تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816789537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درهاي جشنواره موسيقي فجر به روي همه باز است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: درهاي جشنواره موسيقي فجر به روي همه باز است
موسيقي > جشنواره - گروه ادب و هنر- ندا انتظامي:
تا بيست‌وهفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر 4ماه زمان باقي مانده‌است.

اين دوره از جشنواره مانند دوره قبلي با رويكرد توجه به جوانان و كشف استعدادهاي جوان برگزار خواهد شد. علي ترابي كه با حكم مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌عنوان دبير اجرايي بيست‌وهفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر منصوب شده درباره اين موضوع گفت: «عموما جشنواره بايد سياست‌هاي كلي خودش را مشخص و ثابت كند.

اين سياست‌ها نبايد هرسال با توجه به استقبال يا عدم استقبال تغيير كند. با توجه به اينكه سال گذشته حركات مؤثري در جشنواره صورت گرفت و ما شاهد حضور جوانان بااستعدادي بوديم، تصميم گرفتيم كه در اين دوره هم اين سياست را ادامه بدهيم.»شعار حمايت از جوانان، شايد براي پركردن جاي خالي حضور هنرمندان حرفه‌اي موسيقي باشد كه سال‌هاست در جشنواره موسيقي فجر شركت نمي‌كنند. ترابي با اشاره به جايگاه هنرمندان حرفه‌اي موسيقي تصريح كرد: هنرمندان حرفه‌اي موسيقي، جايگاه و مخاطبان خودشان را در طول زمان پيدا كرده‌اند، بنابراين ديگر انگيزه‌اي براي حضور در جشنواره موسيقي فجر ندارند.

اما از سوي ديگر گروه‌هاي جوان كه به‌دليل مسائل و مشكلات اقتصادي و اطلاع‌رساني، فضاي كافي براي مطرح شدن در دنياي حرفه‌‌اي موسيقي را ندارند، با شركت در جشنواره موسيقي فجر مي‌توانند خودشان را مطرح كنند. اگر جشنواره موسيقي فجر تواني براي رشد كمي و كيفي موسيقي كشور دارد، بايد براي شناسايي اين استعدادهاي جوان صرف شود.او در ادامه درباره حضور چهره‌‌هاي سرشناس موسيقي در جشنواره افزود: درهاي جشنواره به روي افراد حرفه‌اي موسيقي باز است و ما از حضور آنان استقبال مي‌كنيم اما سياست اين جشنواره بر كشف استعدادهاي جوان و خلاق است؛ افرادي كه آينده موسيقي را خواهند ساخت.

حضور گروه‌هاي خارجي، يكي از نقاط قوت جشنواره خواهد بود

حكم دبيري حسن رياحي در اختتاميه بيست‌و‌ششمين جشنواره موسيقي فجر اعلام شد، با اين حال فراخوان جشنواره در شهريورماه امسال پس از 8ماه منتشر شد. ترابي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتشار ديرهنگام فراخوان تأثيري در انتخاب گروه‌هاي خارجي خواهد داشت گفت: امسال فراخوان را نسبت به سال‌هاي گذشته زودتر منتشر كرديم. در اين مدت هم كارهاي ارتباطي با گروه‌هاي خارجي به خوبي پيش رفته‌ است؛ به‌نظرم امسال حضور گروه‌هاي خارجي يكي از نقاط قوت جشنواره خواهد بود. در اين دوره ما از گروه‌هاي غيرحرفه‌اي خارجي براي شركت در جشنواره دعوت به عمل نياورده‌ايم. از سوي ديگر ما گروه‌هاي خارجي كوچك اما حرفه‌اي را به گروه‌هاي بزرگ خارجي اما غيرحرفه‌اي ترجيح داديم؛ به همين دليل در جشنواره شاهد اجراي چند گروه كوچك خارجي اما حرفه‌اي خواهيم بود.در فراخوان اين دوره از جشنواره و با توجه به سياست حمايت از جوانان گفته شده كه گروه‌هاي برگزيده رتبه اول در جشنواره‌هاي گذشته، نمي‌توانند در بخش رقابتي شركت كنند.

ترابي كه در سال86 مدير اجرايي ششمين جشنواره موسيقي جوان بود در اين باره تصريح كرد: فلسفه و حكمت رقابت در جشنواره اين است كه گروه‌هاي جديد و جوان توانايي خودشان را اثبات كنند. گروه موسيقي‌اي كه در دوره قبلي به اثبات رسيده‌ و برگزيده جشنواره هم بوده‌ است، ديگر نياز به تثبيت ندارد بلكه بايد حمايت شود و حمايت از اين گروه‌هاي برگزيده برعهده ماست كه آنان را رها نكنيم اما بايد فرصت ديده شدن را به ديگر گروه‌هاي جديد هم بدهيم.

هنوز آمار مشخصي از شركت‌كنندگان وجود ندارد

بيست‌و‌هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در بخش رقابتي شامل شاخه موسيقي كلاسيك ايراني، شاخه موسيقي كلاسيك غيرايراني، شاخه آواز جمعي، آهنگسازي(كلاسيك غيرايراني، پايان‌نامه، بخش ويژه: كلاسيك ايراني با موضوع دستاوردهاي انقلاب اسلامي) و بخش جنبي (گروه‌نوازي در انواع موسيقي كلاسيك ايراني، كلاسيك غيرايراني، آواز جمعي، پاپ، تكنوازي استادان، جشنواره جشنواره‌ها)، بخش بين‌الملل، بخش پژوهش و سخنراني خواهد بود. سرپرست سابق دفتر موسيقي كه سابقه مديريت اجرايي در بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، رياست بيست‌وششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر و رياست هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران را در پرونده كاري خودش دارد، در مورد تعداد شركت‌كنندگان جوان بخش رقابتي گفت: با توجه به اينكه زمان فراخوان جشنواره به پايان نرسيده است هنوز آمار مشخصي از شركت‌كنندگان وجود ندارد، خصوصا تجربه نشان داده‌است كه گروه‌ها در پايان زمان مشخص شده، اعلام آمادگي مي‌كنند.بيست‌و‌هفتمين جشنواره موسيقي فجر به دبيري حسن رياحي 24 تا 30بهمن‌ماه سال 1390برگزار مي‌شود.

يکشنبه|ا|2|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن