تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819244260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرستاران موظف به آموزش پيشگيري از زخم بستر به همراهان بيمار هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پرستاران موظف به آموزش پيشگيري از زخم بستر به همراهان بيمار هستند
يك پرستار موظف است كه پيشگيري از زخم بستر را به همه همراهان بيمار آموزش دهد.


مهري بزرگ نژاد، كارشناس ارشد آموزش پرستاري جراحي داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: يكي از علل بروز زخم هاي بستر، بي حركتي مطلق در افرادي مانند سالمندان، شكستگي و استراحت هاي طولاني و افرادي كه در بيمارستان به مدت طولاني بستري بوده وحركتي ندارند و تحت پيشگيري از زخم هاي بستر قرار نمي گيرند.
وي گفت: اگر بيمار به مدت طولاني در بيمارستان و يا منزل بستري باشد نياز به مراقبت هاي خاص پيشگيري از زخم بستر دارند.يك پرستار موظف است كه پيشگيري از زخم بستر را به همراهان بيمار آموزش دهند.
بزرگ نژاد تصريح كرد: بيماران بستري بايد هر دو ساعت يكبار حركت چرخشي پهلو به پهلو براي آنها انجام شود، ماساژ دادن هر دو ساعت يكبار در قسمت هاي فشاري بدن مانند زانو، آرنج، پشت گردن، كتف، نواحي باسن و يا پاشنه پا، بازو از اقداماتي است كه در جهت پيشگيري از زخم بستر انجام شود.
بزرگ نژاد تصريح كرد: لباسها و ملحفه بيمار نبايد عرق كرده و يا خيس باشد، خيس بودن و يا عرق منجر به شروع زخم بستر مي شود.
اين كارشناس ارشد آموزش پرستاري جراحي داخلي اظهار كرد: ماساژ دادن نواحي فشاري با كف دست و به صورت دوراني بايد انجام گيرد ، ماساژ باعث گردش خون و منجر به تغذيه بافتي مي شود.

* تغذيه مناسب در جلوگيري از زخم بستر موثر است
بزرگ نژاد در ادامه افزود: اگر ماساژ انجام نگيرد و فرد دو روز استراحت مطلق داشته باشد مبتلا به درجه يك زخم بستر مي شود.
وي گفت: درجه يك زخم بستر با سوزش و قرمزي همراه است، درجه دو با تاول و درجه سه به قسمت هاي زيرين پوست رسيده و درجه چهار عضلات اعصاب نيز درگير مي شود.
بزرگ نژاد اظهار كرد: مراحل اول و دوم و سوم با مراقبت هاي پرستاري قابل درمان است،‌مرحله چهارم ممكن است به عمل جراحي كشيده شود اگر درمان انجام نگيرد و به عفونت شديد منجر مي شود.
اين كارشناس ارشد آموزش پرستاري جراحي داخلي عنوان كرد: بيماراني كه استراحت مطلق هستند، اگر تغذيه خوبي نداشته باشند و پروتئين و ويتامين خوبي دريافت نكنند مستعد زخم بستر مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: ويتامينA ، ويتامين C و خيلي از عوامل در سلامتي پوست تاثير مي گذارند./ح

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن