تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از مريخ تا ژرفاي اقيانوس‌ها، در نسخه جديد گوگل‌ارث


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: از مريخ تا ژرفاي اقيانوس‌ها، در نسخه جديد گوگل‌ارث


كد خبر:3191

زمان انتشار:سه شنبه 15 بهمن 1387 - 10:22:00

Print نسخه چاپي

فناوري - گوگل با انتشار نسخه پنجم گوگل‌ارث، 97درصد زيست‌كره زمين را زير پوشش قرار داد

محمدجواد ترابي: سرانجام گوگل با همكاري ناسا توانست نسخه جديد نرم‌افزار زمين خود را به نام گوگل‌ارث 5 با قابليت نمايش مريخ همچون زمين و قابليت سفر در زير آب اقيانوس‌ها منتشر كند.

نسخه جديد گوگل ارث كه عصر دوشنبه 14 بهمن / 2 فوريه به وقت ايران منتشر شد، تمامي سطوح خشكي و درياهاي زمين را آن‌گونه كه از هواپيماها ديده مي‌شود، نشان مي‌دهد؛ همچون مسافران زيردريايي شما را به ژرفاي آب اقيانوس‌ها مي‌برد؛ مي‌تواند شما را سوار بر فضاپيمايي به سياره سرخ، مريخ، ببرد و درنهايت، شما را بر ماشين زمان سوار مي‌كند تا تصاوير ماهواره‌اي زمين را در ميان سال‌ها بنگريد! آيا برايتان جالب نيست كه رشد شهرتان را در سال‌هاي اخير همچون فيلمي در برابر چشمانتان ببينيد! غوغاي گوگل اين بار نيز نشان داد كه همچنان بي‌رقيب خواهد ماند.

نخستين نكته در نسخه جديد گوگل ارث، ظاهر جديد اين نرم‌افزار است. با استفاده از گوگل‌ارث5، شما مي‌توانيد با گذر از عوارض زميني، خود را به سطح اقيانوس‌ها برسانيد و به نظاره كم و زياد شدن عمق اقيانوس‌ها بنشينيد. اگر كم‌كم از ارتفاع خود بكاهيد تا به نزديكي سطح آب برسيد، درياهاي مواج را مي‌بينيد.

اگر علاقه‌منديد سفري به زير آب داشته باشيد، مي‌توانيد از امواج سطح آب درياها نيز گذر كنيد تا همان‌گونه كه زيردريايي‌ها از اعماق آب اطراف خود را مي‌بينند، با دنياي جديد گوگل‌ارث آشنا شويد. در بخش اقيانوس‌ها و اعماق آب، گوگل‌ارث5 انتخاب‌هاي مختلفي براي نمايش فيلم‌هاي اعماق آب از تهيه‌كنندگاني مانند نشنال ژئوگرافيك، بي‌بي‌سي و چندين سازمان داراي اطلاعات اعماق آب قرار دارد كه مي‌توان به تماشاي آن نشست. بنابر اعلام رسمي گوگل، با ادغام اين اطلاعات تاكنون 97درصد زيست‌كره زير پوشش گوگل‌ارث قرار گرفته است. پيش از اين تنها يك‌چهارم زمين كه صرفا خشكي‌ها را دربرمي‌گرفت، زير پوشش گوگل‌ارث قرار داشت.

مروري بر پيشرفت شهرسازي
آيا دوست داريد از وضعيت ساخت استاديوم محبوبتان در ظرف چند سال باخبر شويد؟ مي‌توانيد با كليك روي دكمه ساعت روي چهره جديد گوگل‌ارث در زمان به عقب برويد! با اين ماشين زمان مي‌شود بزرگ شدن تهران را طي چند سال، آسفالت شدن راه‌هاي روستايي ايران و حتي ساخت بزرگراه‌ها را به راحتي پيگيري كرد.

براي دوست‌داران محيط‌زيست هم اين نرم‌افزار محبوب‌تر از پيش شده، چرا كه اين فعالان سبز مي‌توانند از اين پس به استناد تصاوير ماهواره‌اي، از پيشروي آب دريا، ميزان تخريب جنگل‌ها، پيشروي بيابان‌ها و خشك شدن درياچه‌ها در سال‌هاي پياپي بر صحت گفته‌هاي خود بيافزايند.

اگر علاقه‌مند المپيك هستيد، پيشنهاد مي‌كنم حتما سري به استاديوم‌هاي المپيك پكن بزنيد و ساخت‌وساز آنها را به نظاره بنشينيد. از همين حالا مي‌شود حدس زد كه معماران و شهرسازان، زمين‌شناسان، كارشناسان حوادث غيرمترقبه و دوست‌داران محيط‌زيست براي تحقيق پيرامون موضوع مورد مطالعه خود حتما به سراغ گوگل‌ارث5 خواهند آمد. شما فكر مي‌كنيد تغيير بافت سنتي شهرهاي ايراني در ميان سال‌ها چگونه است؟

نماي 3بعدي چهره مشهور روي سطح مريخمريخ 3بعدي
نماي سه بعدي مريخ نيز كاري جديد از گوگل است كه پيش از اين فقط به صورت دوبعدي و آن هم آنلاين در وب‌سايت گوگل قابل نمايش بود. در گوگل‌ارث5 مي‌توانيد هم‌چون زمين، از هر سو به سياره سرخ بنگريد و علاوه بر تماشاي دره سيرتيس بزرگ مريخ، به سراغ كوه سربرافراشته المپ برويد كه با 27 كيلومتر ارتفاع، بلندترين كوه در سراسر منظومه شمسي است. اما اين پايان كار نيست! مي‌توانيد تصاويري با وضوح بالا را از نقاطي كه مدارگرد اكتشافي مريخ عكسبرداري كرده، ببينيد. هم‌چنين مي‌توانيد مسير عبور مدارگردهاي مريخي اسپريت و آپورتونيتي را بر سطح مريخ پي بگيريد.

برنامه‌ريزي براي گردش با گوگل‌ارث
اما گوگل براي تكميل بسته خدماتي خود، براي نخستين بار به كاربران اجازه داده كه از مسير حركت خود در اين نرم‌افزار، برنامه گردش (تور) درست كنند تا بتوانند گردش‌هاي خود را در گوگل‌ارث با بقيه به اشتراك بگذارند. اين كار گوگل‌ارث در ارائه خدمات ساخت گردش، بي‌شك در پاسخ به انتشار نرم‌افزار تلسكوپ جهان‌گستر مايكروسافت (Worldwide Telescope) است كه علاوه بر امكان ساخت گردش با ابزارهاي بسيار مناسب، براي نخستين بار، استفاده از داده‌ها به صورت آفلاين نيز ممكن شد.

هم‌چنين به‌نظر مي‌رسد قابليت نمايش سه بعدي مريخ نيز در نسخه جديد، بيشتر به سبب پيشي‌گرفتن از رقيب ديرينه، مايكروسافت، صورت گرفته است تا خواست علاقه‌مندان گوگل‌ارث. مايكروسافت، سال گذشته با ارائه نرم‌افزار تلسكوپ جهان‌گستر، عمده منجمان و علاقه‌مندان آسمان را به سوي خود كشاند.

رقابت شديد با مايكروسافت
اين اقدام مايكروسافت در طراحي نرم‌افزاري رايگان براي علاقه‌مندان نجوم با پاسخ گوگل 5 در نمايش سه بعدي مريخ مواجه شد، ولي در عمل گوگل مشتري‌هاي خود را براي نمايش آسمان از دست داده است. تلسكوپ جهان‌گستر، تنها نرم‌افزار رايگان و آنلاين در سراسر جهان است كه مي‌تواند زمينه آسمان را در تمامي طول‌موج‌هاي رصدشده نشان دهد و در كنار آن با نمايش مجموعه تصاوير بي‌نظيري از تلسكوپ‌هاي فضايي و برتر زميني و حتي قابليت كنترل تلسكوپ و نمايش تمامي سيارات منظومه‌شمسي، خود را گزينه محبوب منجمان كرده است. اين، هدفي است كه گوگل هنوز هم به آن دست نيافته است.

علاوه بر اين، گوگل بر خلاف مايكروسافت از نمايش زمين واقعي در نماهاي وسيع، آن‌گونه كه از فضا ديده مي‌شود، هم‌چنان عاجز است و زمين را همچون توپي هزارتكه از تصاوير ماهواره‌اي نشان مي‌دهد. اما در نماهاي نزديك، كيفيت تصاوير گوگل به مراتب بهتر از تصاوير سطح زمين نرم‌افزار تلسكوپ جهان‌گستر است.

چگونه گوگل‌ارث5 را دانلود كنيم؟
بارگذاري نرم‌افزارهاي گوگل به طور مستقيم در محدوده ايران امكان‌پذير نيست. كاربران ايراني مي‌توانند از چند روز آينده در ميان پرتال‌هاي نرم‌افزاري ايراني، نرم‌افزار گوگل‌ارث5 را بيابند و به روشي غيرمستقيم، اين نرم‌افزار را بارگذاري، نصب و استفاده كنند.

به نظر مي‌رسد از اين پس كاربران اينترنتي براي زير ذره‌بين گرفتن زمين و مريخ، از گوگل‌ارث5 با پوشش 97درصدي زيست‌كره و نمايش سه بعدي مريخ استفاده مي‌كنند؛ در حالي كه براي تماشاي آسمان هنوز تلسكوپ جهان‌گستر مايكروسافت يكه‌تاز است.

كد خبر:3191

تاريخ درج خبر:سه شنبه 15 بهمن 1387 - 10:22:00

Print نسخه چاپي

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن