تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون علمي رييس‌جمهور تاكيد كرد: نفوذ علم در همه بخش‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: معاون علمي رييس‌جمهور تاكيد كرد: نفوذ علم در همه بخش‌ها
جام جم آنلاين: دكتر صادق واعظ زاده معاون علمي و فن‌آوري رييس‌جمهور و رييس بنياد ملي نخبگان با اشاره به اين كه تاكنون بالغ بر 4هزار نخبه از تسهيلات اين بنياد بهره‌مند شده و اعتباراتي به مراتب بيشتر از بودجه‌هاي مصوب در بخش‌هايي چون انجمن‌ها و پارك‌هاي علمي اختصاص يافته است، نسبت به محقق شدن بودجه پژوهشي و فن‌آوري كشور طبق برنامه ابراز ترديد كرد و گفت: نفوذ علم بايد در همه بخش‌ها خصوصا فعاليت‌هاي اقتصادي محقق شود كه ضرورت دارد همه اين موضوع را پيگيري كنند همچنان كه دولت نيز اين هدف را دنبال مي‌كند.


به گزارش ايسنا ،‌ معاون علمي و فن‌آوري رييس‌جمهور و رييس بنياد ملي نخبگان كه در افتتاحيه جشنواره نوآوري و شكوفايي سخن مي‌گفت با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران يك نوآوري فرهنگي، سياسي و اجتماعي است گفت: اميدواريم سال نوآوري و شكوفايي سر منشا و پايه گذار انقلاب در علم و فن‌آوري شود و عقب ماندگي 400 ساله در حوزه علم و فن‌آوري كشور را جبران كند.

وي با بيان اينكه پژوهشگران كشور در چند سال اخير با يك برنامه نسبتا جامع تلاش‌هاي زيادي را صورت دادند، تصريح كرد: در حوزه علم، ساماندهي پژوهش‌هاي كاربردي با مصوبه دولت و مجلس انجام شد كه در نتيجه، هزاران طرح پژوهشي با يك روال الكتريكي منظم از سوي شركت‌ها و موسسات پيشنهاد شد و بين آنها و دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي تفاهم نامه‌هايي نيز به امضا رسيد كه اميدواريم به زودي به اجرا دربيايد.

واعظ زاده با تاكيد بر اينكه در اين چند سال اخير سياست‌هاي مراكز پژوهشي دستگا‌ه‌هاي اجرايي با مصوبه دولت تدوين و ابلاغ شد، خاطر نشان كرد: بر اساس اين ارزيابي مبالغي به عنوان اعتبار پژوهشي عليرغم بودجه سنواتي در اختيار اين مراكز قرار گرفت.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور با بيان اينكه به انجمن‌هاي علمي به صورت فوق العاده و چندين برابر بودجه سنواتي كمك شده است، خاطر نشان كرد: همچنين از فرهنگستان‌ها براي انجام فعاليت هاي بيشتر در حوزه‌هاي خود حمايت شد. البته نشريات علمي نيز در شرف ارزيابي در وزارت خانه‌هاي متبوع خود هستند.

وي اظهار كرد: در حوزه فن‌آوري براي اولين بار فن‌آوري‌هاي راهبردي كشور مشخص شدند كه به تصويب دولت و مجلس نيز رسيد. همچنين كانون‌هاي هماهنگي دانشگاه و صنعت حول كالاها و خدمات مشخص تاسيس شده و رو به توسعه هستند.

رييس بنياد ملي نخبگان درباره سامانه ارزيابي اختراعات هم توضيح داد: اين سامانه كه حدود دو ماه از فعاليت آن نيز مي‌گذرد حداكثر ظرف 45 روز اختراعات بر اساس قابليت كاربردي شدن و نوآوري ارزيابي شده و منابعي براي تجاري سازي به آنها اختصاص مي‌يابد.همچنين در اين دولت آيين نامه تسهيل دسترسي نوآوران و نخبگان به امكانات فني و خدماتي دولتي به تصويب دولت رسيد.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور تصريح كرد: در حوزه تجاري سازي نيز حمايت بي سابقه‌اي از پارك‌هاي علم و فن‌آوري و مراكز رشد به عمل آمد كه بيش از يك و نيم برابر منابع سنواتي آنها در اختيار پارك‌ها قرار گرفت تا آنها نيز بتوانند شركت‌هاي دانش بنيان تحت پوشش خود را حمايت كنند.همچنين قرض الحسنه بدون كارمزد به بسياري از شركت‌هاي دانش بنياد براي تجاري سازي نوآوري نيز پرداخت شد.

واعظ زاده درباره لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان، تجاري سازي اختراعات و نوآوري، توضيح داد: اين لايحه به تصويب دولت رسيده و با هماهنگي خوب اعضاي دولت و مجلس تدوين شده است كه در حال حاضر در كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي است تا موانع كسب و كار و قوانيني را كه از سوي دستگاه‌هاي دولتي پيش پاي نوآوران قرار دارد برداشته شود تا اختراعات به نوآوري تبديل شوند. اين لايحه با سرمايه اوليه سه هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي شروع اجرايي خواهد شد.

رييس بنياد ملي نخبگان با بيان اينكه تعداد نخبگان تحت پوشش بنياد ملي نخبگان به چهار هزار تن رسيده است خاطر نشان كرد: هر يك از اين نخبگان حداقل يكي از حمايت‌هاي موثر بنياد را دريافت كرده‌اند.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور درباره ساختارسازي دولت در حوزه علم و فن‌آوري توضيح داد: در حوزه ساختارسازي، گذشته از تاسيس معاونت علمي و فن‌آوري از سوي رييس جمهور، كميسيون علمي، تحقيقاتي و فن‌آوري نيز براي اولين بار به تصويب دولت رسيد تا ارتباط علم و ثروت در كشور هماهنگ شود.

وي تصريح كرد: ما بايد به اهداف بزرگتر از اين دست يابيم تا بتوانيم به چشم انداز 20 ساله و 50 ساله و رسيدن به قله علمي جهان دست يابيم. البته بايد مقدمات و ملزومات كار تبيين و هماهنگي و هم افزايي بسياري در اين حوزه صورت گيرد.

واعظ زاده با تاكيد بر اينكه عملكرد برنامه‌يي خوبي در سال‌هاي اخير اتفاق افتاده است خاطر نشان كرد: با اين حال هنوز اطمينان نداريم كه بودجه پژوهشي و فن‌آوري كشور بر اساس برنامه جامع موجود كشور تعيين شود كه اميدواريم ان شاء لله در سال‌هاي آينده اين امر محقق شود. نفوذ علم بايد در همه بخش‌ها خصوصا فعاليت‌هاي اقتصادي محقق شود كه بايد همه اين موضوع را پيگيري كرده و دولت نيز آن را دنبال مي‌كند؛ از اين رو منابع علم و فن‌آوري بايد در كنار منابعي كه صرف توسعه اقتصادي مي‌شود تامين شود.

رييس بنياد ملي نخبگان تصريح كرد: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كه در حال حاضر در مجلس براي تصويب به سر مي‌برد خوشبختانه احكام خوبي را پيش بيني كرده كه با مصوبات دولت مي‌توان منابع خوبي براي پيشبرد فن‌آوري تخصيص داد.

واعظ زاده با ابراز اميدواري نسبت به اين كه تعادل خوبي بين واردات فراوان و كارهاي پژوهشي داخل كشور به وجود آيد خاطر نشان كرد: بايد تلاش كرد زمينه كاهش واردات فراهم شود تا با پرداختن به بحث توسعه نوآوري بتوان سياست‌هاي كلان اقتصادي كشور را تسهيل كرد.

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن