تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تابلو فرش تاريخ آذربايجان به نيمه راه بافت رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تابلو فرش تاريخ آذربايجان به نيمه راه بافت رسيد
تابلو فرش تاريخ آذربايجان با 12 ميليون گره تركي در رج شمار 50 با 40 درصد ابريشم و 60 درصد كرك به اندازه 7*20/4 مزين به عكس امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و بزرگان آذربايجان به نيمه راه بافت رسيد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،به نقل ازروابط عمومي جهادكشاورزي استان محمديان رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي با حضور در كارگاه بافت بزرگ‌ترين تابلو فرش جهان، بر فرش تاريخ آذربايجان گره زد.

فرش تاريخ آذربايجان با همكاري سازمان بازرگاني استان و با تصويب شوراي شهر و شهرداري تبريز تامين اعتبار شده و توسط ناصر محمديان طراحي و هم‌اكنون با همكاري 60 نفر در حال بافت و توليد است.

طراح فرش حسب مشاركت از مسئولان و مديران استان درخواست كرده است به صورت نمادين بر اين فرش ارزشمند هنري گره يادگاري بزنند از اين رو به اين منظور مسعود محمديان نيز در كارگاه فرش مذكور حاضر شد و با زدن گره در اين اثر هنري مشاركت كرد. اين تابلو فرش كه مبين تاريخ آذربايجان است، به ابعاد 24 مترمربع با وزن 3 تن همراه با هنر معرق چوب، معرق صدف منبت است كه اگر اين طرح اجرايي شود بزرگ‌ترين تابلو فرش دنيا خواهد شد.

اين تابلو فرش با 12 ميليون گره تركي در رج شمار 50 با 40 درصد ابريشم و 60 درصد كرك به اندازه 7*20/4 بافته مي‌شود كه عكس حضرت امام خميني (ره) در درب سمت راست و عكس مقام معظم رهبري در درب سمت چپ قرار گرفته است.

در فرش متن تصاويري از علامه عبدالحسين اميني، علامه سيدمحمدحسين طباطبايي، علامه محمدتقي جعفري، آيت‌الله شهيد مدني، آيت‌الله شهيد قاضي طباطبايي، سيدعلي آقا قاضي، استاد شهريار، پروين اعتصامي، سردار شهيد مهدي باكري، سردار حسن شفيع‌زاده، شيخ محمد ياباني، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملي، باقرخان سالار ملي، باغچه‌بان، ميرزاحسن رشديه،زينب پاشا، كلنل محمدتقي‌خان پسيان، شمس تبريزي و مولانا فرا گرفته است كه بعد از اتمام در موزه شهر تبريز نصب خواهد شد.

محمديان از جمله طراحان و فرش بافان ماهر تبريزي است كه تاكنون آثار زياد و در سطح بين‌المللي از وي به اتمام رسيده است كه از آن جمله مي‌توان به تابلو فرش امام علي (ع)، جام جهاني فوتبال،تابلو فرش گفت‌وگوي اديان، گفت وگوي تمدن‌ها و... اشاره كرد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي در پايان از زحمات ناصر محمديان، فرشبافان ماهر تبريزي و ساير زحمتكشان اين كارگاه تشكر و قدرداني كرد و لوح يادبودي تقديم كارگاه فرش مذكور داشت./س

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن