تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815798509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

27 عنوان برنامه‌ي نمايشي براي دهه‌ي فجر راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: 27 عنوان برنامه‌ي نمايشي براي دهه‌ي فجر راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

راديو با پخش 27 عنوان برنامه نمايشي از شبكه‌هاي مختلف با رويكردهاي تفريحي، سرگرمي، اطلاع‌رساني و آموزشي ايام‌الله دهه فجر را گرامي مي‌دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دهه فجر انقلاب اسلامي ايران، يادآور عزم راسخ ملتي مسلمان و مبارز است كه در گفتن لبيك به رهبر فرزانه خود گام هايي استوار برداشته، تمامي جهانيان را مسحور قدرت خويش ساخت و بنيان كاخ ستم شاهي را فرو پاشيد و در اين باره امام امت با صلابت و ايماني مثال زدني، پيامي را براي تمام تاريخ زنده كرد: كه همانا صالحان، وارثان حقيقي عالم هستند. در راستاي زنده و گرامي نگاه داشتن جانفشاني‌ها و حماسه‌هاي اين ملت مبارز و بيان خدمات و اقداماتي كه در بيش از 30 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي توسط نظام جمهوري اسلامي انجام شده است، راديو به عنوان رسانه اي فراگير و داراي مخاطباني باسلايق گسترده قصد دارد در دهه فجر امسال با توجه به تقارن آن با ماه ربيع الاول و سالروز تولد نبي مكرم اسلام (ص) باشكوه تر از گذشته به پخش برنامه هاي متنوع در قالب نمايش ـ طنز ـ گزارش، گفت وگو، مستند، مصاحبه و سخنراني بپردازد و لحظات بيادماندني را براي مخاطبان خلق كند.

شبكه‌هاي مختلف راديويي در ايام الله دهه فجر علاوه بر پخش برنامه هاي شاد، مفرح و همسو با ذائقه مخاطب، به تشريح و تبيين مباني و اهداف انقلاب اسلامي و انعكاس دستاوردهاي علمي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي ايران اسلامي مي‌پردازند و در اهدافي كلان‌تر سعي خواهند كرد چگونگي شكل‌گيري انقلاب‌هاي منطقه را در سال‌هاي اخير در پرتو آموزه‌هاي انقلاب اسلامي ايران، تحليل و واكاوي كنند كه اين برنامه ها با 195 عنوان در تعداد 1885 برنامه و در مدت زمان كل 53608 دقيقه به سمع مخاطبان مي‌رسد.

رويكرد برنامه هاي امسال راديو عبارتند از: شادي بخشي در برنامه ها، معرفي پيشرفتهاي كشور در عرصه هاي گوناگون، بيان خاطرات دوران انقلاب در بيداري اسلامي، توجه به مقام زن و خانواده، حضور مردم در برنامه هاي راديو و از جمله موضوعاتي كه برنامه هاي راديو به آنها مي پردازد مي توان به موارد ذيل اشاره كرد: ماهيت شناسي انقلاب اسلامي ايران در نگاه امام و رهبري، معرفي آثار مكتوب منتشر شده با موضوع انقلاب اسلامي، معرفي مبارزان دوران ستم شاهي و بيان خاطرات آنها، ترغيب مردم به حراست از ميراث انقلاب، پخش مشاعره‌هايي با رويكرد هايي چون پيروزي انقلاب اسلامي، طنز، نمايش، بررسي آيات قرآني مرتبط با قيام انقلاب اسلامي و تربيت اسلامي، آشنا سازي كودكان با ارزشهاي انقلاب، پخش ويژه برنامه هاي شاد، نقد و بررسي فيلم ها و تئاترهاي اكران شده در دهه فجر، ايجاد روحيه و نشاط در جوانان، بررسي و تحليل ادبيات داستاني شكل گرفته با موضوع انقلاب اسلامي، بررسي نظريه ها و علل شكل گيري انقلاب اسلامي، اطلاع رساني از مسابقات ورزشي دهه فجر، اطلاع‌رساني از نمايشگاه ها، بررسي تأثير انقلاب اسلامي در افزايش عدالت اقتصادي در جامعه و تأثير انقلاب اسلامي در حمايت از مستضعفان و قشر آسيب‌پذير جامعه.

نام شبكه‌ها و نام برخي از برنامه هاي آنها براي ايام دهه فجر عبارتند از:

راديو ايران: كوچه راديو پلاك 22 (مرور خاطرات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي)، راه شب ، آواي اقتدار (بزرگداشت روز نيروي هوايي)

راديو معارف: برنامه فجر بيداري (ماهيت شناسي انقلاب از منظر امام و رهبري)، پنجاه و هفت( جريان سازي مبارزات)، حماسه حضور

راديو سلامت: عصر شكوفايي( بررسي پيشرفتهاي 33 ساله انقلاب در حوزه هاي سلامت، سايه بان آرامش(نقش خانواده در شكل گيري انقلاب) ، سلام جووني (هويت و جوانان)

راديو قرآن: مهر تابان( دستاورد هاي قرآني انقلاب)، اشراق، قرآن كتاب انقلاب( وحدت و بصيرت در حفظ ارزش هاي انقلاب)

راديو جوان: جوان ايراني سلام، شبهاي نقره اي ، آن سوي مه، كلاس جووني

راديو البرز: صبح ايراني ، پله سي و چهارم، سخنراني، در جستجوي فردا، آهنگ زندگي

راديو فرهنگ: روزنگار فرهنگي، سي سال سينما، ققنوس، بوطيقا (بررسي ادبيات داستاني،ادبيات انقلاب اسلامي)

راديو گفتگو: ويژه دهه فجر، ويژه فيلم فجر، ويژه 22 بهمن (تحليل راهپيمايي روز 22 بهمن و پخش صحبت سخنران مربوطه)

راديو ورزش: صبح و ورزش(گفتگوي ويژه و اطلاع رساني برنامه هاي ورزشي دهه فجر)، صداي ورزش، ورزش و ارزش

راديو اقتصاد: مثلث، چرخ صنعت، بامداد 98 (نقش احياي ارزش هاي اسلامي در نهادينه شدن فرهنگ جهاد اقتصادي در جامعه)

راديو پيام: 6 عنوان برنامه براي اوقات مختلف شبانه روز

راديو صداي آشنا: بهار در زمستان، ديدگاه، كانون مهر، صبح تازه آفتاب نو(تأثير انقلاب اسلامي بر فرهنگ، تمدن و اقتصاد ايران زمين)

راديو ايرانصدا: جنبش هاي اسلامي معاصر (جنبش هاي اسلامي جهان و نقش انقلاب ايران در آنها)، طعم عزت، كوچه انديشه ، پاي حرف هاي حروف(ادبيات پس از انقلاب)، يادنامه راديو (راديو پس از انقلاب اسلامي ايران)

اداره كل نغمات آييني و راديو نوا: نواي فجر، آيين و آيينه

شبكه راديويي نمايش به مناسبت ايام الله دهه فجر 27 عنوان نمايش راديويي را توليد و از شبكه هاي مختلف معاونت صدا براي شنوندگان پخش مي كند كه نام و خلاصه‌اي از محتواي بعضي از آنها عبارتند از: نمايش « خانات» كه از راديو فرهنگ در 5 قسمت رأس ساعت 15:30 پخش مي شود اين نمايش براساس نمايشنامه خانات است كه به ظلم خوانين در دوران قبل از انقلاب مي پردازد.

نمايش «شهاب باران» كه از راديو فرهنگ در پنج قسمت ساعت 15:30 دقيقه پخش مي شود.

نمايش «سفير» كه از راديو ايران در 10 قسمت ساعت 22 پخش مي شود، اين نمايش ماجراي مردي است به نام نايب كه در جنگل با مرد زخمي به اسم صادق مواجه مي شود كه ماجراي حمل مواد مخدر توسط گروه اشرف پهلوي را بازگو مي‌كند و در ادامه داستان با وقايع مبارزات انقلابي جريان پيدا مي كند.

نمايش «بهار آزادي» كه از راديو معارف و در شش قسمت پخش مي شود، اين نمايش به ارائه داستان دانشگاه تهران در سال 56 مي پردازد كه در آن دختري محجبه از خانواده اي مومن و انقلابي با پسري كه پدرش از مأموران ساواك است آشنا مي شود و قرار ازدواج مي گذارند و در ادامه ماجرا اتفاق هايي مي افتد كه شنيدني هستند.

نمايش «كوچك اما پهلوان» كه از راديو ورزش در 6 قسمت ساعت 12:30 دقيقه پخش مي شود. اين نمايش براساس زندگي شهيد سعيد طوفاني است.

نمايش «سالهاي گمشده» كه از راديو جوان در 7 قسمت ساعت 23:30 دقيقه پخش مي شود. اين نمايش ماجراي پزشكي است كه در زمان رژيم شاه در زندان بوده وناظر شكنجه شدن و مرگ برادر زن خود است و از طبابت كناره گيري مي كند و در ادامه در ماجراي انقلاب با مردم همسو مي شود.

نمايش «تهران 54» از راديو جوان در 6 قسمت ساعت 23:30 دقيقه پخش مي شود. اين نمايش به شرح زندگي شهيد دكتر لبافي نژاد مي پردازد كه در دوارن انقلاب اسلامي به شهادت مي رسد.

نمايش «‌گلوله اي كه با من سفر كرد» از راديو تهران و در 18 قسمت ساعت 24 پخش مي شود داستان چند ايراني مقيم فرانسه را بيان مي كند كه پس از پايان جنگ تحميلي يكي از اين ايراني ها كه در زمان جنگ به جبهه رفته و در دوران انقلاب فعال بوده است توسط شخص ناشناسي كشته مي شود.

نمايش «كلاف سردرگم» از راديو تهران در شش قسمت و ساعت 24 پخش مي‌شود. نمايش طنز تاريخي است كه به اختناق دوره رضا خاني مي پردازد.

نمايش «خاطرات ملك بانو» از راديو نمايش در 14 قسمت و ساعت 23:30 پخش مي شود. در اين نمايش پيرزني به نام ملك بانو در خانه سالمندان زندگي مي كند، نمايش از طريق گفتگوي يك خبرنگار با او به مرور خاطرات گذشته و روزهاي شكل گيري انقلاب مي‌پردازد.

نمايش «حريق دريا» از راديو نمايش و در 30 قسمت پخش مي شود. اين نمايش داستان زندگي پنج دوست است كه با آمدن يكي از آنها از خارج به ايران به نقل خاطرات دوران انقلاب مي پردازد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن