تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري: ورود ايران به تجارت جهاني نفت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نوذري: ورود ايران به تجارت جهاني نفت
به گفته وي، شركت پتروپارس در حال حاضر بيش از 7 ميليارد دلار پروژه را در سطح كشور مديريت مي كند كه با واگذاري اين شركت به نظر مي رسد ارزش هاي معنوي و تجربي پروژه هاي آن محسابه نشده است.
نوذري از نهايي شدن چارچوب هاي ورود شركت هاي ايراني به تجارت جهاني نفت در شركت ملي نفت ايران خبرداد.

به گزارش برنا "غلامحسين نوذري" در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرين مذاكرات صورت گرفته با شركت هاي توتال فرانسه ، شل و رهسول اسپانيا در پروژه هاي پارس هاي 11 ، 13 و 14 پارس جنوبي گفت: مدير عامل شركت توتال اعلام كرده كه در ايران خواهد ماند و به طور كلي ناديده گرفتن صنايع نفت ايران شدني نيست.
به گفته وزير نفت، شركت هاي توتال و شل درخواست افزايش سهم خود در پروژه هاي پارس جنوبي را ارايه كرده اند.
وي با اشاره به اين موضوع كه در سال آينده 4 ميليارد دلار اعتبار براي اجراي پروژه هاي صنعت نفت از محل 6 درصد فروش نفت در بودجه پيش بيني شده است، تبيين كرد: متناسب با افزايش توليد نيز منابع مالي و سرمايه اي را جذب خواهيم كرد.
نوذري، در رابطه با قراردادهاي صادرات گاز كشور اظهارداشت:با شركت EGLسوييس قراردادي را براي خريد 10 تا 12 ميليون متر مكعب در روز امضا كرده ايم كه اجراي كليه قراردادهاي صادرات گاز به 5 سال آينده مربوط مي شود و در آن زمان با راه اندازي پارس هاي جنوبي و ميدان كيش گاز مورد نياز براي صادرات را نيز تامين خواهيم كرد.
وي در مورد راه اندازي فاز دوم بورس نفت نيز بيان كرد: در حال حاضر روزانه به صورت فيزيكي 75 ميليون بشكه نفت در دنيا عرضه مي شود اما در بورس هاي مختلف عرضه كاغذي نفت به بيش از يك ميليارد بشكه در روز مي رسد.
اين مقام مسوول با تاكيد بر اين نكته كه راه اندازي فاز دوم و عرضه نفت خام در بورس پيچيدگي هاي خاص خود را دارد گفت:يكي از سياست هاي وزارت نفت وارد كردن همه شركت ها به تجارت نفت خام بوده و در اين رابطه چارچوب هاي آن در شركت ملي نفت ايران تهيه شده است.
وزير نفت، در خصوص توقف واگذاري سهام شركت پتروايران بيان كرد: هم اكنون مراحل مختلف ارزيابي براي واگذاري اين شركت در حال انجام شدن است اما به نظر مي رسد در ارزيابي هاي اين شركت تنها ارزش فيزيكي آن ارزيابي شده و ارزش هاي معنوي و تجربي آن مورد محاسبه قرار نگرفته است.
به گفته وي، شركت پتروپارس در حال حاضر بيش از 7 ميليارد دلار پروژه را در سطح كشور مديريت مي كند كه با واگذاري اين شركت به نظر مي رسد ارزش هاي معنوي و تجربي پروژه هاي آن محسابه نشده است.
نوذري، در پاسخ به اين سوال كه آيا مزايده عرضه سهام پترو ايران ابطال خواهد شد بيان كرد: به طور كلي معتقدم در واگذاري سهام پتروايران اعتبار اين شركت قيمت گذاري نشده است.
وي در مورد آخرين وضعيت مذاكره هاي صورت گرفته با مقامات پاكستان براي فروش گاز طبيعي گفت: با دستور رييس جمهوري مقرر شد مذاكرات با پاكستان بدون حضور هند انجام شود و پس از برگزاري نشست تهران در اوايل دي ماه ،صبح امروز پاكستاني ها پاسخ نتايج مذاكرات تهران را ارسال كرده اند.
به گفته وزير نفت ،نامه ارسال شده از سوي پاكستان حاوي نكات مثبتي بوده اما به نظر مي رسد يك دور ديگر مذاكره بين دو طرف انجام گيرد.

نوذري در پايان در رابطه با ابطال مناقصه مطالعات جامع ميدان پارس شمالي اظهار كرد: اشكالاتي در برگزاري مناقصه اين پروژه وجودداشت كه تصميم گرفته شد آن را ابطال كنيم و به زودي اين طرح تجديد مناقصه خواهد شد.

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن