تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيكاري جوانان، معضل جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بيكاري جوانان، معضل جهاني
بيكاري مشكل جوانان در سرتاسر جهان شده است. بين بيكاري در جواني و سنين بالاتر تفاوت وجود دارد. آيا نسل سوخته‌اي در حال شكل گرفتن در جهان است كه آينده‌اي ندارند؟ مشكلي كه در دهه‌هاي اخير بروز نكرده است
سرويس اقتصادي- بيكاري نه تنها گريبان جوانان ايراني را گرفته بلكه با تدوام بحران اقتصاد جهاني در سطح جهان، روز به روز بر تعداد جوانان بيكار افزوده مي‌شود. آمار بيكاري جوانان در بعضي كشورهاي اروپايي چنان بالا رفته است كه از نسل‌هاس سوخته سخن به ميان مي‌آيد.

به گزارش «تابناك»، اروپايي‌ها در حال تاسيس صندوقي 22 ميليارد يورويي براي حل مشكل جوانان خود هستند. آمار بيكاري را مقايسه كنيم و به جوانانمان فكر كنيم.

سايه بيكاري جوانان اروپا بر مجمع جهاني اقتصاد

با افزايش فشارها براي يافتن راه‌حلي براي مشكل بيكاري جوانان در زمان تعميق بحران اقتصادي اروپا، طرح‌هايي براي تعهد 22 ميليارد يورو براي مقابله با معضل بيكاري جوانان در نشست فردا دوشنبه سران اتحاديه اروپا ارائه شده است.

اين موضوع در نشست ديروز شنبه مجمع جهاني اقتصاد مورد توجه جدي قرار گرفت و اقتصاددانان و بانكدارها تاكيد كردند كه اقداماتي لازم است تا تقاضاي كار تحريك شود و از بيگانه شدن نسل فعلي با مفهوم كار جلوگيري شود.

رابرت زوليك، رئيس آمريكايي بانك جهاني گفته است كه بيكاري جوانان نه تنها مشكل كشورهاي غربي است بلكه در كشورهايي كه نسل جوان آنها در حال رسيدن به سن كار است، نيز آشكار شده است. وي ابراز نگراني كرده است كه اين امر تمام طول زندگي اين نسل را تحت تاثير قرار دهد.

بيكاري جوانان جهان

به گزارش سازمان بين‌المللي كار، از بين 620 ميليون جوان 15 تا 24 ساله در جهان، در انتهاي سال 2009، حدود 81 ميليون نفر بيكار بوده‌اند. اين رقم به معناي 13 درصد است كه نسبت به 11.9 درصد سال 2007 افزايش داشته است. آمار بيكاري در بين دختران از پسران بدتر بوده است.

بر طبق اين گزارش،152 ميليون جوان شاغل در جهان نيز با درآمدي كمتر از 1.25 دلار در روز، در فقر مطلق به سر مي‌برده‌اند.

گزارش سازمان بين‌المللي كار در سال 2010، آمار اعلام شده و واقعي از نرخ بيكاري در بين جوانان چند كشور را به صورت زير اعلام كرده است.

آمارها نشان مي‌دهد كه بيكاري در بين جوانان اروپا در حال افزايش است و در چندين كشور از مرز 40 درصد هم فراتر رفته است. امروزه فارغ‌التحصيلي از يك دانشگاه معتبر با نمرات بالا هم براي تضمين اشتغال سريع كافي نيست.

دلايل بسياري براي مساله بيكاري جوانان ذكر شده است كه مهم‌ترين آنها عبارت است از: كمبود مهارت مشخص، سيستم آموزشي غلط، عدم تناسب آموزش و نيازهاي بازار كار، كمبود اعتماد به نفس، نداشتن انگيزه كافي و نيز كمبود فرصت‌هاي شغلي.

تعداد بيكاران اسپانيا، هفته پيش از مرز 5 ميليون نفر عبور كرد. بيكاري در بين جوانان اسپانيايي به عدد باور نكردني 51.4 درصد رسيده است كه به اين معنا است كه براي اولين بار در تاريخ مدرن يك كشور اروپايي، بيش از نيمي از جوانان از بازار كار بيرون هستند. اين ميزان براي يونان 46.6 درصد و براي پرتغال 30.7 درصد است. در ماه نوامبر گذشته، تعداد جوانان بيكار بريتانيا، در سنين 16 تا 24 سال بيشتر از يك ميليون نفر شد. اين ركورد كه در 15 سال گذشته بي‌سابقه است به معناي بيكاري 22 درصدي جوانان بريتانيايي است.

بيكاري جوانان ايراني

براساس نتايج طرح آمارگيري نيروي كار در بهار سال جاري كه از سوي مركز آمار ايران انتشار يافته است، ميانگين نرخ بيكاري در ميان جوانان 15تا 24 ساله كشور 25.7درصد است كه از مجموع 31 استان كشور، 10 استان داراي نرخ بيكاري جوانان بيش از 30درصد است.

سهم بيكاري جوانان به طور عام بيش از 2 برابر نرخ بيكاري در كل كشور است و اين در حالي است كه نرخ بيكاري زنان جوان نيز دو برابر نرخ بيكاري جوانان در كل كشور است.

كهگيلويه و بويراحمد با نرخ 52.6 درصد ، بيشترين ميزان بيكاري در ميان ساير استان هاي كشور را به خود اختصاص داده است. ميزان بيكاري جوانان در استان كهگيلويه و بويراحمد نشان مي دهد كه نرخ بيكاري براي مردان و زنان جوان به ترتيب 43 و 79.2درصد است.

استان هاي هرمزگان، البرز و اصفهان با بيش از 36 درصد بعد از استان كهگيلويه و بويراحمد، بيشترين سهم بيكاري جوانان در ميان ساير استان هاي كشور را به خود اختصاص داده اند.

يزد با ميانگين 9.7 درصد، كمترين ميزان بيكاري جوانان را در ميان ساير استان هاي كشور به خود تخصيص داده است. ميانگين نرخ بيكاري مردان جوان در استان يزد 8.4 درصد و براي زنان 17.8درصد است.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن