تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا پرستي با نيتي به ظاهر خيرخواهانه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آمريكا پرستي با نيتي به ظاهر خيرخواهانه
خبرگزاري فارس: نكته برجسته اينجاست كه آمريكا خود را خير مطلق و حامي و نجات دهنده جهان مي‌خواند و با ايجاد نمادسازي شر در دنيا، به دنبال اهداف اصلي خود است و در اين بين اقدامات خود را نجات بشر از سقوط قلمداد مي‌كنند.


به گزارش گروه فضاي مجازي فارس به نقل از ارزشي‌ها http://news.arzeshiha.ir/ چند روز پيش در خبرها آمد كه ناو آمريكايي، ملوانان (ماهيگيران) ايراني را از دست دزدان دريايي نجات داد و اين خبر سبب شد برخي سايت‌هاي وابسته به آمريكا نوشتند "مرگ بر آمريكايي كه ملوانان ما را نجات داد". نكته درست اينجاست آمريكا تا كنون چه عملي خوبي در شأن ايران انجام داده است.

با مرور تاريخ معاصر ايران كه در آن حضور آمريكايي‌ها را شاهد هستيم، علي رغم تبليغات حجيم رسانه‌اي چهره زيبايي كه نشان از انسان دوستي دولتمردان اين كشور باشد، ديده نشده است.

تاريخ حضور دولتمردان آمريكايي در منطقه خاورميانه و بويژه سرزمين ايران به بعد از جنگ جهاني دوم بر مي گردد، زمانيكه بريتانياي كبير به دليل آسيب هاي اين جنگ، ديگر نه توان مالي داشت و نه آن قدرت بلامنازه پيشين بود كه به تنهايي بتواند منطقه خاورميانه را اداره كند.

از اين رو در اين دوره شاهد قدرت‌گيري ايالات متحده در صحنه جهاني هستيم و در اين جهت دولتمردان آمريكايي به دنبال افزايش قدرت خود در آمدند و به رقابت‌ با انگليسي‌ها در منطقه خاورميانه پرداختند و اهم اين رقابت را در دستيابي به منابع نفت منطقه به ويژه ايران مي توان مشاهده كرد.

در اين بين ايالات متحده با مطرح نمودن انديشه هاي تضاد خير و شر در دنيا، خود را به عنوان خير جهان مطرح مي‌سازد و كساني كه در برابر گفتمان حاكم بر جهان ايستادگي و مقاومت نمايد را شر محسوب مي‌نمايد و بدين سبب دست به اقداماتي براي مهار و نابودي اين مفهوم ساخته ذهن خود، مي‌زند و براي موجه ساختن آن به اقدامات خود ، رنگ بشر دوستانه و خير خواهانه مي بخشد.

يكي از اين دست اقدامات انسان دوستانه ايالات متحده آمريكا كه در آن زمان يعني اوج رقابت كمونيسم با ليبراليسم مواجه هستيم، سقوط دولت مردمي دكتر مصدق بود كه به گفته خود دولتمردان آمريكايي دليل آنها نجات ايران از دست كمونيسم بود، اما نكته برجسته اينجاست كه آمريكا خود را خير مطلق و حامي و نجات دهنده جهان مي‌خواند و در مقابل، ايدئولوژي كمونيسم را شيطان و شر مطلق توصيف مي‌كند كه به دنبال انحطاط جهان است.

ما در اين نوشتار به دنبال اين نيستيم كه به طرفداري از كمونيسم بپردازيم بلكه هدف نگاهي موشكافانه به اين نگرش دولتمردان آمريكايي است كه با ايجاد نمادسازي شر در دنيا، به دنبال اهداف اصلي خود مي‌باشد و در اين بين اقدامات خود را نجات بشر از سقوط قلمداد مي‌كنند.

هنوز زماني زيادي از ماجراي سقوط دولت مردمي نگذشته بود كه نيات شوم اين دولت مردم دوست بر ايرانيان نمايان شد، چراكه با سقوط دولت در كودتاي سال 1332 زمينه هاي تسلط دوباره بر نفت اين سرزمين، كه پيش تر ملي شده بود، محقق شد. در اين زمان شاهد سهم‌خواهي قدرت جديدي با نام ايالات متحده در كنسرسيوم نفتي ميان انگليس و ديگر دوستان اروپايي آن هستيم كه نشان از هدف والاي اين عمل بشردوستانه دولتمردان آمريكايي داشت!

با روي كار آمدن دوباره محمدرضا شاه به عنوان حاكم ايران، او خود را مديون اين عمل بشردوستانه مي‌دانست. بدين سبب با آمريكائيان، قراردادهايي براي نجات منطقه خاورميانه از گسترش ديدگاه‌هاي شيطاني كمونيسم به امضاء رساند. پيمان بغداد از اين دست قراردادها بود كه بعدها با خروج عراق به سنتو تغيير نام داد.

در كنار اين پيمان، با اتخاذ سياست دو ستوني ازسوي نيكسون، ايران به عنوان بازوي نظامي آمريكا سعي در كمك به نيات بشر دوستانه آمريكا در منطقه داشت و به جنگ عوامل شيطان آن روز يعني جنگ با كمونيسم پرداخت و حتي براي از بين بردن نيات شوم و غير بشردوستانه مردم ويتنام، به جنگ ويتنام نيز نيرو فرستاد.

همچنين اگر بخواهيم لب به سخن بازكنيم دريايي از خدمات به ظاهر بشر دوستانه دولتمردان آمريكايي و متحد آن يعني انگليس در ذهن‌ها متبلور مي‌شود. از ايجاد ساواك گرفته تا قانون كاپيتالاسيون، و خيلي‌ موارد ديگر كه شاهد آن روايت تاريخ است را مي توان به عنوان اين به ظاهر خدمات نام برد.

در اين دوران محمدرضا شاه كه از نيات خيرخواهانه دوستان آمريكايي خويش آشنا شد بخش اعظم درآمد نفتي ايران كه مي‌توانست براي آباداني كشور استفاده نمايد، براي اجراي اين نيات بشردوستانه صرف نمود و با خريد تجهيزات نظامي آمريكايي براي مبارزه با شيطان دوران يعني شوروي و عوامل ديگر آن نظير عراق و مصر، تلاش نمود تا از ثواب اين اقدامات بي‌نصيب نماند.

به واقع، زبان قاصر از گفتن اين چنين اقدامات بشردوستانه دولتمردان آمريكايي است، چرا كه آمريكا خود را همواره داعيه دار پيامبري جهان مي‌داند و حتي مردم آمريكاي جنوبي و بخصوص نيكارگوئه نيز كه به دنبال ايجاد نظامي، مردمي بودند از اين نيات خيرخواهانه آمريكائيان بي‌نصيب نمادند.

با فروپاشي نظام ديكتاتوري پهلوي كه متحدي ارزشمند و در عين حال، پيروي از نيات بشر دوستانه آمريكا را سرلوحه خود قرار داده بود، سبب شد كه چالشي عظيم در برنامه هاي بشر دوستانه دولتمردان آمريكايي ايجاد شود. پس از انقلاب با حركت دانشجويان پيرو خط امام اسناد خدمات خيرخواهانه ديگر دولتمردان آمريكايي پيدا شد تا مردم ايران با اقدامات بشردوستانه دولتمردان آمريكايي آشنا شوند.

با تشكيل نظام جمهوري اسلامي و مطرح شدن گفتمان صدور انقلاب، اقدامات به ظاهر بشر دوستانه آمريكا با تحريك صدام به جنگ عليه ايران تداوم پيدا كرد. كمك‌هاي نظامي، مشاركت در جنگ نظير زدن سكوي‌هاي نفتي ايران و سقوط هواپيمايي مسافربري ايران همه و همه از اقدامات خيرخواهانه سياستمداران آمريكايي در آن دوران است.

مهم‌ترين تحريم آمريكايي‌ها پس از جنگ

عدم موفقيت آمريكا و هم‌پيمانانش در 8 سال دفاع مقدس، آنها را مجبور كرد كه براي پيگيري اهداف بشر دوستانه خود، تحريم عليه ايران را در صدر برنامه خود قرار دهند كه براي نمونه مي توان به قانون تحريم داماتو(تحريم شركت هايي كه در صنايع نفتي بالا دستي و پايين دستي ايران همكاري داشته باشند) اشاره كرد.

پس از يك دهه دوباره با وقوع حادثه 11 سپتامبر 2001 با موج جديدي از اقدامات به ظاهر بشر دوستانه آمريكا رو به رو مي‌شويم.

با اينكه ابهاماتي در وقوع طبيعي اين حادثه در افكار عمومي جهان وجود دارد، امريكايي‌ها از حادثه 11 سپتامبر استفاده لازم را نمودند و طبق اظهارات خودشان براي نجات جهان از دست شيطان صفتان القاعده به افغانستان حمله كردند.

قبل از حمله به عراق آمريكايي‌ها براي اقناع افكار عمومي جهان در اقدامي تعجب‌ برانگيز، دولت ايران را در كنار دو كشور كره شمالي و عراق قرار دادند. دو كشوري كه به ظاهر داراي سلاح كشتار جمعي بودند. اين مدعي از سوي دولتمردان آمريكا در حالي در سال 2002 مطرح ‌شد كه هيچ سندي دال بر داشتن سلاح هسته‌اي در ايران وجود نداشت.

شرور دانستن ايران از سوي جورج بوش سبب شد تا هم‌پيمانان اروپايي‌اش نيز با اين سياست به مخالفت بپردازند.

داستان حمايت‌هاي بشر دوستانه آمريكا در كشورهاي منطقه، اين كشور را تا جايي پيش ‌برد كه در سرزمينهاي مورد تجاوز خود دست به اقدامات خيرخواهانه‌اي نظير كشتن كودكان، زنان و غير نظاميان زد و همچنين در پاكستان نيز با هواپيماهاي بدون سرنشين خود بر اين اقدام بشردوستانه خود پافشاري نمود و بخشي از روستاهاي اين كشور را با خاك و خون يكسان ساخت.

اكنون نيز كه 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد، ايادي استكبار با ترور دانشمندان هسته‌اي ايران به اقدامات به ظاهر خيرخواهانه خود ادامه مي‌دهند تا جهان را به هدف و اصول والاي خود برساند.

در اين بين، نجات چند نفر از ماهيگيران ايراني از سوي ناو آمريكايي جاي كمي تامل دارد؛ چرا كه در بين اين همه اقدامات به ظاهرخيرخواهانه فوق، اين اقدام اخير نيز اگر در راستاي همان نيات بشردوستانه نباشد، جاي سوال دارد. اما هيچگاه اين چنين اقدامات از پيش پا افتاده اي كه هر كشوري بر انجام آن واقف است، نمي‌تواند درياي مواج اين چنين اقدامات به ظاهر بشردوستانه آمريكا در قبال ايران را به ‌آرامش وا دارد و سبب شود با يك پاك كن تمام اين خاطرات به ظاهر خيرخواهانه را از ذهن يك ايراني دوستار ميهن پاك نمايد.

بايد افزود وجود خاطراتي اين چنيني كه دولتمردان آمريكايي در ايجاد آن نقش داشتند سبب شد كه در ذهن‌ هر ايراني طرفدار ميهن، اين تنفر از دولتمردان آمريكايي نقش ببندد كه بايد گفت: "مرگ بر تو اي آمريكا".
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن