تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان شرقي بر گسترش همكاريهاي دو جانبه ايران و ارمنستان تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار آذربايجان شرقي بر گسترش همكاريهاي دو جانبه ايران و ارمنستان تاكيد كرد
تبريز - خبرگزاري مهر: در ديدار استاندار آذربايجان شرقي با استاندار استان سييونيك جمهوري ارمنستان بر لزوم گسترش همكاري هاي دوجانبه تاكيد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز احمد عليرضا بيگي ظهر امروز در حاشيه افتتاح سالن تجاري پايانه مرزي نوردوز آمادگي استان آذربايجان شرقي را براي توسعه روابط همه جانبه به ويژه در زمينه حمل و نقل اعلام كرد.

وي با تاكيد بر استفاده از همه ظرفيت هاي موجود همكاري، ديدار با استاندار سييونيك ارمنستان را نقطه عطفي در مناسبات دو جانبه عنوان كرد.

استاندار آذربايجان شرقي پتانسيل هاي اين استان به ويژه موقعيت جغرافيايي آن را در مجاورت با جمهوري خودمختار نخجوان،‌ جمهوري ارمنستان و جمهوري آذربايجان بي نظير خواند و گفت: آذربايجان شرقي از ديرباز به عنوان دروازه اروپا مطرح بوده و داراي قابليت هاي فراوان تجاري و بازرگاني است.

بيگي افزايش ارتباطات برون مرزي را از برنامه هاي اولويت دار استانداري آذربايجان شرقي اعلام و خاطرنشان كرد:‌ در اين ميان تعميق ارتباط دو جانبه با جمهوري ارمنستان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي زمينه گسترش صادرات و واردات و ارتقاي تعاملات تجاري آذربايجان شرقي با استان سييونيك ارمنستان را مهيا دانست و افزود: اگر در چنين نقطه اي از ايران براي ايجاد زيرساخت هاي توسعه صادرات و واردات سرمايه گذاري قابل توجهي در قالب پايانه مرزي صورت گرفته حاكي از همت عالي دولت جمهوري اسلامي ايران براي رشد مناسبات تجاري است.

استاندار آذربايجان شرقي سطح كنوني روابط ايران با ارمنستان را خوب اما ناكافي دانست و اظهار اميدواري كرد، ‌مناسبات دو جانبه ايران و كشور دوست و همسسايه ارمنستان بيش از گذشته رونق بگيرد.

وي از ارتقاي سطح مديريتي پايانه مرزي نوردوز و نيز احداث انبارهاي دپو دراين پايانه در آينده نزديك خبر داد و تحقق اين موارد را در تبديل امكانات بالقوه براي استحكام روابط في مابين موثر ارزيابي كرد.

در ادامه اين ديدار سورن خاچاتوريان استاندار استان سييونيك جمهوري ارمنستان نيز با اشاره به اشتراكات ايران و ارمنستان در زمينه هاي مختلف،ميزان و ‌سطح روابط دو جانبه را قابل افزايش خواند.

وي با تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران،‌اظهار اميدواري كرد اين كشور در عرصه هاي مختلف سياسي،‌اقتصادي و صنعتي به موفقيت هاي قابل توجهي دست يابد.

استاندار سييونيك ارمنستان با ابراز خرسندي از اقدام جمهوري اسلامي ايران در افتتاح سالن تجاري پايانه مرزي نوردوز اظهار اميدواري كرد،افتتاح اين سالن و تجهيز پايانه نوردوز در تعميق و گسترش ‌روابط تجاري دو طرف نقش آفريني كند.

پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن