تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات آمريكا چه كسي رقيب اوباما در انتخابات 2012 است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: انتخابات آمريكا چه كسي رقيب اوباما در انتخابات 2012 است؟
جام جم آنلاين: در پي كناره‌گيري جان هانتسمن و ريك پري از صحنه رقابت‌هاي درون‌حزبي جمهوريخواهان براي انتخابات رياست جمهوري 2012 به ترتيب به نفع ميت رامني و نيوت گينگريچ اين سوال مطرح مي‌شود كه رقيب اصلي اوباما كيست؟


با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا، رسانه‌هاي خبري از كاهش شمار نامزدهاي جمهوريخواه انتخابات 2012 و كناره‌گيري به نفع ديگر نامزدها خبر مي‌دهند.

با وجود آن‌كه نظرسنجي‌ها از شانس بالاي فرماندار تگزاس در انتخابات رياست‌جمهوري 2012 خبر داده بودند اما انتشار يك ويدئوي تبليغاتي از ريك پري باعث كاهش محبوبيت وي و اعلام كناره‌گيري از صحنه رقابت‌ها به نفع نيوت گينگريچ، رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا شد.

پري روز جمعه در يك كنفرانس خبري در كاروليناي جنوبي گفت: به اين نتيجه رسيدم هيچ راهي براي شركت در انتخابات رياست‌جمهوري 2012 پيش روي من قرار ندارد و امروز كناره‌گيري خود را از صحنه رقابت‌ها رسما اعلام مي‌كنم و به نفع گينگريچ كنار مي‌روم.

وي افزود: هدف جمهوريخواهان نه‌تنها شكست اوباماست، بلكه روي كار آمدن رهبري محافظه‌كار است كه باعث ايجاد تغييرات واقعي در آمريكا شود و به نظرم نيوت گينگريچ رهبري محافظه‌كار است كه مي‌تواند تغييرات گسترده را براي آمريكايي‌ها به ارمغان بياورد.

تحليلگران اعلام كردند، انتشار ويدئوي تبليغاتي كه در آن پري اعلام كرده بود در آمريكا سربازان اجازه دارند همجنس‌گرا باشند اما كودكان اجازه ندارند كريسمس را جشن بگيرند و اگر رييس‌جمهور ايالات متحده شوم فورا به جنگ عليه مذهب پايان مي‌دهم، باعث شد تا از شمار حاميان فرماندار تگزاس كاسته شود و 500 هزار نفر با دادن امتياز منفي مخالفت خود را با نامزدي پري در انتخابات اعلام كنند.

پس از اعلام كناره‌گيري پري، نيوت گينگريچ ضمن قدرداني از فرماندار تگزاس از تمام طرفداران پري خواست تا در رقابت‌هاي انتخاباتي به وي راي دهند. كناره‌گيري پري به نفع نيوت گينگريچ به رييس سابق مجلس نمايندگان آمريكا كمك مي‌كند تا در انتخابات درون‌حزبي از شانس بالايي براي پيروزي در برابر رامني برخوردار باشد.

ريك پري در حالي كناره‌گيري خود را از صحنه رقابت‌ها اعلام كرد كه پيش‌تر ميشله بچمن و جان هانتسمن كناره‌گيري خود را از شركت در رقابت‌هاي انتخابات درون‌حزبي اعلام كرده بودند.

جان هانتسمن، فرماندار سابق ايالت يوتا 16 ژانويه با اعلام كناره‌گيري از رقابت‌هاي انتخاباتي رياست‌جمهوري آمريكا حمايت خود را از ميت رامني فرماندار سابق ماساچوست كه پيروز رقابت‌هاي درون‌حزبي ايالت‌هاي آيووا و نيوهمپشاير بود، اعلام كرد.

خبر تصميم هانتسمن براي كناره‌گيري از رقابت‌هاي انتخاباتي آمريكا در حالي منتشر شد كه وي در نظرسنجي انجام شده دو هفته گذشته تنها چهار درصد آراي مردم ايالت كاروليناي جنوبي را از آن خود كرده بود.

جان هانتسمن كه تا ماه آوريل به عنوان سفير ايالات متحده در چين فعاليت مي‌كرد، گفته بود: رييس‌جمهور آمريكا در زمينه اقتصادي با شكست روبه‌رو شده است.

اين اظهارات پس از آن مطرح مي‌شود كه اقتصاد آمريكا هم‌اكنون وضعيت خوبي ندارد و شرايط اقتصادي اين كشور در هفته‌هاي گذشته بسيار ضعيف شده و اوباما نيز به دنبال كشف دلايل اين اوضاع وخيم اقتصادي است.

در پي كناره‌گيري اين چند نامزد انتخاباتي شمار نامزدهاي جمهوريخواه كه آمادگي خود را براي رقابت با باراك اوباما اعلام كرده‌اند به چهار نفر رسيده است كه بيشترين شانس را ميت رامني، فرماندار پيشين ماساچوست دارد.

با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري سال 2012 آمريكا، كسب راي يهودي ‌ها هدف بزرگ نامزدهاي انتخاباتي است و نامزدها با تكرار ادعاهاي خود درباره برنامه هسته‌اي ايران و تاكيد بر تعهدات ايالات متحده در قبال امنيت رژيم اسرائيل تلاش مي‌كنند تا كاخ سفيد را تصاحب كنند.

در همين حال اوباما در جانبداري از اسرائيل و اقدامات تجاوزكارانه اين رژيم گفته است: تعهدات آمريكا و تعهدات من به اسرائيل و امنيت تل‌آويو شكننده نيست و هيچ دولتي در آمريكا تا به حال چنين حمايتي را از اسرائيل نداشته است.

ميت رامني در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استريت ژورنال در اظهاراتي خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران ادعا كرد: در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 به براندازي حكومت ايران مي‌انديشم.

رامني تنها چند روز پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌اي ايران در يك مناظره تلويزيوني در ادامه رويكرد خصمانه خود عليه كشورمان مدعي شد: در صورت پيروزي در انتخابات براي توقف برنامه هسته‌اي ايران هر اقدامي را حتي حمله نظامي انتخاب مي‌كنم.

در اين ميان، ريك سانتوروم نيز تلاش كرده است تا از صحنه رقابت‌ها عقب نيفتد و 13 ژانويه در كمپين خود در كاروليناي جنوبي در اظهاراتي كه بيانگر نقش واشنگتن در تروريسم بين‌المللي بود از طرح ترور دانشمندان هسته‌اي ايران استقبال كرد و بر تعهدات ايالات متحده در قبال امنيت رژيم اسرائيل تاكيد كرد. (مهر)

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن