تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817420805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل جشنواره هنري ايران 1404: برگزاري همايش‌هايي با موضوع سند چشم‌انداز لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: دبير كل جشنواره هنري ايران 1404: برگزاري همايش‌هايي با موضوع سند چشم‌انداز لازم است


خبرگزاري آريا- "مرتضي گودرزي ديباج" دبير كل جشنواره هنري ايران 1404در خصوص اينكه برگزاري همايش‌هايي با موضوع سند چشم‌انداز تكراري است، گفت: حتي اگر همايش‌هاي ما تكراري باشد ما باز هم به آن نياز داريم، قرار است در اين همايش‌ها به فصل مشتركي ميان هنرمندان و طراحان سند چشم‌انداز برسيم.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي آريا،‌ سومين نشست خبري جشنواره هنري ايران 1404 صبح امروز در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
"حبيب‌ ايل‌بيگي" مدير روابط عمومي حوزه هنري در آغاز اين نشست با ارائه آماري از آثار رسيده به جشنواره اظهار داشت: بيش از 2 هزار اثر به بخش‌هاي مختلف اين جشنواره رسيده است و 181 هنرمند در بخش مسابقه به رقابت با هم مي‌پردازند.
در ادامه نيز "مرتضي گودرزي ديباج" دبير كل جشنواره هنري ايران 1404 درخصوص بخش همايش اين جشنواره گفت: همايش علمي در كنار بخش اصلي اين جشنواره با حضور صاحب‌نظران و طراحان سند چشم‌انداز ايران 1404 و هنرمندان برگزار مي‌شود تا به تبيين علمي اين سند از منظر هنري پرداخته شود و هنرمندان هم بتوانند در دوره‌هاي آينده آثار مؤثرتري را بيافرينند.صاحبنظراني كه در اين همايش حضور خواهند داشت آقايان قبادي، تركي، شاه‌حسيني،سرشار، محمد رجبي، افشار،‌احمدرضا معتمدي، رحيم‌پور ازغدي، جعفري جلوه و ... هستند.
"محمد حمزه‌زاده" رئيس جشنواره هنري ايران 1404 در خصوص موضوع اين جشنواره گفت: موضوع اين جشنواره سهل و ممتنع است،‌ دركي عمومي درباره موضوع سند چشم‌انداز ايران 1404 وجود دارد اما از سوي ديگر جريان‌سازي فرهنگي و هنري در موضوع اين سند صورت نگرفته است.
وي به برنامه‌هاي ديگر كشورهاي دنيا در اين زمينه اشاره كرد و با طرح چند سؤال درباره مخاطب اين جشنواره گفت: در تمام كشورهاي دنيا سند چشم‌انداز دارند و از آن بهره گرفته‌اند اما به راستي مخاطب ما در اين سند چشم‌انداز چه كساني هستند؟ آيا مردم عادي از موضوع اين سند آگاهي دارند و براي رسيدن به آن آمادگي دارند؟
"حمزه‌زاده" در ادامه افزود: نسل دانش‌آموزان امروز ما كه نخبگان مملكت ما در ايران 1404 خواهند بود، چه اندازه با موضوع سند چشم‌انداز آشنايي دارند آيا به اين منظور آماده شده‌اند؟ اين‌ها سؤالاتي است كه موجب احساس وظيفه جامعه هنري در زمينه سند چشم‌انداز شده است و سعي دارند تا با خلق آثار هنري خود در زمينه‌هاي مختلف وظيفه خود را انجام دهند. جايگاه هنرمندان در سند چشم‌انداز ايران 1404 از جهت آرمانخواهي و آينده‌نگري است و حوزه هنري اين تجربه را شروع كرده است و از نهادهاي فرهنگي و هنري ديگر نيز كمك گرفته است.
"محمد حمزه‌زاده" با بيان اينكه ميان هنرمندان و طراحان سند چشم‌انداز تفاهم وجود ندارد اظهار داشت: تفاهمي ميان هنرمندان و طراحان و نويسندگان سند چشم‌انداز وجود ندارد، اگر چه هنرمندان آثار بسياري را با موضوع اين سند خلق كرده‌اند كه برخي از آن‌ها آثار بسيار درخشاني است اما اين آثار با اهميت موضوع سند چشم‌انداز تطابق ندارد، به اين منظور همايشي براي همفكري ميان طراحان و نويسندگان سند چشم‌انداز و هنرمندان كشور تدارك ديده‌ايم كه در بخش جنبي جشنواره برگزار مي‌شود تا به يك تفاهم و افق مشترك دست پيدا كنيم.
"حمزه‌زاده" در خصوص برنامه‌هاي اين جشنواره گفت:‌ برنامه‌هاي جشنواره ايران 1404 روز شنبه 8 بهمن‌ماه آغاز مي‌شود و شامل برنامه‌هاي مختلفي چون نمايشگاه‌هاي پوستر، نگارگري، تصويرسازي، عكس، نقاشي،‌ فيلم‌هاي سينمايي،‌ كوتاه و مستند،‌نمايش‌هاي خياباني و صحنه‌اي، اجراي موسيقي، برنامه طنز در حلقه رندان و همايش علمي است كه همايش علمي شنبه 8 بهمن‌ماه ساعت 10 در تماشاخانه مهر حوزه هنري آغاز مي‌شود و زمان برگزاري همايش دوم اين جشنواره نيز روز يك‌شنبه 9 بهمن‌ماه ساعت 10 در همين تالار خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سؤالي درباره دست يابي به اهداف مورد نظر در نخستين جشنواره ايران 1404 گفت: هر اشكالي در اجرا و تحقق برنامه‌ها به اين موضوع بازمي‌گردد كه ما پيوست‌هاي فرهنگي و هنري را در آن حوزه مورد توجه قرار نداده‌ايم و در تبيين،‌توسعه و اجراي برنامه‌ها از حوزه فرهنگ و هنر بهره نبرديم.
وي ادامه داد: هنرمندان ما در زمينه طراحي،‌تبيين و اجراي برنامه‌هاي كلان كشور يا غايبند و يا غايب انگاشته مي‌شوند و به آن‌ها توجهي نمي‌شود، در حالي كه در تمام دنيا هنرمندان يكي از نقش‌هاي اصلي را در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشورشان دارند و از ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري در راستاي برنامه‌هاي كلان خود استفاده مي‌كنند.
"مرتضي گودرزي" دبير كل جشنواره هنري ايران 1404 نيز در ادامه سخنان حمزه‌زاده گفت: اگر فرض بر اين باشد كه عدم حضور هنرمندان در برنامه‌ريزي‌هاي كلان مملكتي يكي از شكوه‌هاي جامعه هنري ماست،‌ جشنواره هنري ايران 1404 اين زمينه را فراهم كرده است تا هنرمندان به صحنه بيايند و به عنوان منتقد يا چراغ راه در برنامه‌‌ريزي‌هاي سند چشم‌انداز ايران 1404 حضور فعالي داشته باشند.
وي افزود: اگر چه هنرمندان ممكن است دير رسيده باشند، اما به هر حال اتفاق مباركي است و عملياتي‌ترين فعاليت هنري كه مي‌تواند هنرمندان را درگير برنامه‌ريزي‌هاي كلان كند همين جشنواره است.
"مرتضي گودرزي ديباج" در ادامه تأكيد كرد: بايد زمينه مشاركت هنرمندان فراهم شود و همچنين به تبيين جايگاه حساس سند براي جامعه هنري و تأثير آن در سرنوشت هر فرد پرداخته شود و اگر كاستي‌هايي در اين مسير وجود دارد، برگزاري جشنواره هم در همين راستا برنامه‌ريزي شده است.
"مرتضي گودرزي ديباج" دبير كل جشنواره هنري ايران 1404در خصوص اينكه برگزاري همايش‌هايي با موضوع سند چشم‌انداز تكراري است، گفت: حتي اگر همايش‌هاي ما تكراري باشد ما باز هم به آن نياز داريم، قرار است در اين همايش‌ها به فصل مشتركي ميان هنرمندان و طراحان سند چشم‌انداز برسيم.
"حبيب‌ ايل‌بيگي" نيز در ادامه سخنان حمزه‌زاه از افتتاح سالن مهرداد اوستا همزمان با اين جشنواره خبر داد و گفت: اين سالن با ظرفيت 50 نفر همراه با كيفيت مناسب پخش فيلم و صدا همزمان با اين جشنواره افتتاح مي‌شود و فيلم‌هاي كوتاه، مستند و انيميشن در اين تالار به نمايش درخواهد آمد.
وي همچنين از برگزاري قطعه اركسترال «ايران 1404» به رهبري مهدي وجداني در تالار انديشه حوزه هنر خبر داد و گفت: اين قطعه ساعت 20 روز شنبه و يك شنبه هشتم و نهم بهمن‌ماه در تالار انديشه برگزار مي‌شود.
"ايل‌بيگي" گفت: در مجموع 41 برنامه مختلف در طول سه روز از هشتم تا دهم بهمن‌ماه در جشنواره هنري ايران 1404 اجرا خواهد شد.
وي در خاتمه درباره اهداي جايزه ايران 1404 در جشنواره‌هاي هنري كشور گفت: در تمامي جشنواره‌هاي مختلف فرهنگي و هنري كشور از جمله چهار جشنواره تئاتر، فيلم، هنرهاي تجسمي و شعر فجر، داوران جشنواره ايران 1404 حضور خواهند داشت و آثاري كه مرتبط با موضوع جشنواره 1404 است، انتخاب مي‌كنند و اسفندماه طي مراسمي در حوزه هنري به برگزيدگان جوايزي اهدا خواهد شد.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن