تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816731298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب پرتاب ماهواره ايران به فضا در رسانه هاي جمهوري آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازتاب پرتاب ماهواره ايران به فضا در رسانه هاي جمهوري آذربايجان
باكو- پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد ايران به فضا ، بازتاب گسترده اي در رسانه ها و محافل مختلف جمهوري آذربايجان داشت.


اغلب روزنامه هاي و شبكه هاي تلويزيوني باكو طي شب گذشته و امروز چهارشنبه با شگفتي مطالبي را در باره پرتاب ماهواره توسط ايران به فضا منعكس و اين اقدام ايران را گامي مهم براي راهيابي به فضا و استفاده از امكانات فضايي براي توسعه ارزيابي كردند.
روزنامه يني آذربايجان درمطلبي هدف از پرتاب ماهواره ملي ايران با نام اميد به فضا را، مقاصد علمي ذكر كرد و نوشت :‌ طبق اظهارات كارشناسان ايراني ، اين ماهواره براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز در باره محيط زيست به فضا پرتاب شده است.
اين روزنامه افزود: تهران قصد دارد از اطلاعات حاصله از ماهواره ملي خود در هواشناسي، طرح هاي ارتباطي و اطلاع رساني و در بخش هاي اقتصادي و كشاورزي استفاده كند.
اين روزنامه تصريح كرد: اين ماهواره ملي توسط كارشناسان ايراني طراحي و توليد شده و به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران از طريق ماهواره بر سفير 2 به فضا پرتاب و با موفقيت در مدار زمين قرار گرفته است.
روزنامه يني مساوات نيز در مطلبي با اشاره به پرتاب ماهواره توسط ايران به فضا، نوشت: اين اقدام ايران و موفقيت دانشمندان اين كشور در شرايطي كه با تحريمهاي سنگين جامعه بين المللي روبروست، مهم ارزيابي مي شود.
اين روزنامه پرتاب ماهواره "اميد" توسط ايران را قابل انتظار خواند و نوشت: پرتاب اين ماهواره به مناسبات سالگرد انقلاب اسلامي پيش بيني شده بود.
روزنامه يني مساوات در ادامه مطلب خود به تشريح پيامدهاي اين اقدام ايران پرداخت و نوشت: اين موفقيت ايران باعث نگراني كشورهاي غربي شده است.
اين روزنامه افزود: اين در حالي است كه در صورت انتفاد از دانش و فناوري فضايي و ماهواره اي ايران ، اين كشور از اعمال سياست برخورد دوگانه شكايت خواهد كرد، چرا كه اغلب كشورهاي جهان از فناوريهاي مشابه استفاده مي كنند.
روزنامه يني مساوات با اشاره به سخنان مقامات ايران اضافه كرد: اين ماهواره با هدف تامين نيازهاي اين كشور و به منظور برقراري ارتباطات متقابل ماهواره اي و ايستگاه زميني ، تعيين مشخصات مداري و استفاده از اطلاعات حاصله در طرح هاي اقتصادي و كشاورزي به فضا پرتاب شده است.
روزنامه روسي زبان زركالو نيز در مطلبي با عنوان "ايران به طور مستقل نخستين ماهواره خود را به فضا پرتاب كرد"، نوشت : اين طرح طي دهها سال تحقيق توسط كارشناسان ايراني طراحي و ساخته شد و سرانجام ماهواره اميد روز سه شنبه به وسيله ماهواره سفير 2 به فضا پرتاب و در مدار زمين قرار گرفت.
به نوشته اين روزنامه، پرتاب نخستين ماهواره توسط ايران باعث نگراني شديد روسيه و غرب شده است.
كارشناسان معتقدند: اين اقدام ايران به اين معني است كه ايران در آينده نزديك موفق به توليد و هدايت موشك هاي دوربرد بالستيكي خواهد بود.
نوويه ورميا ديگر روزنامه روسي زبان جمهوري آذربايجان نيز در مطلبي با عنوان " ايران اميدهاي خود را به فضا بسته" نوشت: فعاليت هاي فضايي و برنامه هسته اي ايران نشانگر آن است كه اين كشور هدف هاي صلح آميزي را دنبال مي كند، ولي غرب معتقد است كه اقدام فضايي اخير ايران نيز با هدف توليد و هدايت موشك هاي بالستيكي صورت مي گيرد.
اين روزنامه با اشاره به اينكه اين نخستين موفقيت و پيروزي كارشناسان ايران در پرتاب موشك به فضا نيست، افزود : ايران از سال گذشته ميلادي با پرتاب موفقيت آميز موشك به فضا ، گامهاي جدي در اين زمينه برداشته است.
گزارش اين روزنامه اضافه كرد: به دنبال پرتاب موفقيت آميز ماهواره ايران به فضا ، نسترنكو نماينده وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه در صورت استفاده مسالمت آميز ايران از فضا ، برنامه فضايي اين كشور تهديدي براي امنيت و ثبات بين المللي محسوب نمي شود.
اين روزنامه با انعكاس خوشحالي و ابراز رضايت مردم و مسوولان ايران از موفقيت هاي خود، نوشت: آنان معتقدند اين پيروزي به آساني حاصل نشده و در شرايط تحريم هاي سخت مجامع جهاني در قبال اجراي برنامه هسته اي ايران، تحقق يافته و به اين خاطر اقدام دانشمندان ايران را مهم و قابل ستايش تلقي مي كنند.
روزنامه روسي زبان نوويه ورميا جمهوري آذربايجان در ادامه مطلب خود نوشت :‌ با اين قبيل موفقيت هاي ايران معلوم مي شود كه هيچ تحريمي قادر به جلوگيري از همت و تلاش ايران براي دستيابي به اهداف خود نيست.
اين روزنامه با اشاره به اينكه ‌اين ماهواره به مناسبات سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به فضا پرتاب شد نوشت: ايده هاي انقلاب اسلامي به رغم همه مشكلات زنده و پيروز است.
شبكه هاي مختلف تلويزيوني جمهوري آذربايجان نيز طي روز گذشته و امروز پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد با استفاده از موشك سفير دو را منعكس و يادآور شدند: ايران با اتكاي به دانش خود اين ماهواره و تجهيزات زميني و فضايي را طراحي و همزمان با پيروزي سي امين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به فضا پرتاب كرد.
اقشار مختلف مردم جمهوري آذربايجان نيز به خصوص كسبه و بازاريان از اقدام موفقيت آميز ايران در پرتاب ماهواره به فضا ابراز شگفتي مي كنند.
خاورم ** 2401**245**1415

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن