تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل بنياد مسكن: روستاييان از تسهيلات بهسازي مسكن استقبال نمي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مدير كل بنياد مسكن: روستاييان از تسهيلات بهسازي مسكن استقبال نمي كنند
قاسمي- روستاييان به علت ناتواني مالي از تسهيلات بهسازي مسكن استقبال نمي كنند. مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: طرح سرشماري مسكن روستايي با هدف شناسايي واحدهاي غير مقاوم استان و تاثير برنامه بهسازي مسكن روستايي اجرا مي شود. وي افزود: سال 84 حدود 70 هزار مسكن روستايي كم مقاومت شناسايي شده بود كه تاكنون حدود 20 هزار مورد آن مقاوم سازي شده است. علي اصغر آسماني مقدم با ارائه اين توضيح به خبرنگار ما گفت: تعداد زيادي از روستاييان به علت ناتواني در پرداخت، از تسهيلات بهسازي مسكن استقبال نمي كنند اما پيش بيني مي شود در يك برنامه 5 ساله اين طرح به نتايج خوبي برسد.

وي استفاده نامطلوب از مصالح بومي، به كارگيري نيروي غير فني و متخصص، آشنا نبودن با فن مقاوم سازي، قدمت و فرسودگي را در كاهش مقاومت مسكن روستاييان موثر دانست و اضافه كرد: يك ساختمان حداكثر 20 سال عمر مفيد دارد. در حال حاضر ساختمان سازي با سازه هاي جديد، عمر مفيد بنا را بين 40 تا 50 سال افزايش مي دهد در حالي كه در بعضي از روستاها قدمت ساختمان به 100 سال هم مي رسد.

به گفته وي سهم استان از تسهيلات بهسازي مسكن روستايي 3 هزار واحد است كه تا اواخر دي ماه 569 نفر به بانك ها معرفي و قرارداد 163 نفر منعقد شده است.

اعتبارات در قالب 6 بانك ابلاغ شده و با توجه به آزاد نبودن اعطاي تسهيلات، مشكلات زيادي وجود داشت اما با رايزني هاي مكرر، اقدامات براي 3 بانك به نتيجه رسيده كه به افراد متقاضي تسهيلات پرداخت و اعطاي وام از 3 بانك ديگر هم پيگيري مي شود.

وي ميزان تسهيلات پرداخت شده را 75 ميليون ريال براي ساخت 60 متر زيربنا عنوان كرد و گفت: امكان توسعه بنا به شرط رعايت ضوابط وجود دارد.

به علاوه افزايش تسهيلات، مصوبه مجلس شوراي اسلامي است كه به ازاي هر سال، بر اساس سن تورم 15 درصد بيشتر مي شود به گونه اي كه در سال 84 ميزان وام 50 ميليون ريال بوده و در سال هاي 85، 86 و 87 به ترتيب به ۵۷، 65، 75 ميليون ريال افزايش يافت.

وي افزود: ساكنان شهرهاي با جمعيت كمتر از 12 هزار نفر هم، طبق مصوبات قبل مي توانند از تسهيلات بهره مند شوند.

بر اساس مصوبه ماه هاي قبل، روستاهايي كه جمعيت بالاي 12 هزار نفر داشته و به شهر ارتقا مي يابند نيز مي توانند تا 5 سال ديگر از اين تسهيلات استفاده كنند.

اين مسئول از مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان، كمك به مسكن محرومان را نام برد و گفت: بر اساس آن 24 واحد در قاين ساخته شده و آماده واگذاري است.

24 واحد مسكن در نهبندان نيز 96 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. به علاوه براي شهرستان سربيشه ساخت 24 واحد مصوب شد كه 88 درصد پيشرفت داشته است.

به گفته وي طبق اين مصوبه 48 واحد سهم شهرستان بيرجند است كه به دليل مشكلات موجود در تحويل زمين، حدود 42 درصد طرح انجام شده است.

اختصاص 16 ميليارد و 800 ميليون ريال براي احداث واحدهاي مسكوني محرومان از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به خراسان جنوبي است كه آسماني مقدم محل تامين آن را از رديف 503855 حساب صد امام (ره) در سال هاي 87 و 88 عنوان و تصريح كرد: اين مبلغ تاكنون اختصاص نيافته و مصوبه مربوط به بنياد مسكن انقلاب اسلامي نيست چون در تعهد سازمان مسكن و شهرسازي مي باشد.

حساب صد امام (ره) در اختيار بنياد مسكن است و بايد سازمان مسكن و شهرسازي پيگيري كند تا اعتبار در اختيار ما قرار بگيرد. به علاوه زمان اجراي مصوبه 2 سال تعيين شده كه در سال آينده نيز مي تواند محقق شود و مقاوم سازي حداقل 15 هزار مسكن روستايي در سال جاري را مصوبه ديگر دور دوم سفر هيئت دولت اعلام كرد و گفت: تاكنون براي سه هزار واحد تامين اعتبار شده است گر چه استان كشش 15 هزار واحد را ندارد.

خراسان جنوبي از يك درصد جمعيت كشور برخوردار است كه بر مبناي آن بايد يك دهم و معادل 2 هزار واحد سهم منطقه باشد.

در حالي كه سال اول 7 هزار و در سال دوم اجراي طرح 5 هزار و 100 واحد مقاوم سازي شده است.

به علاوه 7 هزار واحد در سال سوم مقاوم شده يعني در 3 سال براي 20 هزار واحد اين كار انجام شده است.

وي در ادامه صدور سند براي خانه هاي روستايي را از اقدامات موثر براي ارزش گذاري به مسكن آنان عنوان كرد كه تعهد استان در سال جاري 6 هزار و 100 جلد سند است.

به گفته وي تاكنون 7 هزار پرونده تشكيل و به ثبت اسناد تحويل شده است. حدود 2 هزار پرونده ثبت شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال بيش از 6 هزار سند صادر شود.

او سندهاي صادر شده قبل از تقسيم استان را 10 هزار و 25 فقره عنوان كرد و اين كه در سال گذشته 7 هزار و 199 سند روستايي به مالكان تحويل شده است.

در ادامه آسماني مقدم به فعاليت و ساماندهي انجمن خيران مسكن ساز استان اشاره كرد و اين كه زمين براي ساخت 350 واحد قطعه بندي و نقشه آن تهيه شده است كه از اين تعداد 200 واحد براي محرومان در بيرجند و 50 واحد در قاين ساخته خواهد شد.

به علاوه هر يك از شهرهاي نهبندان، سرايان، سربيشه و فردوس هم به ترتيب 24، 30، 20 و 46 واحد از مسكن هاي خير ساخت سهم دارند.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن