تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816834088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري اتحاديه‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان شد: - جنبش دانشجويي بيدار باشد - انتقاد از دانشگاه آزاد به دليل موفقيت‌هاي چشمگير اين دانشگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري اتحاديه‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان شد: - جنبش دانشجويي بيدار باشد - انتقاد از دانشگاه آزاد به دليل موفقيت‌هاي چشمگير اين دانشگاه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

نشست خبري اتحاديه‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي، سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) ، اتحاديه تشكل‌هاي دانشجويي و مجمع اسلامي تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با موضوع برنامه‌هاي آتي اتحاديه‌ها در ترم آينده تحصيلي و شفاف‌سازي در رابطه با مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامي صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد مجتبي منتظري سخنگوي سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا) در اين نشست اظهار كرد: با توجه به اين كه در دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم انتظار نسل جوان از انقلاب و جمهوري اسلامي بعد از سه دهه كارآمدي، توانمندي و نيل به اهداف و شعارهاي خود مي‌باشد و در واقع جوانان ما نسبت به گفتمان انقلاب آشنا هستند، ولي انتظار دارند كه نظام اسلامي در دهه چهارم كارآمدي خود را داشته باشد.

وي با محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه ادامه داد: با توجه به اين كه در پايان ترم آينده دهمين انتخابات رياست جمهوري را پيش رو داريم، دانشگاه‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي و جنبش دانشجويي بايد بيدار باشند و دانشگاه را جهت جلوگيري از استفاده احزاب در دانشگاه‌ها، مصونيت كنند تا پياده نظام احزاب نشوند.

وي با اشاره به مسائلي كه براي دانشگاه آزاد اسلامي پيش آمده است گفت: برخي، حملات و انتقادات شديد و بي رحمانه‌اي عليه دانشگاه آزاد دارند كه به همين خاطر 30 بهمن ماه در رابطه با شكايات مرتبط با دانشگاه آزاد و تشويش اذهان عمومي در مورد دانشگاه آزاد دادگاه برگزار مي‌شود.

منتظري معتقد است: در واقع اين افراد نام دانشگاه آزاد را مخدوش كرده و تهمت‌ها و افتراهايي را به دانشگاه آزاد داشته‌اند.

در ادامه اين نشست خبري، حامد دلفاردي دبير كل سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) اظهار كرد: انتظار نبود كه دوستان يك طرفه به قاضي بروند و در واقع اتفاقاتي كه افتاد درست نبود، اما با توجه به اين كه هر مجموعه بزرگي انتقادات فراواني دارد دانشگاه آزاد هم از اين داستان مستثني نيست، اما بايد گفت انتقادات از دانشگاه آزاد به دليل موفقيت‌هاي چشمگيرش است و دانشگاه آزاد چيزي جدا از پيكره انقلاب نيست.

وي با بيان اين كه تاسيسات و فضاي آموزشي دانشگاه آزاد در جهت تامين نيازهاي مردم بوده و آثار مثبتش هم عايد نظام شده است، ادامه داد: دانشگاه آزاد بعد از انقلاب، بزرگترين دستاورد علمي كشور بود و افتخارات دانشگاه آزاد هم به نامي غير از ايران اسلامي ثبت نمي‌شود.

دلفاردي افزود: با توجه به اين كه دانشگاه آزاد از دستاوردهاي انقلاب است نبايد بي جهت تيشه به ريشه دستاوردهاي انقلاب زد.

وي ابراز اميدواري كرد كه اين فضا را به نحوي پايان دهند و به فكر آباداني كشور باشند تا اين مسايل حاشيه اي.

هم چنين علي بازگير، قائم مقام اتحاديه تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ( اتحاديه اول) با تبريك دهه فجر، محكوميت كشتار مردم غزه توسط رژيم صهيونيستي و تشكر از رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اظهار كرد: بدون شك پس از هر تحولي دستاوردهاي بزرگي بعد از 20 و 30 سال اتفاق مي‌افتد كه انتخابات هم يكي از دستاوردهاي انقلاب است.

وي در ادامه تاكيد كرد: به تمام جنبش دانشجويي اين پيشنهاد را مي‌دهم كه بدور از هر تفكر سياسي مردم را به مشاركت حداكثري دعوت كنند و ابتدا به دنبال پيشرفت كشور خود باشند و در مرحله بعد به دنبال تفكراتشان.

وي همچنين خارج كردن نام گروهك منافقين از ليست تروريست‌ها توسط اتحاديه اروپا را محكوم كرد و ادامه داد: از دستاوردهاي ديگر انقلاب اين است كه 55 درصد آموزش عالي كشور برعهده دانشگاه آزاد و 45 درصد آن بر عهده وزارت علوم است كه دانشگاه‌هايي چون پيام نور، علمي كاربردي و ... را اداره مي‌كند.

بازگير ادامه داد: كساني كه ادعا مي‌كنند در دانشگاه آزاد جنبش دانشجويي وجود ندارد و براي همين از حقوق دانشجويان دانشگاه آزاد دفاع مي‌كنيم، مشكلات دانشگاه‌هاي ديگر كه دانشجويان را با شهريه بالا قبول مي‌كنند، حل كنند.

وي با بيان اين عقيده كه كساني كه به دانشگاه آزاد انتقاد مي‌كنند نتوانسته‌اند ادله‌اي كه همه‌پسند باشد در مورد دانشگاه آزاد بياورند، گفت: اين كه اعلام مي‌كنند مدارك دانشگاه آزاد را باطل كنند بايد گفت كه 20 و 30 درصد مسوولين در تهران و 70 درصد آنها در شهرستان‌ها مدارك علمي‌شان از دانشگاه آزاد است و اين يك حرف خنده‌دار است كه مدارك آنها را باطل كنند.

وي افزود: دانشگاه آزاد 200 تشكل دانشجويي و 170 نشريه دارد كه دوستان ما اين‌ها را در دانشگاه سراسري نمي‌بينند و اگر هم مشكلي است خود اتحاديه‌هاي دانشگاه آزاد عقل و زبان دارند كه از خود دفاع كنند و نيازي به كسي ندارند كه وكيل آنها باشد و بايد گفت ما نه با شما بلكه با شوراي مركزي و هيات مركزي شما مشكل داريم و ما از حق خود در اين مساله دفاع مي‌كنيم.

عارف كاظمي دبير كل مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي(اتحاديه سوم) نيز در اين نشست با اشاره به مساله غزه اظهار كرد: بايد يك راهكار عملي براي مقابله با اسرائيل ايجاد كرد و آن راهكار عملي هم اين است كه ملت‌هاي مسلمان تحريم همه جانبه‌اي را عليه اسرائيل داشته باشند تا شاهراه‌هاي اقتصادي اسرائيل قطع شود و بعد از يكي دو سال ازبين رود.

وي وجود انتخابات آزاد را از فوايد انقلاب اسلامي دانست و بيان كرد: كارآمدي دولت از چالش‌هاي دهه چهارم انقلاب است كه هر گونه كوتاهي در اين زمينه باعث نارضايتي مردم خواهد شد و با توجه به اين كه دانشجويان مشاركت عاقلانه تري نسبت به عمده مردم در انتخابات دارند لازم است كه در انتخابات ساماندهي و خط دهي كنند تا بهترين كانديدا انتخاب شود.

كاظمي در مورد مسايل دانشگاه آزاد گفت: بسياري از دوستان توانايي درك وسعت و گستردگي مجموعه دانشگاه آزاد را ندارند. در اين 25 سال هيچ حركتي عليه دانشگاه آزاد شكل نمي‌گرفت اما حالا كه رشد كرده است آنها مي خواهند دانشگاه و مديريت آن را در اختيار خود داشته باشند، اما بايد گفت كه اين مجموعه از صفر با كمك امام(ره) و خواست مردم شروع به كار كرد و بايد گفت نياز و خواست مردم و مديريت قوي و كارآمد دو عامل رشد دانشگاه آزاد بوده است كه خود اين افراد به رشد دانشگاه آزاد اذعان كرده‌اند.

وي ابراز عقيده كرد: دانشگاه دولتي نيز به يك سيستم ايستا و مطرح‌كننده تبديل شده است و با اين همه هزينه‌هايي كه مي‌شود هيچ كدام از اين دانشگاه‌ها در ميان دانشگاه‌هاي برتر دنيا وجود ندارند.

دبير كل مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ابراز عقيده كرد كه برخي از روزنامه‌ها نيز حركت مخالفت با دانشگاه آزاد را همراهي مي‌كنند.

وي افزود: ما خوشحاليم كه انتقادات به دانشگاه آزاد بعد از 25 سال فقط در چند تكه زمين مانند علوم تحقيقات خلاصه مي شود. اما بايد گفت كه آقاي جاسبي مجموعه‌اي ساخته‌اند كه نمي توان آن را با پول مقايسه كرد و به لحاظ امكانات هم از دانشگاه هاي دولتي سرآمد است و درواقع اين‌ها افتخاراتي براي كشورمان است.

در ادامه نشست خبري اتحاديه‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي بازگير، قائم مقام اتحاديه تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي (اتحاديه اول) در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر آسيب شناسي دانشگاه آزاد توسط خود اتحاديه‌هاي دانشگاه آزاد گفت: شايد آسيب‌شناسي دانشگاه آزاد توسط اتحاديه‌هاي دانشجويي اين دانشگاه ضعيف بوده ولي اين گونه نبوده كه كاري انجام نشده است. در واقع به تشكل‌هاي دانشگاه آزاد بها داده نشده و رسانه‌ها هم كم كاري كرده‌اند.

عارف كاظمي دبير كل مجمع تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي(اتحاديه سوم) در پاسخ به سوالي درباره دفاع از دانشگاه آزاد و جاسبي گفت: ما نسبت به هر مجموعه‌اي كه در آن درس مي‌خوانيم و حتي نسبت به كسي كه آن را به وجود آورده تعصب داريم و وقتي اين بحث را هم با دانشجويان دانشگاه آزاد مطرح مي‌كنيم آنها مديريت جاسبي را ترجيح مي‌دهند چراكه اين مجموعه را به وجود آورده است، اما بايد گفت كه پرداخت شهريه هم نارضايتي‌هايي بين دانشجويان ايجاد مي‌كند.

علي بازگير در مورد انتقاد به دانشگاه آزاد گفت: اي كاش دانشگاه آزاد يك سخنگو داشت. چون 375 واحد دانشگاهي زير نظر آقاي جاسبي است و 80 دانشگاه دولتي زير نظر وزارت علوم.

وي هم چنين درباره مناظره برخي اتحاديه ها با آقاي جاسبي گفت: آيا به ما اجازه مي دهند كه با مسوولان مناظره داشته باشيم كه مناظره با جاسبي وجود داشته باشد؟

منتظري سخنگوي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) نيز در پاسخ به سوالي با بيان اين كه ما حامي دانشگاه آزاد هستيم نه وكيل جاسبي اظهاركرد: وقتي اصل مدرك ما را زير سوال مي‌برند اين بي انصافي است و از آنجا كه نقد منصفانه و دفاع عالمانه وجود دارد الان وقت آن است كه ما دفاع عالمانه انجام دهيم.

وي اين مساله را كاملا سياسي عنوان كرد و افزود: اگر آنها منتقد منصفانه هستند چرا سراغ دانشگاه پيام نور نمي روند؟

وي هم چنين درباره اساسنامه دانشگاه آزاد گفت: اصلاح اساسنامه در هر دانشگاهي از جمله دانشگاه آزاد، پيام نور و دانشگاه تهران توسط هيات موسس شكل مي‌گيرد نه توسط تشكل‌هاي دانشگاه‌ها كه در اين خصوص دوستان ما از بي خبري ديگران استفاده مي كنند.

در ادامه اين نشست، محمدي عضو شوراي مركزي سازمان اسلامي دانشجويان ايران(سادا) در مورد دانشگاه آزاد اظهار كرد: ما هر چه سكوت مي‌كنيم طرف مقابلمان حريص‌تر مي‌شود. در واقع بنا نيست كه هر بحثي كه مي‌كنند درست باشد و ما يكطرفه به قاضي نرفتيم و تريبون شخصي جاسبي هم نيستيم درواقع حامي دانشگاه آزاد هستيم.

وي افزود: آن زمان كه دانشجويان در دانشگاه تهران قبول نمي‌شدند و به دانشگاه آزاد رو مي آوردند كسي اعتراضي نداشت ولي امروز از بدنه دانشگاه آزاد هزاران مشكل بيرون مي آيد. در واقع ايراد از زير مجموعه ربطي به كل مجموعه ندارد.

محمدي با بيان اين سوال كه چرا برخي فارغ التحصيلان دانشگاه دولتي مي خواهند هيات علمي دانشگاه آزاد باشند؟ ابراز عقيده كرد: فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد جزو نخبگاني هستند كه از هيچ دانشگاه دولتي بيرون نمي آيند و اگر ما مانند برخي بي احترامي نمي‌كنيم دليل بر نبودن ما نيست.

وي افزود: ما نيز مطالباتي داريم زيرا در سال در مورد حج عمره دانشجويي 5 سهميه به ما مي دهند در صورتي كه هزاران سهميه به ديگر دانشگاه‌ها مي‌دهند يا در مورد ديدار با مقام معظم رهبري 5 نفر از اتحاديه‌هاي دانشجويي حضور دارند در صورتي كه تشكل هاي ديگر دانشجويي بسيار زيادتر هستند.

وي با بيان اين كه با توجه به اين كه مدرك دانشگاه آزاد را زير سوال بردند ما از خود دفاع مي كنيم، در مورد مناظره جاسبي با منتقدانش گفت: جاسبي مثل آن‌ها نيست كه در هر كجا تريبون به دست بگيرد.

در ادامه دلفاردي، دبير كل مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: در مورد مساله دانشگاه آزاد 105 تشكل اتحاديه دانشگاه آزاد آنرا محكوم كردند مبني بر اين كه انتقادها موجود مورد قبول دانشگاه آزاد نيست و بايد بگويم كه هر حرفي كه درباره دانشگاه آزاد مي‌زنند بايد با سند باشد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن