تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران در گفت‌وگو با فارس:فروش نقدي زمين در شهركهاي صنعتي علي رغم كارشناسي بودن لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران در گفت‌وگو با فارس:فروش نقدي زمين در شهركهاي صنعتي علي رغم كارشناسي بودن لغو شد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان تهران با اشاره به لغو مصوبه مربوط به فروش نقدي زمين در شهركهاي صنعتي استان تهران گفت: اين مصوبه براساس كار كارشناسي تنظيم شده بود ولي بدليل فراهم نبودن شرايط لازم لغو شد، گرچه هنوز هم فروش نقدي زمين از نظر ما امري كارشناسي است.


مصطفي صادقي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص لغو مصوبه مربوط به فروش نقدي زمين در شهركهاي صنعتي نيز گفت: در يك مقطع زماني هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي تهران به اين نتيجه رسيد كه زمين در 4 شهرك چرم شهر، سالاريه، پيشوا و خوارزمي بايد به صورت نقدي عرضه شود و در اين زمينه كار كارشناسي انجام شد.
وي ادامه داد: پس از دو ماه احساس كرديم ظرفيت پذيرش اين قضيه وجود ندارد و به همين دليل مصوبه مربوطه لغو شد.
صادق در پاسخ به اين سوال كه اگر براي نقدي شدن قيمت زمين در شهركهاي صنعتي كار كارشناسي انجام شده، پس چرا اين مصوبه لغو شد؟ گفت: كارشناسي انجام شده، دقيق بود ولي ظرفيت پذيرش آن باتوجه به نبود نقدينگي و تسهيلات مالي وجود ندارد.
وي افزود: تفكري كه پيش از اين در شركت شهرك‌هاي صنعتي حاكم بود، تفكر دكان‌داري بود كه هرچه زمين بيشتري بفروشيم، رونق اقتصادي بيشتري خواهيم داشت و در اين راستا سازمانها و دستگاه‌هاي ديگري نيز وجود داشتند كه در ارائه خدمات از ما جلوتر و يا عقب تر بودند، اين مسئله باعث مي‌شود نتوانيم به موقع خواسته متقاضيان را تأمين كنيم.
صادقي تصريح كرد: وزارت صنايع دستگاه‌هايي را كه از ما جلوتر بودند و تعهداتي را برايمان ايجاد مي‌كردند موظف كرد كه طرح توجيهي كامل را از صنعتگران دريافت و بعد از آن به صدور مجوز اقدام كنند.
وي افزود: اينكه زمين را با يك برگه به متقاضي تحويل دهيم، حجم مطالبات غيرقانوني از شركت شهركها را به طور تصاعدي افزايش داده بود كه در اين راستا كارشناسي‌هاي انجام شده اثبات كرد شرايط واگذاري زمين بايد تغيير كند.
وي ادامه داد: اجراي طرح فروش نقدي زمين، دستاوردهاي مختلفي را از سوي سازمان‌هاي مرتبط به همراه داشت ولي در نهايت با تصميم هيأت مديره، مصوبه فروش نقدي زمين در شهركها لغو شد.

* 40 درصد واحدهاي صنعتي مستقر در شهركها فعال هستند

صادقي در ادامه با تشريح عملكرد شركت شهركهاي صنعتي تهران گفت: تاكنون نزديك به 8 هزار واحد صنعتي در بيش از 20 شهرك استان تهران متمركز شده‌اند كه حدود 40 درصد اين واحد‌ها يعني 3 هزار و 62 واحد فعال هستند.
وي با بيان اينكه برنامه شركت شهركهاي صنعتي تهران براي چهار سال آينده تا پيش از پايان سال جاري نهايي مي‌شود اظهار داشت: هم‌اكنون 9 شهرك صنعتي زيرمجموعه شركت فعال هستند كه بر اساس ماده 26 قانون برنامه چهارم توسعه، شركت‌هاي تابعه آب، برق، گاز و تلفن مكلفند خدمات مربوطه را تا جلوي شهركها ارايه دهند.
وي افزود: تاكنون اين قانون به طور كامل اجرايي نشده و عمده شهركهاي صنعتي هم با مشكل كمبود آب روبرو هستند.
وي با اشاره به اختصاص دو هزار متر مكعب زمين رايگان در شهركهاي صنعتي به واحد‌هاي خصوصي تامين كننده برق گفت: به جز شهركهاي چرم شهر و سالاريه، در تمام شهركها با مشكل جدي تامين آب رو به رو هستيم كه به منظور حل آن با وزارت نيرو مذاكراتي را داشته‌ايم.
صادقي با بيان اينكه بر اساس آمار سازمان صنايع تهران، بايد 18 هزار واحد صنعتي داراي مجوز بهره‌برداري در شهركهاي صنعتي استان تهران پذيرش شوند افزود: تاكنون قرارداد مربوط به انتقال 8 هزار و 500 واحد صنعتي منعقد شده كه 3 هزار و 62 واحد آنها به شهركها منتقل شده‌اند و بقيه نيز در مراحل انتقال و يا اجراي طرح هستند.
به گفته وي در حال حاضر دو هزار هكتار زمين آماده واگذاري در شهركهاي صنعتي وجود دارد و اقدامات لازم براي انتقال 10 هزار واحد صنعتي كه بيشتر در صنايع فلزي، مواد غذايي، شيميايي و آبكاري فعال هستند، در حال انجام است.

* تاخير در ايجاد شهرك چاپ

وي در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي انجام شده براي ايجاد شهرك چاپ در استان تهران گفت: مقرر شده بود اين شهرك مقابل فرودگاه امام خميني و كنار شهرك صنعتي شمس‌آباد استقرار يابد كه زمين لازم براي اين كار تملك و خريداري شد.
وي افزود: قرار بود 10 ميليارد تومان براي احداث شهرك چاپ از سوي وزارت ارشاد تخصيص داده شود ولي علي‌رغم مكاتبات متعدد انجام شده، اين طرح تاكنون عملي نشده است.
صادقي ادامه داد: در جلسه‌اي كه اخيرا در وزارت صنايع برگزار شد، عنوان شد كه قرار است 6 ميليارد تومان از هزينه لازم براي احداث شهرك چاپ توسط وزارت ارشاد تامين شود و سازمان شهركها و رياست جمهوري نيز هر كدام 2 ميليارد تومان از اين هزينه را متقبل شوند.
وي با بيان اينكه كار شهرسازي و معماري شهرك چاپ به اتمام رسيده گفت: معمولا پس از انجام 20 درصد كار شهرك، واگذاري زمين براي ايجاد واحد‌هاي صنعتي آغاز مي‌شود و در صورتيكه مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به شهرك چاپ ابلاغ شود، اين شهرك تا پايان سال فعال خواهد شد.
وي همچنين از ايجاد سه شهرك صنعتي در اسلامشهر، شهريار و كرج خبر داد و افزود: تملك زمين‌هاي لازم براي ايجاد اين شهركها تا پايان سال انجام مي‌شود و واگذاري واحد‌ها نيز از سال بعد آغاز خواهد شد.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان تهران در خصوص چگونگي برخورد با افرادي كه با هدف سودجويي به گرفتن زمين در شهركها اقدام كرد‌ه‌اند ولي پس از گذشت چندين سال يا ماه هنوز نسبت به ايجاد واحد صنعتي عمل نكرده‌اند نيز گفت: سياست فعلي سازمان شهركهاي صنعتي اين است كه تا جاي امكان به واحدهاي صنعتي غيرفعال به شرط احراز تصميم جدي براي ساخت اين گونه واحد‌ها، فرصت داده شود.
وي افزود: مديران اين واحد‌ها بايد برنامه زمان‌بندي خود را براي فعال كردن واحد‌شان ارايه دهند كه بر اساس آن برنامه نيز مورد كنترل سازمان قرار مي‌گيرند.
وي ادامه داد: به واحد‌هايي كه پيشرفت فيزيكي آنها بيش از 30 درصد است فرصت داده مي‌شود و واحد‌هايي كه با تاخير 15 ساله در ايجاد روبرو هستند به هيات حل اختلاف معرفي خواهند شد.
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران در ادامه از فعال شدن طرح‌هاي زيربنايي اولين شهرك فناوري كشور در سال آينده خبر داد و افزود: طراحي اين شهرك تا خرداد سال آينده نهايي خواهد شد.
وي همچين در بررسي بودجه سال آينده شركت شهرك‌هايي صنعتي تهران گفت: بودجه عمراني شركت در سال جاري 60 ميليارد تومان است كه اين رقم در بودجه سال 88 حدود 80 ميليارد تومان برآورد شده است.
صادقي در پايان با بيان اينكه در گذشته مناقصات مربوط به شهرك‌هاي صنعتي به طور جدي برگزار نمي‌شد افزود: در آن زمان كيفيت اجراي پروژه‌ها پايين بود در حالي كه هم اكنون نمي‌توان كسي را پيدا كرد كه در شركت شهرك‌هاي صنعتي حرفي از رشوه بزند و اگر كسي يك مورد رشوه را برملا كند جايزه خواهد گرفت.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن