تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يامين‌پور در جمع دانشجويان: 130 عضو دفتر تحكيم در دولت اصلاحات بورس دانشگاه‌هاي اروپا شدند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: يامين‌پور در جمع دانشجويان: 130 عضو دفتر تحكيم در دولت اصلاحات بورس دانشگاه‌هاي اروپا شدند
يامين‌پور با تأكيد بر اينكه دولت اصلاحات اراده جدي در به كارگيري فضاي دانشگاهي در راستاي اهداف خود داشت گفت: در دو ماه پايان دولت اصلاحات بيش از 130 نفر بورسيه دكتري در دانشگاه‌هاي اروپايي شدند كه همگي اعضاي رسمي دفتر تحكيم وقت بودند.


به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر وحيد يامين‌پور عصر امروز در جمع گروهي از دانشجويان اهميت موضوع كرسي هاي آزادانديشي در فضاي فعلي كشور را تشريح كرد.

وي در اين رابطه با اشاره به اينكه تأكيد رهبر بر موضوع اين كرسي ها پس از اتفاقات سال 88 اهداف آن را براي ما روشن تر مي كند، گفت: پيش از اين هم بحث كرسي هاي آزادانديشي مطرح شده بود، اما شكل جديد اين موضوع با تعريف مقام معظم رهبري صورت گرفت.

اين كارشناس حوزه رسانه با اشاره به اعترافات سعيد حجاريان در دادگاه هاي سال 88 افزود: نكات ظريفي در اين اعترافات بود كه به بحث ضعف در علوم انساني اشاره داشت و تقريبا همزمان با ابراز نگراني رهبري راجع ‌به وضعيت علوم انساني بود.

يامين‌پور با بيان اينكه انقلاب فرهنگي در ابتداي انقلاب نتوانست اهدافي را كه از آن انتظار مي‌رفت برآورده كند، تاكيد كرد: پس از پايان جنگ همان طور كه بزرگواراني چون شهيد مطهري، بهشتي و مفتح پيش بيني مي‌كردند، خلاء هايي كه انقلاب در فضاي دانشگاه داشت خسارت هايش را وارد كرد و به خصوص در دهه 70 اين اتفاق چشمگير تر بود و بخش عظيمي از بدنه انقلابيون را از آرمان‌هاي انقلاب جدا كرد.

وي با انتقاد از نحوه ارائه دروس دانشگاهي تصريح كرد: براي پر كردن فضاي نرم افزاري دانشگاه ها در رشته هاي انساني، يا از ترجمه هاي دست‌چندم غربي استفاده مي شود يا تعريفات سكولارهاي داخلي و در رشته هاي فني هم، درس معارف اسلامي را نه استاد نه دانشجو و نه دانشگاه هيچ يك آن را جدي نمي گيرند و صرفا به عنوان يك نمره كمكي به آن نگاه مي شود.

اين كارشناس حوزه رسانه با ابراز تعجب از اينكه حتي شوراي عالي انقلاب فرهنگي پس از هشدار رهبري در خصوص علوم انساني تازه شروع به بحث راجع به اين موضوع كرد، گفت: من به عنوان كسي كه به فضاي علوم انساني نزديك است عرض مي‌كنم اين فضا فاجعه‌بار است و اكثر منابع موجود ترجمه‌ها و تأليفات بشدت ناهمخوان با اهداف انقلاب اسلامي است.

يامين‌پور با تأكيد بر اينكه دولت اصلاحات اراده جدي در به كارگيري فضاي دانشگاهي در راستاي اهداف خود داشت و بخشي از فجايعي‌ كه امثال معين آفريدند هنوز بر سر ما نيامده و در راه است، يادآور شد: به عنوان مثال در دو ماه پايان دولت اصلاحات طبق اسناد موجود بيش از 130 نفر بورسيه دكتري در دانشگاه‌هاي اروپايي شدند كه همگي اعضاي رسمي دفتر تحكيم وقت بودند.

وي ضمن انتقاد از فضاي دستگاه آموزشي كشور افزود: دانشجويان ما حرف نشنيده و از همه جا بي‌خبر وارد دانشگاه‌ مي شوند و در اختيار اساتيدي با اين ساختار فكري قرار مي گيرند و متأسفانه وضع به گونه اي است كه در بهترين حالت اساتيد ما خنثي و بي دغدغه هستند و اساتيد تربيتي و ارزشي بسيار كم ديده مي‌شوند.

اين كارشناس حوزه رسانه با تأكيد بر اهميت كرسي هاي آزاد انديشي در فضاي فعلي كشور گفت: حداقل كاري كه در اين فضاي نامطلوب دانشگاهي مي توان انجام داد، كارهاي موازي با سازوكار دانشگاه است و كرسي هاي آزاد انديشي يكي از اين كارهاي موازي هستند.

يامين‌پور ادامه داد: كرسي‌هاي آزادانديشي قرار نيست خلاءهاي نظري موجود در دانشگاه را برطرف كند؛ بلكه اين وظيفه كرسي‌هاي نظريه‌پردازي است و به تلقي من كرسي هاي آزادانديشي بايد در چارچوب بحث جنگ رواني تعريف شوند و كمك كنند حرف‌هاي انقلابي به گوش كساني برسد كه كمتر اين حرف‌ها را شنيده اند و هميشه در جزيره اي مستقل از انقلابي ها به سر مي‌برند.

وي با اشاره به ديدگاه رهبري درباره اين كرسي‌ها گفت: تلقي من اين است كه رهبري كرسي‌هاي آزادانديشي را به عنوان گسترش دهنده و خاكريز فضاي آزادي بيان مدنظر دارند و به همين خاطر فرمودند كه چرا حرف هاي كه بايد در دانشگاه ها گفته شود در كف جامعه مطرح مي‌شود و فضاي هيجاني جانشين فضاي عقلاني شده است.

اين كارشناس حوزه رسانه با تأكيد بر اينكه بسياري از مواضع و اعمال دانشجويان و افراد جامعه منشأ رواني دارد نه عقلاني اظهار داشت: هدف برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي كاهش فضاي هيجاني و از بين بردن مانع رواني عقل‌گرايي است.

يامين‌پور افزود: اگر كرسي ها به صورت منظم و روتين انجام شود اين فضاي هيجاني شكل نمي‌گيرد و خسارت هاي فراواني كه ما تا كنون از آن ديده‌ايم از بين مي‌روند و به نظر من اين فسلفه طرح ايده كرسي هاي آزادانديشي است.

وي با بيان اينكه مطالبه مكرر و تذكر رهبري در مورد كرسي‌هاي آزادانديشي به خاطر آثاري است كه به طور روزمره به آنها درگير هستيم، تأكيد كرد: ‌بايد مدنظر داشت كه در جنگ رواني هدف اين نيست كه مخاطب حتما به طور كامل مجاب شود؛ بلكه هدف كاشتن بذر ترديد يا شبهه در ذهن مخاطب است كه ممكن است 10 سال بعد ثمر دهد و حداقل كاركرد اين كرسي‌ها اين است كه فضاي هيجاني را از بين مي‌برد و براي افراد فرصت تفكر به وجود مي‌آورد.

اين كارشناس حوزه رسانه در ادامه با بيان چند ملاحظه پيرامون چگونگي برگزاري كرسي‌ها و بيان اينكه كرسي ها نبايد يك اتفاق انفعالي باشند بلكه بايد فضاي دانشگاه‌ها دستور روز را تعيين كنند، گفت: به‌عنوان مثال، روزنامه‌هاي زنجيره اي در دوران اصلاحات با حجاريان جلسات هفتگي برگزار مي‌كردند و تصميم مي‌گرفتند در هفته بعد چه اتفاقي در كشور بيفتد؛ ابتكار در كرسي‌ها نيز بايد اين‌ گونه باشد كه موضوعي انتخاب شده و تبديل به دستور روز شود تا همه راجع‌ به آن فكر و اظهار نظر كنند.

يامين‌پور با بيان اينكه برخي در اين رابطه احساس تكليف مي‌كنند ولي نمي‌دانند با چه موضوعي و حضور چه كساني براي برگزاري كرسي ها اقدام كنند، بيان كرد: من مدتي قبل پيشنهاد تأسيس دبيرخانه كرسي‌هاي آزادانديشي را دادم تا موضوعات متناسب با شرايط روز تعيين كند و در مورد برگزاري برنامه ها مشاوره‌ مناسب بدهد.

وي در پايان با تأكيد بر اينكه اكثر دانشجويان در حال حاضر افراد خاكستري هستند، گفت: با مديريت درست، فضاي ذهني اين افراد قابل تعديل است و حداقل كاري كه مي‌شود كرد اين است كه اجازه ندهيم اين طيف خاكستري به سربازان سينه‌چاك دشمن تبديل شوند.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن