تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814738904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تهران خبر داد بهره برداري از 106 طرح كشاورزي در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تهران خبر داد بهره برداري از 106 طرح كشاورزي در دهه فجر
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران از بهره برداري 106 طرح كشاورزي توليدي و عمراني در دهه فجر و ايجاد اشتغال براي 1717 نفر در بخش هاي گوناگون كشاورزي و دامي خبر داد .
سيدحسين محسني در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه بهره برداري از اين طرح ها از بيكاري 1935 نفر جلوگيري مي كند گفت : 646 ميليارد ريال براي اين طرح ها صرف شده است كه 76 ميليارد آن از اعتبارات دولتي 225 ميليارد ريال از تسهيلات بانكي و 336 ميليارد ريال ديگر آن نيز از سرمايه گذاري هاي توليد كنندگان بخش كشاورزي تامين شده است .
محسني بيشترين سرمايه گذاري هاي انجام شده امسال و سال هاي قبل بخش كشاورزي را مربوط به مديريت آب و خاك و توسعه آبياري تحت فشار اعلام كرد.
وي افزود : در ايام دهه مبارك فجر امسال 50 طرح در بخش مديريت آب و خاك 18 طرح در زمينه بهبود توليدات گياهي 10 طرح منابع طبيعي و آبخيزداري 8 طرح مربوط به مديريت صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون و طرح هايي هم در بخش هاي عشاير دامپزشكي و ترويج كشاورزي به بهره برداري مي رسد.
محسني بيشترين طرح هاي دهه فجر را متعلق به شهرستان هاي ساوجبلاغ دماوند شهريار فيروزكوه و كرج اعلام كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت : اين استان در توليد بسياري از محصولات زراعي و دامي ازجمله توليد علوفه محصولات دامي (گوشت قرمز) گل شاخه بريده محصولات باغي و لبنيات (شيرخام ) و قارچ و نهال رتبه نخست را در كشور دارد .
محسني افزود : توليد محصولات دامي و باغي استان تهران در30 سال گذشته با271 درصد افزايش از 2 ميليون در سال 1358 به نزديك به 5 5 ميليون تن درسال 1387 است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت : توليد انواع محصولات زراعي نيز با 292 درصد افزايش از يك ميليون تن درسال 1357 به نزديك به 3 ميليون تن درسال 1387 رسيده است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران همچنين افزود : خشكسالي سال زراعي گذشته موجب افزايش 110 درصدي بيمه محصولات كشاورزي سطوح زير كشت در سال زراعي جاري شد.
سيد حسين محسني با اشاره به آشنايي بيشتر توليد كنندگان با اهميت بيمه محصولات كشاورزي گفت : بايد با فرهنگ سازي بيشتر براي استفاده بهينه از منابع آب كشاورزي در ميان توليدكنندگان اين بخش آبياري تحت فشار و باراني همچنان توسعه يابد.
محسني افزود : سال زراعي گذشته بيش از20 هزار هكتار از اراضي زراعي و3500 هكتار از باغات استان تهران بيمه شده بود و از ابتداي امسال تاكنون بيش از 55 هزار هكتار از اراضي زراعي و بيش از 4000 هكتار از باغات اين استان بيمه شده است .
وي با اشاره به كاهش نزولات از ابتداي امسال در مقايسه با سال گذشته و سال هاي قبل از آن از حتمي بودن مشكل كمبود آب در بخش كشاورزي خبر داد و افزود : امسال 20 ميليون متر مكعب از آب سدهاي كرج لتيان و لار به بخش كشاورزي اختصاص يافت در حالي كه اين ميزان در سال زراعي گذشته 800 ميليون متر مكعب بود .
محسني توسعه بيمه محصولات كشاورزي و آبياري تحت فشار كمك به توليد محصول سالمتر با مصرف كمتر كود شيميايي و انواع سموم و كمك براي توسعه صندوق بخش كشاورزي را مهمترين برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اعلام كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اعتبارات اختصاص يافته براي كاهش آسيب هاي ناشي از خشكسالي سال گذشته تهران را بيش از 740 ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد : 363 ميليارد ريال اين اعتبار از محل اعتبارات استاني و379 ميليارد ريال آن از اعتبارات ملي تامين شده است .
وي اضافه كرد : 70 ميليارد ريال اين اعتبار به توسعه آبياري تحت فشار و باراني اختصاص يافته است .
محسني افزود : اجراي طرح آبياري تحت فشار در 3000 هكتار از اراضي استان تهران يكي از طرح هاي جهادكشاورزي استان تهران تا پايان سال است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران همچنين ازارائه كمك هاي بلاعوض 14 و10 ميليون ريالي به كشاورزان براي ايجاد شبكه آبياري باراني وتحت فشار درهر هكتار از اراضي زراعي اين استان خبر داد.
محسني گفت : تاكنون 22 ميليارد ريال براي جبران خسارت ناشي از خشكسالي و200 ميليارد ريال كمك بلاعوض براي تهيه و توزيع نهاده هاي كشاورزي به كشاورزان پرداخت شده است .
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران افزود : 240 ميليارد ريال نيز به عنوان كارمزد اقساط عقب افتاده وام هاي كشاورزان براي اجراي 1411 طرح به بانك هاي وام دهنده پرداخت شد .

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن