تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817016892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمه زنان سرپرست خانوار لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بيمه زنان سرپرست خانوار لغو شد
ايران- گروه اجتماعي- مينا شهني:
معاون اجتماعي سازمان بهزيستي خراسان رضوي از لغو طرح بيمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اين سازمان خبر داد

اين خبر كه از سوي مهر و ايونا منتشر شد، مي‌تواند سرآغازي براي لغو طرح بيمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي در سراسر كشور باشد.

سال گذشته رئيس سازمان بهزيستي كشور با اعلام خبر بيمه زنان سرپرست خانوار اجراي اين طرح را يكي از پيشروترين طرح‌هاي اين سازمان براي كاستن از مشكلات زنان سرپرست خانوار كشور دانست.

ابوالحسن فقيه، هدف از اجراي اين طرح را جهت‌دهي به فعاليت‌هاي حمايتي براي توانمندسازي افراد تحت پوشش سازمان عنوان كرده‌بود و گفته بود كه 34 هزار زن از اين طرح برخوردارشده و بيمه آنان از مهر ماه 86 محاسبه مي‌شود.

حالا با يك چرخش ناگهاني معاون اجتماعي سازمان بهزيستي استان خراسان رضوي از لغو اين نوع بيمه خبر مي‌دهد، بدون اينكه حتي دليلي براي آن بيان كند.

فسخ يكسويه

نكته ديگري كه در اين خبر از سوي طاهري بختياري، معاون اجتماعي سازمان بهزيستي خراسان رضوي، منتشر شده اين است كه در همين راستا بيمه‌هاي اين افراد به‌خودشان مسترد مي‌شود.

به اين ترتيب به‌نظر مي‌رسد كه سازمان بهزيستي اين قرارداد را يكسويه برهم زده‌است؛ به اين معنا كه بدون در نظر گرفتن خواسته اين گروه از زنان براي خاتمه پيدا كردن ماجرا حق بيمه‌ها را به افراد برمي‌گرداند. اين برگرداندن احتمالا تنها براي شانه خالي كردن از بار مسئوليت است؛

چرا كه ممكن است مدتي بعد، اين پرسش مطرح شود كه پس حق بيمه‌هايي كه براي اين چند ماه پرداخته شد، به چه سرنوشتي دچار شد؟بهترين و آسان‌ترين راه براي جلوگيري از شكل گرفتن اين پرسش، واريز كردن حق بيمه‌ها به حساب افراد است كه همين راه حل نيز توجه مسئولان سازمان را جلب كرده‌است.

نگاه ارباب رعيتي

وقتي دولت حقي را براي افراد متصور مي‌شود، بايد بپذيرد كه با ايجاد اين حق، افراد را صاحب آن دانسته است و نمي‌تواند به همين راحتي حق داده شده را بازپس بگيرد.

اين تصور كه دولت حق بيمه را به‌عنوان صدقه پرداخت كرده و حالا به هر دليلي، ديگر دلش نمي‌خواهد اين شيوه را ادامه دهد و مي‌تواند با ميل ملوكانه به راحتي حقي را كه داده سلب كند چندان منطقي به‌نظر نمي‌رسد.

صاحبان اين حق و حقوق را نمي‌بايست به همين راحتي به حال خود رها كرد و با نگاه ارباب رعيتي يا پدرسالارانه تصميم به برهم‌زدن قراردادگرفت‌، آن را به هم زد و صاحب حق را در جريان هم قرار نداد يا حتي از او نظرخواهي هم نكرد.

زنان سرپرست خانوار كشور ما آنچنان درگير مسائل و مشكلات معيشتي هستند كه شايد هرگز متوجه اين تبادلات نشده باشند. آنها نان شب مي‌خواهند تا شكم خود و فرزندان‌شان را سير كنند، نگاهشان به زندگي روزانه و روزمره است از اين پله تا اون پله فرجه.

شايد هيچ‌كدام از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي به هفته يا ماه آينده هم فكر نكنند چه رسد كه به آينده دور 15-10 سال ديگر بينديشند و با دقت خبرهاي اين نوع بيمه را دنبال كنند، شايد حتي اگر پول حق بيمه‌شان را هم بعد از فسخ قرارداد به حسابشان واريز كنند حتي از خودشان نپرسند كه اين پول از كجا رسيده، بلافاصله پول را به هزينه‌هاي كمرشكن زندگي‌شان بزنند و از ياد ببرند كه قرار بوده بيمه شوند.

اين گروه از زنان نيازمند حمايت و دفاعند، نيازمند نگاهي‌ دقيق و دلسوزند تا از سر مسئوليت‌انديشي به فكرشان باشد و به‌دنبال مطالبه حق و حقوق‌شان بدود، اينكه امروز وعده بدهيم و سال ديگر وعده را باد با خود ببرد و عهدش به ياد نماند، شايسته اين زنان نيست.

هياهو براي هيچ

سال گذشته طرح بيمه زنان سرپرست خانوار با سروصداي زيادي آغاز شد؛ سروصدايي كه همه نشان از اين مي‌‌داد كه كسي، از سر دلسوزي خواسته گرهي از هزار گره اين گروه از افراد آسيب‌پذير كشور بگشايد، حالا يك سال نشده همه قرارها برهم خورد؛ اين يعني هياهو براي هيچ؟

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن