تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمارش معكوس براي آغاز سي‌امين جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شمارش معكوس براي آغاز سي‌امين جشنواره فيلم فجر
سينما و تلويزيون > جشنواره - گروه ادب و هنر:
درحالي‌كه كمتر از 10 روز تا آغاز سي‌امين جشنواره فيلم فجر باقي‌مانده است، سينماگران براي حضور در ضيافت بزرگ سينماي ايران آماده مي‌شوند؛ سينماگراني كه طبق اعلام دبير جشنواره فقط تا 7 بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه سي‌امين جشنواره فيلم فجر تحويل دهند.

امسال 32 فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران به نمايش درمي‌آيند كه يك ركورد براي جشنواره محسوب مي‌شود ولي با وجود پذيرفته شدن اين تعداد فيلم در بخش رقابتي، هنوز هم سازندگان برخي فيلم‌ها در تلاش براي پذيرفته شدن در بخش مسابقه هستند. در چند روز اخير سازندگان فيلم‌هاي «اكباتان» و «پنهان» در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها از شايستگي حضور اين فيلم‌ها در بخش مسابقه سخن گفته‌اند. اين فيلم‌ها در بخش آيينه سينماي ايران پذيرفته شده‌اند.

ويژگي بارز جشنواره امسال، غيبت بزرگان و حضور پرتعداد سينماگران نسل جوان است؛ كارگرداناني كه بايد با چند چهره شاخص نسل ميانه رقابت كنند.

درحالي‌كه امسال اغلب كارگردانان شاخص و مطرح سينماي ايران در جشنواره حضور ندارند، استقبال از پيش‌فروش بليت‌ها فوق‌العاده بوده است؛ اتفاقي كه بايد آن‌را بيشتر ناشي از نظم حاكم بر جشنواره امسال دانست.

استقبال گسترده از بليت‌هاي بخش مسابقه

دبير سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از استقبال مردمي از پيش فروش بليت‌هاي بخش مسابقه سينماي ايران در ساعات اوليه و تلاش براي برگزاري نشست‌هاي مطبوعاتي براي آثار بخش آيينه سينماي ايران خبر داد.

محمد خزاعي در ارتباط با پيش فروش بليت‌هاي جشنواره فيلم فجر به خبرنگار مهر گفت: ما امسال نسبت به دوره‌هاي قبل درصدي را براي پيش فروش اضافه نكرديم. فيلم‌هاي بخش مسابقه در ساعات اوليه فروش اينترنتي با استقبال زيادي روبه‌رو شدند به‌طوري‌كه بليت بيشتر سالن‌هاي سينمايي خريداري شد.

وي افزود: بخش نگاه نو (فيلم‌هاي اول) و آيينه سينماي ايران نيز با استقبال خوبي روبه‌رو بودند، اما بخش جلوه گاه شرق يا جشنواره جشنواره‌ها طبيعتا كمتر مورد توجه قرار گرفت، اما استقبال صددرصدي از فيلم‌هاي بخش مسابقه سينماي ايران بود.

دبير جشنواره فيلم فجر ادامه داد: ما امسال درصد بيشتري را براي فروش بليت در گيشه‌هاي سالن‌هاي سينمايي همزمان با برپايي جشنواره در نظر گرفتيم تا افرادي كه نتوانسته‌اند پيش خريد اينترنتي كنند در زمان نمايش آثار مورد نظرشان به سالن‌ها مراجعه كنند.وي درباره فيلم‌هاي سه‌بعدي گفت: استقبال از فيلم‌هاي سه‌بعدي نيز جالب توجه بود، اما به‌دليل اينكه شايد اطلاع‌رساني نسبت به اين موضوع كمتر صورت گرفته و مخاطبين اطلاعات لازم را در اين زمينه ندارند، من از دوستان درخواست كردم گيشه فروش بليت‌هاي اين بخش روي سايت همچنان باز باشد.

خزاعي درباره جوايزي كه پيش از اين در نشست مطبوعاتي اعلام كرده بود كه ممكن است به بخش فيلم‌هاي آيينه سينماي ايران تعلق بگيرد، گفت: بر اساس آيين‌نامه جشنواره فيلم فجر دبير مي‌تواند در اين بخش يك يا 2جايزه اهدا كند يا خير اما در ارتباط با اهداي اين جوايز در روزهاي پاياني تصميم‌گيري خواهد شد.وي افزود: تلاش مي‌كنيم شرايطي ايجاد كنيم تا براي فيلم‌هاي بخش آيينه سينماي ايران نيز نشست مطبوعاتي برگزار شود. البته مركز گسترش سينماي مستند و تجربي هم در نظر دارد براي فيلم‌هاي مستند نشست برگزار كند ولي نمايش اين آثار همزمان با فيلم‌هاي بلند در سالن ديگر برج ميلاد است. اين موضوع نياز به برنامه ريزي دارد.

خزاعي درباره استقبال از بليت‌هاي بخش مستند جشنواره فجر گفت: نمايش فيلم‌هاي مستند در بهترين سينماها همچون آزادي، فلسطين و فرهنگ برگزار مي‌شود، اما همانطور كه مي‌دانيد آثار مستند هميشه مهجور هستند. اين آثار مخاطبين خاصي همچون دانشجويان، روشنفكرها يا اهالي سينما دارد.؛با توجه به اين موضوع استقبال نسبتا خوبي داشتيم.

وي تأكيد كرد: نسبت فروش بخش مسابقه مستند به سال‌هاي گذشته بيشتر بوده است ، زيرا اسامي مطرحي از فيلمسازان مستند در اين بخش حضور دارند، اما اگر بخواهيم با بخش‌هاي ديگر جشنواره فجر امسال مقايسه كنيم، استقبال كمتر بوده است.

محمد خزاعي درباره وضعيت نمايش مستند‌هاي بخش مسابقه جشنواره فجر نيز گفت: همه 20مستند بخش مسابقه همزمان با فيلم‌هاي سينمايي بلند در يكي از سالن‌هاي كوچك برج ميلاد به نمايش در مي‌آيد، البته براي مستندها جلسه پرسش‌ و پاسخ نداريم.

وي در شرح چرايي عدم برگزاري جلسات پرسش و پاسخ براي مستندهاي بلند به فارس گفت: به‌دليل اينكه فيلم‌هاي سينمايي و مستندها همزمان به نمايش در مي‌آيند، بنابراين خبرنگاران نمي‌توانند هم در جلسات پرسش و پاسخ سينماي داستاني و هم در جلسات نقد مستندهاي بلند شركت كنند. در حقيقت ظرفيت برگزاري اين جلسات به‌طور همزمان وجود ندارد. گرچه در اين راستا پيشنهادهايي شده است و ما در حال بررسي هستيم و اگر زمان‌بندي اجازه دهد ممكن است جلسات پرسش و پاسخ براي مستندها نيز برگزار شود.

وي در پايان گفت‌وگو درباره مجري مراسم افتتاحيه گفت: در 9 يا 10‌بهمن‌ماه نام مجري افتتاحيه طبق زمان‌بندي اعلام مي‌شود، اگر در جايي نام افرادي براي اجراي اين مراسم عنوان شده است بايد بگويم اينها حواشي و نمك جشنواره است.

تحويل بليت به نهادها و سازمان‌ها

با پايان تحويل بليت‌هاي پيش‌فروش شده به مخاطبان سينما و دانشجويان، نهادها و سازمان‌ها نيز امروز ( دوشنبه) مي‌توانند با مراجعه به پرديس ملت، بليت‌هاي خود را دريافت كنند.
نمايندگان اين تشكل‌ها، مي‌توانند با داشتن نامه رسمي از سازمان مربوطه‌، بليت دريافت كنند.
به گفته مسئولان بخش پيش‌فروش اينترنتي بليت‌هاي جشنواره سي‌ام، اگر نهادي در زمان مقرر موفق به دريافت بليت نشده، با آنها تعامل خواهد شد تا بليت‌ها به دست‌شان برسد.

تجليل از خانواده شهيد احمدي‌روشن

در حاشيه برگزاري افتتاحيه كنفرانس بيداري اسلامي و سينما، مراسم تجليل از خانواده شهيد مصطفي احمدي‌روشن، دانشمند شهيد هسته‌اي ‌كشور برگزار مي‌شود.

مراسم تجليل از خانواده شهيد مصطفي احمدي‌‌روشن يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين افتتاحيه است. در اين مراسم ميهمانان حاضر، مديران و مقامات با تجليل از شهيد احمدي‌روشن بر مظلوميت ايران در برابر اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي تأكيد و تروريسم جهاني را محكوم مي‌كنند.

نماينده كانادا در اسكار به فجر مي‌آيد

فيلم «آقاي لازار» ساخته فيليپ فالاردو از جمله فيلم‌هايي است كه در بخش جشنواره جشنواره‌ها به نمايش در مي‌آيد.
آقاي لازار به كارگرداني فيليپ فالاردو از كشور كانادا، نماينده كانادا در بخش اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان بود كه به فهرست كوتاه اوليه نامزدهاي اسكار راه پيدا كرد.

اين فيلم فرانسوي‌زبان داستان بشير لازار، يك پناهنده الجزايري در مونترال است كه پس از مرگ معلم كلاس ششم يك مدرسه جايگزين او مي‌شود. او سعي مي‌كند كلاس را به شرايط عادي برگرداند درحالي كه هيچ كس از گذشته تلخ او خبر ندارد. فيلم برنده 2جايزه از جشنواره بين‌المللي فيلم والادوليد است.

كارگردان روزگاري در آناتوليا در تهران

نوري بيگله جيلان كارگردان فيلم برجسته «روزگاري در آناتوليا» در جشنواره فجر حضور مي‌يابد. نوري بيلگه جيلان، كارگردان سرشناس تركيه‌اي از جمله كارگرداناني است كه در بخش جشنواره جشنواره‌ها با آخرين ساخته‌اش فيلم روزگاري در آناتوليا حاضر است، به ايران مي‌آيد تا همراه با تماشاگران ايراني به تماشاي فيلمش بنشيند.

آخرين ساخته او محصول مشترك كشورهاي تركيه و بوسني‌هرزگوين است كه در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسكار نماينده تركيه در بخش فيلم خارجي‌زبان بود و در جشنواره كن جايزه بزرگ هيأت داوران را به‌طور مشترك با «پسري با دوچرخه» به كارگرداني لوك و ژان‌پي‌ير داردن دريافت كرد.

بليت‌هاي 20درصد ظرفيت سينماها در گيشه فروخته مي‌شوند

مدير امور سينماهاي جشنواره فيلم فجر گفت: 20درصد از ظرفيت سالن‌هاي نمايش به فروش گيشه اختصاص خواهد داشت و مخاطبان مي‌توانند با حضور در گيشه سينماهاي مردمي از فيلم‌هاي جشنواره استفاده كنند.

محمدرضا فرجي درباره تعداد صندلي‌هاي اختصاص يافته به جشنواره فيلم فجر گفت: جشنواره امسال با در اختيار داشتن 13308صندلي، فيلم‌هاي جشنواره را به نمايش مي‌گذارد. از اين تعداد 3000صندلي در اختيار ارگان‌ها و نهادها، اهالي مطبوعات، هنرمندان و... خواهد بود و 10308 صندلي در اختيار نمايش مردمي خواهد بود. وي در ادامه به تعداد سالن‌هاي نمايش مردمي اشاره كرد و گفت: به سالن‌هاي نمايش‌دهنده فيلم‌هاي مردمي كه پيش از اين اعلام شد، 2سالن ايوان‌شمس براي نمايش فيلم‌هاي سه‌بعدي و سالن اصلي اريكه ايرانيان با ظرفيت 960صندلي اضافه شده است.

فرجي در ادامه به اختصاص سالن‌نمايش به انجمن‌ها از جمله انجمن سينماگران مستقل اشاره كرد و گفت: امسال انجمن‌ها سالن نمايش مستقل در اختيار نخواهند داشت و همگي در سالن هنرمندان حضور خواهند داشت.

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن