تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815515933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/علي آبادي: نظام ورزش از قهرماني اتفاقي به قهرماني بابرنامه تغييركرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/علي آبادي: نظام ورزش از قهرماني اتفاقي به قهرماني بابرنامه تغييركرده است
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني، نهادينه كردن اخلاق را اساسي ترين محور فعاليت هاي ورزشي دانست و تاكيد كرد كه تنها راه مبارزه با فساد اخلاقي در ورزش، فرهنگ سازي است.


"محمد علي آبادي" ورزش را از نظر فرهنگي، دستگاهي آسيب پذير توصيف كرد و گفت: عملكرد رسانه ها تاثير مستقيم بر رفتارهاي اخلاقي و عملكرد آنان در زمين و ورزشگاه ها دارد.
علي آبادي گفت:‌ ورزش ما اصولي دارد كه نبايد از آنها گذشت مثل احترام به پيشكسوتان و بزرگترها، بطوري كه اگر بزرگترها و كوچكترها را در مقابل هم قرار دهيم تاثيرات منفي بسياري به ورزش وارد خواهد شد.
وي آفت بزرگ ورزش كشور را پرداختن بيش از حد رسانه ها به حاشيه هاي ورزش دانست و گفت:‌ ابزار فرهنگي رسانه ها بايد به كمك ورزش بيايد.
"محمد علي آبادي" كه داراي دو مدرك مهندسي است و به گفته خودش 35 سال كار مهندسي انجام داده، از آغاز فعاليت دولت نهم به عنوان شخص اول ورزش كشور، اجراي سياست هاي دولت نهم در عرصه ورزش و تلاش براي حضور موفق ورزش ايران در عرصه هاي بين المللي را سرلوحه فعاليت شبانه روزي خود قرار داده است.
رييس سازمان تربيت بدني به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در گفت و گوي تفصيلي با خبرنگاران ايرنا، درخصوص انقلاب، اقدامات انجام شده ورزشي در طول سي سال گذشته و دولت نهم ، موضوعات روز ورزشي كشور و مسائلي از اين دست سخن گفت.
مهندسي كه امروز شخص اول ورزش كشور است اذعان داشت كه در كودكي تنها سرگرمي اش ورزش بوده، در دوره دبيرستان و دانشگاه عضو تيم فوتبال محل تحصيل بوده و در پست فوروارد گوش چپ بازي مي كرده است.
علي آبادي از مرحوم حسين فكري و اكبر مالكي به عنوان مربيان خود نام برد و گفت كه به خاطر مسئوليت در بنياد مستضعفان، در سالهاي 67و 68 سرپرستي تيم پرسپوليس را بر عهده داشته است .
رييس سازمان تربيت بدني گفت كه به جز فوتبال، شنا، واترپلو، پينگ پنگ و تنيس هم بازي مي كرده و به كوهنوردي بسيار علاقمند است.
حاصل اين گفت و گوي تفصيلي در پي مي آيد.

**گسترش اسلام در جهان امروز، دستاورد مهم انقلاب اسلامي است
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني در ابتداي اين گفت و گو با اشاره به سي امين فجر انقلاب به تشريح دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي پرداخت و تاكيد كرد كه گسترش اسلام در جهان امروز ،مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي است .
علي آبادي گفت: اگر امروز مردم عراق،افغانستان، تركيه و بسياري ديگر از كشورها خواهان برپايي حكومت اسلامي هستند، ناشي از قدرت انقلاب اسلامي و نفوذ آن در دل مردم سرتاسر جهان است.
وي ادامه داد: ‌مردم ايران اسلامي با اهداي خون خود و جوانان برومندشان و با تحمل رنج ها، زندان ها و شكنجه ها و به لطف و عنايت الهي و رهبري امام عظيم الشان، فرعون زمان خود را سرنگون كردند.
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه افتخار مردم ايران پيروزي انقلاب اسلامي بدون استفاده از قدرت نظامي و جنگ بوده، اظهار داشت: ايران اسلامي با ملت غيورش توانسته حكومتي بر مبناي انسان محوري و عدالت محوري بنا كند كه آوازه اين حكومت الهي در جهان طنين انداز شده است.
معاون رييس جمهوري در ادامه، افزود:‌ بارها و بارها در طول انقلاب شاهد بوده ايم كه قدرت هاي شرق و غرب با يكديگر هم پيمان شده اند تا از راه هاي مختلف تحريم، تفرقه و تحريك و ترغيب همسايگان بر عليه كشورمان، به انقلاب اسلامي ايران آسيب بزنند اما پس از گذشت سي سال امروز مي بينيم كه نه تنها سران و قدرت هاي جهان نتوانسته اند به هدف خود برسند بلكه نفوذ و شعله انقلاب نقاط مختلف جهان را روشن كرده است.
علي آبادي تصريح كرد‌: اگر امروز مردم در عراق، جمهوري اسلامي تشكيل مي دهند و در افغانستان و تركيه خواهان برپايي حكومتي بر مبناي اسلام هستند، ناشي از قدرت انقلاب اسلامي و نفوذ آن در دل مردم سرتاسر جهان است.
به گفته رييس سازمان تربيت بدني، اگر در فلسطين و كرانه هاي باختري، مردم از مقابله و از خود گذشتگي مردم ايران در جنگ عراق، الگو گرفته اند و شجاعانه و با دست خالي و تنها با اتكا به شجاعت خود و اعتقاد به خدا در برابر زورگويان زمان ايستاده اند همه اينها بيانگر نفوذ انقلاب اسلامي ايران در دل انسان هاي آزاده جهان است.
علي آبادي افزود:‌ امروز وقتي دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران موضعي را در برابر رخدادهاي جهاني اتخاذ مي كند، بسياري از روشنفكران و انديشمندان جهان به وي به عنوان يك چهره شاخص، شجاع و مطرح نگاه مي كنند و از سخنانش الگو برمي دارند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران خواهان جهاني خالي از ستم و ظلم است و اميدوار است كه عدالت الهي در سراسر جهان شكل بگيرد.
علي آبادي در رابطه با سي امين سال تولد انقلاب اسلامي نيز، گفت: در معيار و مقايسه انديشه هاي انساني، وقتي يك فرد سي ساله مي شود تمام سختي ها و تلخي ها و مشكلات را پشت سر گذاشته و به مرحله اي رسيده كه ديگر از دوران سردرگمي بيرون آمده باشد و در اين دوران است كه حركت ، توسعه و پيشرفت شروع مي شود.
علي آبادي با تاكيد بر اينكه امروز دولتمردان در ساير نقاط دنيا به اين باور رسيده اند كه براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران با اتكا به هر وسيله اي غير ممكن است، اظهار داشت:‌ امروز آنان مي دانند كه مردم ايران نه تنها با رسانه هاي آنها بلكه با هجمه هاي آنان نيز تغيير ماهوي پيدا نخواهد كرد.
معاون رييس جمهوري، اظهار داشت: دوران پيش رو مي تواند دوراني باشكوه باشد كه در حوزه هاي مختلف علمي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي شاهد رشد و جهش چشم گيري باشيم بطوري كه نه تنها نيازهاي خود را برآورده كنيم بلكه مي توانيم ساير بخش ها، خدمات و محصولات فرهنگي و علمي متنوعي به جهان صادر نماييم .
رييس سازمان تربيت بدني فعاليت هاي مسوولان انقلاب اسلامي در حوزه ورزش را به سه دهه متفاوت تقسيم كرد و گفت: در دهه اول به دليل اهميت حفظ انقلاب، بسياري از جوانان و مردم براي دفاع از انقلاب به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل رفتند و خود را فداي انقلاب كردند.
علي آبادي در مجموع، دهه اول كشور را مقطعي ديد كه به دليل بروز جنگ و لزوم دفاع از كشور، بسياري از ورزشكاران و جوانان راهي جبهه هاي حق عليه باطل شدند بنابراين دراين دهه، وزش كشور نه تنها رشدي نداشت بلكه بسياري از قهرمانان و ورزشكاران كشور شهيد شدند.
به گفته وي، در دهه دوم انقلاب نيز اگر چه جنگ به پايان رسيده بود اما مسوولان اولويت هاي مهمتري از ورزش داشتند كه بايد به آنان مي پرداختند البته هنوز فشارها و تهديدات از بيرون، ادامه داشت.
معاون رييس جمهوري در مجموع دهه دوم را دوره اي عنوان كرد كه در آن به ورزش و ساخت و ساز اماكن ورزشي چندان توجهي نشد، چرا كه مسائل مهمتري مطرح بود و كشور با مشكلات متعددي مواجه بود و جايي براي پرداختن به ورزش باقي نمي گذاشت.
علي آبادي دهه سوم عرصه ورزش را همچون ساير بخش ها، دوره آغاز روند رشد و توسعه توصيف كرد و گفت: در اين دهه شاهد اختراعات، ابداعات و پيشرفت هاي علمي در كشور بوده ايم و نگاه ها در تمام عرصه ها به آينده، عميق تر شد.
معاون رييس جمهوري خاطرنشان كرد: در دهه سوم رشد فضاي ورزش كشور شكل گرفت و ساخت و سازي هاي ورزشي آغاز شد.
علي آبادي تصريح كرد: امروز ديگر نگاه ما به عرصه هاي مختلف از جمله ورزش ،تنها نگاه داخلي نيست و افق هاي دور و خارج از مرزها را در نظر داريم هرچند دشمن كماكان براي جلوگيري از پيشرفت و توسعه ما تلاش مي كند.
رييس سازمان تربيت بدني پيش بيني كرد: با تلاش دانشمندان، متخصصان، قهرمانان و همه مسوولان كشور، دهه پيش روي انقلاب اسلامي، مرحله اي خواهد بود كه از هر لحاظ جهش هاي چشم گير را شاهد باشيم

** در دولت نهم به اندازه 28 سال گذشته انقلاب،ساخت و ساز ورزشي انجام شده است
رييس سازمان تربيت بدني بخش ديگري از اين گفت و گو را به بيان دستاوردهاي دولت نهم در عرصه ورزش اختصاص داد و خاطرنشان كرد: تعداد ساخت و سازها در دولت نهم از دو هزار مكان ورزشي گذشته است و سازمان تربيت بدني حداقل يك هزار مكان ورزشي را در مدت سه سال و نيم گذشته بازسازي و نوسازي كرده است و با افتخار اعلام مي كنم كه در دولت نهم به اندازه 28سال گذشته انقلاب، ساخت و ساز اماكن ورزشي صورت گرفته است .
علي آبادي تصريح كرد كه اگر چنين روندي ادامه داشته باشد تا 10 سال آينده سرانه ورزشي هر ايراني از دو متر مربع خواهد گذشت كه اين سرانه بالاترين استاندارد جهاني در سرانه ورزشي است.
شخص اول ورزش كشور به اين نكته مهم اشاره كرد كه از نخستين روزهاي آمدن به سازمان تربيت بدني تلاش كرده است تا فضاي حاكم بر ورزش كشور در حوزه هاي مختلف را بشناسد چرا كه معتقد است ديدگاه هاي متفاوتي در قشرهاي مختلف جامعه در زمينه ورزش وجود دارد.
علي آبادي كار كردن در يك فضاي چند وجهي همچون عرصه ورزش را بسيار مشكل توصيف كرد و اظهار داشت: ‌نگاه ها در ورزش يكنواخت نيست و ديدگاهها و نظرات گوناگوني بويژه در بحث هايي همچون خصوصي سازي، ورزش قهرماني، آزاد سازي ها و ورزش بانوان وجود دارد.
معاون رييس جمهوري مشكلات مالي سازمان تربيت بدني را از مهمترين دغدغه هاي اين دستگاه عريض و طويل و پر مخاطب كشور عنوان كرد و گفت: از نخستين روزهاي آغاز مسووليت در اين حوزه تا شش ماه در كنار انجام كارها به روال گذشته، هر روز 15 ساعت كار مطالعاتي و تحقيقاتي انجام داديم.
علي آبادي تشكيل بيش از 3 هزار جلسه با اصحاب ورزش در مدت 180 روز را از جمله اقدامات مطالعاتي و تحقيقاتي نام برد و افزود: شايد روزي 15 جلسه با مسوولان مختلف ورزش مي گذاشتيم و همچنين در سمينارها و مراسم هاي گوناگون ورزشي دركشور شركت مي كرديم.
وي حاصل اين كار بزرگ مطالعاتي و جلسات مكرر با جامعه ورزش را تدوين برنامه اي جامع در پنج محور اعلام كرد و گفت: توسعه زير ساخت هاي ورزشي، توسعه منابع انساني ، توسعه منابع مالي ، توسعه فرهنگ ملي و توسعه ورزش همگاني و قهرماني از جمله مهمترين محورهاي اين برنامه است.
علي آبادي در تشريح هر يك از محورها گفت: بزرگترين چالشي كه در ابتداي دولت نهم در عرصه ورزش با آن مواجه بوديم كمبود فضاي ورزشي و زير ساخت هاي مورد نياز براي ورزش كردن بود چرا كه اماكن ورزشي موجود به تناسب جمعيت ايران بسيار ناچيز بودند.
وي ادامه داد: درحالي كه از سال 57 تا 84 جمعيت كشور دو برابر شده بود اما فضاهاي ورزشي افزايش چنداني نيافته بود بنابراين معادن ورزش كشور كه همان مردم هستند ، نمي توانستند استعدادهاي بالقوه خود را بروز دهند.
رييس سازمان تربيت بدني دومين معضل ورزش كشور در شروع كارش را نبود نيروي انساني متخصص در اين حوزه عنوان كرد و گفت:‌ متاسفانه خيلي از فعالان عرصه ورزش تخصص مربوط را ندارند و اين يك مشكل بزرگ و اساسي بود.
علي آبادي، معضل ديگر ورزش كشور را نبود اعتقاد و باور كلي در بين همه ورزشكاران به اينكه خدمت در اين حوزه خدمت به اسلام و ايران است ذكر كرد و گفت: يكي از مزيت هاي ما و دليل اصلي پيروزي در جبهه هاي حق عليه باطل، اعتقاد و باور مردم بود كه توانست ما را در جنگ هشت ساله و با دست خالي در برابر دشمن تا دندان مسلح به پيروزي برساند.
علي آبادي اظهار داشت: اگر ورزشكاران ما با اين باور برسند كه سربازان نظام جمهوري اسلامي ايران و اسلام در رقابت هاي منطقه اي و بين المللي هستند، بطور قطع نتايج بهتري كسب خواهند كرد چرا كه با قدرت بيشتري در رقابت ها حاضر مي شوند.
معاون رييس جمهوري با بيان اينكه امروز تعداد جلسات تشكيل شده در دفترش با جامعه ورزش كشور از مرز 10 هزار جلسه گذشته است،‌اظهار داشت:‌ در اين مدت استقرار نظام ارزشيابي همواره مورد توجه قرار گرفت بطوري كه تلاش شد همواره افراد برتر و شايسته تر وارد عرصه شوند.
علي آبادي گفت: سازمان تربيت بدني اين مطالبه را نيز در مردم و همه مسوولان كشور ايجاد كرد كه در زمينه ساخت و سازهاي ورزشي در هر نقطه كشور كه كمبودي احساس كردند به اطلاع ما برسانند و از ما بخواهند كه به سرعت آن را برطرف كنيم و امروز ورزش به يك مطالبه عمومي تبديل شده است .
سكاندار كشتي ورزش در دولت نهم در ادامه سخنان خود به نقش رييس جمهوري در ارتقاء ورزش كشور اشاره كرد و گفت: دكتر "محمود احمدي نژاد" خود عضوي از جامعه ورزش بود و ارتباط نزديكي با جوانان داشت به همين دليل به ورزش توجه ويژه كرد و همواره همراه و يار سازمان تربيت بدني بود و هيچگاه در اختصاص بودجه ورزش سختگيري نكرد.
رييس سازمان تربيت بدني بابيان اينكه بعيد مي دانم مسابقاتي در كشور در جريان باشد كه رييس جمهوري از آن بي خبر باشد يا قهرماني وجود داشته باشد كه وي او را نشناسد، اظهار داشت:‌ عنايات رييس جمهوري به ورزش سبب شد تا اعتبارات عمراني سازمان ورزش در سال 84 از 400 ميليارد ريال به سه هزار و 200 ميليارد ريال افزايش يابد.
وي گفت: البته از محل درآمدهاي سيگار نيز حدود 250 ميليارد ريال به ورزش كمك شد و اعتبارات استاني نيز به آن اضافه گرديد تا بودجه سازمان تربيت بدني با افزاش 9 برابري روبرو شود.
علي آبادي با بيان اينكه در تامين بودجه جاري هنوز مشكلاتي در ورزش وجود دارد، اظهار داشت: با وجود 49 فدراسيون، يك هزار و 470 هيات استاني و 13 هزار هيات شهري كه قرار است به 20 هزار هيات افزايش پيدا كند، با مشكلات بودجه اي مواجه هستيم.
وي با بيان اينكه بودجه جاري سازمان تربيت بدني براي پاسخگويي به نيازها بايد حداقل سه برابر افزايش يابد، اظهار داشت:‌ هم اكنون ساخت و سازها را در اولويت قرار داده ايم و پس از آن اعتبارات را به سمت بودجه جاري هدايت خواهيم كرد.
علي آبادي گفت: نتيجه كمك هاي رييس دولت نهم به ورزش كشور اين بوده است كه امروز رشته هايي از ورزش بدنبال كسب مدال در رقابت هاي جهاني و المپيك هستند كه پيشتر حتي فكر حضور در المپيك را هم نمي كردند.
معاون رييس جمهوري درباره بودجه سال آينده اين سازمان با توجه به بحران اقتصادي جهاني و اثرات آن بر قيمت نفت،با تاكيد بر اينكه، افزايش قيمت نفت همواره بجاي اينكه به برنامه هاي ما كمك كند، باعث ريخت و پاش هايي نيز بوده است، گفت: از اين رو كاهش قيمت نفت يك فرصت است تا از راه ديگري كشور را توسعه دهيم.
علي آبادي افزود:‌ نگاه هاي پيشينيان باعث شده است كه همواره حقوق مردم كه از طريق دريافت ماليات گرفته مي شود در گوشه اي و بدست توده اي از ثروتمندان بيافتد.
علي آبادي اظهار داشت:‌ بودجه سال گذشته ورزش كشور 460 ميليارد ريال بود كه بنظر مي رسد ، سال آتي نيز همين اعتبار در نظر گرفته شود .
وي تصريح كرد:‌ البته با توجه به ميزباني ايران براي بازيهاي كشورهاي اسلامي در سال آينده، 500 ميليارد ريال اعتبار براي اين منظور به ورزش كشور اختصاص يافته است.
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه ممكن است در بودجه عمراني شاهد كاهش اندكي باشيم، اظهار داشت: پيش بيني مي كنيم كه اعتبار سه هزار و 200 ميليارد ريالي سال جاري به سه هزار و 10 ميليارد ريال كاهش يابد.
علي آبادي خاطر نشان كرد:‌ با احتساب بودجه اختصاص يافته در بخش بازي هاي كشورهاي اسلامي مي توان گفت كه بودجه جاري ورزش در سال آينده دو برابر شده است .
وي گفت: قول داده شده است تا 150 ميليارد ريال نيز در صورت كسري بودجه مسابقات كشورهاي اسلامي به آن تزريق شود.

** امروز نگاه به ورزش، ديگر يك نگاه خاص نيست
علي آبادي در بخشي از گفت وگوي خود در پاسخ به سوال ايرنا درخصوص نوآوري و شكوفايي ورزش در سال جاري،گفت: تلاش كرده ايم نگاه ها را به ورزش عوض كنيم تا تنها درصد خاصي از مردم جامعه از امكانات ورزشي استفاده نكنند.
وي با اشاره به مصوبات ورزشي دولت در سفرهاي استاني رييس جمهوري و تاكيد ايشان بر اجرايي شدن اين مصوبات ،تصريح كرد:‌ امروز بعيد است در استاني مصوبات دور اول سفرهاي استاني رييس جمهوري تحقق نيافته باشد.
رييس سازمان ورزش گفت: البته برخي از پروژه ها به دليل بروز مشكلاتي از جمله تامين نشدن زمين مورد نياز در يك شهرستان يا طول عمر پايان پروژه بيش از سه سال هنوز به پايان نرسيده است.
علي آبادي تصريح كرد: برخي از مصوبات تصويب شده سفرهاي دور دوم نيز تكميل شده است.
وي به محور توسعه نيروي انساني در سازمان تربيت بدني نيز اشاره كرد و گفت:‌ در دوره دولت نهم 600 جوان با مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد در ورزش بكار گرفته شدند و در جهت توسعه توانمندي هاي افراد در فدراسيون ها ، كلاس هاي متعددي برگزار شد و تمام فدراسيون ها داراي برنامه پنج ساله شده اند.
علي آبادي با بيان اينكه امروز اكثر فدراسيون ها بجز تعداد معدودي كه هنوز كار برنامه ريزي در آنها به پايان نرسيده است ، داراي برنامه پنج ساله هستند، گفت: اين نوع برنامه ريزي از دل جلسه اي كه بلافاصله پس از پايان مسابقات آسيايي قطر تشكيل شد، بيرون آمد.
رييس سازمان ورزش با بيان اينكه در اين خصوص تاكنون دو جلسه ديگر نيز برگزار شده است، اظهار داشت: هر چهار ماه يك بار اين جلسات ادامه خواهد داشت و در كنار آن در رابطه با مسابقات آسيايي گوانجو نيز جلساتي با فدراسيون ها بصورت مداوم خواهيم داشت.
علي آبادي گفت: سازمان تربيت بدني ، معاونت ورزش قهرماني سازمان و كميته ملي المپيك هر كدام جداگانه بر عملكرد فدراسيون ها نظارت خواهند كرد تا به اهداف ورزشي در مسابقات گوانجو كه همان چهارمي در آسيا است، برسيم.
علي آبادي در ادامه تشريح اقدامات دولت نهم در ورزش قهرماني نيز گفت: با اجراي نخستين لايه المپياد ايرانيان در كشور كه در سطح استان ها برگزار شد گام هاي بلندي درجهت كشف استعدادهاي ناب ايراني برداشتيم.
وي افزود‌: چرا كه مسابقات ورزش قهرماني را از عمق به سطح انتقال داديم و بطور مسلم مردم در رقابت هاي آسيايي آتي نتايج آن را احساس خواهند كرد.

**نظام ورزش از قهرماني اتفاقي به قهرماني با برنامه تغيير كرده است
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه جايگاه ورزشي ايران در عرصه قهرماني درآسيا تاكنون نوسانات زيادي داشته است،اظهار داشت: نظام قهرماني ما پيشتر اتفاقي بود و ما در نخستين گام نظام اتفاقي در ورزش قهرماني را تغيير داديم، ورزش قهرماني را صاحب فكر كرديم و تمام تلاش خود را به كار بسته ايم كه با برنامه منظم مرحله به مرحله به صدر جدول رده بندي آسيا برسيم.
علي آبادي المپياد ورزش ايرانيان را همگاني كردن ورزش قهرماني در كشور دانست و گفت: از اين طريق در تمام رشته ها افراد شاخص و چهره هاي برتر رشد خواهند كرد، شناسايي شده و بعد از پرورش و تربيت استعداد به رقابت هاي جهاني اعزام مي شوند.
وي با بيان اينكه المپياد ايرانيان چندين لايه دارد،اظهار داشت: برگزاري نخستين دوره در سطح استان ها در واقع لايه اول اين رقابت ها بود و لايه هاي بعدي، يعني مسابقات در شهرها و روستاها، مسابقات در شهرستان ها و مراكز استان و مسابقه در بين تيم هاي منتخب از جمله لايه هايي است كه از طريق آنها بهترين هاي كشور در هر رشته انتخاب مي شوند و در آكادمي المپين هاي ايران آموزش خواهند ديد.
علي آبادي تصريح كرد‌:‌ در المپياد ايرانيان بايد چند ميليون ورزشكار با يكديگر به رقابت بپردازند تا در نهايت با غربالگري از ميان پنج ميليون ورزشكار چهار هزار ورزشكار برتر انتخاب شوند و از ميان آنان نيز در قالب رقابت هايي دو تا سه هزار ورزشكار برتر انتخاب شده و به عنوان بيشترين اميدهاي قهرماني كشور در آينده بر روي آنان سرمايه گذاري صورت بگيرد.

**خصوصي سازي در ورزش ايران سودآور نيست
علي آبادي در بخشي از اين گفت و گو همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص سرانجام بحث خصوصي سازي در ورزش و بطور مشخص باشگاههاي فوتبال ليگ برتر، گفت: بايد بپذيريم كه سرمايه گذاران بخش خصوصي در جايي قدم مي گذارند كه منافعي داشته باشد و اين در حالي است كه ورزش و بخصوص فوتبال در كشور ما آنقدر پرسود نيست.
وي افزود:‌ بارها مشاهده شده است كه نه تنها سودي در خصوصي سازي باشگاه ها بدست نيامده بلكه متوليان بخش خصوصي در اين حوزه متضرر نيز شده اند.
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه بسياري از باشگاه هاي خصوصي در ايران به ظاهر خصوصي هستند و از سوي دولت حمايت مي شوند، اظهار داشت: ساز و كار باشگاه هاي خصوصي در جهان به نحو ديگري است بطوري كه براي حضور بخش خصوصي در كشورهاي توسعه يافته، زمين رايگان و تسهيلات با بهره صفر داده مي شود و كارخانجات و ديگر تشكل ها را مجاب به دادن تبليغات به باشگاه ها مي كنند.
وي افزود‌: از طرفي باشگاه ها از طريق جذب تبليغات، حق پخش تلويزيوني،‌ استفاده از برند يا مارك هاي تبليغاتي خود و دريافت حق فروش بليت، درآمد زايي مي كنند.
رييس سازمان تربيت بدني ادامه داد:‌ با توجه به اينكه بسياري از اين موارد در كشور وجود ندارد پس خصوصي سازي باشگاهها در عرصه ورزش كشور عملي نخواهد بود مگر اينكه ابزار مورد نياز آن فراهم شود.
علي آبادي با انتقاد از كساني كه به عقيده وي "بدون بررسي جوانب امر"، اظهار نظر مي كنند، گفت: افراد دانا و اقتصاد دان بخوبي و با اندكي محاسبه پي خواهند برد كه خصوصي سازي در ورزش بدون ابزار گفته شده پر هزينه و بدون بهره است.
وي گفت: تاسيس مكرر باشگاه هاي خصوصي ورزش هاي رزمي اعم از جودو و كاراته در كشور و بسته شدن آنها يكي پس از ديگري و پس از مدت كوتاه، يكي از مصداق هاي اين گفته است.

** سازمان تربيت بدني براي پرسپوليس تصميم گيري نمي كند
از رييس سازمان تربيت بدني به عنوان رييس مجمع عمومي باشگاه فرهنگي - ورزشي پرسپوليس،درخصوص دخالت در تصميم گيري هاي هيات مديره اين باشگاه سوال شد كه وي در پاسخ با تكذيب اين موضوع،گفت:‌ پرسپوليس يك مجموعه حقوقي است و پنج انسان عاقل و بالغ در جمعي به عنوان هيات مديره براي آن تصميم گيري مي كنند و قرار نيست هر پنج نفر يك تصميم مشترك بگيرند.
علي آبادي گفت:‌ آن چيزي كه در پرسپوليس صورت مي گيرد براساس راي اكثريت است و هيچ تصميم شخصي در اين باشگاه گرفته نمي شود.
وي با انتقاد از خروج اخبار محرمانه و مسائل داخلي باشگاه پرسپوليس به رسانه ها، اظهار داشت: متاسفانه ورزش كشور دچار اين بيماري شده است و كوچكترين نظر و گفتماني به سرعت در رسانه ها انعكاس داده مي شود.
علي آبادي با بيان اينكه سازمان تربيت بدني و شخص وي هيچگاه در تصميمات هيات مديره باشگاه پرسپوليس دخالت نخواهد كرد، اظهار داشت:‌ سازمان تربيت بدني تاكنون از دو تيم استقلال و پرسپوليس خواسته است كه درخواست هاي خود را مطرح كنند تا به خاطر طرفداران پرشمار آنان هر چه زودتر مشكلات را از پيش رو برداريم.
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه نتيجه نهايي تصميمات هيات مديره در پايان مشخص مي شود و نبايد با دو برد يا باخت در مورد تصميمات اتخاذ شده آنها داوري كرد، اظهار داشت:‌ متاسفانه تنش ها و فشارهاي بيروني باشگاه پرسپوليس توان مديريت، همراهي ، همدلي و برنامه ريزي درست را از اعضاي آن مي گيرد.

** تغييرات در فدراسيونها در راستاي تقويت آنها است
رييس سازمان تربيت بدني در اين گفت و گو همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص تغييرات در برخي از فدراسيونها و همچنين برگزاري انتخابات آنها با تاكيد بر اينكه تغييرات در راستاي تقويت فدراسيون ها خواهد بود،در مورد فدراسيون تكواندو، گفت: پولادگر به عنوان سرپرست به كار خود در فدراسيون تكواندو ادامه مي دهد.
علي آبادي همچنين درخصوص فدراسيون كاراته و تغيير و تحول ها در اين فدراسيون ،با بيان اينكه تغيير افراد در فدارسيون كاراته مشكلي را حل نمي كند، گفت:‌ سازمان تربيت بدني تمام امور را بطور مكرر كنترل مي كند .
علي آبادي خاطرنشان كرد: ما با محدوديت نيروي انساني متخصص و كار بلد مواجه هستيم چرا كه يك هزار مربي يا فرد شايسته نداريم كه بتوانيم به راحتي افراد را جابجا كنيم البته با داشتن افراد شايسته نيز نبايد زياد دست به تغيير زد چرا كه دچار فرصت سوزي خواهيم شد.
وي گفت:‌ بيشترين مشكلات ما از آنجا ناشي مي شود كه موضوعات داخلي و محرمانه بي دليل و بسرعت به رسانه ها كشيده مي شود.

**بدنبال فردي شايسته براي رياست فدراسيون وزنه برداري هستيم
علي آبادي درخصوص آخرين تغييرات احتمالي در فدراسيون وزنه برداري نيز گفت: "بهرام افشارزاده" نيز تمايلي به ادامه كار در فدراسيون وزنه برداري ندارد اما هنوز فرد مناسبي براي رياست اين فدراسيون پيدا نكرده ايم.

** جوايز تمام قهرمانان پرداخت شده است
رييس سازمان تربيت بدني درخصوص برخي اظهارات مبني بر پرداخت نشدن جوايز قهرماني ورزشكاران در بعضي از رشته هاي ورزشي، با بيان اينكه جوايز قهرمانان هر سال، سال بعد به آنها پرداخت مي شود، گفت: پول ها و جوايز همه قهرمانان پارالمپيك ، المپيك و قهرمانان سال گذشته پرداخت شده است .
علي آبادي تصريح كرد: در سال هاي گذشته قهرمانان حتي تا هفت سال پاداشت خود را دريافت نمي كردند اما هم اكنون در سر موعد پاداش هاي قهرمانان داده مي شود.
نتيجه گزارش عملكرد كاروان المپيك پكن :
رييس سازمان تربيت بدني در پاسخ به سوالي درخصوص وضعيت گزارش كميته بررسي نتايج ورزشكاران المپيك پكن با بيان اينكه موضع اين سازمان و مجلس شوراي اسلامي در خصوص عملكرد كاروان اعزامي ايران به المپيك 2008 پكن ، يكي است ، اظهار داشت:‌ همواره گفته ام كه پاسخگويي در اين خصوص برعهده كميته ملي المپيك است.
وي افزود:‌ به هر صورت هم سازمان تربيت بدني و هم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي متفق القول هستند كه به دليل مدال نياوردن در كشتي به چنين رتبه اي دست يافتيم.
علي آبادي اظهار داشت: مشكل اصلي ورزش قهرماني ايران اين است كه همواره با دو رشته( كشتي و وزنه برداري) راهي مسابقات جهاني و المپيك شده است.
وي افزود:‌ براي رفع اين معضل، از نخستين روز تلاش كرديم كه تعداد رشته هاي مدال آور كشورمان در جهان را از دو رشته به شش ، هشت و 10 رشته برسانيم تا شانس بيشتري در كسب جايگاه هاي برتر جهان و كسب مدال داشته باشيم و به اما و اگر ها بسنده نكنيم.
علي آبادي اظهار داشت: به هيچ وجه منطقي نيست كه تمام امكانات ورزشي كشور را براي دو رشته خاص هزينه كنيم چرا كه هر ورزشكار ايراني در مسابقات جهاني با توجه به حضور ديگر كشورها شانس يك شانزدهم دارد.
وي گفت: براي كسب مدال هاي بيشتر در المپيك هاي آتي بايد به سمتي برويم كه در چندين رشته مختلف صاحب حرف در جهان باشيم و از ورزش ايران به بهترين نحو در جهان دفاع كنيم.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن