تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813233816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين ايستگاه تحقيقاتي عناب كشور در مهريز ايجاد مي‌شود معاون وزير جهاد كشاورزي: كشاورزان به اطلاعات و نقشه‌هاي پايه كشاورزي نيازمندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخستين ايستگاه تحقيقاتي عناب كشور در مهريز ايجاد مي‌شود معاون وزير جهاد كشاورزي: كشاورزان به اطلاعات و نقشه‌هاي پايه كشاورزي نيازمندند
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

نخستين ايستگاه تحقيقاتي عناب كشور در شهرستان مهريز ايجاد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه يزد در مهريز، دكتر پورهمت، معاون آموزش و تحقيقات و ترويج وزارت جهاد كشاورزي در شهرستان مهريز گفت: اين ايستگاه با توجه به مكان‌يابي انجام شده در زميني به وسعت 400 هكتار در جاده مهريز- ميانكوه اجرا خواهد شد.

دكتر پورهمت افزود: بزودي كار مقدماتي اين طرح اجرا خواهد شد.

وي گفت: حوزه آموزش و تحقيقات وزارت جهاد كشاورزي در زمينه‌هاي آبخيزداري، ‌دامپروري،‌ آبزيان، دامپزشكي، كشاورزي و منابع طبيعي مجموعه فعاليت‌هاي تحقيقاتي را تشكيل مي‌دهد.

معاون جهاد كشاورزي با بيان ابعاد مختلف اين فعاليت‌ها اظهار كرد: بحث ارقام گياهي، صنايع فرآوري محصولات كشاورزي، حفاظت منابع پايه توليد عمدتا آب وخاك، ‌جنگل و مرتع در حوزه تحقيقاتي مي‌گنجد.

دكتر پورهمت به نيازهاي كشاورزان در زمينه توليد اشاره كرد و گفت: كشاورزان به تهيه اطلاعات و نقشه‌هاي پايه در بحث كشاورزي نيازمندند تا كارها انجام شود و ما در اين مركز به اين مورد مي‌پردازيم.

معاون تحقيقات و ترويج جهاد كشاورزي افزود: در استان يزد 3 مركز تحقيقاتي شامل مركز تحقيقات ملي شوري داريم منابع خاك استان يزد داراي شوري است بنابراين در اين بخش در صدد معرفي مقاوم و روش‌هاي مناسب هستيم تا توليد افزايش يابد دومين مركز، مركز تحقيقاتي كشاورزي و منابع طبيعي است كه با هدف بومي‌سازي بسياري از محصولات گياهي و مبارزه با بيماري‌ها و آفات در اين مركز انجام مي‌شود.

وي گفت:‌ سومين مركز در شهرستان مهريز مستقر است در اين باغ تحقيقاتي در زمينه‌هاي تحقيقات پسته، انار و زيتون فعاليت‌هايي را شروع كرده‌اند.

شايان ذكر است؛ باغ تحقيقاتي انار و زيتون مهريز با وسعت 35 هكتار و با سرمايه يك ميليارد ريال احداث شده است و بزرگترين باغ انار خاورميانه در وسعت 300 هكتار و سرمايه‌گذاري 35 ميليارد ريال در مهريز اجرا شده است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن