تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816966533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد لاريجاني از هجوم سياستمداران به ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد لاريجاني از هجوم سياستمداران به ورزش
كارهاي ورزشي بايد در اختيار افراد متخصص باشد كه ابعاد آن را بشناسند و سياستمداران بايد كمك كنند، نه اينكه صندلي آنها را بگيرند تا كم كم مسائل ورزشي را ياد بگيرند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:عقلايي نيست برخي افرادي كه در امور ورزش صاحبنظر نيستند و سبقه سياسي دارند و يا زماني در سياست ورود داشتند به اين عرصه هجوم ‌آورند .

به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني شامگاه پنجشنبه در همايش اخلاق در ورزش كه با حضور گسترده فعالان ورزش استان برگزار شد، اظهار داشت: يكي از آسيب‌هايي كه در ورزش حرفه‌اي وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان بايد براي آن چاره‌اي بينديشد، ورود سياستمداران در حوزه ورزش است و من هيچ وجه عقلايي در آن نمي‌بينم كه باشگاهي كاملا شخصي است ولي افرادي در آن باشگاه مسئوليت مي‌گيرند كه سابقه ورزشي ندارند.

وي اضافه كرد: ورزش حرفه‌اي مثل ساير فنون است و بايد افراد متخصص وارد اين حرفه شوند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي مديران چند شغله در مجلس اظهار داشت: در آن زمان تعداد زيادي از صاحب منصبان در ورزش‌هاي اسب‌سواري، تيراندازي و... مسئوليت داشتند. ممكن است اين ديدگاه وجود داشته باشد كه به خاطر دسترسي اين افراد به مسئولان، بودجه‌ها بهتر و بيشتر جذب شود اما اين كه مملكت داري نيست.

لاريجاني از آنچه كه به نظرش چانه‌زني برخي افراد براي جذب اعتبارات بيشتر است انتقاد كرد و افزود: اين مسئله باعث تضعيف علائق جواناني مي‌شود كه دوست دارند در امور ورزشي پيشرفت كنند.

هجوم سياستمداران در عرصه ورزش درست نيست

وي با بيان اينكه در رشته‌هاي ورزشي نبايد از افراد سياسي استفاده شود، بيان داشت: كارهاي ورزشي بايد در اختيار افراد متخصص باشد كه ابعاد آن را بشناسند و سياستمداران بايد كمك كنند، نه اينكه صندلي آنها را بگيرند تا كم كم مسائل ورزشي را ياد بگيرند.

نماينده مردم قم در مجلس اضافه كرد: اينكه برخي افرادي كه در امور ورزش صاحبنظر نيستند و سبقه سياسي دارند و يا زماني در سياست ورود داشتند به اين عرصه هجوم مي‌آورند درست نيست.

لاريجاني گفت: وزارت ورزش و جوانان بايد چارچوبي براي ورزش حرفه‌اي ايجاد كند كه ورزش حرفه‌اي از اين آسيب‌ها نجات يابد.

ورزش در زندگي امر حاشيه‌اي نيست

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مسئله ورزش در زندگي انسان امر فردي و حاشيه‌اي نيست، اظهار داشت: اگر ورزش در زندگي انسان جايگاه خوبي پيدا كرد و در اجتماع و اداره حكومت هم مسئله ورزش به امري فردي تبديل نشد، اين جامعه مي‌تواند گام‌هاي بزرگتري بردارد.

نماينده مردم قم در مجلس گفت: جامعه‌اي كه بانشاط و شاداب باشد مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد، از اين رو ورزش بايد به عنوان متن زندگي فردي و اجتماعي در نظر گرفته شود.

لاريجاني با اشاره به اينكه ورزش در زندگي فردي و اجتماعي ما در متن نيست، تاكيد كرد: گاهي اوقات به مسئله ورزش كم توجهي مي‌شود و از نظر دولتي هم آنقدر كه بايد كار ورزش مركزيت داشته باشد نيست و حاشيه نشين شده است.

وي ادامه داد: در برنامه پنجم براي ورزش حساب ويژه‌اي باز مي‌كنيم و گاهي از بودجه دستگاه‌ها درصدي براي ورزش اختصاص يافته و يا كارخانه‌هايي كه در بخش ورزش سرمايه‌گذاري كنند مشمول معافيت مالياتي مي‌شوند اما حركت پرقدرتي در اين زمينه به وجود نيامده است.

اتفاقات تلخ و شيرين در ورزش قم

وي واگذاري تيم فوتبال صبا به قم را اقدامي شيرين براي مردم قم توصيف كرد و گفت: واگذاري اين تيم به قم كار نماديني است كه انگيزه جوانان به سمت اين رشته ورزشي پرنفوذ بيشتر شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي از بسته شدن مجموعه ورزشي شهيد حيدريان به عنوان اتفاقي تلخ براي جامعه ورزشي قم ياد كرد و با تقدير از مقام معظم رهبري در بازگشايي اين مجموعه ورزشي اظهار داشت: در استان قم ظرفيت‌هاي خوبي وجود دارد كه بايد زمينه‌هاي استفاده از آنها فراهم شود.

لاريجاني بر لزوم توسعه ورزش‌هاي همگاني تاكيد كرد و يادآور شد: اگر بخواهيم ورزش حرفه‌اي داشته باشيم راهي نداريم جز اينكه ورزش همگاني را گسترش دهيم.

وي اضافه كرد: در اين حالت ايستا كه عده‌اي را حرفه‌اي كنيم و با ميادين ورزشي اعزام كنيم درست نيست، بلكه بايد ميدان بازي براي رقابت ورزشكاران وجود داشته باشد تا از درون آنها افرادي براي اعزام به ميادين ورزشي انتخاب شوند.

ورزش‌هاي وارداتي متناسب با فرهنگ ما نيست

رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين دغدغه كه چطور مي‌شود مدل‌هاي ورزش ما با آداب ديني آميختگي داشته باشد اشاره كرد و افزود: ورزش پهلواني و زورخانه‌اي يك نوع ورزش باستاني بود كه از تفكر زندگي ديني رشد كرد و آداب ديني همراه با اين ورزش شكل گرفت ولي ساير ورزش‌ها كه از كشورهاي ديگر اقتباس شد داراي اين خصوصيت نيستند، به خاطر اينكه سياست كشورهاي ديگر جدايي آداب اسلامي از ورزش است.

لاريجاني گفت: بايد مدلي به وجود آورد كه ورزش‌هايي كه طرفدار زيادي دارد منبعث شود از برخي تفكر ديني ما كه آداب اسلامي روي آن پوشيده مي‌شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر بخواهيم مسير ورزش ما مسير تربيتي باشد بايد براي آن نقشه تربيتي متاثر از آموزه‌هاي اسلامي ترسيم كنيم.

وي ادامه داد: به خاطر اقتباسي‌بودن ورزش‌ها، اين ورزش‌ها حالت معاملاتي دارد و اين ورزش زماني كه وارد كشور مي‌شود احساس مي‌كنيم با فرهنگ ما متناسب نيست.

طرح آمايش ورزش تدوين شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قوانين و فعاليت‌هايي كه براي گسترش ورزش تصويب شده است، تاكيد كرد: تاكنون توجهي به ورزش روستايي نمي‌شد اما در برنامه توسعه اين مسئله مورد توجه قرار گرفته و دولت برخي اقدامات را آغاز كرده است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: براي شهرها نيز طرح آمايش ورزش نياز است، چون اين طرح وجود ندارد.

وي با اشاره به برداشت برخي افراد در خصوص ممنوعيت كمك دولت به باشگاه‌هاي خصوصي اظهار داشت: اداره حقوقي مجلس به اين برداشت‌ها پاسخ داده و موضوع ميادين ورزشي بين‌المللي در اينجا مطرح نيست، بلكه دولت مي‌تواند به باشگاه‌هاي خصوصي همچون صباي قم كمك كند.

لاريجاني به مزيت‌هاي طرح آمايش ورزش اشاره كرد و افزود: در صورتي كه اين طرح اجرا شود بودجه‌هايي كه هر ساله به امر ورزش اختصاص مي‌يابد به درستي در استان‌ها توزيع شده و بر اساس چانه‌زني توزيع نمي‌شود.

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن