تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817190885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعطيلي پرس‌تي‌وي در لندن نقض آزادي بيان است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تعطيلي پرس‌تي‌وي در لندن نقض آزادي بيان است
"دني اسكچر"، فيلم ساز و منتقد رسانه اي مشهور آمريكا، اقدام انگليس در لغو مجوز فعاليت شبكه پرس تي وي ايران را محدود كردن آزادي بيان و مطبوعات خواند و از رسانه هاي جهان خواست از اين اقدام انگليس انتقاد كنند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ميدل ايست آنلاين، "دني اسكچر" به عنوان داور خارجي جشنواره بين المللي فجر سال گذشته به ايران سفر كرده بود، اخيرا با انتشار يادداشتي در پايگاه اينترنتي ميدل ايست آنلاين، به انتقاد از سياست رسانه اي انگليس در لغو مجوز فعاليت شبكه پرس تي وي ايران در لندن پرداخته است.

اسكچر گفته است، افكام نهاد نظارت بر رسانه هاي انگليس مجوز فعاليت پرس تي وي را لغو كرده است اما همين نهاد نظارتي در خصوص شيوه هاي فعاليت رسانه هاي روپرت مرداك يا شبكه بي بي سي در پوشش خبري جنگ عراق هيچ اقدامي نكرد.

افكام، ناگهان تصميم گرفت كه شبكه انگليسي زبان ايران بايد حذف و خاموش شود. نكته جالب آن است كه برنامه هاي پرس تي وي در انگليس توسط شبكه اسكاي روپرت مرداك پخش مي شود.

بسياري از ناظران اين تصميم نهاد نظارتي رسانه هاي انگليس را بيشتر سياسي مي دانند تا اداري. آنها معتقدند انگليس در واكنش به تجمع مردم در برابر سفارت انگليس در تهران و اعتراض آنها به سياست هاي لندن در قبال تهران، دست به چنين كاري زده است.

دولت انگليس معتقد است پليس ايران به سرعت در اين ماجرا وارد شده است، هر چند پليس ايران سعي كرد معترضان را كنترل و سفارتخانه را حفاظت كند.

بر هيچ كس پوشيده نيست كه مقر شبكه پرس تي وي در ايران است و تهران هزينه هاي آن را مي پردازد. در واقع بسياري از دولت ها، از جمله آمريكا شبكه هاي بين المللي خبري را اداره و هزينه هاي آنها را تامين مي كنند.

"حميد عمادي"، مدير پخش اخبار پرس تي وي مي گويد، پرس تي وي معتقد است، افكام ابزار رسانه اي دولت انگليس است. همان دولتي كه ارتش خود را به عراق و افغانستان فرستاده تا در كشتار غيرنظاميان بي گناه، شركت كنند.

ويكي ليكس، مي گويد، لندن و واشنگتن به دنبال راه هايي بوده اند تا فعاليت پرس تي وي در انگليس را محدود كنند و اين تصميم افكام در همان راستا است.

اسكچر در ادامه مي افزايد، من از جمله آمريكايي هايي هستم كه بارها خارج از نيويورك با پرس تي وي مصاحبه كرده ام هيچ كس در آنجا به من نگفت چه بگويم و چه چيزي را نگويم، و من اغلب از سياست هاي دولت ايران انتقاد كرده ام . اظهارات زنده اي كه شبكه آن را پخش كرد و پس از آن هم باز از من دعوت به مصاحبه كرد. من هميشه آن مصاحبه ها را در وبلاگ خود گذاشته ام. همچنين من در خصوص تسخير وال استريت نيز يك برنامه براي پرس تي وي توليد كردم كه به آن افتخار مي كنم. آن برنامه مورد توجه بسياري از وال استريتي ها قرار گرفت.

بر اساس تجربه اي كه من دارم، متوجه شدم پرس تي وي ديدگاه هاي متفاوتي را ارائه مي دهد و اغلب حرفه اي تر از سه شبكه خبري آمريكايي كه من براي آنها كار كرده ام، پوشش خبري مي دهد. آنها انتقاداتي از سياست هاي آمريكا را پخش مي كنند كه فقط در برنامه هاي كمدي تلويزيون آمريكا ديده مي شود.

غرب نبايد در مورد امانت داري رسانه اي ايران را مورد خطاب قرار دهد. من قطعا از نقض حقوق بشر توسط دولت ايران حمايت نمي كنم و در عين حال از دولت خودمان كه اقدام مشابهي را انجام ميدهد حمايت نمي كنم. در كشور ما بازداشت بيش از پنج هزار معترض در طول چند ماه اخير و نيز مسئله زندان گوانتانامو مورد انتقاد قرار است.

من از تحريم هاي سختگيرانه غرب عليه ايران كه مردم ايران را بيشتر از دولت تهران تنبيه مي كند، حمايت نمي كنم و من معتقدم ما نبايد چهره ايران را در رسانه هاي خود مخدوش و له كنيم ما نيازمند تفاهم ميان ايرانيان و آمريكايي ها هستيم. ولي وقتي شبكه اي همانند پرس تي وي تعطيل مي شود، اين موضوع به آساني اتفاق نخواهد افتاد.

اسكچر سپس گفت، به اين دليل كه براي داوري فيلم به ايران دعوت شد، از دولت ايران دفاع نمي كند، او مي گويد هيچ كس به او پولي نمي دهد تا از ايران دفاع كند بلكه او به عنوان يك روزنامه نگار و منتقد رسانه اي دست به انتقاد از سياست هاي دولت انگليس زده است.

اسكچر در پايان گفته است در حال حاضر رسانه هاي جهان بايد از دورويي ورياكاري و خود پسندي ناظران سازمان نظارت رسانه اي انگليس كه آزادي مطبوعات و آزادي بيان را محدود مي كنند، انتقاد كنند. آنها جنگ رسانه اي را عليه ايران آغاز كرده اند كه مي تواند مقدمه اي براي جنگ نظامي باشد. اگر دولت هاي غرب امروز رسانه هاي ايران را سركوب كنند فردا نوبت رسانه هاي ما خواهد بود./ا

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن