تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816781881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين نشست خبري جشنواره بين‌المللي فيلم فجر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دومين نشست خبري جشنواره بين‌المللي فيلم فجر برگزار شد
دومين نشست خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با حضور محمد خزاعي يكشنبه نهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگي اسوه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه سينماي باشگاه خبرنگاران؛دومين نشست خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با حضور محمد خزاعي دبير جشنواره،يزدان عشيري مدير روابط عمومي،غلامرضا منتظمي مشاور امور بين‌الملل معاونت سينمايي و دبير بخش هاليووديسم، مديران بخش‌هاي مختلف جشنواره سي‌ام و جمع كثيري از اهالي رسانه‌هاي داخلي و خارجي،يكشنبه نهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگي اسوه برگزار شد.

در ابتداي اين نشست آنونس جشنواره فيلم فجر براي اولين بار براي اهالي رسانه به نمايش درآمد.

در ادامه خزاعي ضمن تبريك گفتن براي نزديك شدن به دهه فجر،گفت:جشنواره فجر سي‌ام بخش‌هاي مختلفي دارد. در بخش سوداي سيمرغ 32 فيلم، بخش نگاه نو 22 فيلم و آيينه سينماي ايران 17 فيلم با يكديگر رقابت مي‌كنند.

وي ادامه داد:در مجموع جشنواره سي‌ام 71 فيلم ايراني را روي پرده مي‌برد.در قسمت تجلي اراده ملي امسال علاوه بر مشاركت سازمان‌ها و نهادهاي مختلف بنا داريم پايه‌گذاري براي تفاهمات و اشتراكات ايجاد كنيم و تاكنون 4 هم‌انديشي براي اين منظور برگزار شده است.

خزاعي با اشاره به همكاري با نهادها و سازمان‌هاي مختلف در جشنواره سي‌ام، افزود: قرار است سينماگران با نهادها و سازمان‌ها همكاري مستقيم داشته باشند. در ضمن در اين بخش داوران تنها آثار سينمايي بخش مسابقه را نمي‌بينند بلكه تمامي آثار مستند،فيلم اولي، خارج از مسابقه را نيز تماشا خواهند كرد، چرا كه ما معتقد بوديم نبايد داوران را محدود به ديدن چند فيلم كرد. شايد فيلم‌هايي در بين ساير فيلم‌ها وجود داشته باشند كه به اهداف و گرايشات سازمان‌ها و نهادهاي مختلف نزديك باشند.

دبير سي‌ام جشنواره با تاكيد بر مخاطب محوري در جشنواره فيلم فجر، عنوان كرد: در بخش بهترين فيلم از نظر مردم، 45 نفر براي انعكاس نظر مردم مستقر هستند. يكي از دغدغه‌هاي سينماي ايران ايجاد اين بخش بود و ما نه تنها در بخش سينماي ايران بلكه در بخش بين‌الملل نيز بهترين فيلم از نگاه مردمي را لحاظ كرديم كه مديريت آن را آقاي سيمون سيمونيان برعهده دارد.

خزاعي در ادامه افزود: در بخش بين‌الملل تغييرات رويكردي، ساختاري و محتوايي وجود داشته و اين تغييرات در راستاي نگاه جدي به تغييرات منطقه‌اي بوده است. 65 فيلم در بخش بين‌الملل وجود دارد، 9 فيلم بسيار خاص در بخش هاليووديسم به نمايش درمي‌آيد. همچنين در بخش جام جهان نما بر اساس 5 موضوع ظلم ستيزي، حقوق بشر، تروريسم و موضوعات ديگر 80 درصد فيلم‌ها ارائه شده و 17 فيلم در اين بخش نمايش داده مي‌شود. در بخش جلوه‌گاه شرق نيز 12 اثر حضور دارد.

دبير جشنواره فيلم فجر همچنين افزود: در بخش سينماي سعادت كه مربوط به فيلمسازان مسلمان است، 10 اثر و در بخش جشنواره جشنواره‌ها 11 اثر حضور دارند. بخش سينماي سه بعدي نيز در جشنواره حضور دارد و ما با همكاري معاونت سينمايي توانستيم اين بخش را اجرا كنيم و 5 اثر را به نمايش درخواهيم آورد. برخي از اين آثار سه بعدي كانديداي اسكار و برخي ديگر آثار شاخص جهاني هستند.
وي ادامه داد: در بخش اقلام تبليغي با ارائه آنونس، عكس و پوستر، 399 اثر به دفتر جشنواره ارائه شد. آثار راه يافته به بخش مسابقه جشنواره 66 اثر است كه در سينماهاي فلسطين و اريكه ايرانيان، نمايشگاه اين آثار به نمايش درمي‌آيد و جوايز آن طبق پيشنهاد دوستان در اختتاميه اهدا مي‌شود.

خزاعي با اشاره به برگزاري متفاوت آيين افتتاحيه و اختتاميه اظهار داشت: افتتاحيه و اختتاميه جشنواره سي‌ام به صورت خاص برگزار مي‌شود. راس ساعت 5 بعدازظهر بيرون از تالار وحدت و در محوطه باز آيين استقبال از هنرمندان را داريم. مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل نيز ساعت 17 هفدهم بهمن ماه برگزار مي‌شود. همچنين جشنواره سي‌ام بيش از 600 مهمان داخلي و خارجي دارد. مهمانان خارجي از 12 بهمن ماه به تهران مي‌آيد.

دبير سي‌ام جشنواره فيلم فجر با اشاره به برگزاري بخش تجلي اراده ملي و اعلام آمادگي نهادها در اين بخش، گفت: سي نهاد براي همكاري با اين بخش اعلام آمادگي كردند و 15 داور كار قضاوت اين بخش را بر عهده دارند. اختتاميه اين بخش 27 بهمن ماه در تالار ايوان شمس برگزار مي‌شود.

وي در خصوص برگزاري جشنواره سي‌ام در استان‌هاي مختلف كشور توضيح داد: استان‌ها يكي از بخش هاي جدي جشنواره امسال است كه از 17 بهمن تا 3 اسفند درگير برگزاي جشنواره سي‌ام مي‌شوند. جشنواره سي‌ام در 9 استان برگزار مي‌شود. يكي از اهداف ما از برگزاري جشنواره اين است كه مردم استان‌هاي ديگر هم بتوانند از ديدن فيلم‌هاي جشنواره لذت ببرند. تمام تلاشمان را كرده‌ايم تا جشنواره در شهرستان‌ها باشكوه برگزار شود اما فيلم‌هاي نمايش داده شده و چگونگي برگزاري افتتاحيه و اختتاميه بر اساس درخواست مسئولين است.

خزاعي درباره برگزاري بزرگداشت‌ها گفت: براي بزرگداشت‌هاي امسال برنامه خاصي داريم و كارگردانان خوبي را درگير ساخت فيلم و تيزر براي كساني كه قرار است از آن ها تجليل شود، كرده‌ايم. امروز اولين بار آنونس جشنواره رونمايي شد. كارگرداني اين آنونس برعهده علي رويين تن بود.

وي ادامه داد: يكي از دغدغه‌هاي اصلي من در جشنواره سي‌ام چگونگي انتخاب هيات انتخاب و هيات داوران بود. تركيب هيات انتخاب و داوران خوشبختانه امسال از تركيب خانواده سينماي ايران است و روي هم رفته 71 نفر فيلم‌هاي بخش‌هاي مختلف جشنواره را داوري مي‌كنند. همچنين امسال براي اولين بار جدول نمايش فيلم‌ها 17 روز قبل از شروع جشنواره منتشر شد. جشنواره امسال به لحاظ انديشه‌هاي قابل طرح جشنواره‌اي غيرمنتظره است و آثار و مضامين مختلف اجتماعي را در فيلم‌هاي به نمايش درآمده جشنواره امسال داريم./ي2

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن