تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804391933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين دغدغه فرهنگي امام/ايرانمنش: تهاجم فرهنگي از نظر امام راحل مهمتر از جنگ نظامي بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مهمترين دغدغه فرهنگي امام/ايرانمنش: تهاجم فرهنگي از نظر امام راحل مهمتر از جنگ نظامي بود
خبرگزاري فارس: رضا ايرانمنش بازيگر سينما و تلويزيون گفت: تهاجم فرهنگي جزو مباحثي بود كه حضرت امام (ره) در سخنراني ها و رهنمود‌هاي خود روي آن تاكيد مي‌كردند و آن را مهمتر از جنگ رو در رو مي‌دانستند.


رضا ايرانمنش در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبر ي فارس «توانا»، در مورد دغدغه‌هاي فرهنگي امام (ره) گفت: بعد از جنگ تحميلي كه يك جنگ رودررو بود، حضرت امام(ره) بسيار نگران بودند، چون از نگاه ايشان بحث تهاجم فرهنگي مهمتر از جنگ بود و همواره در سخنراني ها و رهنمود‌هاي خود بر روي آن تاكيد مي‌كردند.
وي در ادامه گفت: سينما و تلويزيون كه رسانه‌ايي پر مخاطب است و تاثير زيادي بر روي مردم دارد بايد
براي مقابله با تهاجم فرهنگي تقويت مي‌شد تا بتواند جلوي ابن تهاجم با‌يستد.
ايرانمنش تصريح كرد: متاسفانه در آن زمان با شرايطي كه وجود داشت و عدم تخصص و آگاهي مسئولان موجب شد كه هنر در آخر همه‌ي قضايا ديده شود.
وي در ادامه درباره‌ تقابل هنر و سياست و زيان‌هاي آن در جامعه خاطرنشان كرد: هر گاه هنر و سياست با هم آميخته شود هنر تاثير‌گزاري خود را از دست خواهد داد.
اين بازيگر تلويزيون و سينما ادامه داد: در حال حاضر اصحاب رسانه به شكل گروهي عمل مي‌كنند و هر كدام جزو دسته و يا گروه خاصي شده‌اند، و اگر به اين شكل ادامه دهيم نمي‌توانيم در مقابل تهاجم فرهنگي بايستيم .
وي در ادامه گفت: مثلا در سريال سريال يوسف پيامبر كه برنامه‌اي پر بيننده است آن عناصري كه بايد باشد تا از تهاجم فرهنگي جلوگيري شود وجود ندارد و معتقدم در مسائل فرهنگي و هنري بيشتر بايد به نكته‌هاي فوق توجه داشته با‌شيم.
ايرانمنش درباره وضعيت موجود در مورد آنچه كه دغدغه امام(ره) بود، اذعان كرد: فكر مي‌كنم كه آن‌گونه كه بايد به اين مساله پرداخته مي‌شد، نشده است و خيلي آرام آرام پيشروي مي‌كنيم.
اين جانباز جنگ تحميلي يادآور شد:به عنوان مثال ارزش‌هاي هشت سال دفاع مقدس موضوعي است كه نمي‌توانيم منكر آن شويم و ما در دنيا از اين جهت داراي ويژگي خاصي هستيم، پس بايد به اين مسائل از لحاظ فرهنگي هنري بيشتر توجه شود و اگر اين كار صورت نگيرد؛ به خون شهدا خيانت كرده‌ايم.
ايرانمنش در مورد اهميت كارايي و تجربه در نظام هنري كشور گفت: برخي از مديران فعال در عرصه‌هاي سينمايي كشور از تجربه و تخصص سينمايي لازم براي اين كار بهره‌‌ كمي دارند و همين عامل موجب پايين آمدن سطح كارايي آنها در مديريت هنري مي‌شود. در حالي كه بدنه‌ مديريت سينمايي در كشور مي‌تواند از دست‌اندركاران متخصص و متعهد فعلي درسينما تشكيل شود.
وي تصريح كرد: دولتمردان نيز، بايد از سياست‌هايي استفاده كنند كه اين سياست‌ها هر چه نزديكتر به ارمان‌هاي هاي حضرت امام (ره) باشد.
اين كارگردان براي تحقق آرمان‌هاي‌هاي امام(ره) در زمينه‌‌هاي ‌فرهنگي پيشنهاد داد: در حال حاضر موسسه‌اي به نام نشر آثار حضرت امام(ره) داريم كه در آن فقط در زمينه‌ نشر مباحثي كه امام(ره) به آن پرداخته است، فعاليت صورت مي‌گيرد در حالي كه فقط پرداختن به اين موضوع كافي نيست و مي‌توان وارد حوزه ‌هاي كاري ديگري نيز شد.
وي در ادامه گفت: سياست مداران فرهنگي و هنري در كشور بايد از نظرات كساني استفاده كنند كه به طور مستقيم با جنگ در ارتباط بوده‌اند، يا در جنگ حضور داشته‌اند.
ايرانمنش ادامه داد: هيچ يك از هنرمندان ما داراي هويت سازماني نيستند و اين بي هويتي به اين دليل است كه هيچ يك از هنرمندان زير نظر يا تحت پوشش سازمان خاصي نيستند.
اين بازيگر تلويزيون و سينما در پايان خاطرنشان كرد: بايد هنرمندان به گونه‌اي باشند كه هر كدام از آنها با توجه به تخصص خود در زير مجموعه سازمان خاصي باشند و در مورد ارزش‌هاي امام راحل و انقلاب به انجام كارهاي خود بپردازد.
انتهاي پيام/ك

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن