تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816702501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل تعاون استان تهران: بيش از يك ميليون نفر در استان تهران متقاضي دريافت مسكن مهر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل تعاون استان تهران: بيش از يك ميليون نفر در استان تهران متقاضي دريافت مسكن مهر هستند


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرج
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل تعاون استان تهران گفت: يك ميليون و 40 هزار نفر در استان تهران متقاضي دريافت مسكن مهر هستند.

به گزارش ايسنا، محمود حيدري در گردهم‌آيي مديران تعاوني‌هاي مسكن مهر شهرستان كرج گفت: در مجموع استان تهران از ابتداي شروع طرح كه از تيرماه سال گذشته بوده است 840 هزار نفر در سايت مسكن مهر كه از طرف وزارت تعاون طراحي شده است، ثبت نام كرده‌ و قريب به 200 هزار نفر از طريق تعاوني‌هاي كارگري و كارمندي در محيط‌هاي كاري ساماندهي و به ادارات تعاوني معرفي شده‌اند.

وي افزود: مجموعاً يك ميليون و 40 هزار نفر در سطح استان تهران ثبت‌نام كرده‌اند و در كل كشور سه ميليون و 900 هزار متقاضي هستند يعني كمي بيش ‌از يك چهارم از كل متقاضيان كشور مربوط به استان تهران هستند.

او خاطرنشان كرد: در هدف‌گذاري كه براي احداث واحدهاي مسكوني دركل كشور صورت گرفته است از يك ميليون و 500 هزار واحد مسكوني در كل كشور، 300 هزار واحد مسكوني مربوط به مناطق روستايي و يك ميليون و 200 هزار واحد مربوط به مناطق شهري است و از اين تعداد 230 هزار واحد سهم استان تهران است و يك پنجم از كل هدفي كه در بحث طرح مسكن مهر محقق مي‌شود، به استان تهران مربوط مي‌باشد.

حيدري در ادامه با اشاره به اين مطلب كه طرح مسكن مهر تاكنون تجربه نشده بوده، گفت: سازماندهي و ساماندهي تعاوني‌ها كه مجموعه‌اي گسترده هستند در شهرهاي بزرگي مثل تهران و كرج كه گستره‌ي جغرافيايي وسيعي دارند كار دشواري بود كه با همكاري و هماهنگي خود ثبت‌نام شده‌ها انجام گرفت و 500 تعاوني مسكن مهر در شهر تهران و شهرستان‌هاي استان تشكيل شده و قريب به 260 تعاوني، 90هزار نفر افراد ثبت‌نامي را به وزارت مسكن و شهرسازي معرفي كرده‌اند.

او افزود: در پالايش اوليه‌اي كه توسط اداره تعاون استان تهران و هيئت مديره‌ي تعاوني‌ها انجام گرفته است فرم "ج" اين افراد هم در سازمان مسكن و شهرسازي مورد بررسي قرار گرفته است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب تعاوني‌هاي كارمندي و كارگري گفت: 1489 تعاوني به ظرفيت 301 هزار نفر از طريق ادارات تعاون و اداره كل تعاون استان تهران به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي شده‌اند كه از اين تعداد 47 هزار نفر فرم "ج" آن‌ها قرمز بوده است و بقيه واجد شرايط هستند.

وي تصريح كرد: درحال حاضر بعضي از شهرستان‌ها درحال آماده‌سازي هستند ولي عمده شهرستان‌ها درحال مطالعه و تهيه طرح اوليه با مشاوري كه عقد قرار داد شده است، مي‌باشند.

وي گفت: 170 هزار نفر ظرفيت براي اين دو شهر پيش‌بيني شده و سالي 17هزار نفر به شهر پرند معرفي شده‌اند و 75هزار نفر هم به شهر جديد هشتگرد، كه شاهد تحويل زمين به تعاوني‌ها در شهر جديد هشتگرد هستيم. در زمينه‌ي واگذاري زمين در مرحله‌ي اول سازمان مسكن و شهرسازي مكلف است از اراضي كه تحت مالكيت اين سازمان هستند در اختيار طرح مسكن مهر قرار بدهد و اگر زميني نداشت از اراضي دولتي در اين زمينه استفاده شود.

او خاطرنشان كرد: براي باقي مانده متقاضيان طرح مسكن مهر شهرستان كرج دو طرح مطرح شده است، يكي طرح سلطان‌آباد كيانمهر و ديگري قطعه‌ي 150هكتاري كه در حلقه‌دره پيش‌بيني شده است. منطقه‌ي سلطان‌آباد كه در محدوده‌ي ساوجبلاغ است و ادعاهاي مرزي روي آن وجود دارد بنابراين طرح 150هكتاري حلقه‌دره بيشتر پيگيري مي‌شود. در بخش اشتهارد كه 24هكتار زمين تحويل شده و طراحي آن هم قبلاً انجام شده است براي سه هزار و 600 نفر متقاضي كه در اشتهارد معرفي و سازماندهي شده‌اند و يك مجموعه‌ي 200هكتاري هم براي الحاق به اين مجموعه درنظر گرفته شده است.

حيدري افزود: يك نكته اساسي كه بسيار مورد تاكيد است و مسووليت ما را از نظر اخلاقي، قانوني و وجداني مضاعف مي‌كند پالايش افرادي است كه ثبت‌نام، سازماندهي و معرفي شده‌اند، دراين زمينه همه‌ي اعضايي كه براي استفاده از تسهيلات طرح مسكن مهر ثبت‌نام كرده‌اند، بايد اقرارنامه‌ي محضري را پرنموده و در صورتي كه فاقد شرايط چهارگانه كه اعلام شده است، باشند، وزارت تعاون وكالت دارد از افراد و مسكن و شهرسازي از پروژه در هر مرحله‌اي كه باشد خلع يد كند.

وي افزود: در اوايل كار به لحاظ سرعت زياد كار امكان پالايش جدي‌تر وجود نداشت اما به هرحال انجام پالايش اوليه انجام شد و درحال حاضر اقدام به پالايش مجدد كرده و درحال انجام پالايش تكميلي هستيم و يك ليست 30 هزار نفره از افرادي كه واجد شرايط نيستند به سايت مسكن و شهرسازي ارائه شده است.

او در پايان تصريح كرد: دو ويژگي‌ها عمده اين طرح، يكي بحث زمين است كه به صورت رايگان در اختيار متقاضيان قرارداده مي شود چون اجاره 99 ساله براساس محاسبه قيمت منطقه‌اي در سال براي هر واحد مسكوني 20 تا 90 هزار تومان مي‌شود و ديگر امتياز اين طرح پرداخت وام 15 ميليون توماني يارانه‌اي با بازپرداخت پلكاني 15 ساله بدون سپرده‌گذاري است و زمينه‌اي را فراهم مي‌كند كه متقاضي با حداقل آورده صاحب مسكن شود.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن