تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817222541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير انواع گواهينما‌مه‌هاي رانندگي؛ ايجاد محدوديت براي برخي از خودروها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تغيير انواع گواهينما‌مه‌هاي رانندگي؛ ايجاد محدوديت براي برخي از خودروها
پليس > پليس راهنمايي - همشهري آنلاين:
سردار مومني با اعلام كاهش 14 درصدي تلفات رانندگي در كشوراز تغيير نوع گواهينمامه‌ها خبر داد.

به گزارش مهر، سردار اسكندر مومني در نشست خبري با اشاره به كاهش 14.3 درصدي كشته‌هاي حوادث رانندگي، گفت: در 9 ماهه اول امسال يك ميليون و 340 هزار خودرو جديد به همراه 789 هزار موتورسيكلت وارد ناوگان حمل و نقل كشور شد. اين در حاليست كه 841 هزار نفر نيز گواهينامه جديد دريافت كردند. البته در اين مدت 181 هزار خودرو فرسوده اسقاط شد كه اين آمار نسبت به سال گذشته كاهش 10 درصدي را نشان مي‌دهد.

كاهش 14.3 درصدي تلفات رانندگي

وي ادامه داد: در اين مدت 2 هزار و 739 نفر در حوادث رانندگي كمتر كشده‌اند كه اين آمار كاهش 14.3 درصدي تلفات رانندگي را نشان مي‌دهد. همچنين در تصادفات رانندگي اين مدت 15 هزار و 613 نفر كمتر مجروح شدند كه كاهش 6.2 درصدي را نشان مي‌دهد. البته در اين مدت ميزان تصادفات نيز 85 هزار فقره كاهش يافته است.

كاهش 8 درصدي واريز جريمه به خزانه

وي با اعلام كاهش 8 درصدي واريز جرائم رانندگي به خزانه كشور در ديماه، گفت: با توجه به افزايش مبلغ جريمه‌هاي رانندگي در ديماه شاهد كاهش واريز جريمه به حساب خزانه بوديم. البته اميدواريم ديگر ريالي جريمه به خزانه واريز نشود.

كاهش 15درصدي سرعت غير مجاز

سردار مومني از كاهش 15 درصدي تخلف سرعت غير مجاز خبر داد و تاكيد كرد: از ابتداي دي ماه تا كنون تخلف حركت با دنده عقب در بزرگراه 8 درصد، انجام حركات آكروباتيك و خطرناك 19 درصد و عبور از چراغ قرمز 20 درصد كاهش يافته است.

جلوگيري از ورود خسارت 10 هزار ميليارد توماني با كاهش تصادفات رانندگي

وي عنوان كرد: بر اساس آخرين بررسي‌هاي انجام شده در سال 83، در رابطه با تاثير تصادفات و وارد آمدن خسارت به كشور خوشبختانه با كاهش يافتن تصادفات رانندگي امسال 10 هزار ميليارد تومان كمتر خسارت به كشور وارد شد كه بر اين اساس سرانه هر ايراني 120 هزار تومان شده است.

افزايش شدت تصادفات

سردار مومني با اشاره به افزايش شدت تصادفات، گفت: سال گذشته به ازاي هر يكصد تصادف 43 نفر كشته مي‌شدند كه اين آمار امسال به 52 نفر افزايش يافته است. خوشبختانه در همه بخش‌ها براي كاهش تصادفات رشد داشته ايم اما متاسفانه شدت تصادفات افزايش چشم گيري داشت.

كنترل شبانه روزي جاده‌هاي كشور در مركز كنترل ترافيك

رئيس پليس راهور با اعلام اينكه موضوع ترافيك و انضباط بخشي يك پديده تك بعدي نيست افزود: همه مردم درگير تصادفات هستند و اقدامات خوبي در اين رابطه انجام شده است. امسال از آخرين فناوري هوشمند دنيا استفاده شده است و در مركز اطلاعات و كنترل ترافيك در تمامي ساعات شبانه روز جاده‌هاي كشور تحت نظارت است. در اين مركز تمام جاده‌هاي كشور به صورت آنلاين بررسي و متخلفان جريمه مي‌شوند.

اجراي طرح ويژه كنترل ناوگان حمل و نقل عمومي

وي با اشاره به افزايش تصادفات اتوبوس‌هاي مسافربري، گفت: در دوماهه آذر و دي بر اثر تصادفات اتوبوس‌ها 66 نفر كشته و 220 نفر نيز مجروح شدند به همين منظور طرح ويژه‌اي را براي كنترل ناوگان حمل و نقل عمومي از 15 بهمن آغاز مي‌كنيم تا ايمني سفر افزايش يابد. همچنين علاوه بر بررسي صحنه تصادف زمينه‌هاي ديگر موثر در تصادفات از جمله نقش تعاوني‌ها، پايانه‌هاي حمل و نقل و ماموران پليس راه بررسي مي‌شود.

تغيير گواهينامه‌ها

مومني با اعلام اينكه 6 نوع گواهينامه هم اكنون در كشور صادر مي‌شود و افراد براي دريافت آن بايد 6 نوع آزمون بدهند، افزود: گواهينامه‌هاي كشور از اين پس به پايه 3، پايه 2 و پايه يك مخصوص خودروهاي سبك، نيمه سنگين و سنگين تغيير مي‌كند ضمن اينكه در آموزش و آزمون هنرجويان نيز شاهد سخت گيري و افزايش كنترل‌ها خواهيم بود.

واريز 200 ميليارد تومان جريمه به خزانه همزمان با اجراي بخشش ويژه جرايم

وي تاكيد كرد: در نمرات منفي نيز اگر راننده‌اي به 30 امتياز برسد 3 ماه، اگر براي بار دوم به 25 امتياز برسد 6 ماه و در صورتيكه بار سوم 20 امتياز منفي كسب كند يك سال از رانندگي محروم و گواهينامه آن باطل و پس از يك سال بار ديگر با انجام آزمون‌ها بايد اقدام به دريافت گواهينامه كنند.

رئيس پليس راهور با انتقاد از پايين بودن ايمني خودروها، تاكيد كرد: ايمني خودروها كمكي به كاهش تلفات نكرده و پيشرفتي در ايمني خودروها نداشته‌ايم و متاسفانه افزايش شدت تصادفات به علت پايين بودن ايمني خودروها است. متاسفانه خودرويي كه استاندارد نيست مجور استاندارد و شماره گذاري مي‌گيرد و قانون در اين مورد دور زده مي‌شود اين در حاليست كه هيچ مركز داخلي نيز براي تست خودروها نداريم.

ايجاد محدوديت براي برخي از خودروها

سردار مومني با اعلام اينكه پليس نمي‌تواند جلوي توليد خودروها را بگيرد، تاكيد كرد: ما نمي‌توانيم بر اساس قانون جلوي توليد را بگيريم اما مي‌توانيم با ايجاد محدوديت‌ها از تردد خودروهاي ناايمن جلوگيري كنيم. اين در حاليست كه ممكن است برخي از خودروها فقط در شهر امكان تردد داشته باشند.

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4890]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن