيز است، گفت: البته اين آئين‌نامه را خود شما نمايندگان نوشته‌ايد ده پانزده روز را براي انتخابات صرف كنيد و باقي اين زمان را از آنجايي كه مي‌دانم خوب بلد هستيد به بررسي بودجه قرار دهيد.

رئيس قوه مجريه ادامه داد:‌ براي دولت سخت است كه روزي ۵ تا ۶ ساعت روي اين صندلي‌ها بنشيند و حرف بشنود اما خدا را شكر شما نمايندگان اين هنر و توانايي را داريد كه حدود ۶ ساعت حوصله كنيد و حتي فريادهاي آقاي كواكبيان را كه دوست قديمي من است تحمل كنيد.

احمدي‌نژاد با درخواست از نمايندگان براي بررسي لايحه بودجه قبل از عيد، گفت: اميدوارم طوري برنامه‌ريزي كنيد كه فاصله‌اي كه به خاطر قانون برنامه سال گذشته ايجاد شد با كمك هم اين فاصله حذف شود و قانون بودجه از ابتداي سال در اختيار دولت قرار بگيرد.

رئيس دولت به خواهش دوم خود از مجلس اشاره كرد و گفت:‌ حكمي پيش‌بيني شده در قانون بودجه و از شما مي‌خواهم كمك كنيد حكم پيش‌بيني شده اجرايي شود، بالاخره بودجه ۳ ماه ديرتر عملياتي شد، بنابراين خوب است كه دولت تا پايان شهريور ماه فرصت داشته باشيم كه بودجه ۹۰ را ادامه دهيم يعني تسويه حساب دولت از تيرماه به شهريور ماه موكول شود، تحقق اين امر باعث مي‌شود بسياري از پروژه‌هاي عمراني امسال هم بتواند با شتاب بيشتري ادامه پيدا كند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت با همه توان مصمم است با توكل بر خدا و با كار و تلاش شبانه‌روزي كشور را بسازد گفت: امروز همه دشمنان ملت ايران بسيج شده‌اند كه ايران ساخته و قدرتمند نشود،‌ در نقطه مقابل به ملت اطمينان مي‌دهم كه تحت هر شرايطي در كنار ملت و براي ملت مي‌مانيم و در خدمت آرمان‌هاي بزرگ ملت ايران تلاش مي‌كنيم.

رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه هيچ فرصتي را براي ساختن از دست نخواهيم داد، گفت: از شما نمايندگان محترم مردم تشكر مي‌كنم كه علي‌رغم مشغله‌هاي مضاعف اين ماه‌ها انشاء‌الله همت خواهيد كرد و بودجه را با سرعت رسيدگي و در اختيار دولت قرار خواهيد داد.

وي تشكر دوم خود را به ملت ايران اختصاص داد كه در شرايط گوناگون در سختي‌ها و آسايش‌ها خادمان خود را تنها نگذاشته‌اند و همكاري صميمانه و دلسوزانه با دولت داشته‌اند گفت: از مقام معظم رهبري كه پشتيباني كردند و همچنين از همكاران خودم در دولت كه شبانه‌روز مشغول خدمت و تهيه بودجه هستند تشكر مي‌كنم.

رئيس قوه مجريه در پايان سخنان خود تأكيد كرد: اميدوارم هر چه زودتر شما نمايندگان بودجه را تحويل دولت دهيد اگر چه حال و هواي شما را خوب مي‌دانم كه شرايط سختي است.

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن