تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ركورد شكني و افزايش تعداد ورودي هاي المپيك در لندن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ركورد شكني و افزايش تعداد ورودي هاي المپيك در لندن
در حاليكه 6 ماه تا برگزاري بازي هاي المپيك 2012 لندن باقي مانده است، بانوان ورزشكار ايراني تاكنون موفق به كسب 6 سهميه حضور در اين بازي ها شده اند.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، سي امين دوره بازي هاي المپيك تابستاني 2012 به ميزباني شهر لندن برگزار مي شود و رقابت هاي انتخابي رشته هاي گوناگون نيز از تابستان سال 2009 آغاز شده و تا اين بازي ها ادامه دارد.

بانوان ورزشكار كشورمان براي اين رقابت ها تاكنون موفق به كسب 6 سهميه المپيك در رشته هاي تيراندازي، قايقراني، تكواندو،‌ پينگ پنگ و دو و ميداني شده اند. ضمن انكه در رشته هاي جانبازان و معلولين نيز بانوان ايران ايراني صاحب سهميه هايي نيز شده اند. در رقابت هاي تيراندازي قهرماني جهان در آلمان و در تابستان 89 مهلقا جان بزرگ و در مسابقات جام جهاني استراليا در فروردين سال 90 الهه احمدي صاحب 2 سهميه المپيك براي بانوان تيرانداز شده اند.

در رقابت هاي قايقراني انتخابي المپيك لندن كه به ميزباني پاييز امسال برگزار شد آرزو معتمدي موفق به كسب و سهميه المپيك لندن شد.

در رقابت هاي انتخابي تكواندو در قاره آسيا سوسن حاجي پور توانست در وزن سوم المپيكي در مسابقات تايلند تنها سهميه بانوان اين رشته را بدست آورد.

در مسابقات پينگ پنگ انتخابي المپيك در منطقه آسياي ميانه كه به ميزباني تهران برگزار شد لذا شهسواري المپيك لندن راه يافت.

و سرانجام آخرين سهميه المپيك تا به حال براي زنان ورزشكار ايراني توسط ليلا رجبي در ماده پرتاب وزنه و در رقابت هاي انتخابي داخل سالن تهران كسب شد.

*ركورد شكني بانوان براي ورود به لندن

از ميان سهميه هاي كسب شده در رشته هاي پينگ پنگ و دو و ميداني ايران براي نخستين بار راهي المپيك در بخش بانوان مي شود و از اين حيث ورزشكاران زن كشورمان ركورد شكني كرده اند.

*افزايش تعداد سهميه هاي بانوان

دو وميداي نيز براي نخستين بار راهي المپيك شده اند و اين شانس براي برخي رشته ها نيز وجود دارد.

*حضور بانوان ايراني در المپيك

با نگاهي به تاريخ بازي هاي المپيك زنان از سال 1900 براي نخستين بار وارد المپيك شده اند و امروز حضور بانوان در رشته هاي مختلف براي اكثر كشورها مفيد بود و آنها سهم بسزايي در كسب مدال براي تيم هاي خود داشته اند.

ايران براي نخستين بار در سال 1984 نخستين حضور المپيكي خود را در لندن تجربه كرد.

زنان ايراني در سه دوره با استفاده از وايلدكارت وارد رقابت هاي المپيك شده اند.

ليدا فريمان در المپيك 1996 آتلانتا،منيژه كاظمي در المپيك 2000 سيدني و نسيم حسن پور در المپيك 2004 آتن سه ورزشكار رشته تيراندازي بودند كه توانستند با استفاده از وايلدكارت سهميه ويژه كميته بين المللي المپيك براي كشورهاي نوپا در برخي از رشته ها راهي المپيك شده اند.

در المپيك 2008 پكن سارا خوش جمال فكري در تكواندو، هما حسيني در قايقراني و نجمه آبتين در تيراندازي باكمان حضور داشتند، كه از اين ميان سارا خوش جمال فكري به عنوان نخستين بانوي ورزشكار ايراني توسط سهميه المپيك به مسابقات پكن راه يافت.

ليلا فريمان در المپيك 1996 و هما حسيني در المپيك 2008 پرچمداران كاروان ورزش ايران بوده اند. /مح

خبرنگار: انسيه غلام بحري

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن