تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819329304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرارداد جديد همكاري‌ نظامي بين مسكو و دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: قرارداد جديد همكاري‌ نظامي بين مسكو و دمشق
روسيه و سوريه قراردادي در مورد فروش ۳۶ فروند هواپيماي رزمي-آموزشي «ياك-۱۳۰» روسي به ارزش ۵۵۰ ميليون دلار امضاء كردند.
آفتاب: روسيه و سوريه قراردادي در مورد فروش ۳۶ فروند هواپيماي رزمي-آموزشي «ياك-۱۳۰» روسي به ارزش ۵۵۰ ميليون دلار امضاء كردند.

به نقل از روزنامه «كامرسانت»، روسيه و دمشق قرارداد جديدي در خصوص فروش ۳۶ فروند هواپيماي رزمي-آموزشي «ياك-۱۳۰» امضاء كرده‌اند. اين قرارداد بلافاصله بعد از آنكه مقامات دمشق پيش پرداخت آن را بپرازد، اجرا خواهد شد.

يك مقام شركت «راس آبارون اكسپورت» با اعلام خبر امضاي اين قرارداد بين مقامات مسكو و دمشق گفت: در ماه دسامبر طرفين كارهاي اوليه مربوط به اين قرارداد را نموده و در نهايت اين قرارداد به امضاء رسيد. به گفته وي، ارزش كلي اين قرارداد حدود ۵۵۰ ميليون دلار (تقريبا ۱۵.۳ ميليون دلار براي هر هواپيما) است.

به گفته منابع خبري، بر اساس توافقات بين طرفين صورت گرفته، كارخانه هواپيماسازي ايركوتسك روسيه وظيفه ساخت ۵۵ فروند هواپيماي رزمي-آموزشي «ياك-۱۳۰» را به سفارش شركت «راس آبارون اكسپورت» دارد.

البته كارشناسان معتقدند كه اين قرارداد فروش سلاح و تجهيزات نظامي به سوريه ممكن است سرنوشت قراردادهاي نظامي روسيه با ليبي را پيدا كند كه بعد از اعمال تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل مقامات مسكو را وادار كرد كه از اجراي آنها صرف‌نظر كند كه در پي آن خسارت مالي بالغ بر ۴ ميليارد دلار به روسيه وارد شد.

ضمن اينكه "ويكتوريا نولاند" سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريكا روز دوشنبه اعلام كرد كه مقامات واشنگتن قصد دارند از روسيه در مورد فروش هواپيماهاي روسي به سوريه توضيح بخواهند.

نولاند گفت: ما خبر مربوط به فروش هواپيماهاي روسي به دمشق را شنيده ايم. ما بيش از يك ماه است كه نگراني شديد خود را از ادامه همكاري نظامي روسيه با سوريه اعلام كرده و معتقديم كه هر كشوري كه با دولت سوريه به تجارت تسليحات نظامي مي‌پردازد، بايد در اين مورد دوباره فكر كرده و تجديد نظر كند، چرا كه اين كشور از لحاظ تاريخي در جهت درستي قرار ندارد و اين تسليحات ممكن است بدست افراد نادرست افتاده و از آنها استفاده نابجا شود.

كد مطلب : 143830

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن