تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاظمي قمي:حجم همكاريهاي اقتصادي ايران و اقليم كردستان عراق مطلوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاظمي قمي:حجم همكاريهاي اقتصادي ايران و اقليم كردستان عراق مطلوب نيست
حجم همكاريهاي اقتصادي ايران و اقليم كردستان عراق مطلوب نيست
اروميه - خبرگزاري مهر: دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق گفت: حجم همكاريها و مبادلات اقتصادي ايران با اقليم كردستان عراق رضايتبخش و مطلوب نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن كاظمي قمي پيش از ظهر پنجشنبه در جلسه هم انديشي توسعه مناسبات اقتصاي با اقليم كردستان عراق چشم انداز روابط تجاري واقتصادي را با اقليم كردستان و كشور عراق را مثبت ارزيابي كرد و افزود: روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران با اقليم كردستان عراق مطلوب بوده و اين در حالي است كه حجم همكاريهاي اقتصادي رضايت بخش نيست.

وي خواستار برنامه ريزي براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي با اقليم كردستان عراق شد و ضمن تاكيد بر لزوم رفع موانع و مشكلات گسترش همكاريها، ادامه داد: يكي از راهكارهاي اساسي براي توسعه صادرات و همكاري هاي اقتصادي با اقليم كردستان عراق، توجه به مسائل مرزي، توسعه پايانه ها، تجهيز گمركات و گذرگاه هاي مرزي است.

دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق همچنين به توافقات اقتصادي اخير جمهوري اسلامي ايران با اقليم كردستان اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس اين توافق نامه ها روند سرمايه گذاري هاي مشترك بين دو طرف افزايش مي يابد.

عظيم حسيني سركنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه زمينه هاي فراواني براي توسعه مناسبات اقتصادي ميان جمهوري اسلامي ايران و اقليم كردستان عراق وجود دارد، افزود: براي گسترش روابط اقتصادي بايد با همدلي و وحدت مسائل و مشكلات پيش رو برداشته شده و زمينه مبادلات و فعاليت هاي اقتصادي تسهيل شود.

غلامرضا ديزج نژاد معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه از راه اندازي پايانه تجاري محمديار، گسترش روابط استان با اقليم كردستان در بخش پزشكي و دانشگاهي خبر داد و گفت: با تشكيل شركت هاي مشترك تجاري و صنعتي ميان ايران و عراق مبادلات اقتصادي ميان دو كشور گسترش مي يابد.

آذربايجان غربي در شمالغربي ايران با سه كشور عراق، تركيه و جمهوري آذربايجان غربي داراي مرز مشترك بوده كه بيشترين مبادلات تجاري ايران با عراق و بويژه اقليم كردستان عراق از طريق پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر انجام مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن