تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815424557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست فيلم خطيبي/حريم تجربه‌اي خاص در ژانر وحشت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست فيلم خطيبي/"حريم" تجربه‌اي خاص در ژانر وحشت است
نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "حريم" به كارگرداني سيدرضا خطيبي سرابي امروز پس از نمايش آن در بخش نگاه نو جشنواره فيلم فجر در سينما فلسطين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين نشست با حضور محمد احمدي، مهدي ديلمي، يعقوب غفاريان، سيدعليرضا علويان، شيرين بينا برگزار شد و خطيبي در ابتداي آن گفت: براي توليد چنين فيلم‌هايي فكر نمي‌كنم مشكلي وجود داشته باشد. فقط بايد تخيل را به كار گرفت تا به نتيجه رسيد. خوشبختانه گروهي خوب در اين پروژه با ما همكاري كردند و همه كار خود را به نحو احسن انجام دادند.

احمدي تهيه‌كننده و فيلمبردار "حريم" هم افزود: من شخصا دوست دارم هميشه ژانرهاي جديد را در سينما تجربه كنم. به همين دليل توليد فيلم را قبول كردم. فيلمنامه "حريم" در سينماي ما كمتر تجربه شده است. به عنوان فيلمبردار سعي كردم به ذهنيت خطيبي نزديك شوم و طبق ميزانسن و دكوپاژ او حركت كنم. در فيلم تلاش شده آن چيزي كه كارگردان مد نظر داشته انجام شود.

وي ادامه داد: به عنوان تهيه‌كننده نيز سعي كردم زياد در كار كارگردان دخالت نكنم. ما در دل فيلم فضاهايي خاص ايجاد كرديم. به طور نمونه روستايي كه انتخاب شده يك فضاي سوررئال دارد و معمولي نيست. البته مهدي ديلمي طراح صحنه و لباس نيز براي اين لوكيشن‌ها زحمت زيادي كشيده است.

خطيبي هم درباره صحنه‌هاي ترسناك "حريم" گفت: ما نمي‌خواستيم مخاطب را يكباره بترسانيم. بيشتر دوست داشتم يك خوفي در تماشاگر ايجاد شود. دلهره‌اي كه مخاطب از ديدن فيلم دارد باارزشتر از اين است كه در لحظه بترسد. بينا يكي از بازيگران "حريم" هم از نتيجه فيلم اظهار رضايت كرد.

در ادامه كارگردان درباره استفاده از لوكيشن جنگل گفت: داستان اين ژانرها اصولا در شب مي‌گذرد و مي‌دانيد كه جنگل در روز ترس ندارد، بلكه حضور در آن لذتبخش است. اما در شب باعث ترس مخاطب مي‌شود. ما براي گرفتن صحنه‌هايي از اين فيلم به وسايل و تكنيك خاص نياز داشتيم كه متاسفانه در سينماي ايران نداريم و معتقدم جنگل مكاني مناسب براي اين گونه فيلم‌هاست.

در ادامه مهدي ديلمي طراح صحنه و لباس فيلم گفت: ما سعي كرديم روي ترسناك بودن فيلم زياد مانور ندهيم. آدم‌هايي كه شما در فيلم "حريم" مي‌بينيد با افراد معمولي فرق ندارند. اما سعي شده در لوكيشن‌ها و لباس افراد نوعي يكدستي وجود داشته باشد.

در انتها احمدي درباره مخاطب "حريم" گفت: فكر مي‌كنم عامه مردم به ديدن فيلم بروند و حريم با توجه به فضايي كه دارد قطعا مخاطب خاص خود را خواهد داشت. اين فيلم سطحي نيست و ما سعي كرديم اثري صادقانه به تصوير بكشيم.

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن