تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدمحمد خاتمي:بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سيدمحمد خاتمي:بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم
رئيس جمهور سابق كشورمان گفت:متأسفانه مهندس موسوي هنوز به تصميم نرسيده اند و اگر مهندس موسوي به هر دليلي نيايد من با اينكه مشكلات اين راه را رصد كرده ام و مي دانم بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از دفتر حجت الاسلام سيّد محمّد خاتمي وي در جمع اقشار مختلف مردم قم اظهار داشت:«ضمن شاد باش دهه فجر انقلاب اسلامي كه امروز روز اول آن است، سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي را تبريك عرض مي نمايم و بسيار خوشحالم كه در جمع مردم عزيز و سرافراز قم كه كانون تحول و انقلاب بزرگ اسلامي ايران است حضور دارم.»

وي با اشاره به انيكه آنچنان در مورد ريشه قم تحليل و بررسي نكرده است افزود: به نظر مي رسد كه قم و قيام از يك ريشه اند. يعني قم از ريشه قيام، ايستادن و ايستادگي است. البته قم در طول تاريخ جايگاه مهمي به خصوص براي تشيع داشته است. شخصيتهاي برجسته و مورد اعتماد امامان معصوم(ع)و نيز داراي نقش در انديشه، فرهنگ، احساس ديني و شيعي قم فراوان بوده اند.

رئيس جمهور سابق كشورمان در ادامه سخنان خود در باب فضايل و خصوصيات قم ادامه داد: با متبرك شدن اين سرزمين به وجود مبارك كريمه اهل بيت حضرت معصومه(ص) كه از برجستگان و شخصيتهاي معنوي، علمي وفكري تشيع و مورد علاقه و احترام حضرت امام رضا (ص) بوده وتقدير الهي اين بود كه ايشان در قم توقف كنند و در جواني رحلت كنند .قم داراي ارزش و مقام والاتري شد و مرقد پاك ايشان در قم سبب توجه سراسر دنياي اسلام به اين خطه گرديد.

رئيس بنياد باران تصريح كرد: حدود 70 سال پيش كه با همت انسان بزرگ چون آيت الله حائري و ياري بزرگوارني حوزه علميه قم تشكيل شد و توانست كانون انديشه و آرمان اسلامي و تشيع و پرورنده افرادي شود كه بتوانند تأثير گذار در سرنوشت كل ايران و تاريخ اسلام و تشيع باشند.

رئيس موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها تاكيد كرد: اگر نسبتي ميان قم و قيام باشد ايستادگي و نهضت قم و قمي ها در دوران ما تحقق يافته است چون قم در آغاز نهضت اسلامي و در پيروزي رسيدن آن نقش مهم و ممتازي داشته است و كانون قيام و بيداري بوده است.

به عقيده سيد محمد خاتمي قم با آن جايگاه معنوي كه دارد متاسفانه به لحاظ مادي و پيشرفت به آنچه شايسته آن است نيافته و خواست قلبي مردم تحقق پيدا نكرده است.

رئيس بنياد باران در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامي و حاصل آن اظهار داشت: امام خميني(ره) از ميان همه گزينه هايي كه براي نظام ما متصور بود "جمهوري اسلامي" را برگزيدند و اين از دستاوردهاي بزرگ انقلاب است. بنابراين كسي كه از جمهوري اسلامي به عنوان حاصل كار نهضت بزرگ اسلامي دفاع مي كند در واقع از امام و آرمانهاي انقلاب و شهدا دفاع مي كند و هر كس جز اين بگويد خطا مي كند و راه اشتباه مي رود.

وي جمهوري را حاكم و مسلط شدن مردم بر سرنوشت خود تعريف كرد و گفت: البته در آن بايد معيارهاي اسلامي نيز حاكم شود. از جمله حاكميت اخلاق بر رفتاروشخصيت انسانها به خصوص جاكمان است و اينكه دروغ و فريب و ظاهر سازي كه موجب پديد آمدن فرهنگ دو گانه يكي رسمي و ديگر غير رسمي در جامعه مي شود رخت بربندد.

رئيس جمهور سابق كشورمان اظهار داشت: وجه فارق جمهوري اسلامي با دنيا اين نيست كه ما فقط عنوان اسلام را داشته باشيم بلكه بايد اسلام را به معني واقعي آن همانگونه كه مورد نظر امام و مردم بودطرح كنيم. اسلامي كه بتواند در مقابل راه حلهاي ديگري كه براي زندگي در امروز وجود دارد راه حل برتر را ارائه دهد و نيز اثبات كنيم كه در نظام مورد نظر ما حقوق و حاكميت مردم بر سرنوشت خود و آزادي و لوازم مورد توجه و احترام است.

سيد محمد خاتمي تاكيد كرد: انتقاد از قدرت و حكومت نبايد هزينه داشته باشد. اگر ما فرياد مي كشيم از جمهوري اسلامي از آزادي، از پيشرفت مردم در جامعه دفاع مي كنيم براي اين است كه جمهوري حاصل انقلاب است و اين نظام وجامعه بايد به گونه اي محقق شود كه الگوي برتر باشد.

رئيس بنياد باران همچنين گفت: نمي شود يك جامعه فقير، عقب افتاده و محتاج به اينكه ديگران به او كمك كنند داشته باشيم و توهمات در آن حاكم باشد بعد بگوييم جمهوري اسلامي داريم.

وي لازمه تحقق جمهوري اسلامي را علاوه بر ايمان؛علم، انديشه، كارشناسي و نيز تلاش براي پيشرفت، بالا بردن حيثيت و حرمت ملت ايران در عرصه جهاني عنوان كرد و افزود: اينهاست كه جمهوري اسلامي را محقق مي كند. معتقديم مي شد در اين مسيرها راههاي بهتري طي و انجام شود و به هر دليل معتقديم آن طور كه بايد و شايد اين كار انجام نشده است. همه ما در برابر خدا، روح امام و خون شهيدان مسووليم كه نسبت به اسلام، پيشرفت امور، دفع تهديدها و خطرها از ايران و زمينه سازي براي رشد و توسعه كشور و رواج و بسط ارزشهاي اسلامي و به خصوص اخلاق اسلامي تلاش كنيم.

خاتمي با تاكيد مجدد بر اينكه احساس مي كنم كه آمدن ما هزينه و مشكلاتي را به همراه دارد اظهار داشت: در موقعيت كنوني بنده معتقدم اين وضع موجود حتما بايد بهبود يابد. با احترامي كه به همه مسوولان و دست اندركاران مي گذارم و به آنها خسته نباشيد مي گويم كه زحمت مي كشند ولي معتقدم ارزش كشور، انقلاب و ملت ايران خيلي بالاتر از اين ملاحظات است مي شد و مي شود بهتر از اين به كشور خدمت كرد تامشكلات جامعه كمتر شود.

رئيس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد: به همين دليل بنده عرض كردم در حد توان در عرصه هستم انتخابات مسئله مهمي است. به نظرم آمد بايد در عين حال كه تلاش كنيم خدمتي به كشور شود، اوضاع تغير يابد و روال صحيح تر شود بايد كمترين هزينه و فشار متوجه مردم باشدولي همانگونه پيشتر هم گفته ام اگر اميدهاي ايجاد شود و به جاي برآوردن آنها هزينه هاي مردم افزايش يابد، اين براي مردم خوشايند نيست.

وي در خصوص حضور خود در انتخابات توضيح داد: من در مجموع بحثهايي كه كرده ام به نظرم آمد و هنوز هم نظرم اين است كه آقاي مهندس موسوي در عرصه بيايند. چون احساس مي كردم ايشان هم احساس خطر كرده اند و براي ورود به عرصه آمادگي دارند.

خاتمي افزود: مهندس موسوي در زمان دفاع مقدس معتقد بود اگر جنگ و فداكاري مردم وجود دارد حداقل فشار زندگي بر مردم كمتر باشد. البته باز هم فشار وجود داشت. با امكانات اندكي كه بود توزيع نسبتاً عادلانه اي ميان اقشار مردم صورت پذيرفت كه همه دسترسي داشته باشند. در آن دوره درآمد ارزي بسيار كمي داشتيم كه نيمي از آن صرف جنگ مي بايست بشود، زيرا مردم و جوانان جان و سرمايه خود را مي دادند و دولت هم مي بايست حداقلها را فراهم آورد. نيم ديگر اين درآمد نيز صرف گرداندن مملكت مي شد و سياست بر اين بود كه مردم لااقل فشار زندگي را كمتر تحمل كنند در عين حال احترام به فكر جمعي و تلاش براي ساختن كشور در حد توان نيز مورد غفلت نبود.

رئيس جمهور سابق كشورمان تاكيد كرد: به نظرم آمد مهندس موسوي در موقعيت كنوني مناسب است. الان هم به اين گفته خود اصرار مي ورزم .قبل از ديدار شما با ايشان ديدار داشتم و معتقدم مناسب تر بود تا ايشان در عرصه بود. البته اين به معناي عدم شايستگي بقيه نيروها يا ارزش كمتر آنها نبوده و نيست.

وي ادامه داد: بنده در اين ملاقات احساس كردم متأسفانه جناب مهندس موسوي هنوز به تصميم نرسيده اند و معتقدم طولاني شدن اين مسئله به نفع هيچكس نيست و يك نوع ناراحتي، نگراني و دلهره در جامعه ايجاد مي شود. نمي خواهم بگويم كه جامعه به صورت همه جانبه بنده يا مهندس موسوي را مي خواهد. ولي بخش قابل توجهي از جامعه از ما توقع دارند و اين توقع هر چه زود تر بايد بر آورده و جواب داده شود.

خاتمي تاكيد كرد: معتقد هستم براي مشخص شدن قضيه و پاسخ به انتظارات دير هم شده است.الان هم ترجيح من اين است كه جناب مهندس موسوي تصميم بگيرد و به صورت قاطعانه اعلام كند مي آيد.دلايل ترديد يا امتناع مهندس موسوي براي من قابل فهم است ولي بنده بسياري از آن دلايل را قبول ندارم.

رئيس بنياد باران در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه مهندس موسوي هنوز به تصميم نرسيده اند و در اين زمينه تأملاتي دارد، اگر مهندس موسوي به هر دليلي نيايد من با اينكه مشكلات اين راه را رصد كرده ام و مي دانم بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم.

رئيس جمهور سابق كشورمان با بيان اينكه بنده فرد كوچكي هستم وافتخار مي كنم كه در ميان ملت بزرگوار و سر افراز ايران زندگي كرده ام و همواره دلم براي انقلاب تپيده است گفت: هيچگاه طالب پست و مقامي نبوده‌ام و هيچ رغبتي براي اين مسئله نداشته و ندارم ولي هر جا نياز بوده است در خدمت مردم وكشور بوده ام.

سيد محمد خاتمي سپس اظهار داشت: الان هم كه اعلام مي كنم آمادگي اين را دارم كه در خدمت ملت ايران باشم به هيچ وجه نگاه من به مقام و منصب نبوده است بنده يك ذره آبرويي كه دارم كه خداوند به من داده است و آن هم از ملت بزرگوار است در برابر اين اصرار از سوي بخشهاي مختلف جامعه براي آمدن من آيا هيچ توجيهي دارم كه آبرويم را مصرف نكنم؟

وي خاطرنشان كرد: خدايا تو خود شاهدي اندك سرمايه اي كه مال من است متعلق به ملت ايران است در طبق اخلاص مي گذارم و بقيه اش را به تو واگذار مي كنم. البته از خداوند مي خواهم مهندس موسوي در كارش تجديد نظر كند چون بيش از اين نمي توان مردم را معطل نگه داشت.

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن