تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816902651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول دوشغله‌اي در ورزش كشور نداريم/ حضور در مسئوليت هاي ورزشي شغل محسوب نمي شود / متاسفانه ورزش كشور ما هنوز شرايط خصوصي بودن را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مسئول دوشغله‌اي در ورزش كشور نداريم/ حضور در مسئوليت هاي ورزشي شغل محسوب نمي شود / متاسفانه ورزش كشور ما هنوز شرايط خصوصي بودن را ندارد
نشست مطبوعاتي محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني و معاون رييس جمهور امروز با حضور جمعي از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات مختلف در محل باشگاه خبرنگاران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،در طول اين نشست محمد علي آبادي اظهار داشت: هم اكنون كشور ايران آكنده از جواناني است كه داراي جسمي قدرتمند، فكري پرشور هستند و با وجود آنها حركت آينده كشور براي فتح قله هاي جهاني هموار مي شود و آنها توانسته اند در عرصه هاي مختلف از جمله علم، تكنولوژي و اقتصاد با قدم هاي بلند از خط قرمزهايي كه از سوي مستكبرين ترسيم شده بود، عبور كنند.

وي افزود: يكي از مهمترين عرصه هايي كه جوانان ايراني در آن موفق بوده اند ورزش محسوب مي شود شايد اگر به 40 سال گذشته برگرديم ورزش فقط شامل افرادي كه در ميدان مسابقه حضور داشتند مي شد، اما هم اكنون در ايران ورزش در عرصه هاي مختلف از جمله اشتغال، توليدات، چرخه مالي، اجتماعي، سلامت و نشاط افراد جامعه نقش بزرگي را ايفا مي كند و اين امر حاكي از جلوه گري توانايي هاي ملت و كشور ما است.

علي آبادي يادآور شد: در حال حاضر ما داراي تفكر اساسي هستيم و بر اساس آن برنامه ريزي و حركت مي كنيم به طوري كه اسلام مكمل مليت ما است،بنابراين سخنگوي اسلام شده ايم و در بعد فرهنگي مي توانيم از طريق ورزش و كسب موفقيت هاي بزرگ به اين هدف نائل شويم موفقيت ما در ورزش فقط مدال نيست بلكه اين پيروزي ها بيانگر شاخصه هاي بسيار زيادي در سطوح بين المللي نيز است.

رئيس سازمان تربيت بدني اظهار داشت: فضاهاي ورزشي ايران پيش از انقلاب اسلامي فقط شامل ساختمان هاي بزرگ و ملي بود زيرا هدف حكومت شاهنشاهي نشان دادن اقتدار از طريق حركات نمادين بود آنها به جاي تامين نيازهاي مردمي به دنبال كسب وجهه در مقابل اجانب و خارجي ها بودند.

وي يادآور شد: پس از انقلاب شاهد حضور سه دهه متفاوت بوديم ،كه در نخستين دهه فقط به دنبال حفظ و صيانت از انقلاب در مقابل هجوم همه جانبه از سوي عوامل استكبار و متجاوزين خارجي بوديم و به همين دليل كمتر به ساخت و سازها توجه مي شد، اما در دهه دوم مسئولان بيشترين توجه را بر بازسازي كشور پس از جنگ تحميلي درعرصه هاي كشاورزي و اقتصادي داشتند ولي عمده ترين فضاهاي ورزشي كشور در دهه سوم پس از انقلاب اسلامي ساخته شد.

وي گفت: سعي كرديم در طول مدت حضور خود دستگاه هاي اجرايي بخش خصوصي شهرداري ها و آموزشي و پرورش را فعال كنيم و از اين طريق در رشد ورزشي كشور در ابعاد مختلف گام هاي موثري را برداريم براي رشد ورزش كشور نياز به برنامه هاي ميان مدت در پنج محور اصلي داريم كه از جمله اين محورها توسعه منابع انساني، توسعه منابع مالي، منابع فرهنگي و مذهبي، صنايع زيرساختي و توسعه ورزش همگاني و قهرماني است.

علي آبادي در خصوص توسعه منابع زير ساختي گفت: پس از تحقيقات فراوان تاسيس 7500 فضاي ورزشي را جزو برنامه هاي خود قرار داديم تاكنون حدود 3000 پروژه به طول كامل مورد بهره بردراي قرار گرفته است و حدود 3500 پروژه در حال ساخت و ساز است.

وي تصريح كرد: هم اكنون در طول يك ماه حدود 100 مجموعه و پروژه ورزشي ساخته و راه اندازي مي شود.

وي در خصوص بعد قهرماني ورزش ايران اظهار داشت: بعد قهرماني ورزش ايران داراي تحليلي جامع است سعي كرديم به صورت اصولي علت عدم موفقيت هاي ايران در المپيك را مورد بررسي قرار دهيم و به همين دليل فدراسيون ها را به فدراسيون هاي جهاني، آسيايي، توسعه يافته و درحال توسعه تقسيم كرده ايم و با تشكيل كميته پايه و مدال‌ آور براي رسيدگي به اين وضعيت اقدامات مهمي را آغاز كرده ايم و با برگزاري المپياد ورزشي براي كسب جايگاه چهارمي در مسابقات گوانگ جو برنامه ريزي ويژه اي داريم.

وي تصريح كرد: هم اكنون در سطح آسيا ايران با 11 مدال جايگاه ششم را به خود اختصاص داده است و سعي داريم در مسابقات گوانگ جو به جايگاه چهارم صعود كنيم اين امر نياز به كسب حداقل 14 الي 15 مدال دارد براي رسيدن به اين هدف بايد راه هاي وسيع و گسترده اي را دنبال كنيم.

* مسئول دوشغله‌اي در ورزش كشور نداريم

علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در نشست خبري باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بحث دوشغله هاي ورزشي گفت:انتخابات دوشغله هاي فدراسيون هاي ورزشي به زودي برگزار مي شود و حتي الامكان برگزاري انتخابات تا پايان سال جاري نيز وجود دارد.
وي افزود:در مورد مفهوم دو شغله در مسئوليت هاي ورزشي اشتباهاتي شده است در حالي كه كار در مسئوليت هاي ورزشي شغل محسوب نمي شود چراكه افراد در فدراسيونها نه چارت اداري را اشغال مي كنند و نه حقوقي دريافت مي كنند و بيشتر روساي فدراسيون ها و هياتها نه تنها حقوقي دريافت نمي كنند بلكه سعي در جذب امكانات ورزشي سازمانهايي كه در آن كار مي كنند نيز دارند كه قطعا با بركنار كردن چنين فردي و به كار گماردن يك فرد عادي با مشكلات زيادي روبرو مي شويم.
وي افزود: مشكلي با رئيس سازمان بازرسي كل كشور نداريم و به زودي بحث دوشغله ها در ارتباط با اين سازمان حل مي شود با توجه به اينكه مجلس، معاونت حقوقي سازمان تربيت بدني و دولت بر اين موضوع تاكيد دارند كه حضور در مسئوليت هاي ورزشي شغل محسوب نمي شود در حال حاضر در ورزش كشورمان فرد دوشغله نداريم.
رئيس سازمان تربيت بدني درمورد مشكل ورزشگاه هاي تازه ساخت مانند ورزشگاه سردار جنگل گيلان گفت: منابع مالي ما براي ساخت و سازهاي ورزشي نامحدود نيست بنابراين نبايد تمركزمان را بر روي چند ورزشگاه فوتبال باشد. منابع مالي در اختيار سازمان در اين بخش مديريت شده هستند و مهمتر از توجه به سقف ورزشگاه سردار جنگل ايجاد ورزشگاه هاي جديد و مجموعه هاي سرپوشيده در شهرستانهاي مختلف است كه در حقيقت كار سازمان تربيت بدني لوكس سازي ورزشگاه ها نيست.
وي تصريح كرد:اگر در بين سه هزار طرح ورزشي يك درصد كار ايراد دارد اين موضوع چندان عجيب نيست و هميشه امكان كم كاري زيرمجموعه ها وجود دارد، اين مشكل بيننده است كه به جاي پذيرفتن استاندارد بالاي 95 درصد كار خوب، فقط به ضعف يك يا دو درصدي كارها توجه مي كند،در حالي كه با توجه به جوان بودن قشر استفاده كننده فضاهاي ورزشي تخريب در ورزشگاهها نيز طبيعي است.
علي آبادي تصريح كرد:موافق اين موضوع هستيم كه سازمان تربيت بدني نبايد به كار ساخت و ساز در ورزش بپردازد، اما متاسفانه ورزش كشور ما هنوز شرايط خصوصي بودن را ندارد و فقط در اروپا و بيشتر در بخش فوتبال، ورزش خصوصي شده و در صورتي كه ما تمام فضاهاي ورزشي را در اختيار بخش خصوصي قرار دهيم، به دليل گران شدن تجهيزات، بخش زيادي از مردم امكان استفاده از فضاهاي ورزشي را پيدا نمي كنند كه اين موضوع با اهداف ورزش همگاني همخواني ندارد.
وي افزود: در سال 1387 ميزان فضاهاي ورزشي بانوان 50 برابر شده است و 30 درصد اعتبارات سال آينده ورزش را به بانوان اختصاص خواهيم داد، چرا كه بانوان با گرفتن مدالهايي در رشته هاي قايقراني و جودو ظرفيت بالاي خود براي مدال آوري را نشان داده اند و پيش بيني ما كسب چند مدال در مسابقات آسيايي گوانگ جو در بخش بانوان است.
علي آبادي در مورد حضور مربيان خارجي در تيم هاي فوتبال گفت:پرسپوليس و استقلال داراي هيئت مديره مستقل هستند و سازمان تربيت بدني به طور مستقيم در امور اين باشگاه دخالت نمي كند، بلكه با توجه به شرايط متفاوت اين دو باشگاه نسبت به ساير باشگاهها، بر عملكرد آنها نظارت مي كنيم و با حضور مربي خارجي براي هيچ باشگاهي مخالفت نمي كنيم تا در صورت گرفتن نتايج بد، تقصيري متوجه سازمان تربيت بدني نباشد، اما توصيه ما به تمام باشگاهها استفاده از مربيان داخلي است كه با توجه به حاشيه سازي هاي فراوان براي مربيان داخلي به اين موضوع تاكيد نمي كنيم./

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن