تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور روسيه در درياي سياه مغايرتي با عضويت اوكراين در ناتو ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حضور روسيه در درياي سياه مغايرتي با عضويت اوكراين در ناتو ندارد
سفير سابق آمريكا در اوكراين با تاكيد بر اينكه وجود ناوگان درياي سياه روسيه در كريمه، تاثيري بر دورنماي عضويت اوكراين در ناتو ندارد، استقرار پايگاه دريايي آمريكا در اوكراين را نيز منتفي دانست.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري «راس بالت»، "استيون پايفر "، مشاور سابق معاون وزير امور خارجه و سفير سابق آمريكا در اوكراين اعلام كرد كه وجود ناوگان درياي سياه روسيه در منطقه كريمه اوكراين، تاثيري بر دورنماي عضويت اين كشور در پيمان آتلانتيك شمالي ندارد.

وي افزود، «اگر اوكراين تصميم بگيرد به عضويت ناتو در آيد، اين مسئله به منزله آن نخواهد بود كه ناوگان دريايي روسيه بايد خاك اين كشور را ترك كند. ناوگان درياي سياه روسيه مي‌تواند در بندر سواستوپول باقي بماند.»

اين مقام ديپلمات خاطر نشان ساخت: «بايد به ياد داشته باشيد كه در جريان اتحاد دو آلمان نيز نيروهاي روسي هنوز براي مدت زماني در آلمان شرقي حضور داشتند. البته مسلما وجود ناوگان دريايي روسيه در يكي از كشورهاي عضو ناتو، مسئله‌اي متعارف نيست، ولي اين مسئله بخودي خود شرايطي كه مانع از پيوستن اوكراين به اين سازمان شود، محسوب نمي‌شود.»

سفير سابق آمريكا در كي‌يف همچنين گفت كه نگراني روسيه در خصوص جايگزيني پايگاه نظامي آمريكايي يا ناتو بجاي ناوگان درياي سياه اين كشور «كاملا بي پايه و اساس» است.

پايفر افزود: در حال حاضر نيز يك كشتي متعلق به ناوگان دريايي آمريكا در بندر سواستوپول مستقر است كه جنجالي نيز در اين رابطه براه نيفتاده است.

پيش از اين "ويليام تيلر "، سفير كنوني آمريكا در اوكراين نيز اعلام كرده بود كه حضور ناوگان درياي سياه روسيه در منطقه كريمه، مانعي براي عضويت اين كشور در ناتو بشمار نمي‌آيد.

وي همچنين اطمينان داده بود كه دولت آمريكا قصد استقرار پايگاه دريايي در خاك اوكراين را ندارد.

به عقيده وي، مسئله ناوگان دريايي روسيه، موضوعي است كه صرفا بايد بين مسكو و كي‌يف حل و فصل گردد

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن