تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جدول تعرفه هاي آب و برق سخت تر از مندليف


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جدول تعرفه هاي آب و برق سخت تر از "مندليف"
فتاح گفت: وزارت نيرو يك وزارتخانه آباد است و دولتهاي قبلي و فعلي زحمات بسياري براي آن كشيده اند، چراكه نخبگان كشور در اين وزارتخانه گرد هم آمده اند. بنابراين، مي توان به جرات از عملكرد اين وزارتخانه و مهندسان كشور شاغل در آن دفاع كرد.
وزير نيرو با مطرح كردن گلايه هاي خود از برخي اعضاي كابينه و انتقاد از واقعي نشدن قيمت آب و برق در كشور، گفت : جدولي كه هم اكنون در وزارت نيرو بابت قيمت آب و برق به بخشهاي مختلف كشور تنظيم شده به مراتب سخت تر از جدول "مندليف" است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرويز فتاح امروز در جلسه پايش مستمر اجراي سياستهاي اصل 44 قانون اساسي در اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اينكه هر زمان كه وزارت نيرو از افزايش تعرفه هاي آب و برق در دولت صحبت به ميان مي آورد، همه مخالف هستند و به بنده فشار وارد مي كنند، با ذكر مثالي در اين باره اظهارداشت: به عنوان مثال، وزير ارشاد بابت تخفيف در قيمت آب و برق مساجد، وزير آموزش و پرورش درباره قيمت آب و برق مدارس و وزير كشاورزي در خصوص آب و برق بخش كشاورزي مذاكره مي كنند و مخالف افزايش قيمت هستند.

جدول وزارت نيرو سخت تر از جدول "مندليف"
وزير نيرو افزود: بر اين اساس، جدولي كه هم اكنون در وزارت نيرو بابت قيمت آب و برق به بخشهاي مختلف كشور تنظيم شده به مراتب سخت تر از جدول "مندليف" است و هر فرد بايد بسيار كارآزموده باشد كه بتواند بفهمد در اين جدول چه مي گذرد، چراكه همه دستگاهها و بخشهاي مختلف كشور خود را به شلنگ نفت وصل كرده اند و با يارانه به اداره خود مي پردازند.

وي تصريح كرد: وزارت نيرو از بابت اينكه بتواند از مازاد درآمدهاي نفتي بابت سرمايه گذاري در صنعت آب و برق بهره گيرد توقعي ندارد چراكه اين پول يارانه شده و در بخشهاي مختلف هزينه مي شود.

فتاح گفت: وزارت نيرو يك وزارتخانه آباد است و دولتهاي قبلي و فعلي زحمات بسياري براي آن كشيده اند، چراكه نخبگان كشور در اين وزارتخانه گرد هم آمده اند. بنابراين، مي توان به جرات از عملكرد اين وزارتخانه و مهندسان كشور شاغل در آن دفاع كرد.

وي با تاكيد بر ضرورت در نظر گرفتن منطق اقتصادي در واگذاري نيروگاهها گفت: اگر چند سال قبل و در ابتداي كار دولت نهم از بنده سئوال مي شد كه آيا حاضر هستي به عنوان يك سرمايه گذار بخش خصوصي نيروگاهها را خريداري كنيد پاسخ من منفي بود اما حال به جرات مي توان ادعا كرد كه شرايط نيروگاهها بسيار مطلوب و خريد آنها سود آور است.

هدف از واگذاري فخر فروشي در جامعه نيست
وزير نيرو گفت: هدف از واگذاري فخر فروشي در جامعه نيست كه به عنوان يك وزير عملكرد به ظاهر خوبي در واگذاريها ارائه دهم، بلكه هدف ارتقاي كشور و چرخش حرفه اي چرخ اقتصاد است؛ همانند بازار بزرگ تهران كه هيچ باري را بر روي جامعه ندارد چراكه خصوصي است و روزانه هزاران ميليارد تومان در اين بازار جابه جا مي شود، دليل اين امر حضور بخش خصوصي و تبعيت از مكانيزمهاي تنظيم بازار است.

وي ادامه داد: اين فلسفه كار حرفه اي است و صنعت برق نيز تا دهه 40 چنين مكانيسمي داشت، برق يك كالاي لوكس بود كه دولت از بابت آن مي توانست درآمدزايي داشته باشد، مردم نيز بهينه مصرف مي كردند اما حال به دليل ارزاني قيمت اين كالا هدرروي در آن بسيار است.

وزير نيرو گفت: اگر قرار بر واگذاري نيروگاهها در شرايط اقتصادي بدي باشد، بايد به طور قطع انتظار داشت كه بخش خصوصي استقبالي نكند چراكه اگر غير از اين باشد بايد در عقل بخش خصوصي شك كرد. بايد اجازه دهيم كه واگذاري دو نيروگاه صورت گيرد تا مشاهده كنيم اين واگذاريها چه گلي بر سر صنعت برق كشور مي زند، سپس با تامل بيشتري به واگذاري بقيه نيروگاهها بپردازيم.

آغاز واگذاري مزايده اي نيروگاهها
فتاح گفت: دو نيروگاه خليج فارس و سهند تا پايان سال به بخش خصوصي واگذار مي شوند چراكه قصد نداريم واگذاري را شتابزده صورت دهيم ابتدا بايد ديد واكنش بازار نسبت به فروش مزايده اي اين دو نيروگاه چيست تا بتوان با منطق اقتصادي در خصوص واگذاري 10 نيروگاه ديگر تصميم گيري كرد.

از عملكرد نيروگاههاي كشوردفاع مي كنم
وي اظهار داشت: اگر واگذاريها با تامل صورت نگيرد مصيبت بزرگي براي كشور حاصل مي شود، اما در مجموع، به عنوان وزير نيرو از عملكرد نيروگاههاي كشور به جديت دفاع مي كنم چراكه راندمان اين نيروگاهها مطابق با دنيا است و تجهيزات صنعت برق كه در داخل كشور ساخته مي شود نيز برابري با تجهيزات ساير كشورهاي معتبر و صاحب نام دنيا از جمله آلمان دارد.

وزير نيرو ادامه داد: اگر واگذاريها صورت گرفت و بعد از آن 2 هزار مگاوات نيروگاه كشور به هر دليلي خوابيد تكليف چيست؟ بالاخره بايد تدبيري انديشيد كه كار به خوبي به سرانجام رسد، ضمن اينكه با توجه به ارزش بالاي نيروگاهها (300 تا 500 ميليارد تومان به ازاي هر واحد نيروگاهي) قصد نداريم بين المال را به راحتي واگذار كرده و شاهد بهره وري نباشيم.

فتاح در پاسخ به اين سئوال كه چرا شبكه هاي برق كشور فرسوده است، تاكيد كرد: دولتها در تمامي نقاط دنيا يكبار وارد ساخت شبكه هاي برق مي شوند، در مراحل بعدي ترميم آنها مستلزم تامين هزينه است، دراين راستا نه دولت اجازه مي دهد كه قيمتها واقعي شده و منابع مالي به بخش صنعت برق واريز شود تا اين كارها صورت گيرد و نه مجلس موافق است بنابراين شبكه هاي فرسوده روي دست وزارت نيرو مانده است.

به گفته وي، وزارت نيرو براي پاسخگويي به نياز روز افزون برق كشور و جبران كمبودها بايد سالانه 5 هزار مگاوات نيروگاه را وارد مدار كند كه بر اين اساس اگر قصد بالا بردن ذخيره برق كشور را داشته باشيم بايد سرمايه گذاري كنيم، در حاليكه ذخيره برق كشور به نحوي است كه به زحمت مي توانيم با كاهش فركانس پاسخگوي پيك تابستان باشيم.

وزير نيرو اظهار داشت: براساس اصول قانون اساسي وزارت نيرو اجازه واگذاري شبكه هاي توزيع برق را ندارد ،ضمن اينكه در بخش آب نيز اجازه واگذاري شبكه هاي اصلي آب نيز صادر نشده است.

ظرفيت برق كشور
وي افزود: هم اكنون 22 ميليون مشترك برق و 17 ميليون مشترك آب و انشعاب فاضلاب در كشور وجود دارد كه هدف ما اين است كه تمامي آحاد مردم از آب و برق با كيفيت و دائمي برخوردار شوند، اين درحالي است كه هم اكنون 51 هزار و 500 مگاوات ظرفيت نصب شده نيروگاهي در كشور وجود دارد كه تا تابستان سال آتي نيز 3 هزار مگاوات ديگر به اين ظرفيت اضافه خواهد شد.

98 سد به صورت همزمان درحال ساخت است
به گزارش مهر ، فتاح از در حال ساخت بودن 98 سد به صورت همزمان در كشور خبرداد و تصريح كرد: مطالعات لازم براي احداث 175 سد در كشور به اتمام رسيده كه اگر اعتبارات لازم تامين شود قطعا مي توان عمليات اجرايي را شروع كرد و به نوعي ادعا نمود كه تمامي آبهاي كشور اعم از مرزي و سطحي را مهار كرده ايم.

وزير نيرو گفت: وزارت نيرو سالانه به 10 هزار ميليارد تومان براي هزينه كرد در امور آب و برق نياز دارد كه 5 هزار ميليارد تومان آن از دولت و معادل آن نيز از منابع داخلي و درآمدهاي وزارت نيرو از محل فروش آب و برق تامين مي شود، از سوي ديگر 1500 ميليارد تومان نيز براي هزينه هاي جاري اين وزارتخانه نياز است كه در مجموع مي توان گفت كه 8 هزار و 500 ميليارد تومان از سوي بخش خصوصي و غيردولتي تامين مي شود.

وي با انتقاد از واقعي نبودن قيمتهاي آب و برق تصريح كرد: پايين بودن قيمت انرژي، كشور را به جولانگاه وسائل پرمصرف وارداتي تبديل كرده است كه متاسفانه هيچ كس به اين امر توجه ويژه اي ندارد و مردم نيز در خريدهاي خود تنها به ظاهر و قدرت وسائل برقي توجه دارند.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن