تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816796754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش استفاده از دوچرخه در شهرها ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گسترش استفاده از دوچرخه در شهرها ضروري است
محيط زيست > شهري -
گروه شهري:
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گسترش استفاده از دوچرخه را به‌عنوان يك شيوه حمل‌ونقل نوين يادآور شدند و اعلام كردند:

توسعه دوچرخه سواري علاوه بر حفظ محيط‌زيست شهري به‌عنوان يك ضرورت زندگي شهري بايد مورد توجه قرار گيرد.سيد رمضان شجاعي كياسري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اهميت استفاده از دوچرخه در سفرهاي درون شهري به شهرنوشت گفت: دوچرخه به‌عنوان يكي از وسايل حمل‌ونقل پاك در بيشتر كشورهاي پيشرفته شناخته شده است و دولت‌ها سعي مي‌كنند از اين وسيله پاك براي كاهش هزينه‌هايي از جمله سوخت، كاهش ميزان تصادفات، آلودگي‌هاي زيست‌محيطي و... بهره گيرند. وي افزود: به‌نظر مي‌رسد امروز به‌دليل احساس نياز به داشتن زندگي سالم‌تر و شاداب تر، نگرش مردم تغيير كرده و شهروندان مايلند به ورزش و وسايل پاك روي آورند.

شجاعي كياسري با بيان اينكه امروزه مزاياي تحرك و فعاليت‌هاي بدني بر كسي پوشيده نيست تصريح كرد: احداث مسيرهاي دوچرخه سواري در مناطق پايتخت يكي از كارهاي ارزنده‌اي است كه در دستور كار شهرداري قرار گرفته است.وي تاكيد كرد: استفاده از دوچرخه از ضروريات جامعه امروز است اما به شرطي كه عرف و فرهنگ اجتماعي جامعه رعايت شود.اين نماينده مجلس معتقد است: توسعه تكنولوژي در كنار همه مزاياي خود، زندگي افراد را به كم‌تحركي كشانده است كه اين عدم‌تحرك مي‌تواند عواقب ناگواري را به همراه داشته باشد بنابراين امروزه در مديريت ترافيك شهرهاي دنيا توسعه دوچرخه سواري نقش بسيار مهمي دارد، به‌طوري كه اين امر در بيشتر كشورهاي پيشرفته مورد استفاده قرار گرفته است.به گفته شجاعي كياسري كاهش ترافيك، مشكلات مربوط به جاي پارك و پاركينگ، مصرف انرژي، آلودگي‌هاي زيست‌محيطي، ريسك تصادفات رانندگي و همچنين صرفه‌جويي‌هاي اقتصادي، افزايش سلامت مسافران و كمك به شبكه حمل‌ونقل عمومي از جمله مزيت‌هاي گسترش دوچرخه‌‌‌سواري در شهر پرترددي مانند تهران است.

حفظ محيط‌زيست اصلي‌ترين منفعت استفاده از دوچرخه

درهمين رابطه علي طاهري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز درباره ضرورت گسترش دوچرخه سواري به شهرنوشت گفت: توسعه دوچرخه سواري در تهران به‌منظور كاهش آلودگي و كمك به حمل‌ونقل عمومي امري بسيار مهم تلقي مي‌شود اما بايد در اين زمينه تدابيري انديشيده شود تا شهروندان بتوانند با امنيت كامل دوچرخه سواري كنند. وي افزود: تاكنون بحثي در كميسيون فرهنگي مجلس درخصوص توسعه دوچرخه سواري صورت نگرفته است اما به عقيده من گسترش اين وسيله و نهادينه كردن آن در فرهنگ عبور و مرور شهروندان از ارزش‌هاي ماندگار و مؤثر در جامعه شهري است كه بايد به آن پرداخته شود.

طاهري با بيان اينكه يكي از بزرگ‌ترين مشكلات كلانشهرها ترافيك و آلودگي هواست افزود: استفاده از دوچرخه منفعت‌هاي زيادي دارد كه اصلي‌ترين آنها حفظ محيط‌زيست و سلامت فردي است. وي ادامه داد: اجراي اين طرح نيازمند مطالعات جامعي است و همكاري همه نهادهاي فرهنگي و همچنين فرهنگ‌سازي‌ گسترده را مي‌طلبد. به گفته وي صدا و سيما و رسانه‌ها مي‌توانند نقش مهمي در فرهنگ‌سازي‌ استفاده از اين وسيله را ايفا كنند.

اين نماينده مجلس درخصوص استفاده بانوان از دوچرخه نيز گفت: با توجه به موازين اسلامي بايد همه جوانب درنظر گرفته شود و بررسي‌هاي لازم صورت گيرد تا مشخص شود آيا مطابق با اين موازين استفاده بانوان از اين وسيله ممكن است يا خير؟ به‌نظر من بايد تمهيداتي انديشيده شود تا بانوان با حجاب كامل و با درنظر گرفتن موازين اسلامي بتوانند از اين وسيله استفاده كنند. ضمن اينكه هنوز فرهنگ‌سازي‌ براي آقايان هم به درستي صورت نگرفته است.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن