تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815302531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستور رئيس جمهور درباره ورود تجهيزات صنعتي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: دستور رئيس جمهور درباره ورود تجهيزات صنعتي
وزير علوم، تحقيقات و فناوري از ورود آزمايشگاههاي بخش صنعت به شبكه آزمايشگاههاي علمي (شاعا) خبر داد و گفت: اين اقدام باعث مي شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمايشگاه هاي بخش صنعت نيز استفاده كنند.

دكتر كامران دانشجو در گفتگو با مهر با تاكيد بر اينكه وزارت علوم تمهيدات لازم را براي تامين تجهيزات آزمايشگاهي و ايجاد بانكهاي اطلاعاتي انديشيده است، افزود: لازم بود تا نسبت به، به روز كردن تجهيزات آزمايشگاهي اقدام مي كرديم از اين رو توانستيم تجهيزاتي كه از سال ۷۹ در گمرك باقي مانده بود را با تلاش و پيگيري از گمرك خارج كنيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خروج تجهيزات آزمايشگاهي را از گمرك از برنامه هاي دولت دانست و اظهار داشت: در اين راستا در بودجه سال ۹۱ نيز با نظر رئيس جمهور مبلغ مناسبي براي خريد تجهيزات پيش بيني شده است.

وي با اشاره به خروج تدريجي تجهيزات آزمايشگاهي از گمرك در ماههاي اخير خاطر نشان كرد: تاكنون بخشي از اين تجهيزات از گمرك خارج شده است و باقي مانده تجهيزات را نيز به تدريج از گمرك خارج خواهيم كرد.

دستور رئيس جمهور براي تأمين اعتبار ترخيص تجهيزات
دانشجو با بيان اينكه قايل به نفي خدمات گذشتگان نيستم، ادامه داد: به دليل ماندگاري زياد اين تجهيزات در گمرك براي خارج كردن آنها بايد عوارض زيادي مي پرداختيم كه اين مبلغ در بودجه ما پيش بيني نشده بود.

وزير علوم اضافه كرد: لذا رئيس جمهور دستور موكد به وزير اقتصاد و معاونت راهبردي براي تامين اعتبارات براي ترخيص تجهيزات از گمرك داد و به زودي تجهيزات باقي مانده از گمرك خارج خواهد شد.

برنامه هاي وزارت علوم براي استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاهي
دانشجو استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاهي را از اولويتهاي اين وزارتخانه عنوان كرد و افزود: براي استفاده بهينه از تجهيزات آزمايشگاههاي كشور، شبكه طرح "شاعا" (آزمايشگاه هاي علمي ايران) را اجرايي كرديم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي حمايت از سازندگان تجهيزات آزمايشگاهي را از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه در زمينه تامين امكانات آزمايشگاهي ذكر كرد و گفت: در اين راستا حمايت از طراحي و ساخت تجهيزات آزمايشگاهي را در برنامه معاونت پژوهشي و فناوري اين وزارت قرار داده ايم.

ورود آزمايشگاههاي بخش صنعت به شبكه شاعا
دانشجو از وارد كردن آزمايشگاه هاي بخش صنعت به شبكه شاعا خبر داد و گفت: اين اقدام باعث مي شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمايشگاه هاي بخش صنعت نيز استفاده كنند.

وي ادامه داد: در كنار اين اقدامات، ايجاد كتابخانه سراسري، بانكهاي اطلاعاتي و شبكه علمي كشور را طراحي كرديم تا همه دانشگاه ها بتوانند از اطلاعات علمي موجود در كشور بهره مند شوند.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن