تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815158299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسپانيا بالاترين نرخ بيكاري در جهان صنعتي را از آن خود كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اسپانيا بالاترين نرخ بيكاري در جهان صنعتي را از آن خود كرد
خبرگزاري فارس: آمارهاي منتشر شده توسط موسسه آمار ملي اسپانيا از رشد بي سابقه بيكاري در اين كشور در سال گذشته ميلادي خبر مي دهد به طوري كه اسپانيا سال گذشته را با نرخ بيكاري 22.85 به پايان رساند.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "آر تي اي نيوز"، آمار و ارقام رسمي منتشر شده از سوي مؤسسه آمار ملي اسپانيا نشان مي دهد كه اين كشور سال گذشته ميلادي را با نرخ بيكاري با 22.85 درصدي به پايان رسانده است كه اين درصد بيكاري بالاترين ميزان بيكاري در جهان صنعتي محسوب مي شود.

بر اساس اين آمار، در سه ماه آخر سال 2011 ميلادي، تعداد افراد بيكار در اسپانيا از 295 هزار و 300 نفر به 5 ميليون و 270 هزار نفر رسيد و اين در حاليست كه درصد بيكاري در سه ماهه سوم سال گذشته 21.52 درصد گزارش شده بود. در نتيجه اين آمار نرخ بيكاري در اسپانيا در پايان سال گذشته ميلادي به بالاترين درصد 17 ساله خود رسيد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوي موسسه آمار ملي، نرخ بيكاري در ميان افراد 16 تا 24 ساله اسپانيايي در سه ماهه آخر سال گذشته ميلادي برابر با 51.4 درصد بوده است و اين در حاليست كه در 30 ماه سپتامبر سال 2011 اين رقم برابر با 45.8 درصد بوده است.

در شرايطي كه با وجود اينكه دولت راست گراي اسپانيا در حال اعمال كاهش هاي هزينه اي بيشتر است، انتظار مي رود درصد بيكاري سال 2012 ميلادي اسپانيا افزايش بيشتري نيز داشته باشد و به اين ترتيب اين كشور در آستانه ورود به ركود اقتصادي قرار بگيرد.

"خوزه لوئيس رودريگز زاپاته‌رو"، نخست وزير اسپانيا از ماه مه سال گذشته ميلادي تاكنون سياست هاي رياضت اقتصادي شديدي از جمله كاهش خدمات اجتماعي را با هدف جبران كسري 11 درصدي بودجه كشور و ساماندهي به بازارهاي آشفته ناشي از بحران بدهي‌ها در پيش گرفته كه اين امر با تظاهرات گسترده مردم روبرو شده است.

وزير دارايي اسپانيا نيز با اشاره به تصويب طرح رياضت اقتصادي جديد كشور كه هدف آن كاهش بيش از 8.9 ميليارد يورو از هزينه هاي دولتي براي جبران كسري بودجه سنگين اين كشور معرفي شده، تاكيد كرده است كه اين اقدامات استثنايي در اقتصاد اسپانيا براي يك شرايط استثنايي است و دولت اسپانيا چاره‌اي جز اجراي برنامه رياضت اقتصادي با هدف افزايش اعتبار و اعتماد در بازارهاي مالي ندارد.

در شرايطي كه كسري بودجه اسپانيا در سال 2011 ميلادي به بيش از 8 درصد توليد ناخالص داخلي رسيده است، دولت اسپانيا قصد دارد با اجراي طرح رياضت اقتصادي كسري بودجه خود را به كمتر از 4.4 درصد توليد ناخالص داخلي كاهش دهد.

افزايش بي سابقه نرخ بيكاري در اسپانيا و احتمال ركود اقتصادي در اين كشور در شرايطي گزارش مي شود كه اسپانيا كه يكي از بزرگ ترين وارد كنندگان نفت ايران در اروپا به شمار مي رود، با اعلام حمايت از تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا عليه تهران اعلام كرده كه عربستان وعده داده است كه كمبود نفت مادريد را كه در نتيجه تحريم ايران اتفاق خواهد افتاد، جبران كند.

انتهاي پيام/ن.ص

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن