واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: در قسمت جدید فیلم چند شخصیت تازه به جمع شخصیتهای قبلی قصه اضافه میشوند و شرك یك ماجرای تازه را دنبال میكند. خر پرحرف شرك همراه با همسرش فیونا... چهارمین قسمت مجموعه فیلم پویانمایی (انیمیشن) «شرك» تا كمتر از یك ماه دیگر به روی پرده سینماهای جهان میرود. در قسمت جدید فیلم چند شخصیت تازه به جمع شخصیتهای قبلی قصه اضافه میشوند و شرك یك ماجرای تازه را دنبال میكند. خر پرحرف شرك همراه با همسرش فیونا و گربه چكمهپوش هم او را در این ماجراجویی همراهی میكنند. ولی اتفاق مهم این است كه تازهترین قسمت این مجموعهفیلم به صورت سه بعدی تهیه و تولید شده است. این نكته میتواند برای تماشاگران جالب توجه باشد.اولین قسمت« شرك»، سال 2001 ساخته شد و از آن زمان به بعد، هر سه سال یك بار قسمت تازهای از آن به روی پرده سینماها رفته است. سه قسمت قبلی فیلم را «اندرو آدامسن» و «كریس میلر» كارگردانی كردهاند. اما ساخت چهارمین قسمت فیلم به «مایك میچل» سپرده شد. میچل قبل از این دو فیلم بلند سینمایی كارگردانی كرده، كه یكی از آنها به نام «بلندای آسمان» كمدی نوجوانانه است. مایك میچل در یك گفتوگوی اینترنتی در باره قسمت جدید «شرك» حرف میزند. • چهارمین قسمت «شرك» به صورت سه بعدی است. چرا تصمیم گرفتید این قسمت فیلم را اینگونه بسازید؟- كار تولید فیلم از حدود سه سال قبل شروع شد و در آن زمان هنوز نسخههای سه بعدی انیمیشنهایی مثل «بالا» و «عصر یخی3» با استقبال تماشاگران روبهرو نشده بود. من و همكارانم در همان مراحل اولیه و مقدماتی كار تولید «شرك 4» تصمیم گرفتیم آنرا به صورت سه بعدی تهیه كنیم. احساس اولیهام این بود كه «شرك» سه بعدی میتواند تأثیر بیشتر و بهتری بر بینندگان خود بگذارد. برای این كار با «جیمز كامرون» كارگردان (كه آن زمان در حال ساخت نسخه سه بعدی «آواتار» بود) تماس گرفتم. او صحنههایی از فیلمش را برای ما نمایش داد. خیلی جالب بود و همه چیز كاملاً طبیعی و واقعی به نظر میرسید. بعد از دیدن این صحنهها، دیگر مطمئن بودم كه میخواهم «شرك 4» را به صورت سه بعدی بسازم. • نگران آن نبودید كه در این حالت توجه تماشاگران بیشتر از قصه به فناوری آن جلب شود؟- خیر. در مجموعه فیلم «شرك» همیشه این قصه است كه حرف اول را میزند. فناوری هم در خدمت این قصه قرار میگیرد و نه چیزی بیشتر از آن. قبل از این از سازندگان« شرك» این سؤال را میپرسیدند كه آیا كامپیوتری بودن انیمیشن شرك، قصه آن را تحت تأثیر قرار نمیدهد؟ و حالا همین سؤال درباره فناوری سه بعدی پرسیده میشود. من و همكارانم مدت زیادی روی قصه فیلمنامه كار كردیم. كار روی فیلمنامه بیش از یك سال طول كشید. شما اگر به زمانی كه ما صرف كل تولید فیلم كردیم (یعنی چهار سال) نگاه كنید، متوجه میشوید كه وقت زیادی برای فیلمنامه آن گذاشتیم. اگر قصه شما ضعیف باشد، هیچ فناوری پیشرفتهای نمیتواند تماشاچی را به طرف خودش بكشد. • زمان تولید فیلم، قصه آن را به صورت كامل فاش نكردید.- هدف اصلی، خلق هیجان بیشتر برای تماشاگران آن است. ما هر چه در باره قصه اطلاعات كمتری به بیننده بدهیم، او فیلم را با هیجان بیشتری دنبال میكند. البته قصه قسمت جدید، چند شخصیت (كاراكتر) تازه وارد دارد كه امیدوارم بچهها و خانوادههایشان بپسندند. حادثهپردازی این قسمت هم بیشتر از قسمتهای قبلی است و شرك در این قسمت دست به یك سری تعقیب و گریز با نمك میزند. • شخصیتهای اصلی قصه كه تغییر زیادی نكردهاند؟- خیر. آنها همان آدمها و موجودات قسمتهای قبلی هستند كه به مسائل قصه قسمت جدید واكنشهای متفاوتی نشان میدهند. • با توجه به اینكه «شرك 4» سه بعدی است، تماشاگران به صورت مستقیم وارد ماجراهای شرك و دوستان او میشوند.- من هم همین را میخواستم. بچههای زیادی را در طول این چند سال دیدم كه میگفتند میخواهند روی پرده سینما در كنار شرك و خر پرحرف او باشند. فناوری سه بعدی این امكان را به همه ما میدهد تا بچهها هنگام تماشای فیلم، احساس كنند در دل ماجرا قرار دارند و همراه شرك و دوستان او هستند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]