تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

710 هزار خانوار روستايي زير پوشش صندوق بيمه اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: 710 هزار خانوار روستايي زير پوشش صندوق بيمه اجتماعي
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب1387/11/16
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير گفت:710 هزار خانواده روستايي زير پوشش خدمات اين صندوق قرار دارند.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، سيد مجيد موسويان در جمع خبرنگاران با بيان اين كه فعاليت اين صندوق از شهريور 84 آغاز شده است، افزود: حدود23 درصد از خانواده هاي مشمول طرح بيمه اختياري روستائيان و عشاير زير پوشش صندوق قرار دارند.
وي با بيان اين كه از حدود 5 ميليون و 67 هزار خانواده روستايي در كشور حدود3 ميليون و 147 هزار خانواده بر اساس قانون امكان استفاده از خدمات اين صندوق را دارند، گفت: خانواده هاي روستايي و عشايري در صورت تمايل با مراجعه به 3400 كارگزاري در سراسر كشور و تعيين سطح درآمد بيمه مي شوند.
موسويان با اشاره به اينكه سقف درآمدي امسال بين90 تا 180 هزار تومان در نظرگرفته شده است، افزود: خانواده ها بر اساس انتخاب سقف درآمدي هر ماه 5 درصد از درآمدشان را براي استفاده از بيمه مي پردازند و دولت نيز 10 درصد اين مبلغ را به صندوق مي پردازد.
وي با بيان اينكه در دوسال نخست فعاليت اين صندوق سقف سني براي بيمه شدگان وجود نداشت ،گفت: از سال 86 سقف سني در نظرگرفته شده است.
موسويان ادامه داد: مردان متولد 1333 و زنان متولد 1337 تا پايان اسفند مهلت دارند از خدمات بيمه اي صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير استفاده كنند.
وي با اشاره به اين كه بر اساس محاسبات سن مناسب بيمه اختياري 45 سال براي زنان و 50 سال براي مردان است، افزود: به منظور خدمات رساني مناسب امسال اين سن 50 سال براي زنان و 55 سال براي مردان در نظر گرفته شده است.
موسويان اضافه كرد:خانواده هاي زير پوشش اين بيمه اختياري با پرداخت 15 سال حق بيمه و 65 سال سن بر اساس درآمد آخرين سال پرداخت حق بيمه بازنشسته مي شوند و مستمري مي گيرند.
وي ادامه داد: مستمري به سبب فوت با يك سال پرداخت حق بيمه، به بازماندگان پرداخت مــــي شود.
موسويان بابيان اين كه مستمري از كار افتادگي در صورتي كه پس از آغاز پرداخت حق بيمه باشد قابل ارائه است، اضافه كرد: مستمري از كارافتادگي در صورت تاييد مراجع قانوني براي بيمه شدگان كمتر از سقف سني تعيين شده در صندوق تنها با يك ماه پرداخت حق بيمه نيز پرداخت مي شود.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير گفت: اين صندوق به سبب پذيرش بيمه شدگان با بيش سن مناسب بر اساس محاسبات ويژه بيمه اي به تدريج با 400 ميليارد تومان كسري براي پرداخت مستمري مواجه مي شود.
وي افزود: بودجه مصوب سال 87 اين صندوق از دولت 160 ميليارد تومان است كه 152 ميليارد تومان آن پرداخت مي شود.
موسويان پيش بيني كرد: بودجه سال 88 اين صندوق با 5 درصد افزايش به 168 ميليارد تومان برسد.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن