تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816779793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كروبي در جمع مردم خوزستان:كنار كشيدن در دقيقه نود را ناپسند مي‌دانم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كروبي در جمع مردم خوزستان:كنار كشيدن در دقيقه نود را ناپسند مي‌دانم
خبرگزاري فارس: دبيركل حزب اعتماد ملي با بيان اين‌كه «هم من و هم نزديكان ميرحسين موسوي تاكيد دارند كه هر فردي كه تمايل داشت بايد كانديدا شود»، گفت: اما من چون ماه‌ها است كه حضور خود را اعلام كرده‌ام، كنار كشيدن در دقيقه نود را ناپسند مي‌دانم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني حزب اعتماد ملي، حجت الاسلام مهدي كروبي در آغازين ساعات ورود به اهواز با آيت الله جزايري نماينده ولي فقيه در استان، جمعي از سياسيون، طلاب و علماي استان خوزستان ديدار كرد.
كروبي در ديدار با آيت الله جزايري گفت: انقلاب اسلامي همواره فعاليت خود را با پويايي و بالندگي ادامه مي دهد و به رغم آنكه دشمنان و مخالفان ما و كساني كه تحليل هاي سطحي داشتند ، حوادث و تهديدات نتوانست راه انقلاب را سد كند.
وي افزود: به حمدالله نه تنها درگيري هاي داخلي بلكه 8 سال جنگ تحميلي ، ترور شخصيت هاي بزرگ انقلاب و تحريم هاي اقتصادي هيچ كدام نتوانست كه جلوي اهداف انقلاب را بگيرد.
دبيركل حزب اعتماد ملي با اشاره به آرمانهاي انقلاب اسلامي گفت : رهبر انقلاب با سربلندي و تدبير ، در اين دنياي تيره و تاريك كه حتي كشورهاي عربي هم نسبت به آرمانهاي فلسطين بي وفايي كردند و از پشت خنجر زدند ، جمهوري اسلامي و رهبري به ياري آنها شتافتند.
كروبي آنچه كه در غزه رخ داد را يك جنايت عظيم و نسل كشي كه غربي ها نيز به آن اعتراف كردند ، عنوان كرد و افزود : نخست وزير تركيه در قبال اين جنايات جنگي موضع گيري قاطعي نشان داد و اگر امروز حمايت از مردم فلسطين به يك ارزش فراگير مبدل شده است ناشي از بركت رهبري امام (ره) هم اكنون ما را رهبري مي كند.
آيت الله جزايري نيز در ادامه اين ديدار گفت : قدردان وجود آقاي كروبي هستيم و احترام ايشان براي ما واجب است.
وي در پايان سخنان خود نسبت كروبي به امام را نسبت فرزند به پدر دانست و گفت : كروبي با اعتقاد و عزمي راسخ همچون فرزند امام وارد اين انقلاب شد و همواره امام و رهبري نسبت به ايشان علاقه اي خاص داشتند.
مهدي كروبي همچنين در جمع مردم اهواز به رشادت هاي مردم خوزستان در 8 سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: خوزستان در انقلاب و چه در دفاع مقدس همچون كوهي استوار در مقابل دشمنان ايستادگي كرد و حماسه آنها در تاريخ خواهد ماند تا آينده گان با افتخار از شهداي انقلاب و دفاع مقدس ياد كند.
دبير كل حزب اعتماد ملي با بيان اينكه حق استان خوزستان به خوبي ادا نشده است، تاكيد كرد: سرزميني كه نفت، آب، خاك حاصلخيز و ... بعلاوه 8 سال مقاومت و ايستادگي در برابر دشمن را دارد شايسته توجه بيشتري بود.
كروبي در ادامه از مسئولين امروز و فرداي كشور خواست تا توجه بيشتري را نسبت به مردم خوزستان داشته باشند و گوشه اي از دين خود را به اين استان ادا كنند.
وي در ادامه سخنان خود به تلاش ملت ايران براي حاكميت بر سرنوشت خود اشاره كرد و گفت: متاسفانه تلاش هايي كه در يكصد سال پيش براي ايجاد مجلس شد منجر به تشكيل مجلسي فرمايشي شد كه مردم در تشكيل آن نقشي نداشتند و قوانين نيز در آنها تصويب مي شد كه به خواست اربابان قدرت بود.
كانديداي انتخابات دوره دهم رياست جمهوري افزود: كار بزرگ و بي سابقه حضرت امام (ره) تشكيل حكومت ديني بود، كه البته اين اقدام تنها ناشي از اراده و نفوذ امام (ره) بود.اما اين حكومت، جمهوري اسلامي بود كه گرچه برخي نسبت به جمهوريت آن و ديگران نسبت به اسلاميت آن انتقاد مي كردند، امام (ره) ايستادگي كردند و بر جمهوريت و اسلاميت توامان تاكيد كرند.
وي افزود: امام (ره) در دو سال ابتداي پيروزي اتقلاب پنج بار مردم را به صحنه انتخابات آورد و همواره بر نظر و راي مردم تاكيد داشتند.اما امروز انديشه و تفكري در عرصه وجود دارد كه مي خواهد جمهوريت، انتخابات و راي مردم را كمرنگ كند و در صدد حركتي است تا انگيزه حضور مردم براي مشاركت در انتخابات را كمرنگ كند.
كروبي تاكيد كرد: ميراث حضرت امام (ص) جمهوري اسلامي است، اما امروز عده اي به راحتي مي گويند كه نظر امام (ره) در خصوص انتخابات مصلحتي بوده است و مي گويند انتخابات و نظام راي گيري براي تبليغ و جلوه خارجي است.
وي افزود: اين عده كاري مي كنند تا عده اي جوان احساس كنند كه اگر در آرا دخل و تصرفي صورت گيرد، عملي شرعي محسوب مي شود.
كروبي با بيان اينكه تفكر امام (ره) در معرض خطر است ، افزود: عده اي در صدد هستند انتخابات را دو مرحله اي كنند، يعني در مرحله اول شوراي نگهبان اعلام كند چه كسي باشد و چه كسي نباشد و در مرحله دوم مردم. در حالي كه مردم بالغ هستند و مي دانند به چه كساني بايد راي بدهند امام (ره) هم بارها فرمودند كه مردم بهتر از شما مي فهمند.
دبير كل حزب اعتماد ملي راه برون رفت از اين مشكلات را مشاركت گسترده مردم در انتخابات دانست و تاكيد كرد: مبادا روزي بگويد راي ما اثري ندارد و چه راي بدهيم و چه راي ندهيم رئيس جمهور مشخص است، بايد پاي صندوق هاي راي برويم زيرا آنها مي خواهند با آراي اندك هم مسئوليت بگيرند و هم توانايي جابه جايي آرا را داشته باشند. اما اگر مشاركت بالا باشد از دست نيروه هاي غيبي هم كاري بر نمي آييد.
كروبي گفت: نبايد نااميد و مايوس شد، بلكه بايد با حضور در انتخابات جلوي آنهايي كه تفكر امام (ره) را در مورد راي مردم مصلحتي مي دانستند، گرفته شود. بايد بدانيد كه انديشه‌اي ضد حضور مردم و ضد راي مردم وجود دارد كه بايد با آراي خود جلوي آنها ايستاد.
وي در دومين روز از سفر به استان خوزستان از يك كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران محلي شركت كرد و به بيان ديدگاههاي خود پيرامون مسايل روز پرداخت.
كروبي به توان و استعداد استان خوزستان اشاره كرد و آن را سرزمين طلاي سبز و سياه دانست و گفت: خوزستان هم از آن بابت كه طي 8 سال مورد هجوم دشمن قائل شده بود و از آنجا كه داراي منابع گسترده طلاي سياه و همچنين سرزميني حاصل خيز با آبهاي فراوان است و از اين جهت طلاي سبز ايران است بايد قدمهاي بزرگ تري كه متناسب با شأن و حق اين مردم باشد، برداشته شود.
كروبي در پاسخ به اولين سئوال در خصوص برنامه هايش در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري گفت: اولين بيانيه در خصوص ديدگاهها ، شب گذشته منتشر شد كه در آن مي توان برخي از ديدگاهها و چشم اندازهاي ما براي عملكرد در قوه مجريه يافت.
وي افزود: قطعاً اگر پيروز شويم طبق برنامه فعاليت خواهيم كرد و در اين زمينه از بهترين نيروهاي كشور استفاده خواهيم كرد. هم اكنون برنامه هايي در حزب توسط كارشناسان مجرب تدوين شده است كه با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري آنها را اعلام مي نمائيم.
كانديداي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در خصوص بحث اجماع در ميان جبهه اصلاحات نيز گفت: سلايق و گروههايي در كشور وجود دارند هم در جريان اصول گرا و هم در جريان اصلاح طلب كه ضمن دوستي هاي موجود گرايش هاي خاص خود را نيز دارند.
آيت الله كروبي گفت: اعتقاد دارم كه بايد گروهها حريم يكديگر را نگه دارند و از تخريب يكديگر بپرهيزند.
وي در خصوص فضاي سياسي كنوني كشور نيز گفت: معتقدم كه اخيراً محدوديتهاي سياسي بيشتري اعمال شده است و اميدوارم كه مسئولان مربوطه با سعه صدر بيشتري تعامل كنند و اميدواريم هيأت هاي نظارت نيز حال كه قوه قضاييه رويكرد مناسب تري اتخاذ كرده است، آنها نيز صبوري بيشتري به خرج دهند و البته به مطبوعات و فعالان هم توصيه مي كنم كه چارچوب هاي قانوني را رعايت كنند.
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري، انگيزه حضور خود را در استان خوزستان، حضور در مراسم چهليمن روز درگذشت آيت الله جمي دانست و او را مردي بزرگ دانست كه همواره مورد عنايت امام (ره)بود.
كروبي افزود: با آنكه آقاي منتجب نيا را به نيابت از خود براي شركت در مراسم درگذشت آقاي جمي به آبادان فرستادم اما ميل داشتم كه خود نيز در مراسم آن مرد بزرگوار حضور يابم. البته در پيش رو بودن انتخابات نيز بخشي از انگيزه اين سفر بود كه در سفر ديگري به خوزستان بيشتر به آن پرداخته مي شود.
خبرنگاري از دبير كل حزب اعتماد ملي وضعيت اين حزب را جويا شد؟ كه كروبي در پاسخ گفت: به نسبت تلاشي كه در سه سال پيش انجام داده ايم موفق بوده ايم اما عملكرد آن هنوز ايده آل نيست اما برگزاري منظم جلسات، انتشار روزنامه، بهره گيري از كارشناسان ، اعضاي مفيد و موثر در حزب و شركت در انتخابات كه در اين سه ساله برگزار شده است از اقدامات حزب بوده است.
كروبي در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري انتخابات دهم رياست جمهوري را پر شور و پر نشاط پيش بيني كرد و گفت: احساس مي كنم رقابت هاي جدي در اين انتخابات وجود داشته باشد و اولين رقابت نيز با رييس جمهور كنوني خواهد بود.
وي افزود: تا كنون روساي جمهوري كشور ما هر كدام دو دوره بر روي كار بوده اند و معمولا در دوره دوم رقيب جدي نداشته اند و مشخص بود در دور دوم نيز پيروز مي شوند اما در انتخابات پيش رو هم اصول گراها مصمم هستند كه به رقابت جدي با رييس جمهور بپردازند و هم اصلاح طلبان.
كروبي تاكيد كرد مشكلاتي كه در اين سه سال اخير بر اي مردم پيش آمده است انگيزه اي است كه موجب مي شود تا مردم در انتخابات آتي مشاركت بيشتري پيدا كنند.
خبرنگاري از كروبي در خصوص وضعيت سياسي، اقتصادي، اجتماعي استان سوال كرد كه وي در پاسخ گفت: از لحاظ سياسي وضعيت خوب است. اما از لحاظ اقتصادي مردم خوزستان در رنج هستند تورم و بيكاري بالا است و در برخي از شهرهاي استان آمار مراجعه كنندگان به بنيادهاي امدادرسان بسيار بالا است كه اين موجب تاسف و نشان دهنده سطح پايين اقتصاد مردم است. حتي بنا به آماري درصد عمده اي از سرقت هاي صورت گرفته در استان براي رفع نيازهاي روزمره بوده است. كروبي تاكيد كرد آن ميزان كه لازمه پس از پايان جنگ بود هنوز هنوز در استان صورت نگرفته است و بايد اوضاع اقتصادي ـ اجتماعي در استان بهبود يابد.
خبرنگاري از كروبي اين پرسش را مطرح كرد كه آيا در دقيقه نود از رقابت هاي انتخاباتي كنار خوايد كشيد؟ آيا تباني ميان شما و آقاي ميرحسين موسوي و خاتمي وجود دارد؟ و اينكه برخي از رسانه هاي اصول گرا و صدا و سيما مصاحبه هاي بيشري با شما ترتيب مي دهند؟
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ گفت: صدا و سيما با ديگر بزرگان هم در خواست مصاحبه دارد اما آنها خود امتناع مي كنند اما من هيچ گاه درخواست خبرنگاران براي مصاحبه را رد نكرده ام و حتي در زماني كه رييس مجلس بودم هرگز از مصاحبه با خبرنگاران شانه خالي نكردم.
كروبي افزود: روابط بسيار حسنه اي در ميان جناح هاي اصلاح طلب وجود دارد و هيچ تباني در ميان نيست. هم من و هم نزديكان ميرحسين موسوي تاكيد دارند كه هر فردي كه تمايل داشت بايد كانديدا شود و اقدام خوبي است. اما من چون ماهها است كه حضور خود را اعلام كرده‌ام و جداي از اراده و خصوصيات فردي در فعاليت سياسي كنار كشيدن در دقيقه نود را ناپسند مي دانم. ضمن رفاقتم با ديگر دوستان خود را در معرض رأي مردم قرار مي دهم و از صحنه انتخابات كنار نخواهم رفت.
كروبي در پاسخ به اظهار يكي از خبرنگاران مبني بر كنار كشيدن وي مبني براي شكسته نشدن آراء گفت: اگر تمايل داريد كه آراء پخش شود بايد از من كه ماه‌ها است در صحنه حضور دارم حمايت شود و نه دوستاني كه هنوز آمدنشان در تعليق است.
وي افزود: گاهي رفتارهاي نجيبانه منجر به اين مي شود كه فرد بدهكار هم شود و نسبت به فرد طلبكار شوند.
دبير كل حزب اعتماد ملي گفت: من در صحنه حضور دارم و دائم از من سئوال مي كنند چرا كنار نمي‌رويد؟ اما چرا نمي پرسيد آنهايي كه در صحنه حضور نمي يابند چرا حداقل حمايت نمي‌كنند؟
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري در اهواز افزود: همه بايد تلاش كنيم مردم را به مشاركت بيشتر در انتخابات تشويق كنيم اكنون همه ابزارهاي تبليغاتي، رسانه اي، دولتي و .... در دست رييس جمهور است براي همين رقابت خيلي مشكل است.
خبرنگاري از كروبي در خصوص هزينه هاي تبليغات انتخاباتي خود سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: در مورد هزينه ها حتي همسرم از من مي پرسد كه با چه اميدي وارد عرصه رقابتها شده ايد؟ بايد بگويم كه از اين لحاظ يعني تامين هزينه وضعيت خوبي نداريم و آنچه را كه اكنون داريم از كمك هاي دوستان است.
دبير كل حزب اعتماد ملي شعار در انتخابات سال 88 را تغيير در وضع وضع موجود در قوه مجريه و احياي مديريتي و شوراها عنوان كرد و در خصوص سياست خارجي خود در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري گفت: در سياست خارجي قطعاً تلاش مي كنيم از وضعيت موجود كه ان را مطلوب نمي دانيم خارج شويم و ضمن حضور تعامل با دنيا داشته باشبم اما الويت كاري من مسايل اقتصادي داخلي است .
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن